2021-03-30, 08:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det spelade ju ingen roll. Hon hade ju fortfarande kontakt med varenda pojkvän och KK hon haft. Hon släppte dem ju aldrig utan ville fortsätta som "vänner". Hon lade ner kopiöst mycket tid på att chatta med dem allihop. Så det kan ha berott på separationsångesten? Hur skulle hon haft tid över för ett seriöst förhållande? Hur roligt hade det varit för den mannen när hon hela tiden satt och chattade med sina ex?
Det är normalt för trevliga människor.
Tidigare har du tjatat om att alla bara umgicks med LW för sex.
Nu verkar du tycka att alla hennes kontakter är fel även fast sex inte ingår.
Vad jag har förstått var LW en mycket trevlig människa som många ville umgås med, med eller utan sex.

Sedan finns motsatsen.
Otrevliga personer som exen är nöjda med att aldrig mer behöva se eller prata med.
Tänk Malin H så förstår du vad jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mina gamla ex är fortfarande mina högt värderade vänner som jag har flitig kontakt med och alltid är välkommen att övernatta i mitt/vårt hem. Vänner skall man vårda väl.
Det är det normala för trevliga människor.
Men jag förstår att smokeonthewater inte förstår.
Citera
2021-03-30, 08:43
Avslutad
Citat:
Så du kan inte visa någon källa? Är det inte bara vad du vill, hoppas, önskar? Wishful thinking?
Otroligt att du orkar hålla igång din smutskampanj över LW.
Det är inte fint att vara avundsjuk.
Lite roligt är det att veta att det är så uppenbart hur mentalt stört HD och SD beter sig, fortfarande, tre år efter att LW blivit mördad, misshandlad till döds. Ändå är det LW som är den skyldige, den som syndat, den som är osund, enligt dig.
HD kommer aldrig att bli fri från sin sjukdom, det har hon själv berättat, att hon kommer medicinera resten av livet.
Hon har inte diabetes. Vore det endast sömnproblem så finns det andra lösningar och vägar att gå för att hitta ett fungerande sätt att komma till ro och sova.
Men det är just det, trots att LW är död, kan hon inte sluta tävla mot henne, radera de spår hon lämnat, förstöra casher som påminner om LW.
Lilla HD kommer inte bli fri från sin sjukdom. Hatet och vetskapen att SD fortsatte sexa och träffa LW kommer inte blekna. Inte ens att hon själv kn*llar fisken under äktenskapet hjälper, att ge igen.
Lenas minne kommer föralltid leva kvar hos de som älskade henne, även hos de som inte kände henne, utan har fått lära känna henne genom digitala medier.
LW är den starkast lysande stjärnan. Vem kommer minnas HD eller SD med värme och kärlek? Förutom ev deras barn och svärföräldrar? Vad kommer de bli ihågkomna för när det är detas tur att banka på pärleporten? Kommer de få komma in?
Citera
2021-03-30, 08:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur förklarar du SDs stalkande? Lyser med ficklampa in hos grannarna och påpekar att de inte ska glömma släcka lampan, kontaktar endast kvinnliga grannar med sina egna polispatrullobservationer? Klär sig i full vintermundering och fotar och filmar LW och pikar att hon äter godis, har en man hemma, som hon inte talat om att hon har ett intimt förhållande med, så som han bestämt att hon ska göra, han som enligt sig själv har pushat LW att träffa någon som passar henne? Han påstår att LW tycker om att han fotar hebne, att han har hennes tillåtelse tiil det.. skickar sen hotfulla meddelanden om att hon inte varit ärlig mot honom med att hon träffar andra, enligt hans regler.

Citat:
Han påstår att LW tycker om att han fotar hebne, att han har hennes tillåtelse tiil det..

Om du läser vad LW sagt till polisen i samband med den tillbakadragna anmälan så ser du att det stämmer. När polisen frågar om hon sagt till SD att inte ta kort på henne genom fönstret så säger hon precis det. Att hon inte sagt till honom att inte göra det. Att han får ta kort på henne genom fönstret. Att det är deras "grej".

