2021-03-30, 22:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Seriöst, vart har du hittat din moral ifrån? Märks att din mask fallit nu när du avslöjas som lögnare.

Här lägger du igen skulden på LW, SD blir ett bihang. Om inte LW så hade hon levt osv osv

Jag hävdar att vid ett mord är det alltid den som mördar som är orsaken till döden, end of it. Den klarar inte adekvat av att hantera livet.

Jovisst .
Överlevnadsinstinkt är ju bra att ha också eftersom LW kände SD såpass ,så visste hon ju att han kunde bli sjusärdeles arg !!!
Varför då leka med elden ?
Han hatade ju tjat t.e.x.och att bli ”inmotad i ett hörn” bildligt talat...
Han ville ju inte bli bestämd över , så varför trilskades hon då ?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2021-03-30 kl. 22:40.
Citera
2021-03-30, 22:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
/.../

Det är väldigt vågat att ge sig in där i köket. Tidningsbudet, hundrastarn, morgonjoggaren, morgonpigga fönstertittargrannen nånstans osv.

Har han docl varit i köket så är det i panik eller av ett mycket viktigt skäl.

Om det är sant att han varit där så slulle jag tippa på att han chansat på att inte bli sedd och då för att steka deras Telegramchatt från henens ände. Möjligheten att radera från hans ände fanns inte då. Och det kan vara så att han inte kunde det svepmönster för att logga in i mobilen som LW enligt dottern använde och då alltså behövde komma åt någon av hennes enheter i köket.
I den vevan så kan han ha kollat lite i mejlen också.

Men som sagt det är ett mycket riskfyllt uppdrag och att det sker på morgonen är att han kanske behövt utvärdera det lite först.

På tal om aktivitet där på natten så undrar jag hur ofta han skrev ”Vi hörs imorrn” egentligen i deras chattar. De hördes väl varje dag osv.
Vad som också talar emot ett besök på morgonkvisten är att en stor mängd skoavtryck finns säkrade, både från köks- och vardagsrumsdel.

Kom han förbi vid 23:22-tiden när hon satt vid köksbordet, kan hon ha lagt igen dörren försiktigt för sonens skull. Och promenerat ner mot planket, alltmedan grälet eskalerade och grannfrun med öppet sovrumsfönster, tyckte sig uppfatta en uppjagad mansröst.
Skor och fleecetröja kan hon ha tagit på sig i samband med att hon lämnade bostaden tidigare under kvällen. Och behållit på.
Citera
2021-03-30, 22:42
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Den är nära LW och det är typ sånt här.

https://www.bildtagg.se/bild/u255xne5zq9ipbfc5samobro

https://www.bildtagg.se/bild/2qew8p5c84stj98ucog5u8r

https://www.geocaching.com/geocache/GC6ZP3R_rorigt-vasterut

Stort tack!
Citera
2021-03-30, 22:42
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
De bodde inte ihop. De hade inga barn ihop. Det hade bara varit att byta kodlås och blocka honom överallt. HD som delade allt med honom klarade av att begära skilsmässa och flytta. Men LW klarade inte att bryta?

Jag har mycket empati med kvinnor som lever i destruktiva relationer med psykopater och narcissister men jag ser inte att LW var en sådan kvinna. Hon var lika mycket psykopat och narcissist som SD.

Min kristna församling? Varför tror du att jag har någon kristen församling?

Hela FUP är ju full med hennes försvarstal om att hon inte gjort något fel.

Göra rätt? Genom att ha en hel drös med KKs.

Jag är väldigt intresserad av hur du kom fram till att LW var psykopat och narcissist. Finns det några belägg för att LW var psykopat och narcissist. Det finns mej veterligen bara en möjligen två psykopater i denna soppa och ingen av dom två har LW i sitt namn.
Citera
2021-03-30, 22:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Den är ganska rörig och ofullständig. Det verkar också oklart vad som tagits upp i sakframställan, slutpläderingen ska ju egentligen bara vara en repetition av sakframställan och bemötanden av försvarets uppgifter och vad som framkommit under huvudförhandlingen. Jag har bara sett bilaga 346, men det är bara en sida med en disposition som inte heller är tydlig.

Det spelar ingen roll om åklagarens presentation är bättre än försvarets, åklagarens presentation måste vara så god att domstolen kan låta den ligga till grund för en fällande dom.

Även om åklagaren kan detaljerna och gör en god muntlig presentation så skulle hon behöva en pedagog som kan få presentation att se korrekt ut (helst skriva om den från grunden) och vara så fullständig att den kan ligga till grund för en dom. Även om den muntliga pläderingen är avgörande så kan den inte bli riktigt bra med ett så rörigt underlag.

Nu finns det med ett kvitto på målarfärg, visst är det en intressant detalj - men vilket bevisvärde anser åklagaren att färgen soft har och varför är uppgiften ens med i slutpläderingen? Fanns det inte bättre bevis att lyfta fram? Och presentera dem på samma sätt som domstolen skulle presentera bevisningen i sina domskäl.

Flera oväsentliga detaljer gör det rörigt och tröttsamt. Jag tycker också att t.ex färgen Soft inte hör hemma där. Det inger känslan av att målet inte har tillräckligt med viktiga bevis och indicier för fällande dom vilket åklagaren vet om.
Citera
2021-03-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack för länk!
(Ditt inlägg fick jag notifiering om, men inte de tidigare.
Om jag söker på ett ord så kommer jag till TS.
Men men, det reder sej säkert.)

