Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det var nån motsättning med hans far som LW beskrev, nåt om huset som inte dög (?) och därav renoverade han ideligen.
Fritt ur minnet, får återkomma med vad det stod men det tangerar kanske nåt av det du skriver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Var det inte så att käre pappsen inte var så väldigt imponerad av hur SD renoverade huset? Försöker leta i fupen men hittar inget om det. Fel sökord antagligen. Men fortsätter och ser om jag har tur.
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Tydligen hade han mer eller mindre hånskrattat SD rakt i ansiktet när denne stolt visade upp renoveringen. Pappan med barnen vars insatser i livet aldrig är tillräckligt bra. Vare sig det gällde simning, renovering eller något annat.
Däremot verkade pappa Fri*z (Frippe? ;-) väldigt mjuk och fin på videon när det gällde bebisen.
Jag kommer också ihåg den här kritiken mot SD:s pappa.
Men vem kom kritiken ifrån?
Var det LW som diskuterade det och som då pratade om
vad SD hade berättat för henne?
SD ljuger hela tiden som en häst travar. Varför skulle han vara trovärdig när han beskriver sin pappa?
Han kanske hade väntat sig himlastormande lovord och översvallande beröm för varje liten spik han slog i?
HD kanske stod till tjänst med berömmet som han kunde slicka i sig?
Och pappas mer normala kommentarer tog SD då som en förolämpning?
Eller var det någon av SD:s syskon som beskrev pappan på det sättet?
Jag har också för mig att jag har läst att SD var favoritsonen (mammans eller pappans minns jag inte).
I så fall är det konstigt om han utsattes för så hård kritik.
När jag ser filmen tycker jag SD:s pappa verkar helt normal.