2021-03-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vet inte vad jag menar, hahaha!
Men jag tänkte om det sammanföll med annan aktivitet, jag har inte tider i huvudet.
Men ja, det var JGs mobil jag hade i åtanke.

Har du funderat på vad som eftersöktes på morgonkröken efter mordet?

Senaste uppdateringen från utredningens sida är i kompletteringen akt 17 Göta hovrätt sid 74 ff. Från IT-protokoll. Så uppenbart är händelsen fortfarande av vikt för dem.

”Inställning av synkronisering i Lenas telefon BG51446-5
Den inloggning som sker på Lenas One-mail den 15/5 kl. 05.23 kan som beskrivits i tidigare PM ha skett från hennes dator som stod i köket, alternativt en annan enhet som i såfall ska ha synkat webbhistoriken till datorn. Exempelvis kan det ha skett från den telefon som inte påträffades.
I telefonen med beslagsnummer BG51446-5, Samsung S5 har ingen webbhistorik påträffats som talar för att inloggningen har skett från den. Telefonen har också kontrollerats vad gäller synkroniseringsstatus för webbläsaren Chrome, och senaste gången den synkroniserade sin webbhistorik var 2018-04-30 kl. 23.51.
Den informationen finns att se i telefonens kontoinställningar för Google.”

Jag var inne på häromveckan här att åklagaren inte vill ”rubba boet” nu med ett analysresultat som gagnar SD. Alltså att det 05:23 15/5 visar sig att ingen loggat in alls. Nu kan de få rätten att tro det för en andra gång genom att redovisa en ”webbadress” som förvisso ser rätt lurig ut men som innehåller ordet ”successful” vilket då ska relatera till och ”bevisa” en lyckad inloggning.

Men det går att ta reda på mer detaljer och vad som faktiskt hänt men här vågar de nog inte gambla så här sent.

Samma gäller 23:34 14/5 när SD menar att han öppnat datorn lämpligt nog vid tiden för mordet.

Här finns en risk för åklagaren att få ett analysresultat som talar för att SD använt datorn även om det är automatiserade händelser. Och risken skulle vara då vidare att de inte kan verifiera att det är automatiserade händelser (uppdatering, omstart osv) vilket blir fördel försvaret.
Och har de gjort analysen så måste de redovisa den då den är till den tilltalades fördel som vi vet. De kan inte mörka ett resultat som gagnar SD.

Det är väldigt vågat att ge sig in där i köket. Tidningsbudet, hundrastarn, morgonjoggaren, morgonpigga fönstertittargrannen nånstans osv.

Har han docl varit i köket så är det i panik eller av ett mycket viktigt skäl.

Om det är sant att han varit där så slulle jag tippa på att han chansat på att inte bli sedd och då för att steka deras Telegramchatt från henens ände. Möjligheten att radera från hans ände fanns inte då. Och det kan vara så att han inte kunde det svepmönster för att logga in i mobilen som LW enligt dottern använde och då alltså behövde komma åt någon av hennes enheter i köket.
I den vevan så kan han ha kollat lite i mejlen också.

Men som sagt det är ett mycket riskfyllt uppdrag och att det sker på morgonen är att han kanske behövt utvärdera det lite först.

På tal om aktivitet där på natten så undrar jag hur ofta han skrev ”Vi hörs imorrn” egentligen i deras chattar. De hördes väl varje dag osv.
Citera
2021-03-30, 22:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag hittade den men det hjälpte inte, kan inte söka i tråden, bara över hela fb, trots markerat val.

Precis.
Jag skulle kolla lite på den där cachen ”Rörigt Västerut”, om den hade något med en vägskylt eller cementrör att göra, eller hur det nu var.
Det blev ingen succé direkt.
Citera
2021-03-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Tror det var develi som skrev om det igår. Det var ett utdrag ur en konversation LW hade med en vän där hon återgav vad SD skrev. Han skrev att HD kastade glas och klev i det just då.
OK, frivilligt eller olycka eller tvingad?

Vet en man som var trevlig och sympatisk som när lusten föll honom in tvingade sin gravida flickvän slicka i sig ett kilo strösocker från golvet, gick det för långsamt sparkade han magen på henne. Så inget förvånar mig.
Citera
2021-03-30, 22:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om det är sant att han varit där så slulle jag tippa på att han chansat på att inte bli sedd och då för att steka deras Telegramchatt från henens ände. Möjligheten att radera från hans ände fanns inte då. Och det kan vara så att han inte kunde det svepmönster för att logga in i mobilen som LW enligt dottern använde och då alltså behövde komma åt någon av hennes enheter i köket.
I den vevan så kan han ha kollat lite i mejlen också.

