2021-06-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det står så här i domen (ej kopierat utan bara avskrivet med ev stavfel på köpet...):

HR bestämmer därför påföljden för SD till fängelse i 18 år.
—-
Vid denna utgång har SD medgett MÄ:s skadeståndsanspråk utom såvitt avser dödsboets begäran om ersättning för nedlagt arbete av UW.

Och då har SD fått frågan innan domen, och han säger då ok, blir det fällande så betalar jag, men UW ska inte få en spänn.
Då trodde han (ev) att det skulle bli friande, likväl ville han inte ens då gå med på att hypotetiskt betala en rimlig summa till UW.
Detta understryker min känsla av att SD, som enligt egen uppgift är så långt ifrån en grubblare man kan komma, är extremt långsint

Min tolkning av både domen och SD:s personlighet.
Ja, den vrede som bubblat och pyrt, som fått honom att patrullera (övervaka) kvarteret och Lenas förehavanden, är mer än väl tydligt med tanke på alla märkliga uttalanden han gjort.
Lägg därtill hans tankar kring viktiga datum, som när Lena tog oskulden med honom i geocache, som hon inte alls varintresserad av, utan det var han som lockade och pockade, samtidigt som skalet var hemma med tröttsjukan..
Vart var barnen, undrar jag.
Det viktiga var att han fick rätt och att ens komma på iden och genomföra domkraftsvideon, samt uttala att han tänkte ta med skaftet till hovR förhandlingarna, alltså WHAT?!
Senast redigerad av Litenensam 2021-06-05 kl. 13:00.
Citera
2021-06-05, 12:57
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad skulle kunna förklara det?

Vet faktiskt inte, man kanske skulle ge sig på att söka upp någon burk ur samma serie och prova att logga den digitalt för att se vad som händer

Antingen har HQ lagt in någon slags loggningsbar övergångsperiod (om det är tekniskt möjligt) för de geocachare som hittat burken precis i datumskarven. Eller så finns inga loggningsbegränsningar överhuvudtaget - vilket är konstigt, för då försvinner ju syftet med att den numera "är låst".
Citera
2021-06-05, 13:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, den vrede som bubblat och pyrt, som fått honom att patrullera (övervaka) kvarteret och Lenas förehavanden, är mer än väl tydligt med tanke på alla märkliga uttalanden han gjort.
Lägg därtill hans tankar kring viktiga datum, som när Lena tog oskulden med honom i geocache, som hon inte alls varintresserad av, utan det var han som lockade och pockade, samtidigt som skalet var hemma med tröttsjukan..
Vart var barnen, undrar jag.
Det viktiga var att han fick rätt och att ens komma på iden och genomföra domkraftsvideon, samt uttala att han tänkte ta med skaftet till hovR förhandlingarna, alltså WHAT?!

Som en ”logisk konsekvens” av utvecklingen (enl SD:s logik alltså) är den fällande domen ÅH:s fel, och hon ska straffas. Hur kommer han åt henne om han ska sitta i fängelse? Det blir svårt, men som den lille fixare han är så fixar han ett lämpligt straff åt henne, genom att ta livet av sej. Hon kommer, förhoppningsvis, få bära hundhuvudet för att SD nu är död.

Det tror jag var hans plan. Huvudsaken var att ÅH ”skulle få”, den oerhörda insatsen i den potten var bara en bisak.
Tror jag.
Citera
2021-06-05, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sen en iakttagelse jag gjorde var att du menade att du ”skrek” rakt ut i tråden flera gånger var barnen var när SD var ”efterlyst”.

Du menade de kunde vara vi fara. Pappa skulle slå ihjäl dem eller skada. Men det borde väl varit HD som du då skulle skrikit rakt ut i tråden om också då det var hon som han faktiskt primärt hade tänkt ha ihjäl en gång i tiden när hon hade tröttsjukan?

Men barnen var i större fara än ”medbrottslingen” som kunde skvallra menar du eller?
Att HD har nån "tröttsjuka" med den bakgrunden inom psykiatrin - säger mer om dig och pseudodiagnostik än henne.
Samt trivialisering.

Att jag skrek rätt ut om barnen beror på att jag var gravt bekymrad att deras föräldrar allierat sig och jag hade familicide i åtanke.
Citat:
Fortsätt skriv om HD men det börjar bli lite repris och urvattnat menar jag. Speciellt om det tar utgångspunkt i fupen som alla nu läst här i ett år.
Ja, jag fortsätter.

