2021-04-11, 09:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om man kollar LW:s aktiviteter via hennes digitala spår så gör hon bland annat detta efter att hon kanske/sannolikt (stryk det som ej önskas) träffat SD på hans kontor, runt lunch fredag 11/5 -18:
• cyklar till rehab
• rehabar ca 1 Tim
• cyklar till stan
• är på Stadium
• grejar med och får hjälp med att
packa ryggsäck
• cyklar hem
• chattar och grejar
• ute och går vid Fågelbärsgatan
• ”i badrum”
• besöker Fågelbärsgatan igen
• planerar kalas
• kör till Biltema och köper gas
• åker vidare till ICA Maxi och handlar
• hem och gör tårta
• går till UW och har kalas
• hittar en sovsäck
• promenerar hem
• går till skogsområde vid Mikael kyrka
• går till Vivallaskogen
• går hem
• går till förrådet
• går hem igen
———
• kliver upp måndag morgon
• till rehab och rehabar
• cyklar till stan och handlar en batteriladdare på Kjell o Co
• från jobbet till ”Drottninggatan 46” (här är det f ö en ovanlig stiltje vad gäller digital kommunikation, på en dryg timme)
• har kontakt digitalt med JS om batteriladdare och om vem som åker vart med vilka
• möter PN utanför Krämaren
• till jobbet
• cyklar till polisen
• cyklar till ICA Maxi
• till jobbet
• cyklar via Nova hem
Chattar med Norgegruppen, med JJ, filmar en tränande AW, bakar nångång en hjärtformad kladdkaka.
Ovanstående inte i kronologisk ordning, bara i grova drag och i sammanfattning.

Hon var inte stilla många minuter, hon träffade många människor på jobb, kalas och annat, hon gjorde tårta och bakade kladdkaka, rehabade 2 ggr (vet ej exakt hur det gick till och om hon duschade efter) var och handlade vid flera tillfällen, hon cyklade, promenerade, körde bil, packade ryggsäcken (som hon fick hjälp med, borde varit tjorvigt mao)
Åtminstone en gång pratar hon i telefon från badrummet.
Det verkar finnas åtskilliga tillfällen att få DNA från någon/någon-annan-än-SD på ringen.
I den här digitala listan finns inte söndagen 13/5 med, men jag tippar att LW inte låg på latsidan då heller. Det finns bilder från den dagen då hon är ute och cyklar.
*Tillägg: bland annat spelar hon tennis med AW den dagen.

Enligt uppgift var LW nästan löjligt noga med handhygienen, och detta verkar ha gått i arv till EW (enl UW).

Så atteh...
Mitt tips är att LW tvättade händerna i samband med att AW hörde att hon borstade tänderna sent på kvällen 14/5.
Strax därefter gick hon ut för sista gången.

Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja just det ja. Det sa ju UW i det inspelade vittnesförhöret från tingsrätten.

Styrker som sagt ytterligare hypotesen att LW hörde till den stora majoriteten kvinnor i Sverige som tvättar händerna efter varje toalettbesök.

För om hon likt dottern kände obehag av att ha orena händer så borde hon naturligtvis ha tvättat dem efter nåt så basic.

Hittade ett gammalt inlägg från maj -20.
Det ges sannerligen många tillfällen till handtvätt.

Jag finner det uteslutet att kontakten med SD och LW på fredagen skulle kunna vara det som satte det sista spåret på LW:s ring. Särskilt med UW:s vittnesmål i färskt minne.

(Gjorde ett litet tillägg till min lista, vid *)
Citera
2021-04-11, 09:16
Medlem
Citat:

Jag finner det uteslutet att kontakten med SD och LW på fredagen skulle kunna vara det som satte det sista spåret på LW:s ring. Särskilt med UW:s vittnesmål i färskt minne.

Efter såå blodigt sex på hans kontor är det svårt att tro att det är enbart SD som är blodig. Även LW behövde nog en ordentlig renskrubbning efteråt.

Jag är dock tveksam till om LW var där alls... om hon var det så är jag ännu mer tveksam till att blodigt sex ska ägt rum. En klämdag när en arbetskamrat kan dyka upp på kontoret när som helst!
Lika tokigt/trovärdigt som cykelsexet...
Man kan säga vad man vill om SD, men brist på fantasi led han inte av!
Citera
2021-04-11, 09:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag lyssnade på det förhöret igår och slogs av precis samma sak.

JG: "Men det var MITT fel! Eller ja egentligen min hunds fel!"
JG återkom hela tiden till hur mycket han förstår att SD blev arg där.

