2021-04-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Neka en missbrukare så blir det mer uppenbart och bjud på Theralen när när Sobril efterfrågas.

Klart de kan bli aggressiva vid abstinens eller snedtända vid kombinationer.
Finns ju folk som håller på att flippa av ångest om de inte får ha sitt rör med Treo tillhands..

SD kan nog flippa oavsett med sitt absurda kontrollbehov och smått paranoid.
Skapat av honom själv.
Du ska lyyyyda.

Tryptizol, ungefär som Tramadol, ger svåra syn- och hörselhallucinationer tillsammans med SSRI-preparat. Det vet jag med bestämdhet.

Att SD skulle ha använt det sistnämnda vet jag dock inget om.

Men SD tycks ha en slumrande galenskap/vrede/aggressivitet i sig, så han behöver kanske varken det ena eller andra preparatet för att gå igång?

Förklätt i underliggande hot med ett flin i fejset och ibland brister det uppenbarligen ut, men bara mot såna som är mindre och fysiskt svagare än honom själv. Typ Lena eller äldsta dottern... .
Citera
2021-04-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Samma för mig.
Det är fullt nu.
Om nåt fylls på i ena ändan så åker nåt ut i den andra ändan, och det börjar bli riktigt illa nu.
Igår när jag fyllde på FUP i ena ändan, så försvann frugan och ungarna ur den andra änden.
Dom var totalt bortblåsta.
Vilka är ni, vad gör ni här??

Själv kan jag inte ha radion på när jag ska läsa något på datorn. Det går inte. Så långt har mitt förfall gått. Kan även bero på min inte så oansenliga ålder
Citera
2021-04-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vem i hans omgivning ska i sådana fall ha uppmärksammat det? H har nämnt något om trekvarts-shorts av samma sort - likadana då?

Jag tittade lite snabbt igenom mina tidigare inlägg i tråden och hittade ett som var postat för lite drygt ett år sedan då jag skrev:

"På övervakningskameran från matbutiken 14e maj syns SD i blåa jeansshorts. Dessa hade han på sig den 15e också.
Den 15e cyklar han hem till HD efter jobbet och äter glass. När SD får reda på att han ska plockas in på förhör så ska han cykla dit. På frågan om SD kan ha cyklat hem emellan så klämmer han ur sig att han kan ha varit där nån minut.
Han kan inte redogöra i förhöret vart dessa jeansshorts finns.
Han säger att han inte har kastat eller eldat upp dom.
S.427 aktbilaga 147"

Det var väl det jag hade i minnet nu..

Edit: Jag kan försöka kolla upp det lite bättre i morgon.
Minns bara att jag undrade lite över detta när jag läste det i FUP.
Senast redigerad av uncommon-name 2021-04-11 kl. 00:40.
Citera
2021-04-11, 00:23
Medlem
BA lajkar SD på Facebook. Och då menar jag inte svärsonen.
Citera
2021-04-11, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
BA lajkar SD på Facebook. Och då menar jag inte svärsonen.

Inte helt oväntat
Citera
2021-04-11, 00:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag tittade lite snabbt igenom mina tidigare inlägg i tråden och hittade ett som var postat för lite drygt ett år sedan då jag skrev:

"På övervakningskameran från matbutiken 14e maj syns SD i blåa jeansshorts. Dessa hade han på sig den 15e också.
Den 15e cyklar han hem till HD efter jobbet och äter glass. När SD får reda på att han ska plockas in på förhör så ska han cykla dit. På frågan om SD kan ha cyklat hem emellan så klämmer han ur sig att han kan ha varit där nån minut.
Han kan inte redogöra i förhöret vart dessa jeansshorts finns.
Han säger att han inte har kastat eller eldat upp dom.
S.427 aktbilaga 147"

Det var väl det jag hade i minnet nu..

Edit: Jag kan försöka kolla upp det lite bättre i morgon.
Minns bara att jag undrade lite över detta när jag läste det i FUP.
Tack för återkoppling.

