Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Kanske tyckte han att det var värt den risken? Min lilla teori är att han var medveten om att han kunde ha blivit iakttagen eller fastnat på övervakningsfilm när han hämtade EM. Redan tidigt ska han ha erkännt för polisen att han hämtade henne. Om bilen stått kvar vid hennes jobb (om den nu stått där, vilket vi inte vet) så skulle "tidsfönstret" minska betänkligt och polisen skulle logiskt sett sätta punkten till hennes försvinnande när SB hämtar henne, och starta utredningen därifrån. Vilket SB ville undvika. Därför tror jag att han flyttade på bilen någongång under natten för att det skulle se ut som om hon återvänt till jobbet efter deras möte. Sedan parkerade han den slarvigt för att det skulle se ut som om någonting hade hänt henne. Allt för att "förvilla".
GW säger i artikeln att E dog vid lunchtid och här tror jag att han har bättre info än vad vi har.
Ser man till MT's "alibi" så är det strax innan lunch som det är tomt såvida hon inte har bragts om livet i hans tvättstuga.
Sedan vill jag minnas att det stod någonstans att hennes bil hittades i garaget på em 30/12 ca 16-17.
Under kvällen och natten undersöktes E's lägenhet.
Om det är riktigt så skulle "tidsfönstret" vara ca 30 timmar.