När polisen frågar om hon sagt åt SD att sluta skriva till henne så svarar hon att hon inte gjort det eftersom hon inte vill skapa dålig stämning. Polisen säger åt henne att blocka SD. Det gör hon inte.
Citera
2021-03-30, 09:06
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är normalt för trevliga människor.
Tidigare har du tjatat om att alla bara umgicks med LW för sex.
Nu verkar du tycka att alla hennes kontakter är fel även fast sex inte ingår.
Vad jag har förstått var LW en mycket trevlig människa som många ville umgås med, med eller utan sex.

Sedan finns motsatsen.
Otrevliga personer som exen är nöjda med att aldrig mer behöva se eller prata med.
Tänk Malin H så förstår du vad jag menar.

Det är det normala för trevliga människor.
Men jag förstår att smokeonthewater inte förstår.

Läs gärna hennes konversationer med hennes ex innan du uttalar dig om vad som är normalt. Hon har ständig kontakt med dem. Skickar nakenbilder. Får dem att hoppas. Om SD mot förmodan skulle vara oskyldig så tror jag att GM är någon av hennes ex som till sist förstått hur hon lekte med honom och fick nog.
Citera
2021-03-30, 09:13
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
När LW började tala med folk om att hon tyckte SD gjorde fel mot henne i mångt och mycket så skulle hon ha avslutat den relation de hade , för då hade ju det hela gått mot sämre tider ...

Sen har vi ju det där med att :

Det är inte riktigt befogat att klaga på en person som är gift , för denne har ju lovat sin fru att finnas för henne .

Och där skulle LW ha tänkt till , så som hon fick råd utav många 🥺

Med "vänner" som dig (och till exempel JG), så behöver man inga ovänner i alla fall.

Du har suttit här i evigheter och fiskat information och låtsats vara ledsen och upprepat bett om stöd (även i PM). Som Dragonhuvud007 skriver, så har din mask ramlat av helt nu och du är/var ingen vän till LW. Inte ens i närheten.

Jag är inte ensam om att ha tyckt synd om dig och lidit med dig från början, men no more...

LW var singel och kunde självklart göra som hon ville (Obs! Ingen tycker att det är moraliskt riktigt att vara med en annans man/fru), men det var SD som var gift och det dessutom med en sjuk och deprimerad kvinna och det var HAN, ingen annan, som var otrogen. Jo, det var en till. HD.

Ser fram emot att HD och JG granskas rejält. Synd att det inte är samma straff på att ljuga för polisen, som det är att ljuga för FBI. Ett år för varje lögn. Det skulle kanske bli livstid sammanlagt för både dem och SD.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Citera
2021-03-30, 09:30
Medlem
Protokoll källhänvisning s 78 ff i kompletteringen akt 17 till hovrätten är intressant att kika i. Man får en vettig tidslinje med bilder och allt för 13/5 Jag har annars undrat vad de där svarta skärmdumparna hon tog på kvällen 14/5 var och hittade svar där.

https://www.bildtagg.se/bild/cgobskwj4d43t9axt6xqp6r0

Det är från GC-appen. Den första dumpen togs 21:30.

Hon är ju ute 14/5 mellan 21:30 och 22:00 menar man i protokollet.

Men 21:40 verkar hon ha WIFI-uppkoppling eller hur tolkar ni skärmdump nr två? Vilket WIFI är hon kopplad mot om hon är ”ute” 21:40 och inte hemma förrän 22:00?

Vet man var hon var när hon var ute? Finns det Google tidslinje från den tiden?

Vidare då. När jag kartlade SD:s tekniska prylar tidigare så skärmdumpade jag den här röda powerbanken/nödladdaren från hans GC-galleri:

https://www.bildtagg.se/bild/cgdx6kst5jniil389ippft4n

En likadan fotades hos LW vid teknisk undersökning:

https://www.bildtagg.se/bild/bzjk2cjxfrxbtkc9r3unpcj

Kan vara nån reklamgrej de båda fått eller köpt likadana eller hon har fått hans. Inget konstigt med det.

