Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 17:14
  #24829
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nej nej. För det är inte bevis på att de träffades. Det är en besvärande omständighet dock. Såvida SD inte har en realistisk förklaring på det.

En sån där som ändrar sig....
Citera
2018-09-04, 17:23
  #24830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Hur vet du att mordet inte var planerat? Har du källa på det från utredningen eller?
Nä, men det faller mer eller mindre på sin orimlighet.
Citera
2018-09-04, 17:27
  #24831
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nä, men det faller mer eller mindre på sin orimlighet.

På vilket sätt?
Citera
2018-09-04, 17:30
  #24832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eftersom min teori är att MGM tog LW:s mobil och hon följde efter är det möjligt att hon var barfota. Anonym9645 kanske kan berätta om det?

I mitt inlägg i morse, så drog jag SD-hypoteser och då fyllde EGT på med bl at: "Kanske HD kom och hjälpte till att hålla arm och lilltå"
Kanske EGT med tänker att hon var barfota, för annars tror jag man skriver fot?
Ksn du slå upp ordet ironi i ordboken och läsa. Tror du det fanns en tillstymmelse av alvar i min kommentar?
Eller ska ni skapa en trådsanning om detta nu med?

Min poäng var att dina kanske satser platser ju i Tages Harrisburg monolog...
Citera
2018-09-04, 17:34
  #24833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
På vilket sätt?
Sluta nu. Planerar att få LW till planket vid den tidpunkten längs en villagata, allt det skriket och med barn hemma?

Då vill en planerande GM åka fast.
Finns inga möjligheter att det skulle vara planerat.
Citera
2018-09-04, 17:40
  #24834
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Sluta nu. Planerar att få LW till planket vid den tidpunkten längs en villagata, allt det skriket och med barn hemma?

Då vill en planerande GM åka fast.
Finns inga möjligheter att det skulle vara planerat.
Eller så vet en ev. planerande GM från tidigare besök hur sömnigt det är den sträckan vid den tiden och att barnen brukar sova så dags...
Jag tror inte heller mordet föregicks av nån särskild planering men kanske tillräckligt för att inte tveka att ta chansen när den uppenbarar sig?
Citera
2018-09-04, 17:43
  #24835
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Sluta nu. Planerar att få LW till planket vid den tidpunkten längs en villagata, allt det skriket och med barn hemma?

Då vill en planerande GM åka fast.
Finns inga möjligheter att det skulle vara planerat.

Vad då sluta nu? Jag var intresserad av att höra av vilken anledning du tror att mordet inte var planerat?
Jag tror också att de hände där och då i raseri men tanken har slagit mig angående planering.
Därför frågade jag dig
Citera
2018-09-04, 17:57
  #24836
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jaha, då är det dags igen. Är du månne schizofren? SD är alltså en mycket trolig GM enligt dig, men samtidigt anser du att det finns väldigt lite som talar för SD som GM. Hur får du ihop detta?

Precis som jag skriver och står fast vid detta! Vad är det som är så svårt att förstå?
SD är en trolig GM för mig. Det kommer han vara till dom mot någon annan.
Men som jag ser det finns det lite mot honom.

Det betyder inte att jag har andra troliga GM i mina ekvationer. Jag tar in alla hypoteser och väger dom mot varandra.
Jag har inte släppt sista huset på gatan heller, även om det är ett av dom längre långskotten.

Bara för att ni är trångsynta och inte kan se över andra tänkbara GM bara för ni låst er, så betyder inte det att andra tänker olika.

Kan säga att jag får ganska många PM, där folk vill resonera utan att bli påhoppade av vissa här. Även såna som håller stenhårt SD som GM, men vill inte vara med i pajkastningen i tråden, för jag en dialog med.
Citera
2018-09-04, 18:07
  #24837
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Går det se på en människa om hen är kapabel att döda?

EGT skrev att ML har förmågan att döda.
Inte vet jag hur hen vet det.
Citera
2018-09-04, 18:11
  #24838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
EGT skrev att ML har förmågan att döda.
Inte vet jag hur hen vet det.
Sluta dumma dig, skrev ett svar med nu och förut. Men din förmåga att vrida på saker som inte passar dig är enorm.
Citera
2018-09-04, 18:53
  #24839
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Precis som jag skriver och står fast vid detta! Vad är det som är så svårt att förstå?
SD är en trolig GM för mig. Det kommer han vara till dom mot någon annan.
Men som jag ser det finns det lite mot honom.

Det betyder inte att jag har andra troliga GM i mina ekvationer. Jag tar in alla hypoteser och väger dom mot varandra.
Jag har inte släppt sista huset på gatan heller, även om det är ett av dom längre långskotten.

Bara för att ni är trångsynta och inte kan se över andra tänkbara GM bara för ni låst er, så betyder inte det att andra tänker olika.

Kan säga att jag får ganska många PM, där folk vill resonera utan att bli påhoppade av vissa här. Även såna som håller stenhårt SD som GM, men vill inte vara med i pajkastningen i tråden, för jag en dialog med.

Ja, då lyckas du ännu en gång med att inte svara på frågan. Istället kommer som vanligt oprecist dravel. Jag ställer frågan igen: Du ser GM som väldigt trolig GM. Men samtidigt anser du att det finns lite info som gör honom som trolig GM. Hur går det ihop i din hjärna? Vad är det för uppgifter som gör att du ser SD som högst trolig GM?
Citera
2018-09-04, 19:04
  #24840
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, då lyckas du ännu en gång med att inte svara på frågan. Istället kommer som vanligt oprecist dravel. Jag ställer frågan igen: Du ser GM som väldigt trolig GM. Men samtidigt anser du att det finns lite info som gör honom som trolig GM. Hur går det ihop i din hjärna? Vad är det för uppgifter som gör att du ser SD som högst trolig GM?
Om jag inte förväxlar dig nu med någon helt annan användare så är väl det du beskriver här också din egen inställning i fallet. Och i så fall kan du kanske försöka besvara din egen fråga. Alltså, hur går det här ihop för dig själv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback