2021-03-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Stod det inte att åklagaren skulle ta med den mer detaljerade tidsplanen senare när huvudförhandling börjar? Den som finns med nu är inte komplett som jag tolkat det.

Tidslinjen 166/78 är rätt detaljerad men ja det kan vara så att hon tar med nåt underlag som stöd där. Vi för se.

Sen så råkade jag kasta ett getöga på den Powerpoint som åklagaren använde vid slutpläderingen i tingsrätten. Jag har lite svårt att hänga med där om den var bra eller ej även om jag vet att det bara är stöd för ”pratet”.

Akt 473 är det. Lite rörig tycker jag. Frågan är om det var rätt approach?
Citera
2021-03-30, 21:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Lördagmorgon tänker du på?

Jag kan återkomma till det men minns bara att både SD och LW hade lite sovmorgon vad gällde ”chattandet” med andra. Vilket iaf tidigare fått mig att spekulera att de var ”busy” tillsammans nånstans på lördagmorgon kanske.

Även SD tror ju att han kan ha träffat henne lördagmorgon men det är ju lite dimma i huvudet på honom där.

Men menade du 21:30-22:00 så är han ju borta vid badet och irrar runt.

SD:s platsdata har vi rätt dålig koll på annars. Enligt vittnesmål JG (inkl skärmdump Messenger) så löper en platsdelning från SD ut 23:14 tror jag det var och JG är inne på att den startar 22:44 ungefär när SD lämnar JG och trappan åt sitt öde.

Strax tidigare där är det platsdelningen på väg till ”Viken” och senare hösten 2019 hans skärmdump på Google Maps från ovan cykeltur och ”mordnatten” när han försöker ditcha häktningen.

Det är väl de aktuella källorna som finns nära mordet vad gäller hans platsdata.
Jag vet inte vad jag menar, hahaha!
Men jag tänkte om det sammanföll med annan aktivitet, jag har inte tider i huvudet.
Men ja, det var JGs mobil jag hade i åtanke.

Har du funderat på vad som eftersöktes på morgonkröken efter mordet?
Citera
2021-03-30, 21:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Han hade en bra inkomst, när hon jobbade bör hon haft ok inkomst.

Jag lämnar inte spåret med ansträngd ekonomi och nu ännu strängare. Kostar dessutom ha en älskarinna.
Den intressanta frågan är också hur han kan köpa presenter till LW utan att HD upptäcker det.
Hemligt konto som Honan6 föreslog?
Hade de separata konton hemliga för varandra?
Citera
2021-03-30, 21:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tidslinjen 166/78 är rätt detaljerad men ja det kan vara så att hon tar med nåt underlag som stöd där. Vi för se.

Sen så råkade jag kasta ett getöga på den Powerpoint som åklagaren använde vid slutpläderingen i tingsrätten. Jag har lite svårt att hänga med där om den var bra eller ej även om jag vet att det bara är stöd för ”pratet”.

Akt 473 är det. Lite rörig tycker jag. Frågan är om det var rätt approach?

Ok i komplettering på två sidor som inkom 2020-08-20 står det:

"Geotime-film och protokoll med källhänvisning (tilläggsprotokoll 6 sid 78-109) utvisande Lena Wesströs aktiviteter den 11-15 maj 2018 och då i synnerhet hennes sista fysiska möte med Stefan Davidsson innan mordet och vilka kontakter hon därefter haft med andra personer från vilka inget DNA hittats på Lena Wesströms ringar bl a till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman. Geotime-film medtas av åklagaren till förhandlingen."

Men jag har nog övertolkat detta nu när jag läser igen. Det verkar inte vara en sådan detaljerad tidsplan som jag önskade. Bara vilka hon träffat inte hur hon rört sig vid olika klockslag.
Citera
2021-03-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ett bostadslån på drygt en miljon är BILLIGT boende. Enligt LW så fick han nej av banken att belåna huset mer. Verkar rimligt. Han hade behövt låna upp till ca 3.000 000 kr. Det är inte många banker som godkänner det med endast en låntagare.

Sen om han är ärlig eller ej vet jag inte. Även om HD varit sjukskriven så måste hon ha haft sjukpenning så två hyfsade inkomster på ett lån på drygt 1 miljon. Jag är ganska övertygad om att en del av huslånen har gått till resor och konsumtion och inte renoveringar. Finns väl inte nått i det huset som pekar på nån större renovering? Lite tapeter och målarfärg. Kanske har de bytt kök? Solceller som han troligen har dragit av på den enskilda firman. Han är byggkunnig så man kan inte tro att han har blivit blåst av någon byggare heller, tvärtom har han nog kunnat förhandla sig fram till bra priser.

Fast lånen är på två miljoner?
Du sa en miljon vid köp sedan en miljon till?
Ifrågasätter inte att det är billigt i jämförelse med andras lån.

Att han reparerat är osannolikt, hellre knulla älskarinnan och styra kvinnorna än det.

Sedan är det inte första gången en familj ligger illa till med ekonomin vid, sjukskrivningar osv.

Oaktat innan så ger det mig lite njutning att SD har det finansiellt kämpigt. Sedan dra av solceller på enskilda firman? Har ju varit förmånligt ta det via rot och ev miljöbidrag kontra firman. Firman har knappt varit aktiv.
Citera
2021-03-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den intressanta frågan är också hur han kan köpa presenter till LW utan att HD upptäcker det.
Hemligt konto som Honan6 föreslog?
Hade de separata konton hemliga för varandra?

Tror du SD involverar HD i ekonomin? Knappast. Men honan6 har en del poänger, jag tror företagen som haft han anställd skulle hitta mycket luft i vad han plockat ut. Han är den personligheten.
Citera
2021-03-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Vad menar du med se sin fru kasta glas och kliva i det med förtvivlan?

Tror det var develi som skrev om det igår. Det var ett utdrag ur en konversation LW hade med en vän där hon återgav vad SD skrev. Han skrev att HD kastade glas och klev i det just då.
Citera
2021-03-30, 21:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag tycker mig minnas att kastrullen skulle vara till Norge.

Någon mer än jag som saknar sökmotor på siten? Har blivit någon omstrukturering på min.

Bra att du nämnde nya utseendet. Jag startade om mobilen för jag trodde att det var något knas med den. Man vänjer sej vid allt, men ännu tycker jag att det är sämre.
Citera
2021-03-30, 21:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Förbaskat bra skrivet. Det värsta är, precis som hos psykopater och narcissister, att hon inte har förmågan att ta det till sig. Det kommer fortsätta att rulla på med förföljelsen av mördade LW. Jag undrar vilka tio budord denne kristne människa har.
Jag tror att det dubbla budordet har fallit bort.
Hata, spy galla och kränk hittar jag inte nånstans?

"Du skall älska Herren, din Gud, av hela ditt hjärta och med hela din själ och med hela din kraft och med hela ditt förstånd, och din nästa som dig själv."

Det löjligaste är väl att låtsas agera preventivt, en förtäckt mantel av godhet som är rena pseudomoralen.

På tal om religion och kommande påsk så var det väl Nordsjön hon nämnde hon inte skulle logga.
Hon hade fått ligga lågt utifrån SDs direktiv för att inte störa Hanna.
Efter sommaren skulle det få bli officiellt, och då var väl betänketiden över.

Det är som om det är lite kodat bildspråk.

Så först "pratar" eg LW i termer kring lojalitet.
Eller typ visar honom att det är lugnt, övertydlig att inte logga det H inte gillar.

Hon bjuder hon på kaka och han kommer inte.
Sen är det remsan där systerhax saknas som skickas.
.
Senast redigerad av develi 2021-03-30 kl. 21:59.
Citera
2021-03-30, 21:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fatta vad jag skriver. Jag pratar om risker och utsatthet. På samma sätt som att kvinnor antastas och ska bete sig ditten och datten för att män som SD inte kan hålla styr på kuken.
Gå inte ut efter 22, be din morsa scanna potentiella partners, klä dig sig och så.
Du fokuserar åt helvete fel är sensmoralen och utan nån sorts koll på vad p-störda eller kåta män innebär och hur svårt det kan vara att ta sig ur en relation.
Ett typiskt kardinalfel som prussiluskor likt dig gör och förfasas, häcklar och sparkar på offret.

