2021-10-02, 23:08
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Hanna tänker nog såhär "A dog will dig" men kanske även "John 8:32".
Vet med säkerhet att du inte är trög !

Ja. Vem vet?!
Sanningen är hursomhelst befriande.
Även om den kan göra mycket ont ibland.
Först med sanningen kan man bygga en solid grund att stå på.

Nä. Dags å rycka upp sig.
Pause.
Citera
2021-10-02, 23:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
"Lena Wesström
Detta är den enda punkten jag kan komma åt honom på, det enda jag har att sätta emot. Och det
vet vi båda. Som en terrorbalans.
Och jag drar mig inte längre för att använda det för att sätta press
på honom. Tvinga honom till saker, förbjuda honom saker, kräva saker, straffa, you name it, ALLA
möjliga oheliga sjukligheter
5 mar 2018 19:50[/i]""

Här talar L om det vapen hon har mot S.
Och vad jag fattar har hon levererat LITE av det till H men inte ALLT....ännu.

Som sagt, det ska finnas ett mail/mall som hon talade om med någon
och samtidigt hotade S med att skicka till H.
Som skulle finnas på hennes "dator".

Hur som helst, jag måste släppa detta.
Man blir fan knäpp i skallen av detta.

Kan ändå tipsa om att Okt 2020 finns många bra inlägg i tråden med div. spoilers och förhör och kommunikationer mellan inblandade, mm.
Bra för å friska upp minnet lite.

Jag ska leta upp ett av alla brev som Lena skrev, men aldrig skickade. I morgon...

Jag vet att det är "tärande" av alla möjliga skäl att vara kvar i tråden, dvs ha det här mordet i huvudet.
För dig av andra skäl än för mig kanske?

Men samtidigt har du så mycket att ge, du tillför mycket.
Jag hoppas at du dela rmed dig av dina kloka tankar.

Ja, det är verkligen berikande att gå tillbaka i tråden.

Det citat som du nu tog ut, är ett väldigt talande sådant.
Och så klok hon var Lena på många sätt, väldigt skärpt.

Hur kunde det gå så illa?
Citera
2021-10-02, 23:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om man nu ska skuldbelägga någon så blir väl det Hovrätten som inte häktade SD fram till dom, Att anklaga polisen eller åklagarna leder ingen väg, varken polis eller åklagare styr över TR eller HR.
Och att vissa menar att sekretessen bör släppas på hur SD avslutade sitt liv blir bara för dumt enligt min mening, och om nu sekretessen över SD ska släppas då måste all sekretess släppas över alla invånare i Sverige, och inte fan att jag vill att min eller mina anhörigas dödsattester ska släppas vind för våg över internet bara för att tillfredsställa potentiella nekrofiler.

Ja, håller med dig om sekretessen...

Jag funderar och tänker att situationen var ovanlig, med en mordmisstänkt i det fria, och som fälldes för mord.

jag är för dåligt insatt i procseesrena och vem som har huvudansvaret, men till syvende och sist är det svårt för HR som inte hade samma insikt och kännedom om SD som åklagarna hade. Och det är så klart att med svaret i handen, kan man tycka att det hade kunnat göras annorlunda, särskilt som avslutet på rättegången visade på en desperat man, som pratade "galet" om det perfekta mordet, istället för att säga att han var oskyldig..., men då var det ju redan för sent.

Kanske brevet med "jag hatar Åsa" kunde säga någon, att här har vi en person som har tappat greppet helt och hållet?

Jag tror att ingen såg det komma, inte ens de anhöriga.
Ingen ville att det skulle sluta på det här sättet, det var inte slapphet eller nonchalans. Utan bara vanligt oförstånd.

Jag tor ingen av domarna eller åklagarna någonsin mer kommer att ta en liknande situation på samma sätt.

Men samtidigt skjuter man problemet framför sig. Kanske.

Jag tror att SD kände på sig hur slutet kunde bli. Han verkade desperat på något sätt. Om det hade varit så att han vid sista dagen för HR förhandlingen vetat att han skulle ha blivit häktad direkt innan domen, hade han infunnit sig?

Och om han hade infunnit sig, hade han försökt ta livet av sig i häktet? I fängelset?

Vi kommer aldrig att få svar.

Men som du påpekar, att få veta hur SD tog livet av sig, ger inga svar på några frågor.
Citera
2021-10-02, 23:41
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag ska leta upp ett av alla brev som Lena skrev, men aldrig skickade. I morgon...

Jag vet att det är "tärande" av alla möjliga skäl att vara kvar i tråden, dvs ha det här mordet i huvudet.

Tack. På riktigt.
Ja... det är mkt jobbigt.
Man måste tillbaka.

Hur som, denna tråd är SUPER på många vis.
Den bästa av alla.
Allt finns här.
Ni har alla gjort den störst!

Många riktigt duktiga och sedan några jäkligt vassa,
som jag tidigare nämnt!

Och man måste inte alltid hålla med för att se hur skarpa andra är.
Jag har min två absoluta favoriter.
Båda skänker mänskligheten hopp, tro mig.

Människorna i dramat var (som alla är) komplexa
och därför är också de slutgiltiga svaren, för oss, dolda.
Dolda bland flera olika typer av möjligheter.

Att vi ändå vet så mkt beror på alla deras konversationer....
Utan dem var bilden långt ifrån lika tydlig.

Ja... L verkade vara mkt mkt skärpt.
Hemskt att det slutade så jävla illa...
Usch.
Citera
2021-10-03, 01:27
Medlem
develis avatar
Citat:
"Lena Wesström
" Detta är den enda punkten jag kan komma åt honom på, det enda jag har att sätta emot. Och det
vet vi båda. Som en terrorbalans. [/b]Och jag drar mig inte längre för att använda det för att sätta press
på honom. Tvinga honom till saker, förbjuda honom saker, kräva saker, straffa, you name it, ALLA
5 mar 2018 19:50"

Rättelse här: jag uppfattar att hon har gjort ngt, tagit kontakt med H, för att sätta skräck i S.
(Jag skrev något helt annat från början här vilket blev helt fel.)
Det hon skriver minuten innan (och som inte citerades) är väl same old story i den sk terrorbalansen.

Det konstiga är att SD är hyperstressad och tycks tro att HD inte fattar nåt sen mars 2017.
Varav fortsatt otrohet är orsak till HDs skilsmässa.
Vilket givetvis inte LW tror heller isf och har det som hållhake.
I denna dialog säger LW att orsaken till att "langa fram" skilsmässopapper beror på att han snokat i hennes konton (då HD är otrogen med JS och åberopar brist på tillit...).

LW: det uppstod en kris hos dem, hon ertappade honom med att ljuga.
HÅ: Om dig?
LW: och han kunde inte neka, hon hade stenhårda bevis.
-inte just den gången.
-men det räckte.
-några dagar senare langade hon fram papper, de skrev på samma kväll, berättade genast för
barnen och sina närmaste."

Så HD kan väl knappast ha pratat klarspråk med SD om vad hon eg begriper vad som försiggår. Vilket jag då nyss diskuterat.

Kl 19:49
"Jo, det är ju ett alltigenom skevt tillstånd alltihop. Det yttersta hotet i hans värld är alltid att hon ska få veta att han fortsatt ha kontakt med mig. För honom är det världskatastrof om hon öht får veta att vi har kontakt, än värre såklart om hon vet att vi faktiskt fortsatt träffas kontinuerligt, att han fortsatt luras och ljuga henne rakt i ansiktet, varje dag även efter de nya, heliga löftena."

Kl 19:50
"Detta är den enda punkten jag kan komma åt honom på, det enda jag har att sätta emot. Och det vet vi båda. Som en terrorbalans. Och jag drar mig inte längre för att använda det för att sätta press på honom. Tvinga honom till saker, förbjuda honom saker, kräva saker, straffa, you name it, ALLA möjliga oheliga sjuklighet. "

LW är inte nöjd med SD och det föranleder kontakt m HD som en sorts reprimand. För att han fruktar kontakt.

Kl 19:57
" Så jag gav honom ett rejält tjyvnyp. Slängde inte ALLT i knät på henne. Bara gick över gränsen och kontaktade henne, det som han fruktat och darrat inför. Och samtidigt inte. Han hoppas väl att hans grepp även om henne ska vara tillräckligt starkt, att han ska kunna ljuga och skylla på mig och komma undan. Jag har varit ganska säker på att det är så. Men nu när hon börjat leva, kommit ut som människa, upptäckt att nån kan vara förtjust I henne, få henne att känna sig uppskattad och omhändertagen, då jädrar, kanske, kanske att hon ändå släpper taget om honom. "
(168)
Ang 5 mar 2018 så handlar det om att hon kontaktat HD om att inte köpa lgh. Det HD kallar hot i förhör.

LW:
-det jag gjorde var att messa henne. valde samma kanal som han och jag huvudsakligen skrivit i.
-valde en mycket begränsad chatt, en där varje
meddelande självförstörs två sekunder efter hon klickat upp, man kan inte ta skärmdump
så jag messade till henne typ "Hej Hanna! Jag hoppas verkligen att du inte flyttar till Byalaget, för allas skull"
(..)
-jag pressade ju honom att se till att hon inte ska köpa här på min gård.
-han säger han tog det med henne, att hon inte brydde sig ett dugg, att jag "är ingen faktor", hade INGEN förståelse för att det kunde bli obekvämt."

Hds (korkade) kommentarer i förhör:
" Eh .. när jag .. ah skulle flytta så köpte ju jag en bostads .. eh precis .. precis vid Lena ..
Stefan .. jag .. Lena .. helt underbart .. ehm .."
(...)
" Ah det e samma kvarter .. å nu .. nej det var inte .. usch jag var ironisk .. det var inte alls .. underbart .. (skrattar till) det var inte alls så .."

Resten om kontakten:
HD: När jag skulle flytta så fick jag hot från Lena att jag inte fick flytta dit..
F: På vilket sätt ..
BF: Va skulle hända då?
HD: Näe det skulle inte bli bra för nån ..
BF:Mm.
F: Mm. Skrev hon eller prata hon med dig?
HD: Hon skrev. Hon skrev o med eh .. sån här så att .. meddelande raderades av sig själv."

Denna tidsspegel är het i sig. Den berör cacher och kontosplitt.
Det är förstadiet till att HD börjar logga en månad senare och startar bråket.
7 mars får LW även veta att lgh är såld.

Förutom att MRSS trashas 5 mars på BP så visar LW skärmdump på sin chatt med SD (för JD och FR den 7 mars).
LW påtalar till SD att vissa loggar inte är ok att HD för över till blivande Haxkontot.

Där finns en uppmaning till SD att hon inte ska logga vissa cacher hon inte varit delaktig i, annars kommer hon kontakta henne själv:
(..)
LW: Vadå ta hänsyn till? Loggar hon cacher
hon Inte varit felaktig I tar Jag väl bort dem hur jag vill?
SD: (hennes loggar)
LW: Försöker du skrämma mig?
-Jag tar det direkt med henne nu"
SD: Nej, verkligen inte. Berättar hur det är. Så du vet vad du drar igång.
(..)

10 mars gör LW kodlås m datum då HD slänger fram skilsmässopapper på nya cachen katt åt glasögon.
"En brytpunkt" är hennes ordval om 0219.
Senast redigerad av develi 2021-10-03 kl. 02:00.
Citera
2021-10-03, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Lena hade pressat honom så många gånger tidigare, men den här gången i Mars 2018 var det annorlunda. SD var pressad av både skilsmässan från HD och av Lenas påtryckningar.

Han mådde inte alls bra och höll på att, eller hade redan tappat, greppet totalt. Det märktes också utåt. HD märkte tydligt hans tystnad och tjurighet.
Inte minst på loppisen den 13e Maj var det några som såg detta. Att han var stressad och sammanbiten.

Tyvärr så var Lena inte tillräckligt vaken så att hon uppmärksammade detta och det blev hennes död.
Citera
2021-10-03, 02:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Lena hade pressat honom så många gånger tidigare, men den här gången i Mars 2018 var det annorlunda. SD var pressad av både skilsmässan från HD och av Lenas påtryckningar.

Han mådde inte alls bra och höll på att, eller hade redan tappat, greppet totalt. Det märktes också utåt. HD märkte tydligt hans tystnad och tjurighet.
Inte minst på loppisen den 13e Maj var det några som såg detta. Att han var stressad och sammanbiten.

