2020-11-14, 19:24
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns en, typ, blogg på jonehrsson.se där någon skriver om Hjärstamordet. Man kan lyssna på olika personers vittnesmål och vissa finns med bild (varför?). Någon av er andra som vet vem bloggaren kan vara?

Han verkar äga hyresfastigheter i Kopparberg och tittar man på hemsidan hans så får jag den uppfattningen att han är polis i Kopparberg.
Citera
2020-11-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Blev det konstaterat att det verkligen var SD som polisen stötte på den kvällen ?

Ja, han berättade ju för poliserna att det var han som larmat när han fick härdsmälta genom att uppge fel namn o bostadsområde. Senare, i höranden, kunde han inte förklara varför.
Citera
2020-11-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns en, typ, blogg på jonehrsson.se där någon skriver om Hjärstamordet. Man kan lyssna på olika personers vittnesmål och vissa finns med bild (varför?). Någon av er andra som vet vem bloggaren kan vara?

Bra att podden finns, men bilderna borde hen blurra. Såg att hen satt ut fel ansikte till ett namn dessutom.
Citera
2020-11-14, 20:40
Medlem
Citat:
Jo då, jag känner till avståndet mellan Byal*gsg*tan 4 a och Färd*mansg*tan samt LW och HD.

Att polisen skulle ha ansträngt sig och försökt spåra någonting beträffande huvamannen är inget man skall tro, polisen och åklagarna bestämde ju sig redan under den första dagen att det fanns bara en gärningspersonen och det var ju SD.

Sedan har jag mycket svårt att tro på att HD var ute i Hj*rsta området just den kvällen för att spana in om SD fanns hon LW.

Du har väl ingen aning om vad som polis och åklagare gjort ang huvahennen (kan vara kvinna el man) förmodligen är hen är avskriven då denne var av0 intresse, litar betydligt mer på vår poliskår och åklagare en en ”joker”
Citera
2020-11-14, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Här pratas om motivet till mordet och att man inte förstår orsaken.

Jag tycker det verkar solklart att motivet till mordet väcks när Hann*a bestämmer sig att ta ut skilsmässa och sedan flyttar till eget boende.

Hann*a slog sista spiken i Len*as kista, medvetet eller omedvetet.

Stef*an kunde inte hantera detta att bli lämnad av sin "stora kärlek".
Sedan att Hann*a började befria sig från Stef*an och for iväg med Sill*en gjorde inte saken bättre.

Hanna hävdade att de ( Sillen )bara var vänner men när Ste*fan kom på att de hade en kärleksrelation så fanns inget annat alternativ än att han måste göra sig av med Le*na.

Len*a blev syndabocken i den här jäkla härvan.
Hon måste bort om han någonsin skulle ha chansen att få tillbaka Hann*a.

Han klarade inte av att bli lämnad.
Säkert har Hann*a stått för markservicen men nu skulle han bli vuxen och ta ansvar över sitt liv med allt vad det innebär ex barnen, deras skola, Mindre frihet pga att han fick lov att ta hand om barnen varannan vecka.
Nej detta klarade inte den manipulerande Stef*an av. Allt skulle ju vara som vanligt.

SD har ett stort fint hus med ett stort sidogarage och en fin bil, SD har en stor fin trädgård, han har ett bra arbeta och förtjänar sitt uppehälle, SD har två döttrar tillsammans med HD som han tycker väldigt mycket om trots att de är skilda och de hjälps alltid åt med barnen och ser till att de trivs och har det bra på alla sätt och vis. SD är en naturmänniska som älskar att vara ute i skog och mark och geocacha med sina vänner och ha det trevligt och SD har många fina vänner som han umgås med.

Allt detta har tagit många långa år för SD att bygga upp och då följer frågan på detta, varför skulle en sådan person som SD, som har allt man kan begära, riskera att förlora allt detta han byggt upp under många långa år på några få minuter genom att mörda en kvinna som han dessutom känner mycket väl sedan många år tillbaka i tiden ?

Det finns ingen mening för SD att plötsligt offra allt som han kämpat för att byggd upp under många år genom att mörda en kvinna på några få minuter. Jag är säker på att SD sätter ett mycket stort värde på det han har och lyckats bygga upp i sitt liv och jag är säker på att SD inte är så otroligt dum i sitt huvud att han plötsligt var bredd att förlora allt detta genom att begå ett mord.

Jag tror även på, att tids nog, när allting är över för SD och allt har fått lugna ner sig lite grann, så tror jag att SD och HD blir ett par igen, dom är ju trots allt en familj.
Citera
2020-11-14, 21:26
Medlem
Citat:
SD har ett stort fint hus med ett stort sidogarage och en fin bil, SD har en stor fin trädgård, han har ett bra arbeta och förtjänar sitt uppehälle, SD har två döttrar tillsammans med HD som han tycker väldigt mycket om trots att de är skilda och de hjälps alltid åt med barnen och ser till att de trivs och har det bra på alla sätt och vis. SD är en naturmänniska som älskar att vara ute i skog och mark och geocacha med sina vänner och ha det trevligt och SD har många fina vänner som han umgås med.