Lena gick fel utåt sett IRL men sett till alla vittnesmål hade hon goda egenskaper inifrån insidan. Tvärtemot dig.
Du leker moralpredikant, upprätthåller hycklande fasader och är en bitter avart av vad gott är. Ful som satan på insidan.
Till råga på allt är du så blind för ditt eget beteende, fylld av självbedrägeri att du lyckas inbilla dig själv att du är ute i det godas ärende.

Läs för fan en helhetsbild. Hon tog tag i situationen men via egna tillkortakommanden och falska löften från ett svin satt hon fast. Länge.
Men hon var fullt medveten om att hon hade problem till skillnad från dig och hon försökte göra nåt åt det. Varje förändring börjar med ett steg och det sker inte mirakel över en natt.
De negativa egenskaper SD har, oavsett vad som felar honom, är manipulation. Han både slår och smeker på samma gång. Hon lovar, han utnyttjar, han missbrukar exakt alla svagheter hos motpart.
LW var livrädd för ensamhet, livrädd att lämnas vilket gör att han hade större makt över henne.
Hon var högst troligt på väg åt rätt håll men att lämna nån som SD tar tid och kraft.
Du inbillar dig att det bara är att dra och så är inte fallet i destruktiva relationer som pågått så många år.
Så dina råd är totalt värdelösa om inte människan är i rätt fas och har multum med stöd. Högst troligt hade beholder varit en god vän och relation att bygga på. Hon är mkt förtjust i honom vilket ses i dialogen med HÅ.
Men han bodde inte nästgårds, hade sitt eget och hon var garanterat rädd att bli sårad igen.

Men aset SD mördade henne brutalt, hon fick aldrig chansen att läka och komma helt ur det som var på gång.

Där ska fokus ligga, kvinnomördaren SD är problemet och inte LW.

Du är en hycklare av rang och skulle din kristna församling se ditt fula inre åkte du ut med huvudet före.
Du bespottar en mördad kvinna som inte kan försvara sig vilket nog är betydligt värre än att ha varit prost, begått fel, lagt det på hyllan och vill återkomma på banan och göra rätt.
Dvs komma ur SDs klor.

Citat:
Du inbillar dig att det bara är att dra och så är inte fallet i destruktiva relationer som pågått så många år.

De bodde inte ihop. De hade inga barn ihop. Det hade bara varit att byta kodlås och blocka honom överallt. HD som delade allt med honom klarade av att begära skilsmässa och flytta. Men LW klarade inte att bryta?

Jag har mycket empati med kvinnor som lever i destruktiva relationer med psykopater och narcissister men jag ser inte att LW var en sådan kvinna. Hon var lika mycket psykopat och narcissist som SD.

Citat:
Du är en hycklare av rang och skulle din kristna församling se ditt fula inre åkte du ut med huvudet före.

Min kristna församling? Varför tror du att jag har någon kristen församling?

Citat:
Du bespottar en mördad kvinna som inte kan försvara sig

Hela FUP är ju full med hennes försvarstal om att hon inte gjort något fel.

Citat:
vilket nog är betydligt värre än att ha varit prost, begått fel, lagt det på hyllan och vill återkomma på banan och göra rätt.

Göra rätt? Genom att ha en hel drös med KKs.
Citera
2021-03-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tror det var develi som skrev om det igår. Det var ett utdrag ur en konversation LW hade med en vän där hon återgav vad SD skrev. Han skrev att HD kastade glas och klev i det just då.

Detta glastramp måste vara det ultimata sättet att visa sin frustration och förtvivlan. Självklart har inte heller HD haft det lätt.

Men sen samlade hon kraft ur någon okänd källa och var tillbaks på banan igen efter flera år i depressionen dynghög. I stället för att frigöra sig så hade hon uppenbart kopierat SDs sätt att tänka. Resonera. Agera.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-30 kl. 22:37.
Citera
2021-03-30, 22:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Bra att du nämnde nya utseendet. Jag startade om mobilen för jag trodde att det var något knas med den. Man vänjer sej vid allt, men ännu tycker jag att det är sämre.
Jag hittade den men det hjälpte inte, kan inte söka i tråden, bara över hela fb, trots markerat val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in