2021-06-20, 13:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK, såg bara att hon hastigt upptäckt att det var Event, cyklade dit men kom när det stort var slut.

Ja, vem vet? Det var HD´s bästis karjir som stod för eventet väl? Kanske försvann en sida i loggboken? (Obs! Spekulation)

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande, vacker och glad Len* som SD (kanske med hjälp?) tog sig rätten att brutalt mörda med 17 våldsamma slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2021-06-20, 13:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja det stämmer, du har också drivit frågan. Kommunens ovilja att lägga korten på bordet i frågan, gör mig bara ännu mer nyfiken på vad de har dolt. Det med den av kommunen självrådande mörkningen rimmar otroligt illa med offentlighetsprincipen.

När jag ringde för drygt ett år sedan så uppstod en besvärande tystnad i andra änden och det enda jag fick mig till livs var att ingen av dem som jobbade på den tiden med bidragsfrågor till föreningsverksamheter jobbade kvar....
Ingen?
Dokumentation och kontoutdrag borde finnas kvar.
Som egenföretagare ska man spara all bokföring och alla verifikationer i minst 7 år.
Detsamma borde gälla för alla organisationer.
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det måste väl ändå finnas dokumentation från den tiden? Ekonomin måste ju finnas redovisad någonstans.
De skyller på att alla har slutat och då tycker de tydligen det är ok att inte hitta dokumentationen?
Citat:
Ursprungligen postat av develi
LW nämner en summa som jag tror var på 50k, ska ha det i åminne och se vad det berörde men det handlade iaf om geotouren.
Den summan känner jag också igen men jag tror inte att den var bekräftad.
Det var en gissning från hennes sida tror jag.
Citat:
Var kan man läsa detta uttalande från Lena? Kan vara av intresse. Kanske kan man börja nysta i den änden?
Jag vet inte var det står men summan har nämnts i tråden.
Citera
2021-06-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag tänkte det, om det fanns kringliggande fakta. Tror det är till SD, testa det stora aktbilagan på över 4000 sidor (Ab 168?).Sitter inte så jag kan kolla just nu.

Tack. 4000 sidor... :-(
Kan inte heller kolla just nu. Får bli senare i eftermiddag. Har du förslag på vettiga sökord? Känner att det här kan bli väldigt intressant om vi prickar rätt.
Citera
2021-06-20, 13:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Det är ju skillnad på straffbart och något som väcker misstankar. Visst är hon fri och avskriven i lagens mening, och det är inte brottsligt att vara misstänkt nej, men det betyder ju inte att hennes beteende inte varit suspekt för många, däribland polisen.

Är nog många poliser som fortfarande har sina misstankar men som inte har lagligt stöd eller ett åklagarbeslut för att kunna göra något åt saken.

Än, åtminstone.

Där tror jag du slog huvudet på spiken, dronesoul!

Alla har rätt till sin åsikt och folk behöver inte lägga helsidor av textmassor där de förklarar att HD är helt oskyldig och att vi andra nu måste förstå det. För vi vet inte. Ingen av oss.

Hon har varit häktad. Och hon har ljugit om och om igen, slingrat sig och varit kaxig mot både polis och folk i TR. Och hon har helsanerat SD´s vattenlås och brunnar. Hon har dessutom uppfört sig som den värste gängkriminella i både förhör och TR.

Den som vill att allt som skrivs om HD idag ska dö ut, gör knappast HD en tjänst genom att skriva det om och om igen.

Jag TROR att hon på något sätt är delaktig och jag TROR (kanske till och med VET) - precis som många andra här - att det finns många inom rättsväsendet som inte har släppt den tanken.

#TeamÅsaHiding :boxning:

Någon i familjen om SD och HD: ”Där HD pekar, där gräver SD...”

HD om sexet överallt
https://vocaroo.com/92bKirFZZbz
Citera
2021-06-20, 13:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack. 4000 sidor... :-(
Kan inte heller kolla just nu. Får bli senare i eftermiddag. Har du förslag på vettiga sökord? Känner att det här kan bli väldigt intressant om vi prickar rätt.
😂
Ja men, en molntyngd söndag. Nu har du lite att grotta runt i.
Nä, jag minns bara en summa. Nu skrev hoppsann att det kanske finns i tråden, testa på 50, touren. Eller närliggande ord som ekonomi. The Heart of Sweden GeoTour, GeoTour2.
Citera
2021-06-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Dokumentation och kontoutdrag borde finnas kvar.
Som egenföretagare ska man spara all bokföring och alla verifikationer i minst 7 år.
Detsamma borde gälla för alla organisationer.
De skyller på att alla har slutat och då tycker de tydligen det är ok att inte hitta dokumentationen?
Den summan känner jag också igen men jag tror inte att den var bekräftad.
Det var en gissning från hennes sida tror jag.
Jag vet inte var det står men summan har nämnts i tråden.

