Förstår verkligen inte övergången till Telegram.
Vad hade de att dölja genom konversationerna ?
Man såg ju hur Stefan Davidsson höll förhörsteknik med dottern T för att hon skulle lära sig något.
Hur ett vardagssamtal med Stefan Davidsson var:
Stefan Davidsson: Framåt skulle du få betala kännbart att jag kommer inte att lista ut vad saker och ting
kostar.. och om du äter upp en påse marängen då kanske jag säger ah men den kostar fem
hundra kronor...tusen...två tusen den ska kosta kännbart. Men! Det var ju inget problem som
vi är överens om eftersom du inte kommer att smygäta..
T: Mmm så tolka inte jag det!
De ville dölja att de över huvud taget konverserade.
HD hade bestämt att det var kontaktförbud mellan dem och SD låtsades acceptera, men övergick istället till Telegram.
▪️Hovrätten ser likheter med 11 maj, varav LW piper ut runt 23; att SD dyker upp den 14 maj.
▪️Vad de däremot inte tar upp ÄR att det är uppgjort att träffas 11-12 maj på SDs initiativ.
Att SD har tyckt att LW behöver kolla en cache.
Det finns inget uppgjort som ses digitalt. LW säger ingenting, men piper ut med SD.
Påminner helt om mordkvällen med andra ord.
Kl 23.24 den 11 maj säger hon att hon ska lägga sig, vilket som sagt inte sker eftersom hon ska träffa SD.
00.01 drar hon iväg.
Att han hux flux skulle stå där vid midnatt som cachernas riddare låter långsökt.
Det sent och mörkt och hon går dit nästa kväll - och tycker det var överdrivet.
▪️Gollum lämnar precious (i.e SDs mobil) hemma, LW börjar smsa hallå, hallå, hallå - och plötsligt börjar SD jaga sina huliganer och blir väldigt upptagen med det istället.
... Varav jag som sagt tror att det likaväl fanns en date uppgjord 14 maj och därav är LW lugn när hon väntar.
Tills hon tröttnar och drar iväg remsan.
Remsan som i sig saknar systerhax signatur.
Efter mordet skickar SD ett sms som sammanfaller med att han varit så rysligt upptagen.
Sen har vi ju att han glömmer mobilen samt hans besök till Gustavsvik båda kvällar som sticker ut.
Jämförelsen du citerar är att hon går ut frivilligt osv. Hur hon agerar.
Nån annan jämförelse finns inte. Läs vad som står och citera gärna längre stycke än den meningen du gjort hittills om du menar att jag är fel ute.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jämförelsen är att LW beter sig likadant som 11-12 maj.
Trots att hon borstar tänderna inför JJ typ i samma tidsspann.
Japp. Solklar koppling.
➡️ Vad de däremot missar är att helgen innan är allt annat än ett spontant uppdykande:
▪️Det är ett möte på SDs initiativ som LW hemlighåller inför JJ.
▪️SD har hittat på att LWs cache ligger för öppet - vilket hon inte anser.
Att du sen är kåt på att eliminera samband mellan 11-12 maj och 14 maj vet jag redan.
Därav ditt ältande.
Det ska vara ett sorts eskalerande dille, mer i affekt likt dråp och utan planering. En medhavd ficklampa pang i huvudet i nåt gräl eller dyl.
Som develi skriver så handlar det om ett möte på SD:s initiativ som sedan inte syns i någon historik.
Det som jag tycker visar övertydligt att de två händelserna hör ihop är att SD inte har mobilen med sig.Annars har han den alltid med sig.
Har någon någonsin träffat honom utan mobil?
De här båda gångerna ville han inte att hans rörelsemönster skulle kunna spåras.
Det är absolut avgörande,
SOA sa till SD ”att han burit sej dumt åt” fast troligen i något skarpare ordalag. Sen bestämde han sej för att följa HD:s vilja, nämligen att acceptera att hon ville försöka fortsätta med SD trots allt. Och om han bestämt sej för det, då gör han nog det. Och lägger locket på.
Jag tror inte att SOA tog upp otroheten i tid och otid, utan han hade sagt vad han tyckte, och sen fick det vara så. Han hade markerat sin ståndpunkt, och det var nog det viktiga.
Sen hade han och SD en - på ytan och utåt - juste relation. Tror dock att de båda hade saker de gärna skulle ändra på hos den andre.
Fasaden utåt var fick dock det viktigaste.
Tror jag.
Samtidigt är jag helt öppen för att både SD och HD berättade för SOA vem som var den verkliga skurken, och det var LW.
SD: ”Jag begick ett misstag och sen blev jag inte kvitt henne, hon hotade och tvingade mej att fortsätta.”
