2022-07-04, 15:12
Medlem
Bakarettans avatar
Tack Frk sverige & Zilvereko för feedback. Gott att veta att det fortfarande finns folk med vett & sunt förnuft👍
Mycket märkligt som sagt att hovrätten "missade" att
SD enligt lag skulle infunnit sig i rätten då ny dom förkunnades!?
För jag antar att det är lag på det? Eller är jag helt ute & simmar nu...
Hela denna tragiska händelse med alla inblandade är ju nånting utöver det "vanliga" i svensk kriminalhistoria.
Jag lyssnar ofta på svenska rättegångar på YT
och denna står ut otroligt mycket eftersom den sticker ut när det gäller bevisbördan.

Jag tror att SD slog ihjäl LW pga att HD och SOA hotade honom med att han aldrig skulle få träffa sina barn mer om han inte gjorde sig av LW. SD skulle bli utesluten, förnedrad och han skulle för alltid förlora sin sk "drömkvinna", dvs HD, om han fortsatte sitt förhållande med LW. SD blir desperat. Som den självupptagne narcissist han är. Han slår kallblodigt ihjäl LW för att "bli av" med människan som "hotar" honom och hans familjära liv som han vill behålla.
HD är dessutom "pappas lilla flicka" som tydligt framgår i förhör med honom.
SOA ljuger som en häst travar.
Gerald Gray likaså. Han backar upp SD:s alibi vad som hänt på kvällen & snackar om nån jävla trappa...Herregud!
Inövat svar.
Att SD & HD väljer att ändå åka på en resa till USA tillsammans tyder på att de vet EXAKT vad som har hänt.
Har dessutom SOA en kontakt inom polisen som är jävig i utredningen är ju detta ytterligare ett bevis på ett rättshaveri utan dess like.
Just my own thoughts.
Citera
2022-07-04, 16:35
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Tack Frk sverige & Zilvereko för feedback. Gott att veta att det fortfarande finns folk med vett & sunt förnuft👍
Hela denna tragiska händelse med alla inblandade är ju nånting utöver det "vanliga" i svensk kriminalhistoria.
och denna står ut otroligt mycket eftersom den sticker ut när det gäller bevisbördan.

Jag tror att SD slog ihjäl LW pga att HD och SOA hotade honom med att han aldrig skulle få träffa sina barn mer om han inte gjorde sig av LW. SD skulle bli utesluten, förnedrad och han skulle för alltid förlora sin sk "drömkvinna", dvs HD, om han fortsatte sitt förhållande med LW. SD blir desperat. Som den självupptagne narcissist han är. Han slår kallblodigt ihjäl LW för att "bli av" med människan som "hotar" honom och hans familjära liv som han vill behålla.
Gerald Gray likaså. Han backar upp SD:s alibi vad som hänt på kvällen & snackar om nån jävla trappa...Herregud!
Inövat svar.
Att SD & HD väljer att ändå åka på en resa till USA tillsammans tyder på att de vet EXAKT vad som har hänt.
Har dessutom SOA en kontakt inom polisen som är jävig i utredningen är ju detta ytterligare ett bevis på ett rättshaveri utan dess like.
Just my own thoughts.

Detta låter lite för löjligt för att vara sant men..

Stefan åker till USA med sjuksyster som OM han kunde bli sjuk utav något icke autistiskt som bara Lena hade "verktyg" för att kunna ge honom.. saken .. katten med J.Gray Boots.
Too Ridiculous to be True.
Åååh Stefan och Jerry why 4 art thou y0da to kill or not to kill where is the C/G in the chain.

Stefan Davidsson signing off... Ctrl+C & Ctrl+V
Citera
2022-07-04, 16:49
Medlem
Bakarettans avatar
Tja, utredningen är nedlagd pga att den dömde SD tog livet av sig. Eller gjorde han det? Skar han halsen av sig? Sköt han sig? Hängde han sig? Tog han en överdos? Dränkte han sig? Det finns många sätt att avsluta sitt liv på. Den som vet med all säkerhet hur SD "tog livet" av sig är endast SOA. Och HD.
Är det inte ganska underligt att just SOA upptäckte att SD "tagit livet" av sig?
Nä jag tror inte det.
Jag är helt övertygad om att SD fick hjälp med att ta livet av sig.
På ett eller annat sätt av SOA.
Citera
2022-07-04, 16:57
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Detta låter lite för löjligt för att vara sant men..

Stefan åker till USA med sjuksyster som OM han kunde bli sjuk utav något icke autistiskt som bara Lena hade "verktyg" för att kunna ge honom.. saken .. katten med J.Gray Boots.
Too Ridiculous to be True.
Åååh Stefan och Jerry why 4 art thou y0da to kill or not to kill where is the C/G in the chain.

