Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 16:30
  #24817
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Har ingen aning egentligen, bara spekulationer.
För mig ganska ointressant. Vi vet att dom varit intima, men inte när, var, hur. Det är den motivbilden som SD har, och det räcker för mig. Han hade känslor för henne, men inte efter bilen. Därefter var det bara sex (oavsett vad Sh.Holms säger).

Har SD sagt till dig att han inte hade känslor för LW efter bilincidenten?
Citera
2018-09-04, 16:33
  #24818
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jo, MV skrev att utredarna tror att det var SD som väntade utanför. Det finns mer som talar för än emot.

Ja men det säger jag inte emot 😊
Enligt MV vet de att GM väntade utanför, och de tror att det var SD då mer talar för än emot. Kanske är kruxet just att bevisa det?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-09-04, 16:39
  #24819
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ja men det säger jag inte emot 😊
Enligt MV vet de att GM väntade utanför, och de tror att det var SD då mer talar för än emot. Kanske är kruxet just att bevisa det?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Missförstod dig 🤗
Läste ditt inlägg som att MV uppgett att det var GM som stod utanför när han i själva verket nämnde SD.
Läste lite snabbt mitt i maten.. är med på hur du menar!
Funderar på om det kan ha varit den uppgiften som TR såg annorlunda på än vad åkl gjorde.
TR ville ha mer bevis för att SD väntade utanför än ett sms tex?
Citera
2018-09-04, 16:40
  #24820
Medlem
Honan6s avatar
Eftersom min teori är att MGM tog LW:s mobil och hon följde efter är det möjligt att hon var barfota. Anonym9645 kanske kan berätta om det?

I mitt inlägg i morse, så drog jag SD-hypoteser och då fyllde EGT på med bl at: "Kanske HD kom och hjälpte till att hålla arm och lilltå"
Kanske EGT med tänker att hon var barfota, för annars tror jag man skriver fot?
Citera
2018-09-04, 16:40
  #24821
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När man inte kan hitta ett endaste dugg som talar för att SD har med brottet att göra så ger man sig efter hans fru HD och hans kompis JG, som då skall ha agerat "medhjälpare" åt SD. Samma sak med polisen, som till slut inte drog sig för att själva begå brott i den här desperata SD-jakten, när man olovligen gick in i SD:s svärföräldrars sommarstuga för att beslagta saker i jakt på "bevis". Naturligtvis måste SD:s barn också dras in i det här sjuka skådespelet.

Varifrån har du fått att polisen olovligen tog sig in i sommarstugan? Att försöka få tillbaks beslag som polisen har gjort är inte ovanligt, och har inget att göra med att beslagen skulle olovligen ha gjorts.
Citera
2018-09-04, 16:49
  #24822
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Oj - nej, inte alls. SD är en mycket trolig GM i mina ögon.
Men jag tror inte han var inne hos henne i så fall. Men SD (och ML) i ekvationen så tror jag mer att GM stod utanför och påkallade uppmärksamhet. Det passar då in i MV inlägg om att GM stod utanför och väntade på LW. JH passar inte in i det scenariot (att GM stod utamför).

Men jag är lite kluven kring MV:s inlägg som jag sammanfattat. Och just avspärrningarnas utökning och anledning känns som det ändrats allt eftersom. Det faktum borde vara given redan första veckan, långt innan MV trädde in i tråden om först blodspår och sedan istället att GM väntade utanför.
Därav är jag kluven kring MV:s information.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har svårt att släppa ett antal punkter som utredningen stampar på.

1. Vad är det som kan föranleda uttalanden om utredning om brott mot poliserna?

2. Den okritiska målstyrningen mot SD direkt, innan ens några bevis kan ha tagits upp. Tyder på ett utpekande (känner jag) och sen var drevet igång.

3. Två gånger upp till TR med sannolika skäl och då bakslag. Att han hålls som skäligen är självklart i brist på annan potentiell GM.

4. Vart är dom jättemycket bevisen? Att ett antal tester drar ut på tiden köper jag, men nått konkret mot GM borde finnas vid denna tid, som håller som sannolika skäl. Jättemycket....

5. Dom intressanta beslagen som gjordes i bilen, som polisen gick ut med. Borde inte dom lett till sannolika?

6. Spaningsledningens utbyte, 2st. Känns fel.

7. Uppgiften att GM stod utanför LW. Det betyder en visuell kontakt och den verkade inte ge SD på ett fat. Då skulle han sitta inne.


Min slutsats och den lite mer iver jag känner att analysera andra potentiella GM kommer smygandes att det finns väldigt lite som talar för SD som GM med det vi vet idag (jaja, han är skäligen fortfarande...).
Jag ser inget konkret mot SD i bevisen vi vet.
I GM profilerna kring LW känns han som 4-5 plats.
Den motivbild SD kan ha känns svagare och svagare ju mer jag tänker på det.