HD: ”LW är en sån sjuk människa och när hon väl fått klorna i SD så släppte hon inte taget.”
Att SOA, nybliven pensionär mars 2018, tar upp otroheten i tid och otid tror jag inte.
SD säger att pensionärsgubben är lika uppriktig om otrohetsfrågan.
Vad säger då TB?
"Jag är arg på dej"
"Arg. Ledsen. Besviken. Förlorad respekt."
"Sveket mot H är mer än nog för att jag ska vara arg."
Vilket är en markant skillnad mot hur lättsamt SOA framställer det hela i TR, typ att alla kan väl begå ett misstag (om mångårig otrohet).
Tror mer han biter ihop utåt och det är i huvudsak HD som avgör hans tyckande. Som avgör hans stöd.
Hennes vilja. De står varandra mycket nära.
Fasader är viktiga, syns väl vart HD fått sitt beteende från. Nupratarviintemeromdet, låt oss ta en cache och få lite härlig frisk luft!
"Det här" är ordvalet samt "ett misstag" i förhör:
"Tycker du att han är bra för Hanna?
Han har varit bra för Hanna, kanske ända tills det här hände. Han har väl gjort ett misstag där
och kanske får sota lite för det nu. Gräset är inte grönare på andra sidan.
Vad menar du med sota för?
Att han inte har Hanna kvar."
SOA påstår även att de knappt pratat om nåt.
Enligt SD så pratar han konstant i bilen. SOA verkar följa det hela intensivt:
FL 1: När du kommer tillbaka till Sverige gör du nånting för att kontrollera vad som har hänt
eller nån information eller nånting sånt där innan du får veta det här att .. det är en kvinna
hittad? Som du säger.
SD: Ah att det var Lena som var hittad det var ganska så tydligt även om det inte var ..namnet man gick ut med .. men eh .. eh ... näe jag fick nog en full återberättelse av Sven-Olof som tog hela bilresan hem .. är jag rätt så säker på.
FL 1: Och du sä ... är det så? Du säger osäker på men är det så då?
SD: Eh .. vet inte men det .. det är som självklart att han .. han har .. han börja prata när vi komtill bilen och han slutade inte prata förrän vi var framme."
(...)
FL 1: Ingen som du kontaktar? för och fråga hur går det, vad har hänt?
SD: Näe .. näe .. frågan om hur det går det behövs inte när jag har Sven-Olof med .. eh .. så det.. det behöver jag inte."
Senast redigerad av develi 2021-06-05 kl. 16:37.
Sen har vi ju att han glömmer mobilen samt hans besök till Gustavsvik båda kvällar som sticker ut.
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Som develi skriver så handlar det om ett möte på SD:s initiativ som sedan inte syns i någon historik.
Det som jag tycker visar övertydligt att de två händelserna hör ihop är att SD inte har mobilen med sig.Annars har han den alltid med sig.
De här båda gångerna ville han inte att hans rörelsemönster skulle kunna spåras.
Bra tillägg nu, jag han nämnt det innan att Gollum lämnar inte sin precious mobil hemma.
På mordkvällen stänger han väl av platsdelning strax innan JG (om jag inte minns fel).
Visste jag inte att hon är en sjuksköterska från Örebro så skulle jag helt klart ha tippat på ett förhärdat tjackluder från Rinkeby efter att ha läst hennes svar i förhören.
Hon får helt enkelt stå till svars för sitt uppträdande - sina uppenbara lögner (tex när/var/hur avs vetskap om påträffande av kropp) planterande av falska uppgifter (blodsex) och sin famösa undvikande-svar-teknik (värdig en kriminell) i polisförhören och inte minst sin exceptionella städmetod av golvbrunnar (denna städiver kunde dock inte kunde ses i egna hemmet…)
Förhören är offentliga och kommer alltid att kunna läsas av framtida arbetsgivare.
Nä detta är inte förtal. Jag är så besviken att det inte gjordes fördjupade undersökningar av henne.
Men ÅK gjorde ett val- att av dessa tu fokusera på själva utövaren av det dödliga våldet.
Men i skuggorna finns, enligt mig, Golvbrunnsstädexperten Hanna…
Men cred ska gå till användaren som gjorde en eminent sammanställning och analys av GolvbrunnsHannas förhör. Jag sammanställde endast floden av de förhärdad-yrkeskriminell-svaren.
Stort tack till beh.ass. för den eminenta sammanställningen.
HD verkar helt praktiskt "raderat" just de aktuella dagarna liksom alla andra känsliga frågor ur sitt minne. Att det är en medveten åtgärd är uppenbart och att hon beter sig som yrkeskriminell är sant.
Jag tror HD använt samma beteende till och från under livet, om än inte så här extremt.
Jo men de har många möten som inte är dokumenterade. I flera år.
