2021-04-11, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag tittade lite snabbt igenom mina tidigare inlägg i tråden och hittade ett som var postat för lite drygt ett år sedan då jag skrev:

"På övervakningskameran från matbutiken 14e maj syns SD i blåa jeansshorts. Dessa hade han på sig den 15e också.
Den 15e cyklar han hem till HD efter jobbet och äter glass. När SD får reda på att han ska plockas in på förhör så ska han cykla dit. På frågan om SD kan ha cyklat hem emellan så klämmer han ur sig att han kan ha varit där nån minut.
Han kan inte redogöra i förhöret vart dessa jeansshorts finns.
Han säger att han inte har kastat eller eldat upp dom.
S.427 aktbilaga 147"

Det var väl det jag hade i minnet nu..

Edit: Jag kan försöka kolla upp det lite bättre i morgon.
Minns bara att jag undrade lite över detta när jag läste det i FUP.
Inte eldat upp dem, varför säger han ens så?
Citera
2021-04-11, 03:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, att det där med geo-burkarna är en passion som angränsar till en osund mani går ju inte att bortse från. Tänkte bara att.... ja.. att hon KANSKE behövde distrahera sig.. 🤷‍♀️.. jag menar inget mer med det. Bara en tanke, som sagt..
Det stämmer garanterat det du säger, dämpar oro, men HD spelar nog inte riktigt i samma division ang att jaga cacher.
Undrar om hon ens bryr sig om han åker in.
Citera
2021-04-11, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
BA lajkar SD på Facebook. Och då menar jag inte svärsonen.
Nu hänger jag inte med?
Citera
2021-04-11, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hej.
Här kommer lite kul fakta och bilder på hur vi fick ut FUP.
2020-02-14 kl 11.00 Slänger Picasso2 upp Stämningsansökan i tråden. Sen börjar ett mail-bombande från många i tråden till Örebro TR, men där var det tvärstopp. Ingen FUP digitalt och dom 14.000 sidorna skulle kosta 28.000:- och kunde bara lämnas ut i pappersform. Sen tjatade o gnatade vi med Tingsrätten och hux flux så sänkte Björn Lindén priset till 7.000:- och då blev det helt plötsligt möjligt.
Snacket om insamling påbörjades men helt plötsligt ploppade nicket @Puttenot och berättade att hen skulle köpa ut FUP. Sagt o gjort så började @Puttenot fota av FUP med sin mobilkamera och @T34Panzer la allt tillrätta i tråden och det pågick nått dygn eller två, men sen togs kontakt och överenskommet blev att FUP skulle scannas in och upp i tråden. En insamling började och allt detta samordnades av en handfull nick och @Puttenot satte sig i bilen med hela familjen och drog hit till Göteborg och jag lovar, dom bor lååångt bort och dom gjorde en riktigt lång resa tur o retur.
20-02-22 vid 18 tiden fick jag den första halvan av FUP, och kl 18,47 så började jag scanna in och lägga upp i tråden. Det börjar med inlägg #77139 och sen är det bara att leta sig framåt. Den första högen med aktbilagor var 76cm hög och tog till 02.40 att scanna in. Alltså 8 timmars oavbrutet jävla scannande, men sen var som sagt halva FUP offentlig.
https://forumbilder.com/i/rx5o

2020-02-24 även då vid 18 tiden så hade en medlem ur @Puttenot familjen satt sig och kört ännu längre. Först hela vägen till Örebro, sen från Örebro till Göteborg, och sist då den lååånga vägen hem igen, så det var en riktig insatts av den personen och inte nog med det... I en av kartongerna med FUP så låg det en överraskning. Kolla här
https://forumbilder.com/i/rx55
Dom var så gulliga att dom skickade med lite Brännvin... ha ha ha

Kl 18.45 så började jag en andra gång att scanna in den andra halvan av FUP och det hittar man på inlägg #78068. Klockan 01.00 var jag klar med scannandet vilket innebär att jag satt i 6 timmar och 15 minuters oavbrutet scannande.
Den högen var faktiskt lite större - hela 82 cm, kolla här:
https://forumbilder.com/i/rx5X

Så Hela FUP var på över 14.000 sidor... 158 cm hög.... och vägde 86kg

Så, där har ni lite fakta om hur FUP hamnade i tråden.
Och förutom jag själv, Puttenot, Picasso2, Fröken_Sverige, T34Panzer, nonada, Zache så var det ett underbar samarbete i hela tråden och många hjälpte till.

Så ungefär gick det till när FUP hamnade i tråden.

// Krmkr

Helt fantastiskt vilken insats av er!🙌🙌
Den där pappershögen alltså...
Citera
2021-04-11, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja, även om det var liten volym så var den där - och det ju diskuterats några gånger :-). Det jag har funderat över är framförallt var på ringen det satt, vilket jag tycker jag diskuterats väldigt lite (eller så har jag inte sett). Om jag förstått rätt så var det inte i någon grop, utan tvärtom på en yta som stack ut på ringen. Om SDs dna kom dit flera dagar tidigare så borde det i högsta grad ha gnuggats av, även om LW tog av sig ringarna när hon diskade och duschade. Det är väl just dom ytorna hon själv kommer i kontakt med när hon tar av och på ringen. Känns som en omöjlighet att det skulle ha kunnat stanna kvar i flera dagar när hon träffat och haft närkontakt med så många människor.