"SD tillfrågas om de blå, knälånga jeansshorts, som han hade på sig i samband med att han besökte ICA Krämaren 2018-05-14. SD tillfrågas närmare var dessa shorts kan finnas. SD svarar att han inte har någon aning om var dessa shorts finns nu. På fråga uppger SD att han har fler än ett par blå jeanshorts. SD tror att han kan ha tre par men är inte säker. Dock har han i vart fall två par blå jeansshorts."

Vet han med sig att fler i hans omgivning kan intyga fler än ett par i ägo, så tror jag han väljer att tala sanning.
Ett par blå shorts låg ovanpå tvättkorgen med blodfläckar tillhörande honom själv.
Ytterligare ett par borde hittats vid husrannsakan.

Då kan ett tredje par ha använts vid mordet. För att sen slängas eller eldas upp. Säger han att han inte har kastat dem, kan man räkna med att det är just vad han har gjort.
Citera
2021-04-11, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Med (o)jämna mellanrum brukar jag citera detta inlägg.
Det lämnar mej inte ifred.
Blev det utrett vad SD behövde den där kvällen?

Själv påstår iaf JG att HD skulle inspektera en trappa och att det tog ca 15-20 minuter. Naturligtvis hade SD klagomål på trappan (enligt JG).

JG verkar aldrig ifrågasätta vad SD än säger. Han framstår som en hunsad hund och berättar gärna själv i förhör hur rätt SD har - och hur fel han själv har.

Här fattar man den helt okritisk attityden gällande SD: Som den långa utläggning gällande att hans hund var lös på tomten en gång när JG just kommit dit. Den enda gången han hade sett SD arg.

Han vrider nästan ut och in på sig själv när han kör med sin långa utläggning om hur fel han själv hade och hur rätt SD hade. Vanligt folk skulle väl bara kalla in hunden, koppla den - och att saken sen var ur världen.

Nästan plågsamt att höra hur han äter skit ur SDs hand.
Citera
2021-04-11, 01:13
Medlem
Har sett att många reagerat på att HD varit ute och geo-burkat denna vecka medan förhandlingarna pågått.
Min enkla spontana tanke är det det skulle kunna vara hennes sätt att distrahera sig från stressen för SD.
Oro gör det svårt att uthärda och vänta ut.
Jag miste en väldigt nära familjemedlem för några år sedan. Innan dess genomgick hon stora operationer som tog timmar att genomföra. Och under tiden hon opererades, så promenerade jag staden runt för att jag inte klarade av att vara I vår hemmiljö i väntan på besked. Det var MITT sätt att distrahera mig.
Kanske är det just enbart distraktion HD sysslar med nu?
Bara en tanke, alltså.....
Natti på er!
Citera
2021-04-11, 01:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Har sett att många reagerat på att HD varit ute och geo-burkat denna vecka medan förhandlingarna pågått.
Min enkla spontana tanke är det det skulle kunna vara hennes sätt att distrahera sig från stressen för SD.
Jag miste en väldigt nära familjemedlem för några år sedan. Innan dess genomgick hon stora operationer som tog timmar att genomföra. Och under tiden hon opererades, så promenerade jag staden runt för att jag inte klarade av att vara I vår hemmiljö i väntan på besked. Det var MITT sätt att distrahera mig.
Natti på er!
Som när hon loggade LWs cacher igen då hon mördats?

Svårt att uthärda..
Citera
2021-04-11, 01:23
Medlem
Citat:
Natti på er!

Visst kan det vara så det lugnar väl. Var någon från SDs släkt på rättegångens första dagar 7e - 9e?
Vet du?
Citera
2021-04-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst kan det vara så det lugnar väl. Var någon från SDs släkt på rättegångens första dagar 7e - 9e?
Vet du?

Det ryktades väl om hans bror, men det läste jag i tråden såååå... De som vittnade i TR får väl inte sitta som åhörare i HR utifall de ska höras igen (om du tänkte på SOA eller JG mfl?)
Citera
2021-04-11, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Som när hon loggade LWs cacher igen då hon mördats?

Svårt att uthärda..

Ja, att det där med geo-burkarna är en passion som angränsar till en osund mani går ju inte att bortse från. Tänkte bara att.... ja.. att hon KANSKE behövde distrahera sig.. 🤷‍♀️.. jag menar inget mer med det. Bara en tanke, som sagt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in