2021-05-28, 11:44
Medlem
Riktigt fint att han döms!

Nu skulle man vilja se att han plockas in innan han gör något dumt eller försvinner. Fast han kanske redan är inplockad..

Sen är det ju uppenbart att HD på ett eller annat sätt är inblandad genom att ha spridit felaktiga uppgifter och även ha haft misstänkt dåligt minne vid förhör osv. Hoppas man kikar mer på henne också.
Citera
2021-05-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Överraskande glad över att magkänslan var fel angående slutet här! Jag trodde ärligt talat inte att det skulle gå vägen.
Skönt för Lenas barn och nära och kära. Lena får dom aldrig tillbaka, men rättvisa har skipats och det är viktigt!

Tänker ändå på döttrarna D-sons också.. De måste må oerhört dåligt idag..

Nu.... Hur stor är chansen att han får prövning i HD?
Ja, högsta domstolen alltså. Inte trådens HD.

Blir nog svårt. Varför skulle HD ens ta upp detta fall?
Citera
2021-05-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Var Stefan närvarande när dom förkunnades, eller är han ute på vift?
Satt nog hos advokaten kan jag tänka. Men två scenarios: antingen åkte de båda in till polisen snyggt och prydligt eller så har polisen hämtat honom hemma nu. Jävlar vilken dag! En riktig glädjens dag 🤣🤣🤣
Senast redigerad av Picasso2 2021-05-28 kl. 11:53.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Fan jag hade betalat stora summor pengar för att se Stefans ansiktsuttryck när han läste domen. Och få höra hans tankegångar just nu.

Undra om många interner kommer tycka om honom? Undra om de kommer deltaga i hans små cacheäventyr han anordnar i sin lilla cell Herregud så jävla skönt! HAN ÄR FUUUUUCKED
Jag vill höra att han är hämtad, inlåst och inte gömmer sig eller hittar på något elände.
Innan han är inlåst känns det inte säkert.
Citat:
Har något sett information i någon tidning om han är inlåst ännu?
Citera
Medlem
Det enda han blev var en nyttig idiot för HD. Hoppas han vattnar i för henne
Citera
2021-05-28, 11:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hade hoppats på livstid och har inte läst hela domen än men antar att det inte gick att bevisa full planering.
Utan att veta tänkte jag spontant att brottet begicks innan den nya lagen trädde i kraft (2020), och att det är därför det ej blev livstid.
Men det är bara en lekmans spekulation, för jag vet inte hur det förhåller sej.
Citera
2021-05-28, 11:53
Bannlyst
Citat:

Min gissning är att han satt med Backman på Backmans kontor.
Och att Backman helt enkelt kör in honom till polisstationen och överlämnar honom.
Men det är bara en gissning.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag blir helt matt och skakis!!

Till och med min son fick tårar i ögonen när han tänkte på A som fick ligga ensam i huset med öppen dörr...

Sååå skönt att inte Stefan Davidsson fick gå fri och skriva fler "gofika" och vinka opassande till barnen W.
Citera
Medlem
Äntligen!
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu tror jag ju inte att SD kommer att bli dömd

Det var länge sedan jag blev så glad över att ha gissat fel! Nu får vi se om SD:s väg till häktet blir odramatiskt eller ej.
Citera
2021-05-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, inte vet jag om det är mitt förstånd som det är fel på.

Jag tror inte som du.
Vad gäller åklagaren och bollen, så har ju HD varit häktad och undersökt. Det fanns inget som kunde binda henne till brottet.

Min tro är att HD betett sig misstänkt, och har motivet. Det var viktigt för åklagaren att få bort HD som misstänkt om hon ville fälla SD.

Visserligen har åklagaren lagt in en brasklapp vad gäller SD som gärningsman: "Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person" begått mordet enligt stämningsanökan.

Jag förmodar att hon har haft HD i åtanke där.

Helt säker kan man inte vara, med jag tror inte att HD varit med på brottsplatsen vid mordet.
Ja. Det kan man kalla en brasklapp.. Det jag menar är att åkl offra en pjäs för att få någon fälld. Hon skulle gått all-in på båda, alt bara HD. SD har inte detta i sig, det här däremot hans, vad jag iaf tycker att hon borde vara, otroligt kränkta fru. Hoppas han vattnar henne😆👍
Citera
2021-05-28, 11:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Jag tar ett glas med alla och ett extra glas med Avel, Fröken Sverige, Honan6, Picasso, Zilvereko, develi, T34 Panter, Krmkr, Sh.Holmes, Puttenot, Fleudhästen, Avd.9 och flera andra som är tongivande!
Och Ulf och barnen!

Nu vill vi även att de som inte vågat träda fram gör det i tråden och skriver lite!

Det blir skål i kaffe nu på jobbet, men ikväll blir det skumpa med er alla! Känner mig hysteriskt lycklig och vill bara gråta.

Tack alla ni som kämpat genom att vända och vrida på varenda ord i FUP och på annat sätt!

Vilket jobb #TeamÅsaHiding har utfört! Trots en bedrövlig start så har de kämpat som galningar i tre långa år!

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in