2021-04-25, 13:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Är det någon som vet om det finns en heltäckande sammanställning av vad SD, HD och SOA säger om eftermiddagen 19/5 då LW hittas?
Alltså från samtliga polisförhören från FUP, och även från förhören i TR. Det gäller både vad de svarar på åklagarnas och försvarets frågor.

Tillägg: annars sätter jag mej och gör en i veckan. Onödigt dock om det redan finns en.
Får hon ens frågor i förhör om samtal till JS?
Citera
2021-04-25, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag minns ett inlägg där jag undrade lite över kontantkort osv med anledning av:

Jag har inte kollat det där med numret nu om det stämmer att det är ett annat nummer eller hur det låg till. Ej kollat närmre i FUP heller.
Behöver inte vara nånting konstigt eller lurt.
Iom att det står i FUP, så borde de väl ha vänt på den stenen.

Edit: Jag borde kanske censurera numret på nåt sätt??
Gör nog det.
*0

Numret används av HD vid samtal med SD kan man ju se lite här och där av HD i A145, SDs tidslinje.

Samma nummer A158/18:

Utgående samtal från Stefans mobil till telefonnummer: *7*4 7335*6 (*= 0)
Samtalet är inspelat på Stefans mobiltelefon, beslagsnummer: 508 83-1
Datum: 2018-05-15
Tid: 17:24:32
K = Kvinnlig röst
SD= Stefan Davidsson
(Ringsignaler går)
K: Hej
SD: Hej, du polisen ville att jag skulle komma ner igen.
K: Okej
SD: Ja, så jag ...
K: Gör det
SD: Jag cyklar iväg direkt
K: Ja
SD: Ja, det är bra
K: Okej, mm
SD: Puss, hej då
K: Puss, hej då

Blir osäker på vilket mobilnummer den beslagtagna mobilen har:

A 155/64
!9 maj- 18 kl 15:35
2018-5000-BG52372-1
Samsung Färg Svart
Anteckningar Påslagen, lila fodral.

A165A/1

BG52372-1, Hanna D mobiltelefon
Samsung
SM-G920F Galaxy S6
Citera
2021-04-25, 14:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Är det någon som vet om det finns en heltäckande sammanställning av vad SD, HD och SOA säger om eftermiddagen 19/5 då LW hittas?
Alltså från samtliga polisförhören från FUP, och även från förhören i TR. Det gäller både vad de svarar på åklagarnas och försvarets frågor.

Tillägg: annars sätter jag mej och gör en i veckan. Onödigt dock om det redan finns en.

Om någon skulle ha gjort en sådan sammanställning skulle det möjlige kunna vara uncommon-name. Det känns som att jag har läst något sådant, men det är väl inte fel att göra en ny?

Hahah, nu sätter jag dig i arbete, men det kan ju vara intressant att se om något nytt kommit upp i TR också. Och det kan förstås bli mastigt om du ska börja lyssna på alla förhören igen. Men de första förhören är ju alltid intressanta.
Citera
2021-04-25, 14:45
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om någon skulle ha gjort en sådan sammanställning skulle det möjlige kunna vara uncommon-name. Det känns som att jag har läst något sådant, men det är väl inte fel att göra en ny?

Hahah, nu sätter jag dig i arbete, men det kan ju vara intressant att se om något nytt kommit upp i TR också. Och det kan förstås bli mastigt om du ska börja lyssna på alla förhören igen. Men de första förhören är ju alltid intressanta.

Jag kör - och jag får söka i tråden så gott det går efter inlägg, tack för tips!
Jag kommer att inkludera SD, HD, SOA, BA, JS och även HD:s syster PO - alla förhör från FUP och från TR.
Nåt ska man ju ägna sitt "överflöd av fritid" åt, nu när det inte är någon Vinterstudio
Citera
2021-04-25, 14:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Wow...
Lismar och jag undrar varför.
Eller så samlar HD på velour-personer som uppfyller nåt syfte.
JS kryper, JG kryper, SOA kryper.

The road to hell is pawn with good intention.
Tror inte nån av dem är totalt illvilliga, de är lättlurade.

JS är begripligt, han är förtuttad men har huvudet på skaft till viss del. Men han kryper. Står som med håven inför HD och väntar. Kallar SD en idiot och ber HD om ursäkt nästa dag?
Hennes far omhuldar sin favoritdotter.
JG? Jag-svag följare som vill så väl att han tappar bort sig och beter sig illa?
Citera
2021-04-25, 14:59
Medlem
Citat:
Jag kör - och jag får söka i tråden så gott det går efter inlägg, tack för tips!
Jag kommer att inkludera SD, HD, SOA, BA, JS och även HD:s syster PO - alla förhör från FUP och från TR.
Nåt ska man ju ägna sitt "överflöd av fritid" åt, nu när det inte är någon Vinterstudio
Superbra!
Citera
2021-04-25, 15:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är toppen. Lägg gärna spoiler, man tröttnar på långa inlägg och missar poängen.

Själv har jag påbörjat "vem ljuger för vem" kring otrohet 2017 och skilsmässa 2018.
Eftersom SD är helt paranoid relaterat till HD - och HD i sin tur påstår olika saker beroende på vem hon pratar med.

Att motiv berör triangeldrama råder ingen tvekan för min del.