Jaha, då är det dags igen. Är du månne schizofren? SD är alltså en mycket trolig GM enligt dig, men samtidigt anser du att det finns väldigt lite som talar för SD som GM. Hur får du ihop detta?
Citera
2018-09-04, 16:50
  #24823
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När man inte kan hitta ett endaste dugg som talar för att SD har med brottet att göra så ger man sig efter hans fru HD och hans kompis JG, som då skall ha agerat "medhjälpare" åt SD. Samma sak med polisen, som till slut inte drog sig för att själva begå brott i den här desperata SD-jakten, när man olovligen gick in i SD:s svärföräldrars sommarstuga för att beslagta saker i jakt på "bevis". Naturligtvis måste SD:s barn också dras in i det här sjuka skådespelet.
Jag är mycket medveten om att Draifos inte delar min teori, och jag vill inte på villkors vis att han ofrivilligt skall dras med i den.
Men, när jag läser detta får jag en iskall känsla av att Springare & CO inte var informerade, utan att de körde på på sedvanligt Hans Holmér manér. Jag trodde att polisens lagbrott låg i att Springare hade fått FBI-feber och gick för långt med 112-samtalet som var både riskfullt och onödigt.
Citera
2018-09-04, 16:51
  #24824
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast går någon utanför gatlyktornas ljuskäglor så är det svart som ett kolararsle vid denna tid. Och femtonde juni var det bara nymåne så det var inte mycket till luma av den.

Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Vilken planet lever du på? Om man befinner sig i ett radhusområde i Örebro i maj, behöver man inte vara varken geocoachare eller stålmannen för att hitta rätt gata och husnummer, samt kunna på egna ben ta sig både hit och dit. utan vare sig GPS eller mörkerkikare. Det räcker att befinna sig utomhus i 20 min tills retinan har vant sig.
Kännedom om området... Snälla nån. Det är ett relativt nybyggt radhusområde med gatubelysning. Trafiken från vägen lär väl höras, och ev fågelsång från skogen. Det räcker nog att ha kastat en blick på en karta samt kunna läsa innantill på gatskyltarna.

Det får du förklara för de som förde resonemanget om att GM hade lokalkännedom m.m. Om du läser mitt inlägg igen så ser du att det är andra som sagt det, inte jag.

Ovan är ett intressant inlägg iaf som hävdar att det var nymåne på mordnatten.
Citera
2018-09-04, 17:00
  #24825
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jo, MV skrev att utredarna tror att det var SD som väntade utanför. Det finns mer som talar för än emot.
Undertill inläggetdu referar till.
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man misstänker att det var SD som stod utanför bostaden. Det finns mer som talar för att det var han än emot så långt som utredningen kommit hittills. Det var på framsidan som MGM väntade på LW.

Avaldamon hintade att uppgiften om någon som väntat utanför var av spaningsledningen (?) planterad uppgift för att avslöja läckan MV som påpassligt försvann från tråden just då. Något säger mitt osvikliga sinne att Avaldamons inägg är av relevans vad gäller MVs sorti.
F.ö. har jag det förutan hyst största tilltro till MVs säkert till spaningsledningens förtret läckta uppgifter.
__________________
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-04 kl. 17:04.
Citera
2018-09-04, 17:00
  #24826
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det får du förklara för de som förde resonemanget om att GM hade lokalkännedom m.m. Om du läser mitt inlägg igen så ser du att det är andra som sagt det, inte jag.

Ovan är ett intressant inlägg iaf som hävdar att det var nymåne på mordnatten.
Men skriv då bara det du själv kan stå för. Utanför ljuskäglorna är det svart i december inte i maj. Over and out.
Citera
2018-09-04, 17:03
  #24827
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
.................... Skulle väl vara patetiskt om inte den personen satt i häktet nu..........???

Nej nej. För det är inte bevis på att de träffades. Det är en besvärande omständighet dock. Såvida SD inte har en realistisk förklaring på det.
Citera
2018-09-04, 17:04
  #24828
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eftersom min teori är att MGM tog LW:s mobil och hon följde efter är det möjligt att hon var barfota. Anonym9645 kanske kan berätta om det?

I mitt inlägg i morse, så drog jag SD-hypoteser och då fyllde EGT på med bl at: "Kanske HD kom och hjälpte till att hålla arm och lilltå"
Kanske EGT med tänker att hon var barfota, för annars tror jag man skriver fot?

Trevligt att någon äntligen börjar dela åtminstone delar av min teori. Att GM tog mobilen och stack ut så LW blev tvungen att följa efter skrev jag här i början på juni

Verkligen intressant observation om hur det uttrycktes lilltå istället för fot ja.
__________________
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-04 kl. 17:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback