2021-09-30, 22:33
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det är väl en "Six appeal" det handlar om och jag tror som vissa här inne att han ville ha två tält.
Tror det är lite av hans grej medans LenaW och HannaD inte fick det.
Han är rädd att det kommer ut någon livsavgörande sanning varför annars släppa allt han har gjort.
Eg familj kanske blev det tråkigt för honom. Han var ju en cachehunter som vet precis allt.
Han som har allt det där på sina axlar har lätt till aggression konstigt nog.

Ok, tack för svar.

Ja jag ser honom som kicksökande.
Han får nog lätt tråkigt.
Rastlös. Kanske lite manisk. Frustrerad? Osv.
(Skriver som vanligt i nutid.)

Två tält passade nog honom bra. Spänningen. Flödet. Energin.

Men det blev nog inte lika kul när det var dags att betala priset för sveken.
Citera
2021-09-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Kan man tänka sig ? att H*nna Davidss*n hade ställt ett krav på St*fan Davidss*n
( Mot hans vilja ) att röja L*na Wesstr*m ur vägen för att de två, över huvud taget
( Enligt H*nna Davidss*n ) skulle kunna återförenas ?

Mvh/JM.

Min gissning, obs gissning, är att HD främst ville ha bort Lena från grannskapet och bort från SDs och hennes liv. Att det var krav nr 1. SD själv ville nog ha henne kvar i grannskapet lättillgänglig för honom när det sprattlade till i brallorna. Dvs väldigt ofta.

Han ville för övrigt att allt skulle vara som det hade varit i så många år. Vad de 2 kvinnorna tyckte var oväsentligt för honom.

När nu inte det gick(?!) så fick SD lösa det på ett annat sätt. Så mannen med det 4-kantiga tänkesättet kunde inte tänka längre än näsan räckte. För vid mord skulle ju hela Sverige få ta del av den smutsiga byken.

Så det fick bli mord ändå ... och att han klarade av det berodde ganska säkert på alla hans egna tillkortakommanden och hatet han hade byggt upp mot Lena.

Att han inte i stället polisanmälde Lena har nog sina skäl: han visste att Lena kunde avslöja mer än otroheten (som nog de flesta i deras krets säkert redan kände till). Samt att det var han själv som hade kunnat ha blivit anmäld för stalking. Det begrep nog även hans vridna hjärna.
Citera
2021-09-30, 22:44
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
SD visade sig vara en av Sveriges farligaste personer. Mördade helt utan konsekvenstänk. Om planerat.

Sen så byggs det ju under 2017-2018 upp en SD som våren 2018 står med många stressmoment. Diverse problem.

Samtidigt så finns där hopp. Drömresan med alla dess möjligheter för framtiden.

Men istället för att satsa på det tåget och kanske lura tillbaka HD där så kör han lite omvända hängslen och livrem och slår ihjäl LW nån dag innan avresan för att HD säkert ska kunna lockas tillbaka.
Och tanken är då att anledningen till att han gör det är att nu just då när resan går av stapeln så bedömer han att LW, som själv har kul saker på gång med killar och grejer, ska få ett spel och dra iväg massa snaskiga detaljer till HD?

Nån form av beslutsunderlag måste han ju haft i den bedömningen? Alltså att LW var på G att avslöja massa detaljer?
Vad baserar han det på? Telegramkonversation vi inte sett?

Det fanns väl bla ett färdigskrivet mail från L till H som hon hotade S med att sända till H?!
Eller har jag drömt det också nu?

Det fanns väl med under tidig vår -18 i kommunikation med minst en?
Någon vän som hon skrev till....

Att hon skämdes över sin önskan att hämnas?
Men inte kunde låta bli.
Men INTE hade skickat det ännu!!
Och kanske inte skulle göra det.
Men hade dock skrivit det...
Sparat på datan...
Citera
2021-09-30, 22:47
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Det fanns väl bla ett färdigskrivet mail från L till H som hon hotade S med att sända till H?!
Eller har jag drömt det också nu?

Det fanns väl med under tidig vår -18 i kommunikation med minst en?
Någon vän som hon skrev till....

Att hon skämdes över sin önskan att hämnas?
Men inte kunde låta bli.
Men INTE hade skickat det ännu!!
Och kanske inte skulle göra det.
Men hade dock skrivit det...
Sparat på datan...

Och att hon själv tyckte det hon skrev var grymt..
Det hon berättade rättare sagt.

Men att H borde veta vilken lögn de levde i...
Citera
2021-09-30, 22:50
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ok, tack för svar.

Ja jag ser honom som kicksökande.
Han får nog lätt tråkigt.
Rastlös. Kanske lite manisk. Frustrerad? Osv.
(Skriver som vanligt i nutid.)

Två tält passade nog honom bra. Spänningen. Flödet. Energin.

Men det blev nog inte lika kul när det var dags att betala priset för sveken.
Nja har inte den erfarenheten så jag vet inte, kan inget säga om det.
FUP bevisar iofs det och han hade fler än LenaW.. onödigt vetande
Citera
2021-09-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En viktig poäng.

Vid det här laget måste ändå HD vetat att henes vittnesmål oavsett om hon var gift eller inte skulle ses som att hon var nära anhörig och att hon inte måste vittna under ed.

Hon kunde ju ha sålt sin lägenhet, gift om sig med SD och flyttat tillbaka. Då oavett utfall i HR...

Så varför gjorde hon inte det?

För det var troligen aldrig hennes avsikt att gifta om sig med honom, nu när hon äntligen hade tagit steget fullt ut med skilsmässan.
Tror jag.
Citera
2021-09-30, 22:59
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
För det var troligen aldrig hennes avsikt att gifta om sig med honom, nu när hon äntligen hade tagit steget fullt ut med skilsmässan.
Tror jag.