Men vad var det för laddare JG letade efter i SD:s hus?

Kan SD ha lånat ut denna när LW var på jakt efter billaddare 14/5 inför Norgeresan? (Frågade J*oakim S vid lunch 14/5 efter sån). Nu är inte powerbank och billaddare samma sak men...

Långskott såklart men hajade till när jag såg samma(?) röda laddare på bilderna.
Citera
2021-03-30, 09:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Protokoll källhänvisning s 78 ff i kompletteringen akt 17 till hovrätten är intressant att kika i. Man får en vettig tidslinje med bilder och allt för 13/5 Jag har annars undrat vad de där svarta skärmdumparna hon tog på kvällen 14/5 var och hittade svar där.

https://www.bildtagg.se/bild/cgobskwj4d43t9axt6xqp6r0

Det är från GC-appen. Den första dumpen togs 21:30.

Men 21:40 verkar hon ha WIFI-uppkoppling eller hur tolkar ni skärmdump nr två? Vilket WIFI är hon kopplad mot om hon är ”ute” 21:40 och inte hemma förrän 22:00?

Vet man var hon var när hon var ute? Finns det Google tidslinje från den tiden?

Vidare då. När jag kartlade SD:s tekniska prylar tidigare så skärmdumpade jag den här röda powerbanken/nödladdaren från hans GC-galleri:

https://www.bildtagg.se/bild/cgdx6kst5jniil389ippft4n

En likadan fotades hos LW vid teknisk undersökning:

https://www.bildtagg.se/bild/bzjk2cjxfrxbtkc9r3unpcj

Kan vara nån reklamgrej de båda fått eller köpt likadana eller hon har fått hans. Inget konstigt med det.

Men vad var det för laddare JG letade efter i SD:s hus?

Kan SD ha lånat ut denna när LW var på jakt efter billaddare 14/5 inför Norgeresan? (Frågade J*oakim S vid lunch 14/5 efter sån). Nu är inte powerbank och billaddare samma sak men...

Långskott såklart men hajade till när jag såg samma(?) röda laddare på bilderna.
Citat:

Jag kommer inte ihåg att A sa något om det när han berättade om kvällen.
Citera
2021-03-30, 09:53
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst var det så att du eller någon du kände försökte få ut projektredovisningen angående geotouren från Örebro kommun?
Vad jag minns så vägrade handläggaren att lämna ut något och bröt då mot offentlighetsprincipen.
Jag tror till och med att namnet på handläggaren skrevs ut i tråden (för den som vill fortsätta och eventuellt överklaga ett nej). Vi har en del nya i tråden sedan dess.

Minns jag fel eller har jag blandat ihop dig med någon annan?

Du har uppfattat lite fel (och rätt) eftersom den ansvarige först inte ville skicka några dokument och istället hänvisade min väninna att komma och ta del av information på plats. Det kan nog tolkas som en slags vägran.

Vid grävstarten om THOS GT hade inte Region Örebro (RÖ) årsrapporten färdig. Den kom senare och där sågs touren kort sammanfattas som ett av flera projekt.

När det gäller det ekonomiska hade RÖ betalat för rättigheten att hålla touren, för översättningar till JG, coins och några tusen till SD.
Det säger sig självt att dessa summor inte redovisade hela sanningen om kostnaden för projektet, så jag bad min väninna efterfråga en total projektredovisning. Enligt RÖ hade de delat ut X antal miljoner till Örebrokompaniet (ÖK) som i sin tur delar ut medel till olika evenemang. När ÖK stödjer evenemang kräver de en redovisning efter utfört evenemang. Vid det laget hade min väninna tröttnat på att hjälpa till med grävet och jag rapporterade i tråden i hopp om att t ex NA kanske kunde vara intresserade av att gräva vidare. Särskilt eftersom det hade visat sig att ÖK regelvidrigt köpt in tjänster för miljoner till ett annat projekt utan upphandling.