Ur teknisk undersökning
Detta protokoll avser att förtydliga från vilken ring spår S088, topsning för DNA, säkrades. Detta spår har senare även undersökts vid laboratorium NFI/Holland.
...
När jag (undertecknad) topsade ringen G063 fokuserade jag att säkra ytor med skarpa kanter där tänkbart eventuella DNA-celler skulle kunna fastna. Vidare undvek jag att topsa helt blodiga ytor då blodet förväntades tillhöra målsägaren själv.
...
Undersökningsmetoder
Topsning med steril tops fuktad med avjoniserat vatten. Steril påse av märket BioPack. Fotografering.

https://www.bildtagg.se/bild/waw07qhqf9eie9giy5xgyye9

Ja och inte minst så borde väl LW gått på toa dessa dagar och jag har svårt att tro att hon...
1) ...plockade av ringarna och la den på handfatet när hon utförde sina behov för att sen ta på dem efter att hon tvättat händerna.

2) ...tillhörde de få % kvinnor med bristande insikt om personlig hygien som struntar i att tvätta händerna efter toalettbesök!

-Jag läste en undersökning (om detta med att tvätta händerna efter toalettbesök) innan pandemin och den var uppdelad i män respektive kvinnor.

Väldigt få kvinnor och även en klar minoritet av männen hoppar över handtvätt efter toalettbesök.

Kvinnor sitter dessutom ner och kissar och torkar sig därefter med papper, så det där med att bara ruska av som män och strunta i att tvätta händerna av den slöa tankevurpan "behövs inget papper - behövs ingen handtvätt" finns liksom inte på kartan för kvinnor.

Kvinnor har det i ryggmärgen sen barnsben. Vatten och tvål.

Och även om LW var friluftsmänniska och säkert van att göra sina behov på typ fjällvandring där ingen handtvål och rinnande vatten finns att tillgå så har jag mycket svårt att tänka mig att hon skulle hoppa över handtvätt i ett vanligt badrum!

Så även om hon nu skulle ha varit förstoppad och inte gjort #2 under de dagar som förflutit sedan hon träffade SD så måste hon ha kissat (annars hade hon varit svårt sjuk).

NW sa i förhör att LW sällan tog av sig sina ringar. Så att hon skulle ha gjort det varje gång hon gick på toaletten och kissade låter orimligt. Det vore en väldigt udda egenhet isof.

LW, JG och SD verkar dock ha delat en pubertal eller infantil och gränslös toaletthumor. Jerrys bajsbild och LWs bild på kollegans (och antagonistens) blodiga tampong.

Men jag har svårt att tro att trebarnsmamman LW som enligt NW (och UW va?) duschade så ofta, skulle hoppa över handtvätt efter toalettbesök...
(Även om vissa adopterade jag känner fått fri uppfostran med 0 tyngdpunkt på hygienrutiner så var LW ändå 40+, mamma, pastor och älskade att baka och lagade gärna mat. Handhygien känns som nåt som är svårt att missa då). Edit. stavfel
Senast redigerad av Firesnake 2021-04-11 kl. 07:30.
Citera
2021-04-11, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nu hänger jag inte med?

BA hejar på Jimpa helt enkelt. Hon gillar inte olika. Har tagits upp tidigare men tål att nämnas igen. (SOA med har jag för mig, men är inte säker på den saken).
Citera
2021-04-11, 08:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja och inte minst så borde väl LW gått på toa dessa dagar och jag har svårt att tro att hon...
1) ...plockade av ringarna och la den på handfatet när hon utförde sina behov för att sen ta på dem efter att hon tvättat händerna.

2) ...tillhörde de få % kvinnor med bristande insikt om personlig hygien som struntar i att tvätta händerna efter toalettbesök!

-Jag läste en undersökning (om detta med att tvätta händerna efter toalettbesök) innan pandemin och den var uppdelad i män respektive kvinnor.

Väldigt få kvinnor och även en klar minoritet av männen hoppar över handtvätt efter toalettbesök.

Kvinnor sitter dessutom ner och kissar och torkar sig därefter med papper, så det där med att bara ruska av som män och strunta i att tvätta händerna av den slöa tankevurpan "behövs inget papper - behövs ingen handtvätt" finns liksom inte på kartan för kvinnor.

Kvinnor har det i ryggmärgen sen barnsben. Vatten och tvål.

Och även om LW var friluftsmänniska och säkert van att göra sina behov på typ fjällvandring där ingen handtvål och rinnande vatten finns att tillgå så har jag mycket svårt att tänka mig att hon skulle hoppa över handtvätt i ett vanligt badrum!

