2021-05-31, 21:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Misstänker det kan vara svårt att få en mäklare att åta sig uppdraget, ännu svårare att kränga en mördares villa...
Knappast. Inte ens att mord skett i hus hindrar köpare.
Citera
2021-05-31, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Borde vara HD då?

Intressant, varför det sker just nu?

Antingen polisen som kontrollerar de privata meddelandena på siten eller kanske HD kollar meddelanden eller notiser om vilka som plockat bort SDs loggar? Om man får sån info till sitt konto.
Citera
2021-05-31, 21:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hoppas han inte haft info av mer prekär art som ryker varken på GC el andra konton.

Man får även hoppas de inte klantar sig igen, och genomsökt hans hus väl likaså.
Och beslagtagit hans mobiler och datorer.
Bytt inloggning på hans konton så att inte HD kan radera för mycket.
Han kan ju ha skrivit något intressant dokument.
Citera
2021-05-31, 21:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Och beslagtagit hans mobiler och datorer.
Bytt inloggning på hans konton så att inte HD kan radera för mycket.
Han kan ju ha skrivit något intressant dokument.
Ja, jag undrade nyss om nån sett om hans hus varit avspärrat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag reagerade på det Backman sa (fetade). Han borde formellt företräda SD/hans dödsbo tills domen har vunnit laga kraft. Hans efterlevande har möjlighet att överklaga och såvida ingen part aktivt önskar byte av advokat så är väl Backman & Ohlsson fortfarande förordnade advokater? Vem ska de anhöriga annars diskutera en ev. överklagan med?
Jag tror ärligt talat att Backman aldrig i sitt liv tänker företräda HD.
Antagligen för att han känner till mer än han skyltat med.
Han vet vad HD är skyldig till och hennes uppbackning av pappis
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej.
Jag skiljer på två ting.
▪️Inloggning är inte uppseendeväckande OM det är polisen.
Som du vet så uppmärksammades det samma ang LWs konto.

▪️OM det tas bort loggar är det givetvis inte ok under en pågående förundersökning.
Hans dödsfall utreds som sagt fn.
Anhöriga har absolut ingen gräddfil att logga in och söka svar.
Ett exempel och inget du påstått, bäst att tillägga...

Tack för svar.

Punkt två:
Verkligen inte.
Om det händer i detta nu, är det verkligen allvarligt.

Raderingar och annat som försvårat utredningen bör tas på allvar (om det stämmer).
Citera
2021-05-31, 21:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för svar.

Punkt två:
Verkligen inte.
Om det händer i detta nu, är det verkligen allvarligt.

Raderingar och annat som försvårat utredningen bör tas på allvar (om det stämmer).
Ja, och sen finns det nån möjlighet till privatmeddelande där också.
Citera
2021-05-31, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Som någon poängterade idag så ramlar det in mejl i hans inkorg kopplat till radering och aktuell CO.

Samma notiskanal hlgst troligt som han bevakar publicerade cacher på så han kan initiera FTF-jakten. ”Plinget kom mitt i onsdagspannkakan” osv.

Så den som ”bevakar” hans mejl bör sitta på info om vem som varit i ”farten” med raderingar.

Samma gäller för HD om hon kollar mejlen antar jag. Hon är i skrivande stund 20 cacher back sedan igår.
Någon som tror att den bästaste it-nissen hos polisen, hjälper till att kopiera Stefans samtliga it-förehavanden på ett korrekt sätt? Med tanke på att ev bevismaterial och info raderas?
Citera
2021-05-31, 21:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Antingen polisen som kontrollerar de privata meddelandena på siten eller kanske HD kollar meddelanden eller notiser om vilka som plockat bort SDs loggar? Om man får sån info till sitt konto.

Ja, vi får se om det kommer svar.

Egentligen kan man väl tycka att de tbästa är att man i nuläget inte rubbar något, utan låter det vara intakt, allt för att låta polisen arbeta i lugn och ro i "orört bo".

Förodligen är det väl ett självmord, och ingen mystik här som behöver döljas. Men nu har vi sett så mycket kontigheter i den här mordhärvan, att man blir lite stingslig.
Citera
2021-05-31, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det skulle ju isof kanske kunna tolkas som att Avels mfl trådisars arbete ändå gav resultat.
För Teliakillens vittnesförhör ersatte väl A*ette S*randl*s dito som först var inplanerat men ändrades efter ÅH mottagit Avels 70-sidorstext med fel i den delen av utredningen.

Det som sticker ut är att förhöret och protokollen drogs tillbaka så sent. Telia hade de ju pejl på långt tidigare.
Tyckte jag såg nån som kommenterade att SD:s försvar motsatte sig återtaget av ”S*trandli-bevisen”. Vet inte om de uppgifterna stämmer dock?

Å andra sidan är det väl bra att Telia vittnade direkt då de med besked har koll på detta. Som jag varit inne på tidigare så är en operativ analytikers roll mer att hålla koll på ”vem har ringt/messat vem”. Så finns kanske en naturlig förklaring som inte är kopplat till det privata. Men familjerna är väl nära där yes.

Sen finns det en hel del att kommentera kring det finstilta vad gäller det ”datarelaterade” i hovrättsfomen men han är dömd och död så det får ligga i orubbat bo.

Vi får vara ”glada” att rätten dömde som de dömde efter IT-forensikers hemmatest med ”liknande Googleaktivitet” och ”AJ har dubbelkollat Onemejl-inloggningen-isch” och SD kunde med 320 försök kanske komma åt nåt konto osv.

Och SD hade både stängt av platsdata och loggat in och tagit sig in lite här och där och då haft insyn så då blev domen som den blev. Rättvis och resonlig på nåt sätt. En friande dom hade varit ett misslyckande.
Citera
2021-05-31, 21:32
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Knappast. Inte ens att mord skett i hus hindrar köpare.

Helt korrekt!
Huset i Bjärred där föräldrarna utplånade både döttrarna och sig själva såldes även om det tog ett tag.
Huset där S.R först sköt sina små söner och sen även sig själv efter att han sänt ”live” på Facebook köptes till sist av hans egen syster.
Allt går att sälja, vissa folk kanske till och med tycker det är ”spännande” (även om jag personligen tycker det både är rätt scary och osmakligt).
Citera
2021-05-31, 21:32
Medlem
Citat:
Minns du om den här bilden fanns i galleriet, som är den sista på kontot fr 27 maj.

Trodde minttu var den sista när jag kollade dödsdagen.
Står TB8HANR, vad nu det betyder.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7f215af0-1764-431c-9caf-bb27d9701828_l.jpg

Ligger en dryg timme efter i flödet här med inlägg så nån annan kanske hunnit svara redan men den bilden ligger kvar i skrivande stund här. Och koden är väl cachens ”ID”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in