Eftersom SD tillsammans med HD på papperet tycks ha varit de huvudansvariga för geogruppen, bör de ha varit ansvariga för redovisningen till ÖK. Jag tipsade tråden om att ta kontakt med deras VD och den ekonomiansvarige för att få ut projektredovisningen. Jag har inte grävt vidare i saken eftersom jag inte tror att det fifflats med medel till touren då det skulle ha upptäckts av de övriga som var med i geogruppen och inte bara av LW.

Jag har hela tiden trott att det finns något mer under ytan än hot om att avslöja otroheten och bråket mellan HD och LW för de borttagna cacherna. Det bottnar i frågetecken om hur SD haft råd med all utrustning, resor och en mängd presenter till LW. Sistnämnda undrar jag hur SD har kunnat undanhålla för HD. I de konton som finns redovisade i FUP kan man inte se något konstigt, så jag har funderat på om SD har ett dolt konto som utredarna har missat. Normalt, när man som SD har ett företag registrerat, har man även ett företagskonto. Han reggade sitt företag november -15, men enligt hans uppgifter på sin hemsida byggkontroller.com grundades verksamheten -16.

Vi har läst i FUP att en tidigare chef till SD indikerar en misstanke när han nämner att SD hade tillträde till platserna där instrument till miljonbelopp har stulits. SD är våghalsig i det mesta och slirar patologiskt på sanningar i sitt behov av att ständigt framstå som bättre än vad han är. Hans vanor med resor, kluriga cacher och avancerade tekniska utrustningar är inte gratis. Hur har han råd?
Kliar du min rygg, så kliar jag din vid kommande byggkontroller? Sånt är olagligt på riktigt till skillnad mot en smygrelation.
Citera
2021-03-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Med "vänner" som dig (och till exempel JG), så behöver man inga ovänner i alla fall.

Du har suttit här i evigheter och fiskat information och låtsats vara ledsen och upprepat bett om stöd (även i PM). Som Dragonhuvud007 skriver, så har din mask ramlat av helt nu och du är/var ingen vän till LW. Inte ens i närheten.

Jag är inte ensam om att ha tyckt synd om dig och lidit med dig från början, men no more...

LW var singel och kunde självklart göra som hon ville (Obs! Ingen tycker att det är moraliskt riktigt att vara med en annans man/fru), men det var SD som var gift och det dessutom med en sjuk och deprimerad kvinna och det var HAN, ingen annan, som var otrogen. Jo, det var en till. HD.

Ser fram emot att HD och JG granskas rejält. Synd att det inte är samma straff på att ljuga för polisen, som det är att ljuga för FBI. Ett år för varje lögn. Det skulle kanske bli livstid sammanlagt för både dem och SD.

Tycker också att HD och JG borde granskas igen. HD bör inte slippa undan med sin partiella minnesförlust och likt yrkeskriminellas stående svar på frågor =. "ingen kommentar". Varför svarar man så om man är oskyldig och ovetande?

Sen JG. Hela hans märkliga uppenbarelse och verbala nervösa snubblande i både polisförhör och i TR tyder på någon form av skuld eller extremt dåligt samvete. Han vet mer än vad han har sagt, helt klart.

Inte ett enda av de övriga vittnena har betett sig så genomskinligt som han har gjort.

Tydligen kommer ingen av dessa 2 vittna i HR vilket är väldigt tråkigt. Varför ska de inte omhöras, tro? Vet du? Ur dessa 2 hade man säkert kunnat klämma fram viktig info. Kanske t.o.m avgörande?
Citera
2021-03-30, 10:07
Medlem
Citat:
Det handlar inte om att lägga skulden för mordet på någon annan än GM. Det handlar om att önska att LW hade gjort andra val. SD kunde hon inte ändra på. Den enda hon kunde ändra på var sig själv.

Hen har inte avslöjats som lögnare. Det spelar ingen roll hur många gånger du upprepar det. Hen är någon som kan ta till sig fakta och ändra uppfattning utifrån det.

Om man skriver vän i ett inlägg och sedan skriver ni dom känner LW i ett annat och sedan skriver ytlig bekant i ett tredje, då är man lögnare.

