Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det var väl det här du fick svar på:
För övrigt ska ingen logga in på hans konton och jag betvivlar att barnen har login.
Jag läser de svar jag får och svarar på dem så du behöver inte vara orolig och påminna om dem. De reder säkert ut dödsboet där även om det kanske är ett av de rörigare i Örebro just nu då.
Behövs ingen inloggning i dess egentliga bemärkelse om förutsättningarna är de rätta. Som jag var inne på idag så finns det en cookie, närmare benämnt en ”token” som håller inloggningen vid liv.
Testar man att stänga webbläsaren och öppna igen och surfa in på Geocaching.com så är man redan inloggad. Särskilt då om man klickat i att man litar på enheten osv osv.
Tar man bort ”internetfiler” och cookies så steker man den token vågar jag påstå utan att ha testat.
Alltså betyder det att SD KAN ha en enhet, eller någon av barnens enheter, där inloggning skett så någon i hans närhet kan surfa rakt in på kontot.
Och har de mejlåtkomst men inte lösenord så kan de återställa osv osv.
Så bör det funka även i detta fall även om jag inte doktorerat i inlogg GC.
Däremot så har jag koll på vilka återställningsmejl och mobilnummer som SD använder för inlogg på Google och lite här och där.
Ett lite avvikande mejl har dykt upp i sammanhanget inloggning Geocaching med Google.
xxxxxx@xxxxxxx.xxx får motsvara antalet tecken.
xxxxxx kan betyda ”stefan”
xxxxxxx kan betyda ”polisen”
(TM:s polismejl i Facebook hade dock .se när var aktuellt)
.xxx kan vara .com och polisen i Sverige äger faktiskt domänen ”polisen.com”. Testa själva.
Så kanske ”inlogg@polisen.com” eller liknande registrerats som återställningsadress just kopplat till GC men vem vet hur sånt funkar...
Google och Facebook är orubbade vad gäller återställningsadress iaf såvitt jag kan se. Så även mobilnummer för verifikationskod.
Facebook (som också kan användas för GC-inlogg) har återställning Saab-kontot och även hans gamla Mätcenter-mejl (som knappast lär vara aktuell längre).
Det är såklart bra om familjen öppnat upp så mycket som möjligt om det nu utreds kring evtl självmord där men det är lite trixigt för polisen att få åtkomsten till inlogg/servrarna där annars om familjen sätter sig emot.
Finns nog andra sätt att få morfar fri från detta än att öppna upp den morddömde SD:s inkorgar. Frågan är om vi på nåt sätt nånsin får inblick i vare sig det ena eller andra.