Ett ohälsosamt projekt att surfa bland alla lögner och försöka källsortera bland intriger, egenvinning och hat. Som att krypa ner i en härd med mördarbakterier. Huh..
Citera
2021-04-25, 15:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är toppen. Lägg gärna spoiler, man tröttnar på långa inlägg och missar poängen.

Själv har jag påbörjat "vem ljuger för vem" kring otrohet 2017 och skilsmässa 2018.
Eftersom SD är helt paranoid relaterat till HD - och HD i sin tur påstår olika saker beroende på vem hon pratar med.

Att motiv berör triangeldrama råder ingen tvekan för min del.

Ett ohälsosamt projekt att surfa bland alla lögner och försöka källsortera bland intriger, egenvinning och hat. Som att krypa ner i en härd med mördarbakterier. Huh..

Apropå ingenting så har jag just idag lyssnat på Hasse Aros Fallen jag aldrig glömmer om Tess, Tove & Tim...

Jag måste erkänna att jag inte vet hur man gör spoiler, men jag uppskattar när andra gjort det. Håller för fullt på med att kopiera in i ett Word-dokument. PO är klar, BA halvvägs. Det var de enkla förhören det!

Edit: så där ja, nu har jag lärt mej att göra spoiler!
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-04-25 kl. 15:18.
Citera
2021-04-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag undrar om det rör sig om att hon sonika vet vart LW ligger. Att hon är hypersensibel, ser blickar och drar snabba slutsatser.
Möjligen överhör nåt sketet ord på väg ut typ "vid motorvägen" .
När jag lyssnade på hennes utlägg i TR så vet jag att jag upplevde henne korkad, som att inte förstå vilket forum hon är i (dvs gnäll på förhörsmetoder, polisarbete).
Nu undrar jag om det är överdrivet med flit, ihop med hånfullt översitteri, arrogant.

..och SD får det till att hon får veta från polis.
Förvisso, fast det är mer via en studie från en hypernervös exfru som sitter som på nålar och sen klappar ihop.

Sin far rör hon in lite här och där, använder som statist och inbillar sig väl att uppgifter inte ska framkomma och jämföras öht.
Hennes far skulle aldrig protestera. Hon är hans favvodotter och pustar, suckar och viftar hon bort det med psykiskt sjuk och tårdrypande rättighet att få partiell minnesförlust - så faller det lätt i glömska.
Minsta obehag, minsta uns att vara nåt galet viftas bort av alla i den familjen och sen pratas det inte mer och tystas ner.

Syns vart HD fått ett grundläggande beteende från. Lite sjukdomsvinst, offer och samtida curlande så skapas narcissistiska personlighetsdrag på löpande band.
When empathy gone wrong.

Inte förvånad att hon sen ser familicide som rätt ok och en rar handling i sin skeva syn på tillvaron. Det berör också pseudoaltruism men i sin mest extrema och farliga form, i yttersta änden på ett spektra.

Fetade: Det är precis exakt så som jag har uppfattat familjen, särskilt då att HD får som hon vill. Andras, särskilt pappans rädsla att hon ska bli sjuk igen. När hon inte blir sjuk "på riktigt" så kan hon alltid visa hotfulla tecken på att bli det...och ja, på så sätt erhålla en ganska så säkrad sjukdomsvinst.

Detta kan även lura andra utanför familjen att tassa på tå runt henne. JG är ett bra exempel på en sån person, men det finns nog flera...

(Min spekulation)
Citera
2021-04-25, 15:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Apropå ingenting så har jag just idag lyssnat på Hasse Aros Fallen jag aldrig glömmer om Tess, Tove & Tim...

Jag måste erkänna att jag inte vet hur man gör spoiler, men jag uppskattar när andra gjort det. Håller för fullt på med att kopiera in i ett Word-dokument. PO är klar, BA halvvägs. Det var de enkla förhören det!

Jag vet inte om du behöver göra spoilers, särskilt inte om du bara skriver ut deras förhör.
Spoiler- ikonen hittar du överst i raden ovanför svarsrutan, som börjar med B för fetning.

Spoiler- ikonen är pratbubblan med tre prickar i. Du gör precis som med fetning; markerar helt enkelt det du vill ska omslutas av spoiler.

Tack för att du tar dig tid!

En sak till, själv tycker jag att det är bra om man döper sitt inlägg (rubrik) till något, så att det blir lättsökt senare. Har tyvärr själv kommit på detta alltför sent, eller så glömmer jag det. Bara ett tips-.
Citera
2021-04-25, 15:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte om du behöver göra spoilers, särskilt inte om du bara skriver ut deras förhör.
Spoiler- ikonen hittar du överst i raden ovanför svarsrutan, som börjar med B för fetning.

Spoiler- ikonen är pratbubblan med tre prickar i. Du gör precis som med fetning; markerar helt enkelt det du vill ska omslutas av spoiler.

Tack för att du tar dig tid!

En sak till, själv tycker jag att det är bra om man döper sitt inlägg (rubrik) till något, så att det blir lättsökt senare. Har tyvärr själv kommit på detta alltför sent, eller så glömmer jag det. Bara ett tips-.

Alla tips är välkomna!
Citera
2021-04-25, 15:30
Medlem
develis avatar
Citat:

På tal om spoiler ska du få en konstig sådan direkt.

Skulle leta reda på domen åt dig och länka om anstiftarinnan och mördaren, men kom inte ihåg vart jag laddade den.
Hamnade i trådstarten för mordet och satte kaffet i halsen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in