Så även om hon nu skulle ha varit förstoppad och inte gjort #2 under de dagar som förflutit sedan hon träffade SD så måste hon ha kissat (annars hade hon varit svårt sjuk).

NW sa i förhör att LW sällan tog av sig sina ringar. Så att hon skulle ha gjort det varje gång hon gick på toaletten och kissade låter orimligt. Det vore en väldigt udda egenhet isof.

LW, JG och SD verkar dock ha delat en pubertal eller infantil och gränslös toaletthumor. Jerrys bajsbild och LWs bild på kollegans (och antagonistens) blodiga tampong.

Men jag har svårt att tro att trebarnsmamman LW som enligt NW (och UW va?) duschade så ofta, skulle hoppa över handtvätt efter toalettbesök...
(Även om vissa adopterade jag känner fått fri uppfostran med 0 tyngdpunkt på hygienrutiner så var LW ändå 40+, mamma, pastor och älskade att baka och lagade gärna mat. Handhygien känns som nåt som är svårt att missa då). Edit. stavfel
UW berättar också i TR att EW ärvt LW:s ogillande mot att ha kladdiga händer.
”Noga och ofta” blir sammanfattningen när det gäller hur LW tvättade händerna.
Citera
2021-04-11, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja, jag tänkte också att hans födelsedag är runt den aktuella tiden, kom dock inte ihåg datum.

Huvudsaken är att rättvisan får sin gång... blir han inlåst på sin födelsedag är det verkligen "lök på laxen"!
Jo, SD fyller den 5/5, dvs den sista inplanerade rättegångsdagen
Citera
2021-04-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
UW berättar också i TR att EW ärvt LW:s ogillande mot att ha kladdiga händer.
”Noga och ofta” blir sammanfattningen när det gäller hur LW tvättade händerna.

Ja just det ja. Det sa ju UW i det inspelade vittnesförhöret från tingsrätten.

Styrker som sagt ytterligare hypotesen att LW hörde till den stora majoriteten kvinnor i Sverige som tvättar händerna efter varje toalettbesök.

För om hon likt dottern kände obehag av att ha orena händer så borde hon naturligtvis ha tvättat dem efter nåt så basic.
Citera
2021-04-11, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Själv påstår iaf JG att HD skulle inspektera en trappa och att det tog ca 15-20 minuter. Naturligtvis hade SD klagomål på trappan (enligt JG).

JG verkar aldrig ifrågasätta vad SD än säger. Han framstår som en hunsad hund och berättar gärna själv i förhör hur rätt SD har - och hur fel han själv har.

Här fattar man den helt okritisk attityden gällande SD: Som den långa utläggning gällande att hans hund var lös på tomten en gång när JG just kommit dit. Den enda gången han hade sett SD arg.

Han vrider nästan ut och in på sig själv när han kör med sin långa utläggning om hur fel han själv hade och hur rätt SD hade. Vanligt folk skulle väl bara kalla in hunden, koppla den - och att saken sen var ur världen.

Nästan plågsamt att höra hur han äter skit ur SDs hand.

Jag lyssnade på det förhöret igår och slogs av precis samma sak.

JG: "Men det var MITT fel! Eller ja egentligen min hunds fel!"
JG återkom hela tiden till hur mycket han förstår att SD blev arg där.

Även när ÅH påpekar att det väl inte är så konstigt om man släpper sin hund lös när man är hos en kompis.

JG är totalt undergiven SD och verkar trivas med det.

Mot ÅH är han däremot passiv aggressiv och blir stundtals lite bitchig under förhöret.
Citera
2021-04-11, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Inte eldat upp dem, varför säger han ens så?

Eventuellt så pratade man nog en del om den där pelletspannan. Kanske funderade man på om han eldat nåt där? Det gick ju ett brandlarm från SD's hus nån dag efter att LW försvunnit. Det rörde sig nog om ett tekniskt fel. Minns jag inte helt galet så var det runt den 16:e. Ett par grannar vittnar om det.
Vid storstädningen så sotades ju pannan och SOA körde askan till tippen.
Citera
2021-04-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag lyssnade på det förhöret igår och slogs av precis samma sak.

JG: "Men det var MITT fel! Eller ja egentligen min hunds fel!"
JG återkom hela tiden till hur mycket han förstår att SD blev arg där.

Även när ÅH påpekar att det väl inte är så konstigt om man släpper sin hund lös när man är hos en kompis.

JG är totalt undergiven SD och verkar trivas med det.

Mot ÅH är han däremot passiv aggressiv och blir stundtals lite bitchig under förhöret.

När i tiden var det som SD skällde på JG ang hunden?

Hunden brukade vara hemma hos SD, barnen tyckte om att ha den där som jag kommer ihåg det. Klart hunden blev glad när den kom dit... kanske smet ut ur bilen.

Är det verkligen något att bli arg över och skälla ut en kamrat?

Om det är dagar efter mordet kanske SD var extra känslig för att ha en nyfiken hundnos i trädgården?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in