Även när ÅH påpekar att det väl inte är så konstigt om man släpper sin hund lös när man är hos en kompis.

JG är totalt undergiven SD och verkar trivas med det.

Mot ÅH är han däremot passiv aggressiv och blir stundtals lite bitchig under förhöret.

Jag tänker att JG beter sej som en hund som fått inkonsekvent uppfostran (av husse SD då...) Han är osäker och aggressiv blandat med att fjäska, och ibland får han en klapp som belöning. Han vet dock aldrig om husse ska skälla ut honom eller ge honom ett ben.

Hur var det nu, är han fortfarande tillsammans med sambon Le*na?
Har de flyttat isär efter försäljningen av Kyrkvärdsvägen? Eller bor de tillsammans men någon annanstans?
Citera
2021-04-11, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Eventuellt så pratade man nog en del om den där pelletspannan. Kanske funderade man på om han eldat nåt där? Det gick ju ett brandlarm från SD's hus nån dag efter att LW försvunnit. Det rörde sig nog om ett tekniskt fel. Minns jag inte helt galet så var det runt den 16:e. Ett par grannar vittnar om det.
Vid storstädningen så sotades ju pannan och SOA körde askan till tippen.

Har något i bakhuvudet...

Var det då JG var där? Ungarna fick inte gå in... Vem gick isf in.. JG?

Eller SOA som var trädgårdsmästare/barnvakt?
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-11 kl. 09:25.
Citera
2021-04-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Tack för återkoppling.

"SD tillfrågas om de blå, knälånga jeansshorts, som han hade på sig i samband med att han besökte ICA Krämaren 2018-05-14. SD tillfrågas närmare var dessa shorts kan finnas. SD svarar att han inte har någon aning om var dessa shorts finns nu. På fråga uppger SD att han har fler än ett par blå jeanshorts. SD tror att han kan ha tre par men är inte säker. Dock har han i vart fall två par blå jeansshorts."

Vet han med sig att fler i hans omgivning kan intyga fler än ett par i ägo, så tror jag han väljer att tala sanning.
Ett par blå shorts låg ovanpå tvättkorgen med blodfläckar tillhörande honom själv.
Ytterligare ett par borde hittats vid husrannsakan.

Då kan ett tredje par ha använts vid mordet. För att sen slängas eller eldas upp. Säger han att han inte har kastat dem, kan man räkna med att det är just vad han har gjort.

Att chansa på att tvätta ”det tredje paret” skulle vara en stor risk att ta. Destruera det tredje paret låter ”smartare”. Ja eller smart tills någon frågar efter det.

Jag har publicerat bilder i tråden på tyg/handdukar som tvättats flera gånger och Luminol ger ändå utslag. Jeanstyg är ännu grövre.

I nån studie visar de att blodet från ett plagg kan ”hoppa över” till ett annat under tvätt. Det skulle betyda att de övriga plagg SD tvättar (enligt egen utsago) också kan visa blod. Om det nu alls tvättats några blodiga plagg den natten.
Tredje paret, om existerar, kan vara av samma modell och märke som något av de andra vilket kan försvåra identifiering. Vi får kika runt lite.
Citera
2021-04-11, 09:43
Medlem
Citat:
Har sett att många reagerat på att HD varit ute och geo-burkat denna vecka medan förhandlingarna pågått.
Min enkla spontana tanke är det det skulle kunna vara hennes sätt att distrahera sig från stressen för SD.
Oro gör det svårt att uthärda och vänta ut.
Jag miste en väldigt nära familjemedlem för några år sedan. Innan dess genomgick hon stora operationer som tog timmar att genomföra. Och under tiden hon opererades, så promenerade jag staden runt för att jag inte klarade av att vara I vår hemmiljö i väntan på besked. Det var MITT sätt att distrahera mig.
Kanske är det just enbart distraktion HD sysslar med nu?
Bara en tanke, alltså.....
Natti på er!

Det bidrog nog till hennes trygghet ja. Och ha mamma eller pappa med och logga. Som förkläde om inte annat.
BA kanske delade ut flygblad från Sverigedemokraterna när de ändå var på sin ”lilla burkrunda”.

Då har vi alltså enligt den Facebook-lajken ännu en gemensam nämnare med operative analytikern An St:s föräldrar. Alla tre är Sverigevänner.

På årsdagen av att LW
anmäld försvunnen försöker Stefan plocka poäng på Facebook genom ett mycket märkligt inlägg angående nån ”halvvuxen, skäggig och oborstad människa i det segregerade Varberga” var svenska var mycket ”primitiv”.