Jag kan ta upp PW också igen.
Är han ansvarig för att berättat om tömningstid av SDs mobil?
SD vet ju att det tagit exakt 10 timmar.
Senast redigerad av develi 2021-06-05 kl. 13:19.
Citera
2021-06-05, 13:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Typ så. Eller foto på leksaksbilen med texten "står vid *cachenamnet* och väntar".

Så hur hamnade de då på.BP?
Citera
2021-06-05, 13:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Legendstatus på den sammanställningen! 👍
Det skulle gå att skriva en lista på det hon kommer ihåg, med. Den listan blir inte lång men blir ganska kärnfull i vad hon kommer ihåg av traumatiska och livsomvälvande händelser. Eller ja, kommer ihåg och kommer ihåg..det är ju närmast skitsaker hon kommer ihåg..

Det finns så mycket att hämta både ur de nedskrivna ~ 450 sidorna (10 förhör) och från förhöret i TR som är ca: 80 min långt.

När jag lyssnat på TR-förhöret några gånger är det ganska genomskinligt vad för typ av frågor hon tränat in att svara "jag minns inte" och vilka frågor som är lite överraskande för henne. Likaså hur besvärligt det är för henne att hon måste styrka SD:s blodsex genom att säga att LW sagt det själv till henne.
Tonarten, snabbheten, styrkan eller den extra betänketid hon behöver för att svara avslöjar henne ju mer man lyssnar. Det är väl så man genomskådar känslan av att det hon säger är lögn eller uppdiktat/genomtänkt svar som övats in.

Ska lyssna på ett av SD:s förhör i rätten. Vill minnas att även SD, likt HD, uttalar samma fras "det är faktiskt något viktigare här, en mordutredningen som pågår" eller liknande på frågor varför de inte minns. Någon som minns den på rak arm? Annars kollar jag och återkommer.

Pyrex*-Hanna är det nog mer stål i än bomull, helt klart! Den skörheten hon hade för flera år sedan verkar hon ha byggt upp med råge. Synd att byggnationen blev skev i grunden och till slut blev mer lik lutande tornet i Pisa.
Undrar hur mycket SD är ansvarig för i den uppbyggnaden?!

*Pyrex är ett vanligt golvbrunnsmärke har vi och en granne på gatan konstaterat, därav ytterligare ett namn till HD, Pyrex-Hanna. Kärt barn har många namn..

Det ska bli så bra nu. En fras som biter sig fast i all sin äcklighet.
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
:-) Minns din lista sen förr.
Gräslig nonchalans av HD. Att fhl inte pressade henne lite mer när hon så uppenbart ljög eller inte ville prata - det är lite konstigt i mina ögon

Men cred ska gå till användaren
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
.
som gjorde en eminent sammanställning och analys av GolvbrunnsHannas förhör. Jag sammanställde endast floden av de förhärdad-yrkeskriminell-svaren.

@Beh.ass analyser finns här att läsa;

Del: 1, HD:s förhör

Del: 2, HD:s förhör

Del: 3, HD:s förhör

Del: 4, HD:s förhör

Del: 1, HD:s förhör
Citera
2021-06-05, 13:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så det är en del som skiljer nätterna åt om man ska gå på underlagen som finns. Och därför som hovrätten antagligen inte blandar in 11/5 ”träffen” i sin dom.
Jag har precis citerat att HovR "blandar in" helgen innan i domen.
Citat:
I sammanhanget går det inte att bortse från att Lena Wesströmsagerande den 11 maj uppvisar tydliga likheter med hennes agerande den 14 maj.
Citera
2021-06-05, 13:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Precis nåt sånt jag såg framför mig. Pure evil om det var i syfte att mörda LW. Att använda sonens födelsedag som lockbete...😳
Kanske naiv men kan alternativt tänka mig att det gått till så men att SD faktiskt haft i syfte att hjälpa LW med cachen. Sen har hon sagt något retsamt eller spydigt om USA-resan eller HD vilket har fått den tickande bomben SD att explodera och ge sig på henne med det verktyg han tagit med för att montera burken.
EDIT. En borrmaskin kanske, den har ju en smalare spets... men att slå med en sån skulle väl ge en helt annan skadebild.

Det som talar emot de här teorierna är att LW väl aldrig tidigare velat avslöja något om sina nya cacher för SD. Han brukade väl vara FTF på dem osv.
Jag har fått meddelande av nån som säger sig ha geocachat med LW och hen beskrev henne som mycket "sportslig" gällande geocaching. Dvs. hon var noga med att allt skulle gå enligt reglerna.

Off topic. vad sugen jag blev på de där röda stora racerbilsgodisarna nu. 🍬😬

Men hon mördades ju inte på den plats där cachen med racerbilen skulle placeras.
Citera
2021-06-05, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
En oskyldig person hävdar sin oskuld.
Stefan har väl aldrig sagt att han är oskyldig?