Sedan ljuger du när du påstår du försöker få din stalkning och smutskastning bli någon form av välvilja till LW. Det är lika trovärdigt som den partner som misshandlar sin partner av välvilja.
Lika trovärdigt, det vill säga noll trovärdighet.

Du lägger 99 procent av tiden till LW och dennes familj och ingen tid till mördaren. Enough said.
Citera
2021-03-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Tack, två av tre var otrogna. Men den tredje är den som "vänner" likt landbandy, "stalkers" likt smokey, verlika sk vänner JG och verkliga sk stalkers mh dömer smutskastar om och om igen.

Ingen prisar LW val ingå en relation med en gift man, men hon är singel och han lovar mycket men det slutar i hennes krossade huvud.

Två var otrogna.
Citera
2021-03-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Du har uppfattat lite fel (och rätt) eftersom den ansvarige först inte ville skicka några dokument och istället hänvisade min väninna att komma och ta del av information på plats. Det kan nog tolkas som en slags vägran.

Vid grävstarten om THOS GT hade inte Region Örebro (RÖ) årsrapporten färdig. Den kom senare och där sågs touren kort sammanfattas som ett av flera projekt.

När det gäller det ekonomiska hade RÖ betalat för rättigheten att hålla touren, för översättningar till JG, coins och några tusen till SD.
Det säger sig självt att dessa summor inte redovisade hela sanningen om kostnaden för projektet, så jag bad min väninna efterfråga en total projektredovisning. Enligt RÖ hade de delat ut X antal miljoner till Örebrokompaniet (ÖK) som i sin tur delar ut medel till olika evenemang. När ÖK stödjer evenemang kräver de en redovisning efter utfört evenemang. Vid det laget hade min väninna tröttnat på att hjälpa till med grävet och jag rapporterade i tråden i hopp om att t ex NA kanske kunde vara intresserade av att gräva vidare. Särskilt eftersom det hade visat sig att ÖK regelvidrigt köpt in tjänster för miljoner till ett annat projekt utan upphandling.

Eftersom SD tillsammans med HD på papperet tycks ha varit de huvudansvariga för geogruppen, bör de ha varit ansvariga för redovisningen till ÖK. Jag tipsade tråden om att ta kontakt med deras VD och den ekonomiansvarige för att få ut projektredovisningen. Jag har inte grävt vidare i saken eftersom jag inte tror att det fifflats med medel till touren då det skulle ha upptäckts av de övriga som var med i geogruppen och inte bara av LW.

Jag har hela tiden trott att det finns något mer under ytan än hot om att avslöja otroheten och bråket mellan HD och LW för de borttagna cacherna. Det bottnar i frågetecken om hur SD haft råd med all utrustning, resor och en mängd presenter till LW. Sistnämnda undrar jag hur SD har kunnat undanhålla för HD. I de konton som finns redovisade i FUP kan man inte se något konstigt, så jag har funderat på om SD har ett dolt konto som utredarna har missat. Normalt, när man som SD har ett företag registrerat, har man även ett företagskonto. Han reggade sitt företag november -15, men enligt hans uppgifter på sin hemsida byggkontroller.com grundades verksamheten -16.

Vi har läst i FUP att en tidigare chef till SD indikerar en misstanke när han nämner att SD hade tillträde till platserna där instrument till miljonbelopp har stulits. SD är våghalsig i det mesta och slirar patologiskt på sanningar i sitt behov av att ständigt framstå som bättre än vad han är. Hans vanor med resor, kluriga cacher och avancerade tekniska utrustningar är inte gratis. Hur har han råd?
Kliar du min rygg, så kliar jag din vid kommande byggkontroller? Sånt är olagligt på riktigt till skillnad mot en smygrelation.

Tack för ditt grävande, detta är högintressant. Om inte SD har ärvt en massa pengar eller vunnit på spel så har jag också undrat hur familjen D har haft råd med alla resor och dyr teknisk utrustning. Dyra saker till mer avancerade speciella geocachingutflykter.

Samt att byggbranschen är nedlusad av kriminella aktiviteter på alla plan. Gick man inte vidare med försvinnandet av den dyrbara utrustningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in