Inte jag heller. Hittade det under Aktuellt. Viktigt.
Citera
2021-03-30, 22:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Precis.
Jag skulle kolla lite på den där cachen ”Rörigt Västerut”, om den hade något med en vägskylt eller cementrör att göra, eller hur det nu var.
Det blev ingen succé direkt.
Nej det är "Rörigt i alla väderstreck" och för ljus bakgrund, skygg som en vampyr. Sen så blev det kväller. Stevie Wonder ringde och vill ha glasögonen tillbaka

Det är några saker jag skulle söka efter, det kanske löser sig eller så får det bli rita gissa spring.
Citera
2021-03-30, 22:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Med "vänner" som dig (och till exempel JG), så behöver man inga ovänner i alla fall.

Du har suttit här i evigheter och fiskat information och låtsats vara ledsen och upprepat bett om stöd (även i PM). Som Dragonhuvud007 skriver, så har din mask ramlat av helt nu och du är/var ingen vän till LW. Inte ens i närheten.

Jag är inte ensam om att ha tyckt synd om dig och lidit med dig från början, men no more...

LW var singel och kunde självklart göra som hon ville (Obs! Ingen tycker att det är moraliskt riktigt att vara med en annans man/fru), men det var SD som var gift och det dessutom med en sjuk och deprimerad kvinna och det var HAN, ingen annan, som var otrogen. Jo, det var en till. HD.

Ser fram emot att HD och JG granskas rejält. Synd att det inte är samma straff på att ljuga för polisen, som det är att ljuga för FBI. Ett år för varje lögn. Det skulle kanske bli livstid sammanlagt för både dem och SD.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Men Fröken Sverige , jag har inte fiskat efter någonting för vänskapen hade hon och jag på egen hand -kan ju inte visa allt vi skrivit till varandra inne på geosidan , har mött henne åtskilligt i skog o mark , även varit på många trevliga och roliga event ;allt från restaurangavdelning till Hallowenletandes ute vid svartåns dimma med korvgrillning när man blivit för rädd för spökena osv.

Hon och jag har alltid stöttat varandra som medmänniskor och vi har velat se varandra glada .

Inte visste jag ett dyft om detta med SD ?

Klart man blir paff och ledsen för hennes skull .

Har även mött A*on och Est*er ofta inom geoäventyren , så för mig är hon en god vän .
Känns som om hon lever fortfarande så mycket spred hon sitt leende och sin framåtanda bland oss .

Ledsen för att du ser ner på mig.
Blirledsen att jag inte får kallas för vän till L*ena .
Vet att hon gillade mig .Tur det så att jag kan stå upp för henne .

Har alltid känt att LW hade känslorna typ utanpå kroppen och har svårt att förstå att hon valde som hon gjorde ?
Det är ju där min typ kritik/påpekan kommer in ;att hon kanske skulle valt sitt liv mer så att det hade gynnat henne personligen .

Jag trodde hela tiden hon var lycklig och glad för tusan 🥺
Senast redigerad av landbandy 2021-03-30 kl. 23:01.
Citera
2021-03-30, 22:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej det är "Rörigt i alla väderstreck" och för ljus bakgrund, skygg som en vampyr. Sen så blev det kväller. Stevie Wonder ringde och vill ha glasögonen tillbaka

Det är några saker jag skulle söka efter, det kanske löser sig eller så får det bli rita gissa spring.
Jag fick hjälp av Avel - men sån tur kan man ju inte alltid ha 😁
Citera
2021-03-30, 22:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag är väldigt intresserad av hur du kom fram till att LW var psykopat och narcissist. Finns det några belägg för att LW var psykopat och narcissist. Det finns mej veterligen bara en möjligen två psykopater i denna soppa och ingen av dom två har LW i sitt namn.

Vet att LW hade separationsångest.
Citera
2021-03-30, 22:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vad som också talar emot ett besök på morgonkvisten är att en stor mängd skoavtryck finns säkrade, både från köks- och vardagsrumsdel.
Han kan väl ha dragit på blå tossor för att inte lämna spår, sånt kanske fanns tillgängligt via jobbet när han rände i lgh.
Citera
2021-03-30, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast lånen är på två miljoner?
Du sa en miljon vid köp sedan en miljon till?
Ifrågasätter inte att det är billigt i jämförelse med andras lån.

Att han reparerat är osannolikt, hellre knulla älskarinnan och styra kvinnorna än det.

Sedan är det inte första gången en familj ligger illa till med ekonomin vid, sjukskrivningar osv.

Oaktat innan så ger det mig lite njutning att SD har det finansiellt kämpigt. Sedan dra av solceller på enskilda firman? Har ju varit förmånligt ta det via rot och ev miljöbidrag kontra firman. Firman har knappt varit aktiv.

Jag hade med alla siffrorna i första inlägget. Vid bodelningen var ställningen enligt följande... Datum för lånen framgår ej.

Lån 1: 1 048 125
Lån 2: 250 000
Lån 3: 233 750
Lån 4: 648 125
Lån 5: 180 000
Summa 2 360 000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem