2021-06-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han ville väl inte bli uppmanad av andra (inte ens av HQ) att göra något som av honom kunde uppfatta som negativt. En vanlig artig tillsägelse helt enligt spelets regler.
Jag får för mig att han hade det svårt med auktoriteter. Och jag tror han hade komplex över något som jag inte kan sätta fingret på. Men det är enbart mina egna funderingar. Han behövde synas, om inte annat så för att skina och vara behövd. Samtidigt var han en klumpeduns - det märker man när man läser hur han hanterat barnen. Ingen smidighet what so ever. Jag kikade på den där filmen. Jag trodde inte mina ögon när han slet upp babyn ur farmors famn (eller vems famn det var) när hon sov. Ingen försiktighet. Ingen mjukhet. Han hanterade henne som ett ting.

Jag spekulerar självklart. Jag kände inte idioten.
Citera
2021-06-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag får för mig att han hade det svårt med auktoriteter. Och jag tror han hade komplex över något som jag inte kan sätta fingret på. Men det är enbart mina egna funderingar. Han behövde synas, om inte annat så för att skina och vara behövd. Samtidigt var han en klumpeduns - det märker man när man läser hur han hanterat barnen. Ingen smidighet what so ever. Jag kikade på den där filmen. Jag trodde inte mina ögon när han slet upp babyn ur farmors famn (eller vems famn det var) när hon sov. Ingen försiktighet. Ingen mjukhet. Han hanterade henne som ett ting.

Jag känner mest förvåning över att barnen trots allt har överlevt...
Citera
2021-06-20, 20:01
Medlem
develis avatar
Citat:

Det var nån motsättning med hans far som LW beskrev, nåt om huset som inte dög (?) och därav renoverade han ideligen.
Fritt ur minnet, får återkomma med vad det stod men det tangerar kanske nåt av det du skriver.
Citera
2021-06-20, 20:02
Medlem
Citat:
Jag känner mest förvåning över att barnen trots allt har överlevt...
Barn överlever nästan alltid sin uppväxt - om än med en del själsliga ärr, vilket jag misstänker att de här tjejerna har numera. De har inte levt i nån sorts fysisk misär, däremot haft en far som var en despot innanför stängda dörrar. I alla fall om man kan döma efter strösselförhöret.

Nä, det var en knepig herre. Tror inte så många sörjer honom. Men jag har förstått att folk är förbannade för att de inte fick se honom krypa in i finkan och faktiskt ta konsekvenserna. Vad HD tänker vete tusan. Kanske är hon lättad att allt fick en, för henne, smärtfri lösning.
Citera
2021-06-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var nån motsättning med hans far som LW beskrev, nåt om huset som inte dög (?) och därav renoverade han ideligen.
Fritt ur minnet, får återkomma med vad det stod men det tangerar kanske nåt av det du skriver.
Var det inte så att käre pappsen inte var så väldigt imponerad av hur SD renoverade huset? Försöker leta i fupen men hittar inget om det. Fel sökord antagligen. Men fortsätter och ser om jag har tur.
Citera
2021-06-20, 20:22
Medlem
Citat:

Jadu, av någon anledning så blev det ingen pilot, eller militär, polis eller ens väktare av av Steffe...
Det bidde ingenting

Jag har inte sett någon dödsannons, inom 1 månad är väl praxis att begrava någon i Sverige, men nu kanske annat råder pga covid
Citera
2021-06-20, 20:24
Medlem
Citat:
Var det inte så att käre pappsen inte var så väldigt imponerad av hur SD renoverade huset? Försöker leta i fupen men hittar inget om det. Fel sökord antagligen. Men fortsätter och ser om jag har tur.

Tydligen hade han mer eller mindre hånskrattat SD rakt i ansiktet när denne stolt visade upp renoveringen. Pappan med barnen vars insatser i livet aldrig är tillräckligt bra. Vare sig det gällde simning, renovering eller något annat.

