2023-04-04, 10:00
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag är övertygad om att vi förr eller senare kommer att få reda på sanningen om vad som hände Lena, eller vad som skedde under natten.

Det är så mycket outrett i denna sorgliga soppa som slutade med två mördade människor.

Lena och Stefan.

I krig och kärlek är alla medel tillåtna?
Hur ska sanningen komma fram när ingen undersöker?
De enda som var på plats är döda.
Två mördade? Ja, om man anser att Stefan mördade sig själv så…
Citera
2023-04-04, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hur ska sanningen komma fram när ingen undersöker?
De enda som var på plats är döda.
Två mördade? Ja, om man anser att Stefan mördade sig själv så…

Min bestämda övertygelse är att Stefan och Hanna gjorde detta tillsammans och i samförstånd!

Och det baserar jag på bl.a detta:

Det var olika form på de tillhyggen som användes.
Den långa utdragna dödskampen där Hanna inte slog tillräckligt hårt för att få tyst på Lena.
De 17 slagen kopplas framför allt till Hanna.
Skoavtrycket med klack, Stefan hade gympadojjor.
Den röda fibern/tråden kom inte från Stefan.
Hanna visste vad som skett tidigt följande morgon, men kunde inte hålla käft.
Hanna hade dom starkaste motiven, Lena måste bort av flera anledningar.

Finns säkert mer, men detta är vad jag kommer ihåg just nu.
Citera
2023-04-04, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Min bestämda övertygelse är att Stefan och Hanna gjorde detta tillsammans och i samförstånd!

Den långa utdragna dödskampen där Hanna inte slog tillräckligt hårt för att få tyst på Lena.

Jag tror att det var en person till involverad. Någon som vill bära huvudet högt, skydda sitt kött och blod.
Se bara hur lyckliga familjen lever idag, med vovve och hela kungariket
Citera
2023-04-04, 12:14
Medlem
Citat:
Jag tror att det var en person till involverad. Någon som vill bära huvudet högt, skydda sitt kött och blod.
Se bara hur lyckliga familjen lever idag, med vovve och hela kungariket

Ja jag tror man skonade Hanna i detta fallet genom att inte rota vidare i detta, och det får väl anses vara både på gott och ont, med tanke på barnen framförallt.
Citera
2023-04-04, 12:25
Avslutad
Citat:
Ja jag tror man skonade Hanna i detta fallet genom att inte rota vidare i detta, och det får väl anses vara både på gott och ont, med tanke på barnen framförallt.
Det håller jag med om till viss del.
Det är ett skevt rättssamhälle vi har.
Polisen i Örebro är ytterst ansvariga för att Lena inte kunde räddas och att allt blev som det blev, gm har gått fri.
Hur kunde det ske?
Korruption på hög nivå.
Springare offrades för att andra skulle kunna klättra.
Allt har ett pris, ingen är omutbar.
Citera
2023-04-04, 14:20
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Det håller jag med om till viss del.
Det är ett skevt rättssamhälle vi har.
Polisen i Örebro är ytterst ansvariga för att Lena inte kunde räddas och att allt blev som det blev, gm har gått fri.
Hur kunde det ske?
Korruption på hög nivå.
Springare offrades för att andra skulle kunna klättra.
Allt har ett pris, ingen är omutbar.

Precis så.
Väldigt intressant att du säger det på det sättet.
Känns som du har insikt.. att något har pratats om vid "fikabordet"

Citera
2023-04-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Ja såtillvida att han själv täckte upp för att sanningen kring vem som var rätt gm aldrig skulle komma fram.

En del talar för att HD antingen ha varit SD behjälplig vid mordet eller att hon kanske rent av mördade JM helt på egen hand? Över detta har jag funderat en hel del till och från.

Ett par dagar efter att SD tagit sitt liv (eller om det var dagen efter) - då var HD och geocashade, finns en bild då hon ligger i fören på en mindre båt och ser ut av vara helt avslappnad. Glad. Kanske kände hon att nu var hon av med de båda personer som hade förpestat hennes liv i så många år.

Vinnaren i denna historia är alltså HD.
Citera
2023-04-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Usch , otäckt!

Jag läste mycket om detta mord med så många märkliga personer och intriger i början . Men vad var det som tillslut gav dem tillräckliga bevis ?

Och hur fick S veta sin dom ? Man kan ju inte ringa någon och ge ett sånt besked väl ? Stor suicid-risk eller att personen drar iväg .