Ser spontant iscensatt ut.

Hur ser diskussionerna ut där hemma med BA kring politiken? Är han lika hård mot henne?

Han avslutar inlägget bla med att lista varför inte rösta på det partiet med ett argument som: ”om du vill ha mer hat i samhället”.

Vad är oddsen för att även SOA är Sverigevän?

Nu får alla ha vilken politisk åsikt de vill men kunskapen om att BA lajkar Sverigedemokraterna på Facebook precis som An St:s föräldrar är värt att nämna.

Likaså att An St själv lajkar tidningen ”Nyheter Idag” som beskrivs som högerpopulistiska och högerextrema alternativmedia samt muslimkritisk enligt källor i Wikipedia.
Nu menar jag inte att det är KKK som är farten där i Lundby men som sagt värt att nämna i sammanhanget.

HD var ju ute mycket och promenerade under hennes depression också på tal om GC där under förhandlingsdagen.
Citera
2021-04-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Efter såå blodigt sex på hans kontor är det svårt att tro att det är enbart SD som är blodig. Även LW behövde nog en ordentlig renskrubbning efteråt.

Jag är dock tveksam till om LW var där alls... om hon var det så är jag ännu mer tveksam till att blodigt sex ska ägt rum. En klämdag när en arbetskamrat kan dyka upp på kontoret när som helst!
Lika tokigt/trovärdigt som cykelsexet...
Man kan säga vad man vill om SD, men brist på fantasi led han inte av!

Både kontrorssexet, cykelsexet och tvättstugesex känns som SDs efterhandskonstruktioner i syfte att förklara ev. blodspår här och där.

Gjordes det någon krimteknisk undersökning av hans arbetsplats eller ens besök där av polis?
Citera
2021-04-11, 09:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Både kontrorssexet, cykelsexet och tvättstugesex känns som SDs efterhandskonstruktioner i syfte att förklara ev. blodspår här och där.

Gjordes det någon krimteknisk undersökning av hans arbetsplats eller ens besök där av polis?

Med benäget bistånd av HD...

Intressant fråga!
Citera
2021-04-11, 09:51
Medlem
Citat:

Inte vad min pensionärshjärna kommer ihåg.

Kan vara något som ligger i slasken om de varit på plats.
Citera
2021-04-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nu hänger jag inte med?

HD:s mamman BA, B*irgitta A*xelsson, lajkar Sverigedemokraterna på Facebook.

Kollar man under avsnittet ”Om” så hittar man alla de Facebooksidor hon lajkat. En av dem är Sverigedemokraterna.

När man ändå kikar där så ser man att hon checkat in i Stuga 324 i Idre fjäll 1 augusti 2015.

Samma stuga som SD också lajkar på Facebook precis som analytikern An St:s mamma AS gör på Facebook.

Familjerna har alltså antagligen bott i samma stuga men vid olika tillfällen.

SD har roat sig genom att vara Geocachinens ”pistvakt” och kollat annans cache i pisten och gjort en ”write note” i loggen att allt ser bra ut. CO kan ju ha kollat den dagen innan men SD är ju SD så han kan ju inte låta bli.

Analytikern An St vidare då vars förhör återkallades av åklagaren inför hovrätten bara nån vecka innan förhandligens start.
Anledning okänd.

Några av de protokoll där An St varit behjälplig med att sammanställa mastuppkopplingar de fått från Telia/NOA är också av okänd anledning återkallade från Göta hovrätt som bevisning.
Citera
2021-04-11, 09:54
Avslutad
Citat:

Tänk om en annan hade orkat med en fjärdedel av allt som LW hann med🤷‍♀️
Att hon inte skulle tvättat händerna är bara så dumt.
Jag undrar hur de tänkte när de frågar tonårssonen om mamma tar av sig smycken när hon duschar? Mina egna barn upptäckte det pinsamma med nakenhet i 7års åldern, att en tonåring ens skulle befinna sig i badrummet när morsan duschar, nej bara nej
Citera
2021-04-11, 09:57
Medlem
Citat:
Eventuellt så pratade man nog en del om den där pelletspannan. Kanske funderade man på om han eldat nåt där? Det gick ju ett brandlarm från SD's hus nån dag efter att LW försvunnit. Det rörde sig nog om ett tekniskt fel. Minns jag inte helt galet så var det runt den 16:e. Ett par grannar vittnar om det.
Vid storstädningen så sotades ju pannan och SOA körde askan till tippen.

Vet man om han har ett ”riktigt” brandlarm eller bara såna där ”dosor”?
Tänkte på tekniskt fel där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in