2023-08-20, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Ja lyssnade på hans förhör när han själv hade kontaktat polisen och ville lämna mera uppgifter och då lät han väldigt trovärdig
Absolut trovärdig, men, han vet mer än vad som framkommit. HD och company tog avstånd när han "tjallade" och jag tror han berättade bara så mycket att han kunde se sig själv i ögonen.
Polisens ointresse lyser starkt.
Citera
2023-08-20, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Absolut trovärdig, men, han vet mer än vad som framkommit. HD och company tog avstånd när han "tjallade" och jag tror han berättade bara så mycket att han kunde se sig själv i ögonen.

Vilka ingår i HD fanclub, är det typ alla burkletare samt SO, är Sillen inte burkletare
Citera
2023-08-20, 10:34
Avslutad
Citat:
Vilka ingår i HD fanclub, är det typ alla burkletare samt SO, är Sillen inte burkletare
Oj, jo då, den gemensamma nämnaren är burkjakten..
Citera
2023-08-20, 10:45
Medlem
Citat:
Oj, jo då, den gemensamma nämnaren är burkjakten..

Sillen kan väl inte leta burk nu när han tjallade på HD
Citera
2023-08-20, 10:46
Medlem
Citat:

Varför skulle någon ringa till polisen, "som är trovärdig" och berätta att något inte stämmer (om det nu var i HD.s förhör eller vad han läst i FUP), och undanhålla något annat han vet?

På vilket vis lyser polisens ointresse starkt, som jag skrev i tidigare inlägg... HD blev häktad en vecka som misstänkt för mord.

Ps Har du hittat var det står att geoeventet fick utbetalt ett antal miljoner? Ds
Senast redigerad av Kattentufsan 2023-08-20 kl. 10:49.
Citera
2023-08-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Varför skulle någon ringa till polisen, "som är trovärdig" och berätta att något inte stämmer (om det nu var i HD.s förhör eller vad han läst i FUP), och undanhålla något annat han vet?

På vilket vis lyser polisens ointresse starkt, som jag skrev i tidigare inlägg... HD blev häktad en vecka som misstänkt för mord.

Ps Har du hittat var det står att geoeventet fick utbetalt ett antal miljoner? Ds
Stämmer det inte att Region-Örebro-Lan sponsrade "Sveriges första GeoTour" ?
Förstår om det vill mörkas..
Citera
2023-08-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan

Vad vet du själv om geoeventet, lär väl behövas en del pengar att dra runt hela denna apparat och tror knappast att det kom från vanliga Svenssons
Citera
2023-08-20, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Stämmer det inte att Region-Örebro-Lan sponsrade "Sveriges första GeoTour" ?
Förstår om det vill mörkas..
Det är korrekt. Ingen "ansvarig" finns kvar idag som kan besvara några frågor.
Hade åklagaren insett dess betydelse, hade det blivit ett annat utfall. Tex jävsituationen med domaren...det är lite väl magstarkt
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-08-20 kl. 11:47.
Citera
2023-08-20, 14:48
Medlem
Citat:
Det är korrekt. Ingen "ansvarig" finns kvar idag som kan besvara några frågor.
Hade åklagaren insett dess betydelse, hade det blivit ett annat utfall. Tex jävsituationen med domaren...det är lite väl magstarkt

Va det SD som ordnade pengarna och hade kontakterna med Regionen, varför tog inte åklagaren hand om den informationen
Citera
2023-08-20, 14:53
Avslutad
Citat:
Va det SD som ordnade pengarna och hade kontakterna med Regionen, varför tog inte åklagaren hand om den informationen
Dom letade aldrig efter den..
Som sagt, åklagarna missade det uppenbara uppsåtet.
Den som hade störst anledning och nytta av att se LW död, det var INTE SD.
Citera
2023-08-20, 14:55
Medlem
Citat:
Dom letade aldrig efter den..
Som sagt, åklagarna missade det uppenbara uppsåtet.
Den som hade störst anledning och nytta av att se LW död, det var INTE SD.

Exakt så har jag också tolkat det, vad hade SOA för inflytande på utredningen
Citera
2023-08-20, 15:04
Avslutad
Citat:
Exakt så har jag också tolkat det, vad hade SOA för inflytande på utredningen
SOA är HDs far. Han har kontakter i alla olika led i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in