2022-07-04, 18:31
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Yeah! Som jag har skrvit här förut så hoppas jag på att kanske en juridikstuderande eller en journalist vill göra ett djupdyk i fallet och besvara våra och andras frågor som surrar runt. Som inte är besvarade/förklarade.
Klockrent! Då hoppas vi på det.
Citera
2022-07-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Okej..
Du gillar inte familjen HD/SD har jag förstått. Eller? I ett dike? Gillar du inte heller "Stefan"-flinet? Nä det är det nog inte många som gör efter att ha sett foton på honom.
Jag tycker att han var en vidrig person.

Ett av vittnena i rättegången och tillika granne (en av 2 Fredrik) berättade hur han plötsligt hade vaknat av att SD stod och lyste in i F;s sovrum, där han låg och sov för öppet fönster. Han blev livrädd! Efter den händelsen sov han aldrig mer med fönstret öppet.

Den Vite Riddaren SD snokade mer än lämpligt på sina grannar och allt runt omkring honom. Undrar hur SD var på jobbet. Vet att han blev omplacerad. Mer än en av kollegorna berättade om att de tyckte han var skum och uppförde sig konstigt. Det läste/hörde jag av polisen JonEhrsons blogg "Tingsrättspodden".
Senast redigerad av zilvereko 2022-07-05 kl. 14:24.
Citera
2022-07-05, 18:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, ok. Förstod inte att du menade detta. Ber om ursäkt för det.
Ja otroligt att mannen (SOA),sitter i rätten och bortförklarar denna otrohet som pågick i åratal, som ett "misstag"!?
SOA skyddar sin dotter och det gör han pga av att han har fått veta av HD att SD har på ett sällsynt brutalt sätt tagit livet av LW.

Även HD tycker att det är botten när man ”inte kan stå för ett misstag man gjort”. Så säger hon i förhöret i TR.

Då handlar det om LW.

Annan ”misstagare”, samma vokabulär.

Sådan far, sådan dotter kanske?
Citera
2022-07-05, 19:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Även HD tycker att det är botten när man ”inte kan stå för ett misstag man gjort”. Så säger hon i förhöret i TR.

Då handlar det om LW.

Annan ”misstagare”, samma vokabulär.

Sådan far, sådan dotter kanske?
SOAs omdöme var även att LW var manipulativ (sagt till SD förälder).

Det kanske bara är ett misstag att dottern också var otrogen som gift och att hon manipulerar SD ang relationen med Sillen.
Eller att HD låg med bägge två efter mordet?

Sillen kommer till Folketorp direkt SD anhålls och träffar tjocka släkten.
Ända sen minst april vet de om att hon har sillen som partner men framställer sig som om de omhuldar SD, den bästa svärsonen ever.
Vilken fars...

SD är nedtystad. Nej jag menar... Varmt omhuldad, de är såå storsinta och familjära.
Ser ut som om SOA fullbevakar SD och ryggar HD när hon roar sig med Sillen.
Senast redigerad av develi 2022-07-05 kl. 19:31.
Citera
2022-07-06, 16:30
Medlem
Bakarettans avatar
Förundras över ytterligare en sak.
I TR får SD frågan av åklagaren om hur LW kunde nå upp till sadeln på hans egen cykel. Där, enligt honom, skulle hon ha utövat någon form av en sexuell akt. Detta pga han tackade nej till att medverka till att ha sex med henne vid det tillfället hemma hos honom.
Eftersom hon var mycket kortare än honom och hade mycket kortare ben torde detta va ganska omöjligt...? Eller?
Men...
Hur denna själva sexakt gick till minns inte SD.
Han "minns" däremot hur LW kunde kupa sina händer efter det att hon blött efter sex för att fånga upp vätska/blod.
Inte just vid detta tillfälle utan vid nåt annat kanske.
Enligt exmaken UW hade LW stora problem med att få kladd på händerna.
Dessutom har väl UW aldrig fått frågan om LW blödde vid sex/samlag?
Eller är jag helt ute & seglar nu? Lyssnade på exmakens vittnesmål i dag. Igen.
Han är otroligt trovärdig och ger en mycket sanningsenlig bild av LW.
Att LW skulle ha blött efter sexakterna hon hade med SD är ren & skär lögn.
Detta påstående av SD kommer endast av för att dölja de blodspår av LW som fanns hemma hos honom.
En lögn som både han, HD & SOA vet om. Och lille Jerry.
En fråga bara..
Vem är bekant med SOA och är jävig i fallet?
Pm gärna.
Citera
2022-07-06, 17:07
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kommer nog aldrig bli lika känslomässigt engagerad i något annat fall. Jag önskar att Lena hade fattat hur mycket hon triggade SD med sina hot om avslöjande. Minns att hon ganska nära slutet skrev till någon att det var det enda hot som "bet" på SD, inget annat brydde han sig om.