Jo, han sa ju tex att om han hade mördat så skulle ingen fatta att det handlade om ett mord..

Men menar bara att detta med skadestånd inte bör vara något att dra så stora erkännandeväxlar på. Skadestånd ses ju som ett enskilt anspråk som ligger lite ”bredvid” åtalet i övrigt.
En fråga som åkl i princip är skyldig att processa om grunden för skadeståndet är förenat med själva gärningsbeskrivningen.
Att LW mördats står klart. Barn/anhöriga bör/skall då få ersättning av dömd GM.
Vid åtal av en MGM ställs frågan hur försvaret ställer sig till begärd ersättning som sådan.
Svaret kan då bli typ ”min klient bestrider till fullo åtalet för brottet xx men har inget att anföra mot det anförda skadeståndsbeloppet vilket i sig vitsordas”.

Det är inte det samma som att erkänna, som jag ser det.

Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det står så här i domen (ej kopierat utan bara avskrivet med ev stavfel på köpet...):

HR bestämmer därför påföljden för SD till fängelse i 18 år.
—-
Vid denna utgång har SD medgett MÄ:s skadeståndsanspråk utom såvitt avser dödsboets begäran om ersättning för nedlagt arbete av UW.

Och då har SD fått frågan innan domen, och han säger då ok, blir det fällande så betalar jag, men UW ska inte få en spänn.
Då trodde han (ev) att det skulle bli friande, likväl ville han inte ens då gå med på att hypotetiskt betala en rimlig summa till UW.
Detta understryker min känsla av att SD, som enligt egen uppgift är så långt ifrån en grubblare man kan komma, är extremt långsint

Min tolkning av både domen och SD:s personlighet.

Vet du vad för arbete som UW begärt ersättning för?
Citera
2021-06-05, 13:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo, han sa ju tex att om han hade mördat så skulle ingen fatta att det handlade om ett mord..

Men menar bara att detta med skadestånd inte bör vara något att dra så stora erkännandeväxlar på. Skadestånd ses ju som ett enskilt anspråk som ligger lite ”bredvid” åtalet i övrigt.
En fråga som åkl i princip är skyldig att processa om grunden för skadeståndet är förenat med själva gärningsbeskrivningen.
Att LW mördats står klart. Barn/anhöriga bör/skall då få ersättning av dömd GM.
Vid åtal av en MGM ställs frågan hur försvaret ställer sig till begärd ersättning som sådan.
Svaret kan då bli typ ”min klient bestrider till fullo åtalet för brottet xx men har inget att anföra mot det anförda skadeståndsbeloppet vilket i sig vitsordas”.

Det är inte det samma som att erkänna, som jag ser det.

Vet du vad för arbete som UW begärt ersättning för?

Han betalade LW:s räkningar.
Han var då tvungen att ta ledigt från jobbet för att rent fysiskt kunna åka till banken, som ej godkände att det skedde via nätet.
Han berättar om detta i förhör TR del 2.
Låter helt rimligt när han redogör för detta.
Citera
2021-06-05, 13:44
Medlem
develis avatar
Citat:
SD försäger sig här. Burken var en "ursäkt" för honom att locka ut LW.

Jag är övertygad om att SD hade en ursäkt även den 14/5.
Min teori är att han skulle hjälpa till med Blixten McQueen-cachen inför sonens födelsedag (typ som överraskning köpt leksaksbilen som fattades). Det om något skulle fått LW att skynda sig ut i natten mitt i paketinslagningen.
Ja, jag tror det är som jag staplat upp, ett uppgjort möte likt 11-12 maj.

BP är en mötesplats för att slippa hököga som flyttat 60 meter fr LW.
Likt att de inte träffas direkt vid cachen 11-12 maj men då var det friare promenader eftersom HD låg på hotell med JS.
Citat:
Typ så. Eller foto på leksaksbilen med texten "står vid *cachenamnet* och väntar".
Föga troligt att lämna digitala spår och ha med mobilen.
Citera
2021-06-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Inte så dum teori. Jag kan tänka mig att han knackat på hennes fönster där hon stod och slog in paket. Kanske hållit upp en sån leksaksbil. Alternativt hört av sig via Telegram som sedan raderats.

Så tänker jag också. Ingen annan skulle mitt i natten få ut Lena på 2 röda sekunder, förutom SD. Han behöver inte ens ha skrivit på Telegram. Ett flin och en leksaksbil i handen - och hon gick på det. Så förbannat fult och så förbannat sorgligt alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in