Däremot verkade pappa Fri*z (Frippe? ;-) väldigt mjuk och fin på videon när det gällde bebisen.
Citera
2021-06-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jadu, av någon anledning så blev det ingen pilot, eller militär, polis eller ens väktare av av Steffe...
Det bidde ingenting

Jag har inte sett någon dödsannons, inom 1 månad är väl praxis att begrava någon i Sverige, men nu kanske annat råder pga covid
Tror inte det kommer publiceras någon dödsannons överhuvudtaget. Blir nog en minnesstund för de närmaste.
Citera
2021-06-20, 20:25
Medlem
Citat:
Pappan var väldigt kritiskt inställd till husköpet, tyckte det var för mycket att åtgärda, ingenting var bra eller dög.
Steffe ville nog visa att han minsann klarade av det, av Svärfar fick han beröm, tills domedagen kom, då det blev verklighet för svärfar, vem Steffe verkligen var.
Jag tror inte att Stefans egna familj är förvånade att det gick som det gick.
Sorgligt
Citera
2021-06-20, 21:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Citat:
Citat:
Tydligen hade han mer eller mindre hånskrattat SD rakt i ansiktet när denne stolt visade upp renoveringen. Pappan med barnen vars insatser i livet aldrig är tillräckligt bra. Vare sig det gällde simning, renovering eller något annat.

Däremot verkade pappa Fri*z (Frippe? ;-) väldigt mjuk och fin på videon när det gällde bebisen.
Jag kommer också ihåg den här kritiken mot SD:s pappa.
Men vem kom kritiken ifrån?

Var det LW som diskuterade det och som då pratade om vad SD hade berättat för henne?
SD ljuger hela tiden som en häst travar. Varför skulle han vara trovärdig när han beskriver sin pappa?
Han kanske hade väntat sig himlastormande lovord och översvallande beröm för varje liten spik han slog i?
HD kanske stod till tjänst med berömmet som han kunde slicka i sig?
Och pappas mer normala kommentarer tog SD då som en förolämpning?

Eller var det någon av SD:s syskon som beskrev pappan på det sättet?
Jag har också för mig att jag har läst att SD var favoritsonen (mammans eller pappans minns jag inte).
I så fall är det konstigt om han utsattes för så hård kritik.

När jag ser filmen tycker jag SD:s pappa verkar helt normal.
Citera
2021-06-20, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag kommer också ihåg den här kritiken mot SD:s pappa.
Men vem kom kritiken ifrån?

Var det LW som diskuterade det och som då pratade om vad SD hade berättat för henne?
SD ljuger hela tiden som en häst travar. Varför skulle han vara trovärdig när han beskriver sin pappa?
Han kanske hade väntat sig himlastormande lovord och översvallande beröm för varje liten spik han slog i?
HD kanske stod till tjänst med berömmet som han kunde slicka i sig?
Och pappas mer normala kommentarer tog SD då som en förolämpning?

Eller var det någon av SD:s syskon som beskrev pappan på det sättet?
Jag har också för mig att jag har läst att SD var favoritsonen (mammans eller pappans minns jag inte).
I så fall är det konstigt om han utsattes för så hård kritik.

När jag ser filmen tycker jag SD:s pappa verkar helt normal.

Har för mig att A (äldsta sonen) var favoritsonen och M som var svarta fåret (enligt förhöret med den sistnämnde). M var även den ende av syskonen som agades. Av mamman. M har nån bokstavskombo enligt honom själv och var visst rätt jobbig som barn och det förstår man av hans eget vittnesmål.
Har tagit totalt avstånd från hela familjen D och t.o.m bytt efternamn.

Sonen A och yngsta barnet, dottern A, verkade ha varit föräldrarnas favoriter. (Hur man nu kan favorisera ett syskon framför ett annat. Helt sjukt i min värld)
Citera
2021-06-20, 21:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur två kvinnor kunde slåss om denna mupp är otroligt.

Är det SD som filmar systern och zoomar in när hon äter?

För en gångs skull så är vi rörande överens!

Ja, kallar han henne inte även "Tjock-Anna" då med? Vad väger hon? 45kg? Undrar hur många Strösselförhör hon har genomgått genom åren?

Har sett filmen två gånger nu, pallar inte en gång till idag, men ska försöka en gång till imorgon.

Tycker dock att både SD´s mamma och syster är lika HD.

"Välkomna till Köping" kändes mer naturligt och mycket mer normalt.

#TeamÅsaHiding

SD försöker tvinga upp ögonen på sin bäbis. 😡Han skakar även bäbisen tills den vaknar till, chockad. Och låtsas sparka/trampa på den. Ingen släkting inklusive Golvbruns-Hanna, tycks våga säga ifrån. SD´s mamma säger att bäbisen har fått SD´s hjärna och HD´s mun. 🙄 Familjen Adams verkar normal i jämförelse:

https://gofile.io/d/P4em3S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in