Allt detta har tagit många långa år för SD att bygga upp och då följer frågan på detta, varför skulle en sådan person som SD, som har allt man kan begära, riskera att förlora allt detta han byggt upp under många långa år på några få minuter genom att mörda en kvinna som han dessutom känner mycket väl sedan många år tillbaka i tiden ?

Det finns ingen mening för SD att plötsligt offra allt som han kämpat för att byggd upp under många år genom att mörda en kvinna på några få minuter. Jag är säker på att SD sätter ett mycket stort värde på det han har och lyckats bygga upp i sitt liv och jag är säker på att SD inte är så otroligt dum i sitt huvud att han plötsligt var bredd att förlora allt detta genom att begå ett mord.

Jag tror även på, att tids nog, när allting är över för SD och allt har fått lugna ner sig lite grann, så tror jag att SD och HD blir ett par igen, dom är ju trots allt en familj.

De är som siameser, men vill inte sätta på varandra. Nej, det ska vara andra vid sidan om före, under och efter giftermålet. De som foolas in i deras nät riskerar livet.

Gele/Dunderklumpen/Jelly "the dude" är så fucked up lurad av Mastersiameserna. Har borde skaffa mod o stake till att göra en Sill.
Citera
2020-11-14, 21:40
Medlem
Citat:

Haha, jag åker förbi Stefan Davidssons hus varje dag, fulaste huset på gatan, bilen en gammal Ford, 2 döttrar som förmodligen är livrädda varje dag, om han har jobb är nog tveksamt, har ringt företaget han jobbat på som säger att ingen Stefan Davidsson jobbar där, men kanske de skäms och vill inte sammankopplas med SD fast han jobbar där.
Inget kommer någonsin bli lungt för Davidsson det kommer grävas o grävas o grävas tills,ja du fattar nog Jokern
Citera
2020-11-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Du har väl ingen aning om vad som polis och åklagare gjort ang huvahennen (kan vara kvinna el man) förmodligen är hen är avskriven då denne var av0 intresse, litar betydligt mer på vår poliskår och åklagare en en ”joker”

Polisen och åklagarna bestämde sig redan från den allra första dagen vem som skulle var gärningspersonen, och det blev SD, detta skedde efter samtalet med den mystiska mannen UW, det vill säga LW:s före detta make.

Polisen har inte engagerat sig i att söka några spår från alternativa gärningspersoner utan enbart varit inriktad på att få fast SD.

Spermiefläckarna på LW:s trosor visade sig komma från tre olika män som LW hade haft samlag med, tror du polisen har försökt gå till botten med detta för att sålunda söka alternativa gärningspersoner ?

Det finns en hel del som i detta fallet pekar på alternativa gärningspersoner, LW hade många kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män och hon hade också kontakter med gifta män via sin dator.
Citera
2020-11-14, 21:54
Medlem
Citat:

Det låter som om du är avundsjuk

Stefan hade förlorat Hanna, hon hade flyttat, träffade en ny kärlek, gick vidare.
Lena hade lyckats släppa hans grepp om henne, så Stefan hade visst förlorat allt.
Lena skulle iväg på egen hand, med nya vänner och ny kärlek. Utan Stefan
Citera
2020-11-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Han verkar äga hyresfastigheter i Kopparberg och tittar man på hemsidan hans så får jag den uppfattningen att han är polis i Kopparberg.

Han verkar vara av uppfattningen att det inte är osannolikt att HR ändrar den friande domen. Ja, det är han inte ensam om att tro.
Citera
2020-11-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De är som siameser, men vill inte sätta på varandra. Nej, det ska vara andra vid sidan om före, under och efter giftermålet. De som foolas in i deras nät riskerar livet.

Gele/Dunderklumpen/Jelly "the dude" är så fucked up lurad av Mastersiameserna. Har borde skaffa mod o stake till att göra en Sill.

"Gele/Dunderklumpen/Jelly" "The Dude"

Du menar JG eller J*rry G*ay ? Jag kan inte tro att han skulle ha blivit manipulerad av sin allra bästa kamrat SD, vad har du fått det ifrån ?

SD var ju bland annat och hjälpte sin bästa vän JG med hans trappa och kontrollerade den så att allting var i sin ordning, det kallar jag för vänskap.

Du framför att den som foolas in i deras nät [HD:s och SD:s] riskerar livet, jag begriper inte vad du får alla dina egendomliga idéer ifrån, men du får mer än gärna berätta varför du tror sådana hemska saker om SD och HD ?
Citera
2020-11-14, 22:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Han tänkte aldrig på att man kan förlora alltihop också genom att vara otrogen i 6 långa år ??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in