Men som sagt det är ett mycket riskfyllt uppdrag och att det sker på morgonen är att han kanske behövt utvärdera det lite först.

På tal om aktivitet där på natten så undrar jag hur ofta han skrev ”Vi hörs imorrn” egentligen i deras chattar. De hördes väl varje dag osv.
Men har de sett nån raderad dialog?
Eller lämnar inte telegram såna spår likt viber?
Kan ju vara relevant och hett ämne.
Skrev det här nyss, du nämnde remsan igår.

Jag kan inte kolla via sökmotorn men jag tror de tog rundan vid påsk.
Uppgiften om orsak att inte logga deras äventyr är via förhör SD, det ska få ske efter sommaren
Tillägg om betänktid är min blänkare.

"På tal om religion och kommande påsk så var det väl Nordsjön hon nämnde hon inte skulle logga.
Hon hade fått ligga lågt utifrån SDs direktiv för att inte störa Hanna.
Efter sommaren skulle det få bli officiellt, och då var väl betänketiden över.

Det är som om det är lite kodat bildspråk.

Så först "pratar" eg LW i termer kring lojalitet.
Eller typ visar honom att det är lugnt, övertydlig att inte logga det H inte gillar.

Hon bjuder hon på kaka och han kommer inte.
Sen är det remsan där systerhax saknas som skickas.
Senast redigerad av develi 2021-03-30 kl. 22:21.
Citera
2021-03-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ok i komplettering på två sidor som inkom 2020-08-20 står det:

"Geotime-film och protokoll med källhänvisning (tilläggsprotokoll 6 sid 78-109) utvisande Lena Wesströs aktiviteter den 11-15 maj 2018 och då i synnerhet hennes sista fysiska möte med Stefan Davidsson innan mordet och vilka kontakter hon därefter haft med andra personer från vilka inget DNA hittats på Lena Wesströms ringar bl a till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman. Geotime-film medtas av åklagaren till förhandlingen."

Men jag har nog övertolkat detta nu när jag läser igen. Det verkar inte vara en sådan detaljerad tidsplan som jag önskade. Bara vilka hon träffat inte hur hon rört sig vid olika klockslag.

Nu tror ju inte jag kanske att 21:30-22:00 hade så mycket med mordet att göra ändå. Det var mest intressant att försöka förstå hur det var sista timmarna där.

Då är jag mer inne på det där jag läste om att de 2016 började brottas när LW ville kramas och helt plötsligt så var de nästan i slagsmål när SD ville ta sig loss.

”25/02/2016 22:33
Vi slogs i min hall nu, bränner i skinnet
Helt sjukt
Hoppas han har jävligt ont i ryggen i natt. För själen stänger han av Darrar i kroppen. Men gråter inte. Bara tom.
Men jo, tårarna bränner
Antar du lagt ned för dagen. Darrar fortfarande. Tom. Han bestraffar mig som vanligt med att vända sig bort. "Vi ses säkert framöver". Men jag har faktiskt inte skrivit några långa, kvidande meddelanden till honom. Kommer kanske krampa av ångest och sorg. Nu känner jag bara tomhet. Och svärta. Den jäveln
Och ändå... Vill bara att han ska hålla om mig. Det var det jag bad honom om ikväll. Han tramsade. Höll fast mig på skoj. Jag blev ledsen. Och arg. Det blev tjafs. Spårade ur. Slutade med att jag höll fast honom när han skulle gå. Då blev han arg på riktigt. Jag med. Det var verkligen slagsmål. Inte så att någon SLOG den andra (även om jag ville!), men MYCKET hårda tag mot varandra.
Han har rutten rygg, tål ingenting. Kommer säkert ha ont i flera dagar. Kan han ha. Om han tror han kan bestämma allt, ytterst genom att bruka våld mot en svagare. Herregud”

Dysfunktionella klubben.

Skulle inte förvåna mig om det var så det urartade den natten även 14/5 2018.
Citera
2021-03-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Bra att du nämnde nya utseendet. Jag startade om mobilen för jag trodde att det var något knas med den. Man vänjer sej vid allt, men ännu tycker jag att det är sämre.

Flashback ändrar utseende

Mobilanpassning
(FB) Flashback ändrar utseende (desktop) och städar upp forumkoden
Citera
2021-03-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
De bodde inte ihop. De hade inga barn ihop. Det hade bara varit att byta kodlås och blocka honom överallt. HD som delade allt med honom klarade av att begära skilsmässa och flytta. Men LW klarade inte att bryta?

