Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
Här pratas om motivet till mordet och att man inte förstår orsaken.
Jag tycker det verkar solklart att motivet till mordet väcks när Hann*a bestämmer sig att ta ut skilsmässa och sedan flyttar till eget boende.
Hann*a slog sista spiken i Len*as kista, medvetet eller omedvetet.
Stef*an kunde inte hantera detta att bli lämnad av sin "stora kärlek".
Sedan att Hann*a började befria sig från Stef*an och for iväg med Sill*en gjorde inte saken bättre.
Hanna hävdade att de ( Sillen )bara var vänner men när Ste*fan kom på att de hade en kärleksrelation så fanns inget annat alternativ än att han måste göra sig av med Le*na.
Len*a blev syndabocken i den här jäkla härvan.
Hon måste bort om han någonsin skulle ha chansen att få tillbaka Hann*a.
Han klarade inte av att bli lämnad.
Säkert har Hann*a stått för markservicen men nu skulle han bli vuxen och ta ansvar över sitt liv med allt vad det innebär ex barnen, deras skola, Mindre frihet pga att han fick lov att ta hand om barnen varannan vecka.
Nej detta klarade inte den manipulerande Stef*an av. Allt skulle ju vara som vanligt.
SD har ett stort fint hus med ett stort sidogarage och en fin bil, SD har en stor fin trädgård, han har ett bra arbeta och förtjänar sitt uppehälle, SD har två döttrar tillsammans med HD som han tycker väldigt mycket om trots att de är skilda och de hjälps alltid åt med barnen och ser till att de trivs och har det bra på alla sätt och vis. SD är en naturmänniska som älskar att vara ute i skog och mark och geocacha med sina vänner och ha det trevligt och SD har många fina vänner som han umgås med.
Allt detta har tagit många långa år för SD att bygga upp och då följer frågan på detta, varför skulle en sådan person som SD, som har allt man kan begära, riskera att förlora allt detta han byggt upp under många långa år på några få minuter genom att mörda en kvinna som han dessutom känner mycket väl sedan många år tillbaka i tiden ?
Det finns ingen mening för SD att plötsligt offra allt som han kämpat för att byggd upp under många år genom att mörda en kvinna på några få minuter. Jag är säker på att SD sätter ett mycket stort värde på det han har och lyckats bygga upp i sitt liv och jag är säker på att SD inte är så otroligt dum i sitt huvud att han plötsligt var bredd att förlora allt detta genom att begå ett mord.
Jag tror även på, att tids nog, när allting är över för SD och allt har fått lugna ner sig lite grann, så tror jag att SD och HD blir ett par igen, dom är ju trots allt en familj.