Nej, men frågan är om hon visste det redan då eller om det växte fram under tiden.

Jag menar, ambivalensen är gräsligt stor när något smärtar.
När man vill en sak men måste göra en annan.
Det är väl lite det jag har tolkat in här.
Att hon var på väg men det var inte färdigt känslomässigt.

Men jag kan verkligen ha helt fel.
Citera
2021-09-30, 23:00
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nja har inte den erfarenheten så jag vet inte, kan inget säga om det.
FUP bevisar iofs det och han hade fler än LenaW.. onödigt vetande

Håller helt med!
Utan tvekan.
Citera
2021-09-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och samtidigt så verkar han inte ha så många andra våldsinslag i sitt liv. Men som jag varit inne på tidigare så är ljudinspelningen från bilen väldigt dramatisk. Och inte planerat.

Hans bror M åkte på rejält med stryk för att han inte skruvade ner musiken, när han blev tillsagd att göra det. Oproportionerligt hårt och mycket. SD måste ha suttit och retat upp sig ordentligt.

Pappan kom in i rummet och såg detta, men lämnade rummet utan ett ord. Det har M själv berättat i förhör.
Citera
2021-09-30, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men han kunde också puttra länge, anordna med filmning av upphittanet av domkraftsskaftet i garaget, forstsätta dag två, slå in det, skriva en hatisk lapp som klistrades omstänligt på paketet och sedan lämna in det till sitt hatobjekt Åsa.

Om man kollar när han skriver hat-lappen så ser man att pekfingret som håller pennan blir kritvitt, nästan skiftande i grönt...
...och det är rätt intressant...tillbakahållen vrede?
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-30 kl. 23:26.
Citera
2021-09-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade 1: En ficklampa? Det var mörkt ute.
Fetade 2: Ett försök till färghållning?

1: Ja, det kan det kanske vara?

2: tror jag absolut, men han väckte ju än mer uppmärksamhet genom att ta sig till jobbet när han eg skulle vara ledig? Hans chef blev förvånad att SD var på jobbet, han borde ju vara hemma och packa & greja inför resan till USA. Hur hann denna man med allt? Mörda, testa cykelväxlar, tvätta, fixa, packa, jobba et.c
Man tar sig för pannan
Citera
2021-09-30, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Först å främst, har du rätt i detta blir jag bara glad.
Det vore önskvärt att hon var på den punkten redan. Bestämd, menar jag.

Och visst kan det vara så och att endast S fick för sig
att han under denna period kan hinna "vinna tillbaka".
Att endast han trodde på en möjlig återförening....

Men hon pratade mkt med JS och jag har tolkat in en önskan..
Kan dock ha fel.

Men L pratade väl om ett datum också?! Visst var det väl så?
I augusti.

Äh, jag kanske minns fel här. Måste leta sedan hur det var.
Ni får bortse tills vidare...
Ang fetat.

Enligt SD finns en deal att de inte ska gå offentligt med loggar förrän i slutet på augusti.
Nog förefaller det som att LW följer händelseutvecklingen från 19 februari och fram till mordet loggar hon inte cacher de varit vid.

10 mars
LWs sista kattlåda publiceras.

LW:
Skickar precis in ny cache, en grön, för publicering i morgon vid lunchtid."

-jag har ett hänglås på cachen, hoppas den ska få vara i fred. Man behöver inte lösa nån uppgift för att få koden, det står som hint.
-Koden är 0219
-Ingen kommer tänka på siffrorna. Men det är dagen hon meddelade att hon vill skiljas och langade fram papper som de skrev under""
-En brytpunkt"

13 maj

LW har skickat en skärmdump den 13 maj 2018 på sin kalender.
Skärmdumpens text:
19 feb S papper 22:00-23:00
19 aug S 6 mån papper

I kommunikation LW/HÅ ses resten (tar enbart med LWs ord).
(...)
-Tiden går rätt fort
-Tror det snart är halva prövotiden.
-Måste kolla, skrev faktiskt upp

-Ja, drar mot halvtid
-Lördag
-När skolan börjar igen måste de välja om de ska fullfölja formalian eller avbryta
-Gissar en bidragande orsak är att hon kanske söker bostadsbidrag
-Om det stämmer blir det dyrt att avbryta och fortsätta bo själv
-Och vill hon gå vidare med den andre blir det konstigt för dem om S ska ha kvar sin ring. Det är det ju redan." (Ab 168)

Hon räknar på betänketid till 19 augusti, vilket sammanfaller med det som SD säger om att inte logga så HD ser deras umgänge förrän i slutet på augusti.
Vet inte om det även har att göra med att SD och HDs bröllopsdag passeras 22/8, tanken har slagit mig. Den är väl i sig hot stuff.

Det hon säger på mordkvällen tangerar samma sak. Att inte offentliggöra loggar inför HD.

14 maj
Tidigare på mordkvällen nämner LW till SD, att hon inte kommer logga Nordsjön (de varit där i mars).

SD är som sagt stressad i ett triangeldrama och står som en åsna mellan hötappar när resan närmar sig.
I sammanhanget om äktenskap kom jag att tänka på följande och saknar utredningsuppgifter i FUP om vad det kan ha rört sig om?
Det pappret skulle ju kunna vara brännhett.

2018-5000-BG 100191-28
Papper "Hindersprövning" ( 1 st) Låg på köksbord, bottenvåning.

Varav jag undrar om SD gett storsvulna löften som reviewern HÅ är inne på. Som han inte tänkte leva upp till.

.. Och jag tycker också att den försvunna ringen är märklig i sammanhanget.Om den nu skulle råka ha ett visst symbolvärde eller inskription.
Senast redigerad av develi 2021-09-30 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in