Tyvärr så var Lena inte tillräckligt vaken så att hon uppmärksammade detta och det blev hennes död.
Exakt. Han är i en helt annan position efter skilsmässan vilket är den absoluta skillnaden från deras tidigare eviga tjat och hot.
Nu blir han farlig. För han är pressad. För han är stressad. För han har inte den kontroll han upplevde tidigare.

HD hade dock mer koll än han inbillade sig.
Citat:
Nej. Och hon trodde inte hon hade nåt med skilsmässan att göra heller.

28 feb 2018, LW till FR:
"Skilsmässopapper inlämnade, barn, föräldrar och andra närstående underrättade, S (inte H tror jag) ändrat relationsstatus på fb, idag advokat för att få hjälp att dela upp ekonomi, P84 hjälper till att fixa över alla loggar till Hannas nya konto. Men "vi älskar varandra, vi separerar för att se vad det finns kvar att bygga på". Han är förkrossad, trodde det nog inte. Inte jag heller. Tror det iofs när jag ser det. Fortsatt kontaktförbud såklart. Och jag försöker att inte vara alltför oklädsamt skadeglad."
(..)
hon sa för en vecka sen att "nä, det här går inte, jag har inget förtroende för dig". skrev under papper och pratade med barn och de närmaste samma kväll.
-men det finns två saker till:
-han gjorde bort sig
-så otroligt skönt att det var han och inte jag.
(..)

Sen beskriver LW att HD är med JS och att SD typ är med och upprätthåller HDs lögner iom att han inte tror det är nåt och fortsätter beskriva hur SD kollar konton då HD är otrogen:

"Men för ett par veckor sedan sa hon till honom att hon hade lite känsligt innehåll i sin mejl, "nu vill jag inte att du går in där längre".
-de har ju haft alla konton (tillsynes) öppna för varandra.
-han kollade såklart, massor.
-han säger att han inte såg nåt anmärkningsvärt.
-efter några dagar frågade hon om han låtit bli.
-han ljög såklart.
-hon ställde på, hårdare.
-nekade.
-sen presenterade hon data.
-då hade hon lärt sig hur man spårar alla aktiviteter på Google.
-visade hur många gånger han varit inne på hennes mejl från sitt jobb. " (Ab 168)
Senast redigerad av develi 2021-10-03 kl. 02:52.
Citera
2021-10-03, 02:15
Avslutad
Citat:
"Lena Wesström
Detta är den enda punkten jag kan komma åt honom på, det enda jag har att sätta emot. Och det
vet vi båda. Som en terrorbalans.
Och jag drar mig inte längre för att använda det för att sätta press
5 mar 2018 19:50[/i]""

Rättelse här: jag uppfattar att hon har gjort ngt, tagit kontakt med H, för att sätta skräck i S.
(Jag skrev något helt annat från början här vilket blev helt fel.)

Som sagt, det ska finnas ett mail/mall som hon talade om med någon
och samtidigt hotade S med att skicka till H.
Som skulle finnas på hennes "dator".

Hur som helst, jag måste släppa detta.
Man blir fan knäpp i skallen av detta.

Kan ändå tipsa om att Okt 2020 finns många bra inlägg i tråden med div. spoilers och förhör och kommunikationer mellan inblandade, mm.
Bra för å friska upp minnet lite.
Jag kan bara hålla med
Citera
2021-10-03, 02:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Löjliga och märkliga juridiska principer sa att eftersom han var frikänd i TR så skulle han ses som oskyldig tills 28e Maj kl 11.00 när domen offentliggjordes. Vilket möjliggjorde att han kunde ta sitt liv.

Men det kunde ha slutat mycket värre än så - han kunde ha tagit HD och flickorna som gisslan och/eller tagit livet av både dem och sig själv. Vem hade då varit ansvarig?

Givetvis borde han, tillsammans med advokaten, mottagit domen i rätten. Hoppas de ändrar på detta synsätt nu.
Man kan inte förvänta sig att dömda ska inställa sig och knacka på fängelseporten när det är dags att krypa in. Men tyvärr så fungerar det så.
Det jag vet är att Hiding klargjorde för sittande hovrätt, att de ordnat så att Stefan, så snart de blev klara över om de avåg ändring av tingsrättens dom, skulle de frihetsberöva Stefan i väntan på dom. Att de inte yrkade på att han skulle häktas omgående, var för att de ville låta hovrätten gå igenom fallet, men betonade att de skulle hämta honom så snart de ansåg riva upp tingsrättens dom. Hiding visade hur Stefan agerade vid stress, genom att låta visa hela Stefans hatfilm inför hovrätten. IB ville inte att filmen skulle visas. Hiding visade Stefans skratt och beteende vid förhöret med Springare.