Stefan Davidsson signing off... Ctrl+C & Ctrl+V
Verkar som om du är nära bekant med SD & HD & lille Jerry.
Eller ...?
Blev nyfiken.
Kan du inte berätta mer😋
Citera
2022-07-04, 17:02
Avslutad
Citat:
Tja, utredningen är nedlagd pga att den dömde SD tog livet av sig. Eller gjorde han det? Skar han halsen av sig? Sköt han sig? Hängde han sig? Tog han en överdos? Dränkte han sig? Det finns många sätt att avsluta sitt liv på. Den som vet med all säkerhet hur SD "tog livet" av sig är endast SOA. Och HD.
Är det inte ganska underligt att just SOA upptäckte att SD "tagit livet" av sig?
Nä jag tror inte det.
Jag är helt övertygad om att SD fick hjälp med att ta livet av sig.
På ett eller annat sätt av SOA.
Alla kan väl göra ett misstag...
Rätt ska vara rätt
Det är SOA som skyddar lilla dottern, som fångvaktat Steffe och för att många smutsiga sanningar inte skulle komma fram iom Steffe skulle lämnas obevakad av soa själv, utan ha friheten av berätta hur det låg till med vissa saker.
Allt har ett pris Steffe fick betala med sitt liv, det räckte inte med Lenas liv och sanningen bakom mordet, nu var även Steffe tvungen att dö.
Citera
2022-07-04, 17:08
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Alla kan väl göra ett misstag...
Rätt ska vara rätt
Det är SOA som skyddar lilla dottern, som fångvaktat Steffe och för att många smutsiga sanningar inte skulle komma fram iom Steffe skulle lämnas obevakad av soa själv, utan ha friheten av berätta hur det låg till med vissa saker.
Allt har ett pris Steffe fick betala med sitt liv, det räckte inte med Lenas liv och sanningen bakom mordet, nu var även Steffe tvungen att dö.
Vad menar du med att alla kan göra ett misstag?
Citera
2022-07-04, 17:12
Avslutad
Citat:
Vad menar du med att alla kan göra ett misstag?
Lyssna på rättegången, det är så Soa förklarar svärsonen Stefans otrohetsaffär, sen 6 år tillbaka...
Citera
2022-07-04, 17:17
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Verkar som om du är nära bekant med SD & HD & lille Jerry.
Eller ...?
Blev nyfiken.
Kan du inte berätta mer😋
Jag tror han hittades i ett dike av SOA på vägen hem. För han var han VAR uppenbarligen INTRESSERAD och han vill inte vara mellis-fröken med Stefan.. han känner redan han som var Ankan original "Stefan'' flinet.
Citera
2022-07-04, 17:29
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lyssna på rättegången, det är så Soa förklarar svärsonen Stefans otrohetsaffär, sen 6 år tillbaka...
Ja, ok. Förstod inte att du menade detta. Ber om ursäkt för det.
Ja otroligt att mannen (SOA),sitter i rätten och bortförklarar denna otrohet som pågick i åratal, som ett "misstag"!?
SOA skyddar sin dotter och det gör han pga av att han har fått veta av HD att SD har på ett sällsynt brutalt sätt tagit livet av LW.
Citera
2022-07-04, 17:37
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jag tror han hittades i ett dike av SOA på vägen hem. För han var han VAR uppenbarligen INTRESSERAD och han vill inte vara mellis-fröken med Stefan.. han känner redan han som var Ankan original "Stefan'' flinet.
Okej..
Du gillar inte familjen HD/SD har jag förstått. Eller? I ett dike? Gillar du inte heller "Stefan"-flinet? Nä det är det nog inte många som gör efter att ha sett foton på honom.
Jag tycker att han var en vidrig person.
Citera
2022-07-04, 17:47
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Okej..
Du gillar inte familjen HD/SD har jag förstått. Eller? I ett dike? Gillar du inte heller "Stefan"-flinet? Nä det är det nog inte många som gör efter att ha sett foton på honom.
Jag tycker att han var en vidrig person.
Ankeborg stilen fungerar bara om du är riktigt liten. <12 år
Springer på Cykel-verkstaden bland Trolösa med variations-störning.. eg tvungen att sälja glass/Hobbit-medicin för de över 40 år och som är "riktigt frisk" egentligen helt utan variations-lösning. (Autism)
Citera
2022-07-04, 18:29
Medlem
Citat:

Inövat svar.
Just my own thoughts.

Yeah! Som jag har skrvit här förut så hoppas jag på att kanske en juridikstuderande eller en journalist vill göra ett djupdyk i fallet och besvara våra och andras frågor som surrar runt. Som inte är besvarade/förklarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in