Man kan ju tycka att det borde finnas kvitton kvar. För de som tar emot bidragspengarna finns väl skyldighet att redovisa? Skulle inte förvåna mig det minsta om vi ser SDs eller HDs signaturer där.
Kanske fusk med kommunens bidragspengar var något som Lena hotade med att avslöja och som var viktigt för paret D att det absolut inte fick komma ut?
Detta är en fråga som jag har ställt mig sen jag började fundera kring det här och det skulle alltså inte förvåna mig det minsta om SD fungerade som kassör i geodelen av pengarna...
Citera
2021-06-20, 13:31
Medlem
Citat:
Man kan ju tycka att det borde finnas kvitton kvar. För de som tar emot bidragspengarna finns väl skyldighet att redovisa? Skulle inte förvåna mig det minsta om vi ser SDs eller HDs signaturer där.
Kanske fusk med kommunens bidragspengar var något som Lena hotade med att avslöja och som var viktigt för paret D att det absolut inte fick komma ut?
Detta är en fråga som jag har ställt mig sen jag började fundera kring det här och det skulle alltså inte förvåna mig det minsta om SD fungerade som kassör i geodelen av pengarna...
Så tror jag det ligger till
Paret D har även vänner inom kommunen och burkletare som sagt
Citera
2021-06-20, 14:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Jag tror att LW och SD hade en speciell hemlighet.

När HD hade varit på tea och sanningar hos LW frågade SD om LW berättat "det". "Nej", svarade LW. Undrar vad "det" var? Så hemligt att det inte ens fick nämnas i chatt.
Citera
2021-06-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Där tror jag du slog huvudet på spiken, dronesoul!

Alla har rätt till sin åsikt och folk behöver inte lägga helsidor av textmassor där de förklarar att HD är helt oskyldig och att vi andra nu måste förstå det. För vi vet inte. Ingen av oss.

Hon har varit häktad. Och hon har ljugit om och om igen, slingrat sig och varit kaxig mot både polis och folk i TR. Och hon har helsanerat SD´s vattenlås och brunnar. Hon har dessutom uppfört sig som den värste gängkriminella i både förhör och TR.

Den som vill att allt som skrivs om HD idag ska dö ut, gör knappast HD en tjänst genom att skriva det om och om igen.

Jag TROR att hon på något sätt är delaktig och jag TROR (kanske till och med VET) - precis som många andra här - att det finns många inom rättsväsendet som inte har släppt den tanken.

#TeamÅsaHiding :boxning:

Någon i familjen om SD och HD: ”Där HD pekar, där gräver SD...”

HD om sexet överallt
https://vocaroo.com/92bKirFZZbz

Åsikter om HD måste man få lufta så länge man inte sprider falska rykten. Fröken Sv brukar ha rätt, så atte ...
Citera
2021-06-20, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tror att LW och SD hade en speciell hemlighet.

När HD hade varit på tea och sanningar hos LW frågade SD om LW berättat "det". "Nej", svarade LW. Undrar vad "det" var? Så hemligt att det inte ens fick nämnas i chatt.
Du tror?
Skriv hellre vad du vet eller känner till, utan att smutskasta någon av damerna, om vi säger så.
Citera
2021-06-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dessvärre tror jag detta är symptomatiskt för hur illa Örebropolisen fungerar.

I detta fall redan på mordnatten gjordes fatala misstag. Som blev avgörande. Paret Dalaan ringde polisen om dödsskriket som växeln kopplade vidare till Grova Brott. Inget hände. Om inte paret varit så envisa i sina kontakter med polisen hade vi aldrig fått veta dödstidpunkt alls. Trovärdigheten för parets uppgift har varit hög i både TR som HR.

Tänk vilken skillnad det inneburit om Polis varit på Brottsplatsen ca 30 min efter mordet? Paret förhördes först ett par dagar efter Lenas kropp hittats. Snudd på en vecka efter anmälan om skriket!

Ja och att ingen inom polisen som fick samtalet på kvällen från paret D lyckades tänka när LW efterlystes dagen efter att det kunde ha koppling. Nej paret D fick ringa en gång till!
Citera
2021-06-20, 16:45
Avslutad
Är det inte märkligt hur en barnfamilj kan ha haft råd med så mycket resor och äventyr?
All utrustning och kläder för väder, i överflöd.
Det var väldigt mycket, strösslades med dyra gåvor, hotellvistelser, skojigheter.
Så småningom dessutom med dubbla bokostnader.
HD som inte varit i bruk under 7 års tid, sen har sjukskrivningarna avlöst varandra, fast privat har hon klarat mer än de flesta.
En riktig järnlady
Språkresor, överhuvudtaget semestrande kors och tvärs. Hur många kvalitativa timmar la egentligen Herr Davidsson på sitt arbete?
Ett jäkla rännande för snabbsex och burkar, surfande och chattande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in