Och här är typ finalen, en fvorit i repris:

"[i]A 164A/271
Screenshot från 20180506
Lena:

"Ha så kul I USA när ni börjar om"
"Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet."
"Bestämt igår".
"Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu."
"Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre."
"Jag har stannat för jag vill".
"
Har man lite sunt förnuft i skallen fattar man att LW hade ett stort bekräftelsebehov. Detta visste SD. Han manipulerade, vilseledde och utnyttjade henne för sin egen vinning.
Hon var beroende av SD.
Detta visste han. Och som den narcissistiska sociopat (ev psykopat) han var så utnyttjade han detta. Samtidigt som han "övertygade" HD plus samtliga inblandade att "nu tänker & gör vi som jag har sagt". Däribland SOA.
HD jublade säkert över hans beslut att göra sig av med LW. Just bara för att hon var med på det.
Citera
2022-07-06, 17:28
Avslutad
Citat:
Förundras över ytterligare en sak.
I TR får SD frågan av åklagaren om hur LW kunde nå upp till sadeln på hans egen cykel. Där, enligt honom, skulle hon ha utövat någon form av en sexuell akt. Detta pga han tackade nej till att medverka till att ha sex med henne vid det tillfället hemma hos honom.
Eftersom hon var mycket kortare än honom och hade mycket kortare ben torde detta va ganska omöjligt...? Eller?
Men...
Hur denna själva sexakt gick till minns inte SD.
Han "minns" däremot hur LW kunde kupa sina händer efter det att hon blött efter sex för att fånga upp vätska/blod.
Inte just vid detta tillfälle utan vid nåt annat kanske.
Enligt exmaken UW hade LW stora problem med att få kladd på händerna.
Dessutom har väl UW aldrig fått frågan om LW blödde vid sex/samlag?
Eller är jag helt ute & seglar nu? Lyssnade på exmakens vittnesmål i dag. Igen.
Han är otroligt trovärdig och ger en mycket sanningsenlig bild av LW.
Att LW skulle ha blött efter sexakterna hon hade med SD är ren & skär lögn.
Detta påstående av SD kommer endast av för att dölja de blodspår av LW som fanns hemma hos honom.
En lögn som både han, HD & SOA vet om. Och lille Jerry.
En fråga bara..
Vem är bekant med SOA och är jävig i fallet?
Pm gärna.
Det är svårförklarat, görs icke på en kafferast. SOA med familj har många vänner inom många grenar socialt.
De använder sociala medier väldigt öppet, men det ändrades senare iom tingsrätten och efterspel mm
Citera
2022-07-09, 15:07
Medlem
Bakarettans avatar
Ännu ett ordentligt rättshaveri i svensk domstol och hos polismynigheten eftersom det har mörkats en hel del.
HD vet att SD på ett brutalt
sätt mördade LW. Detta vet SOA och lille Jerry också.
Hur i helvete kan man sova på nätterna med den vetskapen??
Citera
2022-07-09, 16:17
Avslutad
Citat:
Ännu ett ordentligt rättshaveri i svensk domstol och hos polismynigheten eftersom det har mörkats en hel del.
HD vet att SD på ett brutalt
sätt mördade LW. Detta vet SOA och lille Jerry också.
Hur i helvete kan man sova på nätterna med den vetskapen??
Ja, det är just det. Med rätt kontakter kan man flyga under radarn.
Frågan är vad som händer när curlingborstarna försvinner?
Citera
2022-07-09, 16:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
.Eftersom hon var mycket kortare än honom och hade mycket kortare ben torde detta va ganska omöjligt...?

Wtf? Har du aldrig sett en modern cykel människa, med snäpplåsen tar man av och på hjulen, sadel eller höjer och sänker sadeln hur snabbt som helst.Även om SD skulle haft medelstor ramstorlek så kan sadel fortfarande sänkas till lägsta vilket borde ge 46-48 cm till centrum på pedalerna och LW var ju inte dvärg även om hon var kortare än SD.
En annan fråga är om SD ljög om detta, det är möjligt men man kan inte belägga lögnen med påstående om att hon omöjligt skulle kunna suttit på sadeln på hans cykel. För det kunde hon lätt ha gjort. Fel ramstorlek har större betydelse för överkroppens positionering till att bekvämt kunna styra och kontrollera cykeln men man kan oftast sitta påsadeln och nå pedalerna på sorlek L även som kortväxt vuxen. Småungar som lånar morsans eller farsans cykel står ofta och cyklar för att de inte når tillräckligt bra för att kontrollera styrningen annars.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2022-07-09 kl. 16:34.
Citera
2022-07-09, 16:33
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Wtf? Har du aldrig sett en modern cykel människa, med snäpplåsen tar man av och på hjulen, sadel eller höjer och sänker sadeln hur snabbt som helst.Även om SD skulle haft medelstor ramstorlek så kan sadel fortfarande sänkas till lägsta vilket borde ge 46-48 cmtillcentrum på pedalerna och LW var juintedvärg även om hon var kortare än SD.
Så vad du menar är att SD sänkte sadeln på cykeln så att LW kunde utföra en sexuell akt på den då?
Citera
2022-07-09, 16:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Så vad du menar är att SD sänkte sadeln på cykeln så att LW kunde utföra en sexuell akt på den då?

Ditt bevis var falskt, du behöver inte försöka insinuera att jag menar något jag inte sade.

Rimligtvis kunde hon göra det själv, hon hade väl någon slags personlighetsstörning men varinte intellektuellt lågbegåvad. Hon hade väl själv haft en Scott MTB som jag gissar har de snäpplåsen. Man behöver inga verktyg. . Han kanske till och med hade en variant där man kan justera sadelhöjden från styret medan man cyklar ungefär som en kontorsstol, det är vanligt att ha det på just MTB eftersom man vill kunna växla mellan hög sadel ifall man effektivt vill kunna ta sig från punkt a till b medan man vill ha lägre sadelhöjdför att kunna böja knän för stötdämpning flytta kroppsvikt fram eller bakåt om man kommer i ett knöligare avsnitt och vill hoppa med cykeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in