2023-08-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
SOA är HDs far. Han har kontakter i alla olika led i utredningen.

Va det han som utreddes för SD död
Citera
2023-08-20, 19:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Stämmer det inte att Region-Örebro-Lan sponsrade "Sveriges första GeoTour" ?
Förstår om det vill mörkas..

Det stämmer. Men inte med flera miljoner.
Jag vet inte varför mumsbulle ljuger om det?

Det mesta arbetet gjordes ideellt. T.ex. alla burkar. Bidraget användes väl till att ordna några event och kanske lite marknadsföring. Det var inga stora summor.

LW tjafsade lite med SD om det. Finns med i FUP. Hon ville ha betalt för några kvitton men SD svarade att pengarna var slut. Hon skrev också till någon att SD och HD hade tänkt bjuda geo-gänget på lunch om det blev några pengar över. Då blev hon sur för det. Hon ville inte att de skulle få ära och cred för det.
Citera
2023-08-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det stämmer. Men inte med flera miljoner.
Jag vet inte varför mumsbulle ljuger om det?

Det mesta arbetet gjordes ideellt. T.ex. alla burkar. Bidraget användes väl till att ordna några event och kanske lite marknadsföring. Det var inga stora summor.

LW tjafsade lite med SD om det. Finns med i FUP. Hon ville ha betalt för några kvitton men SD svarade att pengarna var slut. Hon skrev också till någon att SD och HD hade tänkt bjuda geo-gänget på lunch om det blev några pengar över. Då blev hon sur för det. Hon ville inte att de skulle få ära och cred för det.

Var detta event upprinnelsen till att LW sen blev sur på HD för fusk loggningen
Citera
2023-08-20, 23:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Var detta event upprinnelsen till att LW sen blev sur på HD för fusk loggningen

Nej. LW var sur, avundsjuk och svartsjuk på HD länge. För att hon var gift med SD. För deras hus. För hennes cykel . För att hon hade ett gemensamt GC-konto med sin man. För deras resor. Hon ville ha allt som HD hade.

Bråket om burkarna handlade om bråket om SD. Det var LWs sätt att förstöra mellan SD och HD så att han skulle välja henne istället. Det räckte inte att hon försökte stjäla hennes man. När det inte gick gav hon sig på HDs GC-statistik.

Enligt reglerna i GC så går det att tolka som HD gjorde när man delar upp ett gemensamt konto. Eftersom LW var anledningen till skilsmässan och uppdelningen av kontot så hade det varit klädsamt om hon låtit HD behålla loggarna. Istället raderade hon dem och försökte få andra burkägare att göra detsamma.

Hon kände ingen skuld för vad hon gjort. Hade inte dåligt samvete. Skämdes inte. Allt var SDs fel. Hon tyckte att hon var ett offer. Hon tog inget eget ansvar för sina handlingar och val. Ville absolut inte ta några konsekvenser. Förstod inte att man får skylla sig själv om man blir utnyttjad när man ställer upp på att vara älskarinna åt en gift man. Istället för att vara arg på HD så borde hon ha varit arg på sig själv.
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-08-20 kl. 23:18.
Citera
2023-08-21, 05:00
Bannlyst
Någon snäll själ som vill lägga upp allt igen, så man kan läsa?
Citera
2023-08-21, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Stämmer det inte att Region-Örebro-Lan sponsrade "Sveriges första GeoTour" ?
Förstår om det vill mörkas..

Eventet var sponsrat, jag har aldrig påstått något annat.
Det "mörkades" inte, varför skulle det... bra reklam för Örebro.

Det jag ifrågasatte/bad om underlag till, från TS, var summans storlek som enl hen skulle röra sig om ett antal miljoner.
Citera
2023-08-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Eventet var sponsrat, jag har aldrig påstått något annat.
Det "mörkades" inte, varför skulle det... bra reklam för Örebro.

Det jag ifrågasatte/bad om underlag till, från TS, var summans storlek som enl hen skulle röra sig om ett antal miljoner.

Även om det inte var miljoner så bör väl ngn veta någorlunda summan det handlar om
Citera
2023-08-21, 21:30
Medlem
Citat:
Även om det inte var miljoner så bör väl ngn veta någorlunda summan det handlar om

Det står i någon av alla 1000 tals inlägg att dom fick mellan 50 till 100 tusen från turistföreningen när dom skapade ett event som lockade burkletare från hela världen till Örebro. Det var vid det eventet som SD och HD blev bjuden till USA av ett par som var med på eventet. Och den USA resan vet vi alla hur den slutade, Ganska korkat av SD att mörda älskarinnan dagar före avresa till USA.
Citera
2023-08-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det står i någon av alla 1000 tals inlägg att dom fick mellan 50 till 100 tusen från turistföreningen när dom skapade ett event som lockade burkletare från hela världen till Örebro. Det var vid det eventet som SD och HD blev bjuden till USA av ett par som var med på eventet. Och den USA resan vet vi alla hur den slutade, Ganska korkat av SD att mörda älskarinnan dagar före avresa till USA.

Fanns väl även andra som skyfflade in pengar till eventet, var ju inte bara turistföreningen om jag förstod det rätt
Citera
2023-08-21, 22:54
Medlem
Citat:
Fanns väl även andra som skyfflade in pengar till eventet, var ju inte bara turistföreningen om jag förstod det rätt

Ja men det handlade om småpengar, Geo cachingen blev inte så stor här i Sverige jämfört med andra länder, Mycket av det berodde nog på psykopaten SD som skrämde vettet av i stort sätt alla som var inom Geo Sweden.
Citera
2023-08-22, 08:31
Medlem
Citat:

Vilka andra "skyfflade in pengar till eventet... som du förstod"?

Och kom dessa inskyfflade pengar någon privatperson tillgodo?

SD.s kontoutdrag var väldokumenterade i FUP.
Citera
2023-08-22, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Vilka andra "skyfflade in pengar till eventet... som du förstod"?

Och kom dessa inskyfflade pengar någon privatperson tillgodo?

SD.s kontoutdrag var väldokumenterade i FUP.
Nja jag tror vilket inte betyder mycket här.. att endast pengar han hade till godo var dokumenterade.
Kan ha fel.. minns du den där förhöret polisen hade med SD där han säger att om han kunde rädda sig ur "9/11" så skulle han göra det.

Men så blev det förhör med Peter Springare och då ville SD inte hjälpa till längre.

Enkelt sagt så var SD lite "korvstoppad" och visste inte vilket ben han skulle stå på.
Mördar-benet eller falsk fasad-benet han var en genom-rutten människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in