Det stämmer att SD var på ex-svärfaderns gård och fick veta domen där, alldeles när den hade kommit. T.o.m media visste. SD måste ha tappat allt, han hade nog räknat med att bli frikänd, det tror jag.

Hur han tog sitt liv verkar vara hemligstämplat, men jag gissar på att han sköt sig. Han kan ha haft ett gevär eller pistol i närheten, då svärfadern hade ju jaktmarker och vapen.
Citera
2023-04-12, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En del talar för att HD antingen ha varit SD behjälplig vid mordet eller att hon kanske rent av mördade JM helt på egen hand? Över detta har jag funderat en hel del till och från.

Ett par dagar efter att SD tagit sitt liv (eller om det var dagen efter) - då var HD och geocashade, finns en bild då hon ligger i fören på en mindre båt och ser ut av vara helt avslappnad. Glad. Kanske kände hon att nu var hon av med de båda personer som hade förpestat hennes liv i så många år.

Vinnaren i denna historia är alltså HD.
Visst är det så, hon har roffat åt sig allt.
Hon har ingen skam i kroppen.

Det finns många uttalanden från Stefan som antyder att han inte mördade Lena.
Jag tror att det var HD och Soa som täckt upp och städat undan.
Han vaktade Steffe.
Citera
2023-04-12, 19:59
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att vi förr eller senare kommer att få reda på sanningen om vad som hände Lena, eller vad som skedde under natten.

Det är så mycket outrett i denna sorgliga soppa som slutade med två mördade människor.

Lena och Stefan.

I krig och kärlek är alla medel tillåtna?

Tog SD sitt liv eller menar du att någon annan gjorde det? Det var bara SD och svärfadern där på gården. SD borde naturligtvis ha plockats in i väntan på domen. Kan han ha riggat något utifall att domen kom kl. 11.00, att SD var skyldig?

Vet att detta diskuterades i tråden, men finns det bevis som du kan hänvisa till?
Senast redigerad av zilvereko 2023-04-12 kl. 20:37.
Citera
2023-04-12, 20:49
Medlem
Citat:

Det är busenkelt att från jobbet som sjuksköterska ta med sig en sån vit overall, likadan som vi kan se när krim.teknikerna ska undersöka en mordplats. Klädd i den overallen undviker man alltså att sätta spår efter sig. Men helt skyddar den inte. Den är också lätt att sen bränna upp den i pannan.

Visst handlade talet 17 om något speciellt för HD? Om hon nu var medskyldig till mordet på Lena var just 17 viktigt. Ger mig tusan på att det var knutet till geocasching, en sport med många helt maniska personer. Siffran 17 kanske rent av det troligaste motivet?

Trädet drabbades också av flera slag. Kan tänka mig att Lena satt lutat mot trädet då hon blev attackerad. Hon höll händerna över huvudet för att värja sig och det var då hon fick flera brutna fingrar...Kanterna på märkena i trädet visar hur slagytan på vapnet ser ut. Som en rektangel.

Vad än mordvapnet var, kan ha slagits ner i marken någonstans, eller att SD kastade det i nån container på en arbetsplats han besökte i sitt jobb.
Senast redigerad av zilvereko 2023-04-12 kl. 20:53.
Citera
2023-04-12, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är busenkelt att från jobbet som sjuksköterska ta med sig en sån vit overall, likadan som vi kan se när krim.teknikerna ska undersöka en mordplats. Klädd i den overallen undviker man alltså att sätta spår efter sig. Men helt skyddar den inte. Den är också lätt att sen bränna upp den i pannan.

Visst handlade talet 17 om något speciellt för HD? Om hon nu var medskyldig till mordet på Lena var just 17 viktigt. Ger mig tusan på att det var knutet till geocasching, en sport med många helt maniska personer. Siffran 17 kanske rent av det troligaste motivet?

Trädet drabbades också av flera slag. Kan tänka mig att Lena satt lutat mot trädet då hon blev attackerad. Hon höll händerna över huvudet för att värja sig och det var då hon fick flera brutna fingrar...Kanterna på märkena i trädet visar hur slagytan på vapnet ser ut. Som en rektangel.

Vad än mordvapnet var, kan ha slagits ner i marken någonstans, eller att SD kastade det i nån container på en arbetsplats han besökte i sitt jobb.
Det var HDs 17 fuskloggar som LW tagit bort, pga att HD fuskade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in