Jag har mycket empati med kvinnor som lever i destruktiva relationer med psykopater och narcissister men jag ser inte att LW var en sådan kvinna. Hon var lika mycket psykopat och narcissist som SD.

Min kristna församling? Varför tror du att jag har någon kristen församling?

Hela FUP är ju full med hennes försvarstal om att hon inte gjort något fel.

Göra rätt? Genom att ha en hel drös med KKs.
HD bröt väl aldrig med SD, så fail på dig.
Den skilsmässan är årtusendes sämsta, skilsmässa.

Om du inte har en församling varför har du skrivet det när du diskuterade dahlman, eller vad hor pastorn heter.

Sedan har jag i perioder haft många sexuella kontakter på kort tid, stressigt och energitagande och inget jag dömer man eller kvinna för om denna är singel.

Herregud, kuken och fittan ska ju ha sitt.
Citera
2021-03-30, 22:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
OK, frivilligt eller olycka eller tvingad?

Vet en man som var trevlig och sympatisk som när lusten föll honom in tvingade sin gravida flickvän slicka i sig ett kilo strösocker från golvet, gick det för långsamt sparkade han magen på henne. Så inget förvånar mig.
Och du tror inte psykiskt instabila H kan få ett spel av hans otrohet till slut - vilket vem som helst skulle få, dock utan att göra nån fakirvandring på glas?
Det är 2015, när hon inte var värst pigg och det är första svängen gränssättning samma år då hon sätter på honom övervak via endomondo.
Senast redigerad av develi 2021-03-30 kl. 22:32.
Citera
2021-03-30, 22:29
Medlem
[quote=smokeonthewater|75302117

Göra rätt? Genom att ha en hel drös med KKs. [/QUOTE]

Sist var problemet det omvända, alla ex som bara var vänner som hon pratade med.

Var exakt klämmer skon?
Citera
2021-03-30, 22:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Flashback ändrar utseende

Mobilanpassning
(FB) Flashback ändrar utseende (desktop) och städar upp forumkoden

Tack för länk!
(Ditt inlägg fick jag notifiering om, men inte de tidigare.
Om jag söker på ett ord så kommer jag till TS.
Men men, det reder sej säkert.)
Citera
2021-03-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tidslinjen 166/78 är rätt detaljerad men ja det kan vara så att hon tar med nåt underlag som stöd där. Vi för se.

Sen så råkade jag kasta ett getöga på den Powerpoint som åklagaren använde vid slutpläderingen i tingsrätten. Jag har lite svårt att hänga med där om den var bra eller ej även om jag vet att det bara är stöd för ”pratet”.

Akt 473 är det. Lite rörig tycker jag. Frågan är om det var rätt approach?

Den är ganska rörig och ofullständig. Det verkar också oklart vad som tagits upp i sakframställan, slutpläderingen ska ju egentligen bara vara en repetition av sakframställan och bemötanden av försvarets uppgifter och vad som framkommit under huvudförhandlingen. Jag har bara sett bilaga 346, men det är bara en sida med en disposition som inte heller är tydlig.

Det spelar ingen roll om åklagarens presentation är bättre än försvarets, åklagarens presentation måste vara så god att domstolen kan låta den ligga till grund för en fällande dom.

Även om åklagaren kan detaljerna och gör en god muntlig presentation så skulle hon behöva en pedagog som kan få presentation att se korrekt ut (helst skriva om den från grunden) och vara så fullständig att den kan ligga till grund för en dom. Även om den muntliga pläderingen är avgörande så kan den inte bli riktigt bra med ett så rörigt underlag.

Nu finns det med ett kvitto på målarfärg, visst är det en intressant detalj - men vilket bevisvärde anser åklagaren att färgen soft har och varför är uppgiften ens med i slutpläderingen? Fanns det inte bättre bevis att lyfta fram? Och presentera dem på samma sätt som domstolen skulle presentera bevisningen i sina domskäl.
Citera
2021-03-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Precis.
Jag skulle kolla lite på den där cachen ”Rörigt Västerut”, om den hade något med en vägskylt eller cementrör att göra, eller hur det nu var.
Det blev ingen succé direkt.

Den är nära LW och det är typ sånt här.

https://www.bildtagg.se/bild/u255xne5zq9ipbfc5samobro

https://www.bildtagg.se/bild/2qew8p5c84stj98ucog5u8r

https://www.geocaching.com/geocache/GC6ZP3R_rorigt-vasterut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in