Och 11/5 vet vi inte om de träffats ens. Likt de då lär ha gjort 14/5.
Ja mobilen sticker ut och där kan man tolka in mordplanering. Eller att han glömt den. Ingen vet.
Jag har varit inne på att han kan ha delat sin platsdata med HD för att visa sitt nya öppna jag. Då ville han inte visa t.ex 11/5 att han var ute och sprang på natten och hade lämnat barnen hemma själv igen osv.
Men sen ringer han in polisen till platsen så ”lite” avtryck gör han ju där.
Och även då skulle han ha chefens efterlysta skaft med sig antar jag om det är mordvapnet.
Vid annat tillfälle så såg ju HD att han stängde av träningsappen eller vad det var i nåt sammanhang med LW också.
Min initiala fråga till Develi var vari domen som det finns uttalat att 11/5 var en planering eller plan A eller vad som helst.
Nåt sånt finns inte hur många sidospår, krumbukter och emojisar med pilar som Develi än hittar på här för att komma ur det faktum att hon ”hånat” min efterlysning av just konkreta saker som skiljer den natten åt jämfört med alla andra galna nätter när han stalkat inne i och utanför hennes bostad.
Och vem vet hur många andra nätter han inte haft med sig mobilen om man ska hårddra det. Speciellt då med tanke på HD:s koll som Develi ständigt återkommer till.
HD har ju enligt Develi snokat i SD:s konton och varit lika god kålsupare som honom. Med lögner som kan likställas med hans osv.
Bra tillägg nu, jag han nämnt det innan att Gollum lämnar inte sin precious mobil hemma.
På mordkvällen stänger han väl av platsdelning strax innan JG (om jag inte minns fel).
SD raljerar också i TR när han får fråga om han månne har loggat in på LW:s dator mm.
Varför i allsin dar skulle han behövt göra det?
Ja, om han exempelvis glömt mobilen hemma och skulle vilja logga in på något hemifrån LW.
Nänä, skulle inte tro det, mobilen har han med sej.
Konstigt nog verkar några burkletare ha kunnat logga SDs cache GC3*5G4 (*=Z) digitalt den 3 juni, fastän HQ Admin låste alla SDs cacher den 2 juni.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad skulle kunna förklara det?
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vet faktiskt inte, man kanske skulle ge sig på att söka upp någon burk ur samma serie och prova att logga den digitalt för att se vad som händer
Antingen har HQ lagt in någon slags loggningsbar övergångsperiod (om det är tekniskt möjligt) för de geocachare som hittat burken precis i datumskarven. Eller så finns inga loggningsbegränsningar överhuvudtaget - vilket är konstigt, för då försvinner ju syftet med att den numera "är låst".
Ah, nu ser jag att den loggades senast den 3 juni 2020, dvs. förra året. Sorry, måste vara värmen
Min initiala fråga till Develi var vari domen som det finns uttalat att 11/5 var en planering eller plan A eller vad som helst.
Nåt sånt finns inte hur många sidospår, krumbukter och emojisar med pilar som Develi än hittar på här för att komma ur det faktum att hon ”hånat” min efterlysning av just konkreta saker som skiljer den natten åt jämfört med alla andra galna nätter när han stalkat inne i och utanför hennes bostad.
Och vem vet hur många andra nätter han inte haft med sig mobilen om man ska hårddra det. Speciellt då med tanke på HD:s koll som Develi ständigt återkommer till.
Men FATTA att HovR tar inte upp att han planerat mötet 11 maj.
De tycks tro att det är spontant likt många andra ggr. vid midnatt.
Vilket väl beror på hur ÅK lagt upp det hela relaterat till muntlighets- och omedelbarhetsprincipen.
Det nämns inte men det är ett faktum att SD initierade kontakt och lämnade mobilen hemma - den helgnatt som HovR tar upp - hur mycket du än låter som en bokstavstrogen papegoja.
Citat:
HD har ju enligt Develi snokat i SD:s konton och varit lika god kålsupare som honom. Med lögner som kan likställas med hans osv.
HD har enligt FUP snokat i SDs konton och krävt full access.
HD har enligt FUP varit otrogen och ljuger som en häst travar till SD och beter sig likt honom när JS är tillsagd att hålla sig i skymundan som nån lattjo polare att roa sig med, ta cacher och åka på resor:
Likt SD framställde LW inför HD.
Citat:
Nåt sånt finns inte hur många sidospår, krumbukter och emojisar med pilar som Develi än hittar på här för att komma ur det faktum att hon ”hånat” min efterlysning
Dra av dig offerkoftan, du framstår som om du vore omogen och kränkt när ditt "develi har hånat" går på repeat.
Senast redigerad av develi 2021-06-05 kl. 16:58.