Jag anser att det är såpass mycket som sopats bort iom att Stefan begick självmord, vilket jag tror kan ha varit framtvingat för att kunna försegla alla felaktigheter i en låda för all framtid.
Därför anser jag att fallet måste få ett avslut genom att det läggs fram vad som gjordes fel.
Att hänvisa till sekretess är fegt.
Jag vill att ansvariga ska tvingas ta sitt ansvar för de fel som gjorts.
Tjänstemannaansvar, rättssäkerhet, vad hände med det?
Citera
2021-10-03, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

■ Vad som föranledde steffeponkens självmord är väl ganska uppenbart, han blev dömd till 18 år i fängelse och stod inte ut med vad straffet skulle innebära.

■ 1: ) Nu gick han ner med flaggan i topp och tog med sej sanningen om mordet på Lena in i döden.

■ 1: ) Kvar finns numera en kvinna som stod St*fan Davidss*n mycket nära, hon kallar sig visst för Syster Hax, hon är varken Lax eller Brax, men absolut en lögnerska till Max och dessutom full av sitt Kax, och Pax❗den loggen tar jag, men då var L*na Wesstr*m redan död.

■ Yodinnan HD hatade sin rival L*na Wesstr*m, hon hatade L*na Wesstr*m med hela sin inre kraft och av den anledningen att hennes mycket älskade Yodánske Riddare var mer attraherad av Softis än av henne, men till sist fick Yodinnan HD bara nog.

■ Yodinnan HD har mycket dolt innanför sitt pannben och hon vet, vet, vad andra inte vet.

■ Det man inte vet, det har man ingen aning om.

■ Det ingen vet, det har ingen ont av och det vet❗Yodinnan HD, hon är en förtigerska och sålunda smart.

■ Att St*fan Davidss*n är död och borta ifrån jorden:s klot, det betyder inte allt i detta fallet,
varför ? ... därför att det finns även någon annan som vet, någon som lever och vandrar omkring någonstans på jorden:s klot.

■ Frågan är bara vem❗det var, som egentligen lurade vem

Mvh/JM.
Citera
2021-10-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De körde inte ut till fel adress. Två patruller skickades ut. En bil på två pers till Betesvägen och en patrull på två pers ut till en "gård", vilket jag tolkar som svärfars gård. Detta tog dock en bra lång tid eftersom order för inhämtning inte nådde fotfolket speciellt fort. Ska se om jag hittar upogifterna bland mina noteringar.

Som jag kommer ihåg det var det två bilar som åkte ut från polishuset. Någon "gård" var inte aktuell vid tillfället utan kom senare och en patrull styrde om. Jag kan tänka mig att från början åkte den ena patrullen mot Lundby och den andra hade Betesvägen som mål.

Som Du skriver det dröjde alltför lång tid innan någon av patrullerna åkte ut från stationen för att leta reda på SD (pga något strul med kommunikationen att han skulle in).

När de väl styrde om mot Folketorp så berodde det på att "någon" fått samtal om det (från SOA?), gick ej via 112.

Ovanstående är mitt minne... något kan vara fel.
Citera
2021-10-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som jag kommer ihåg det var det två bilar som åkte ut från polishuset. Någon "gård" var inte aktuell vid tillfället utan kom senare och en patrull styrde om. Jag kan tänka mig att från början åkte den ena patrullen mot Lundby och den andra hade Betesvägen som mål.

Som Du skriver det dröjde alltför lång tid innan någon av patrullerna åkte ut från stationen för att leta reda på SD (pga något strul med kommunikationen att han skulle in).

När de väl styrde om mot Folketorp så berodde det på att "någon" fått samtal om det (från SOA?), gick ej via 112.

Ovanstående är mitt minne... något kan vara fel.
NA som rapporterade hade en massa felaktigheter i sina rapporter i början. Bl a att man skickat ut en efterlysning. Det hade man inte gjort. Dessa fel rättades till. Sen blir det nog svårt att få tag på händelserapporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in