2021-03-01, 06:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vadå inte mogen? Det är bara en dålig ursäkt för att hon inte ville lämna. Om någon dödshotar ens barn så lämnar man.
Säg det till HD. Hon släpar fortfarande runt på den man som var redo att mörda ett av hennes barn.

År 2018 tycker hon inte det var värst konstigt, för anhöriga önskar minsann livet ur sina svårt sjuka då FhL frågar om att utrota familjen.
Frågan är om det ens är han som överväger familicide, det vedervärdiga googlandet berör ett barn.
Det var pga av henne han fick gömma bilnycklarna. De suicidala tankarna gällde om familjen skulle dö i en bilolycka eller gasa ihjäl sig.
Det är kanske därför hon har en så trivialiserande inställning till att utrota familjen?

Det är kanske därför hon står i en sorts skev tacksamhetsskuld, dvs utifrån sina depressiva och suicidala perioder. Kärnfamiljen dog inte och det kanske medför att hon blundar för hjältens del i otrohetsaffären och projicerar all skuld på LW.

Vilket du också sysslar med kroniskt i detta mordfall utan framgång.
Senast redigerad av develi 2021-03-01 kl. 06:36.
Citera
2021-03-01, 07:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Så går det när man väljer att bli någons älskarinna. Det ingår ju i dealen att man blir utnyttjad. Hennes eget val.
Nu tar du allt en väldigt omogen genväg bortom SD.

LW förväntade sig skilsmässa, det var nämligen vad han övervägde 2014/15 då han renoverar huset inför att den nya familjen skulle flytta in.
Han ordnar rum för de blivande bonusbarnen.
LWD döpte han Lena till.

Dock reste sig H ur ruinerna år 2015 och snart skulle de nog bli Intima till och med. Sa den egocentriska mansgrisen som behövde få sina sexuella behov tillfredsställda.
H är så förstående, hon var ju vara ett asexuellt skal.

De skulle förlova sig på Kilimanjaro och han skulle göra drömresan med drömkvinnan LW på våren 2017.

Då reser sig HD ytterligare ett snäpp och samlar bevis mot syltryggen.
Sen är det hårda bud som gäller. HD sätter spelreglerna

Men SD struntade i henne körde sina dubbla budskap.

Så på hösten då ändrar hon stil och raggar upp JS.
De har skoj ihop men SD reagerar inte. Han tycker det är kul att hon har en GC kompis.

HD basunerar ut att hon har förtroendekris.
Fast hon egentligen gör likadant. Otrogen och bedrar SD.

Hon skruvar upp volymen ytterligare och begär skilsmässa.
Nu så reagerar SD, det tryggt cementerade boet skakas om i grundvalarna.
Han fortsätter sitt sexliv med LW och ser även ut en potentiell tronarvinge till HD.
.
Men han vill inte till USA, vad ska de dit för om de skilt sig?
Resan ska bli ett firande och en återförening för HDs del.
Nästan som HDs egen motsvarighet till Kilimanjaro?

Nu börjar LW tröttna, han har inget äktenskap kvar. Hon ställer krav.
Sen smäller det.

"Allt ska bli så bra nu."
... och SD rent av överbetonar att han ska på drömresan med drömkvinnan.
Citera
2021-03-01, 07:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Han mobbade henne inte alls. Han valde att inte vilja ha något med henne att göra. LW hade dolt för honom i 5 år att hon hade en affär med SD och hade använt JG som förkläde. Det är väl inte konstigt om han inte ville umgås med henne? Om hans benämningar var sanna så var det väl befogat? LW var vuxen. Om hon blev ledsen för vad JG sa så skulle hon väl sett till att leva så hon slapp sådana benämningar. När man är vuxen så får man ta konsekvenserna av sina handlingar.
SD hade också dolt detta för JG men ändå fortsatte JG att vara SD:s lydiga knähund, till och med efter mordet.
Citera
2021-03-01, 08:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vidare: SD skulle, i händelse att ej bli dömd, också kunna väcka enskild talan mot folk här i tråden som utpekat honom som mördare.

Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Tror knappast att SD väcker några sympatier hos nätdetektiver, det är snarare de som smutskastar mordoffret som ligger i farozonen.
Det tror jag också.
Det är rätt svårt att tänka sig att någon vill hjälpa SD, utom möjligen hans poliskompisar.
Citera
2021-03-01, 08:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Har du sett korten på henne? Enda anledningen till att någon ville dejta henne måste ha varit att hon var lätt att få i säng.
Kan du inte läsa innantill?
Även de hon inte ville gå i säng med ville fortsätta att träffa henne.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lena gjorde klart för killen som var med i fjällen när Lena vurpade i slalombacken, att hon inte var intresserad.

A168/3304

Läs nerifrån o upp:

"Lena Wesström
Det var honom jag var i Sälen med när jag kraschade. Han har jordens ångest för att han åkte så
fort. Han lovade sig själv att jag skulle få komma till Tomasboda i vinter. Och det fick jag
22 feb 2018 13:21

Lena Wesström
vi ses då och då, han VET att jag inte vill, jag är rätt tveksam, men han säger bestämt att han är
vuxen, att han fattar, vi kan väl i alla fall umgås som vänner och ha trevligt och jag orkar inte avstå,
jag gillar honom och så har vi väldigt trevligt

22 feb 2018 13:20

Lena Wesström
jag var rätt förtjust och han föll totalpladask. men jag gjorde inte det sen när allra första ruset lagt
sig, vi sågs ett par gånger, sen visste Jag att jag inte ville. Han vill fortfarande ...
Citera
2021-03-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Tror knappast att SD väcker några sympatier hos nätdetektiver, det är snarare de som smutskastar mordoffret som ligger i farozonen.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det tror jag också.
Det är rätt svårt att tänka sig att någon vill hjälpa SD, utom möjligen hans poliskompisar.
Jag tror att ni båda missuppfattar vad jag skriver.

Det jag för fram är inte en tanke på att SD skulle behöva någon hjälp av vare sig "nätdetektiver" eller "poliskompisar".
Vad jag förstår har Flashback-nick avslöjats och framkommer i FUP. Vid en frikännande dom i HR kan SD mycket väl väcka enskild talan mot hur de har uttryckt sig här i tråden om det varit ägna att framkalla missaktning (motsv) av hans person.
Just saying.

Edit: Kontot Avel tycks dessvärre inte ha klart för sig vad gäller skillnaden när en åkl i ett åtal utpekar någon som mördare och när privatpersoner offentligt gör detsamma. Åkl har den skyldigheten. Enskilda personer har INTE den rättigheten.
Skall kontot ifråga vara till nån hjälp för åkl vad gäller utredningen, kan det vara bra att ha vissa elementära saker klart för sig.
Sagt upplysningsvis.
Senast redigerad av Carinah78 2021-03-01 kl. 09:45.
Citera
2021-03-01, 09:54
Medlem
När S inte hade full koll på vem/vilka L träffade blev det stalking, krav på mer än 100% kontroll och dödshot.

Stalking, filmning, foton, smyg, lykta på dörren o lapp m orden JÄD LWD när hon umgicks m Matte nov -16.

Tokig av svartsjuka när hon åkt skidor med cykelklubbspolaren A i feb -17 (som bjöd henne till Sälen jan -18).

Dödshot hon umgicks m skipper/reviewer JD i nov -17.

Hade inte full koll på hennes relation m Behold*erX vår -18.

Katastrof att H vill skiljas och L blivit gladare för att hon är på väg att bryta.

Totalt tappat kontrollen på båda sina "mammor".

Vet att H kräver att L ska bort helt ur hans liv om äktenskapet ska kunna räddas.

Ser endast mord som en lösning, fast han tänker att mord är "mot min vilja" ?
H står nu i tacksamhetskuld? De är siameser för evigt tvingade till varandra?

(Skulle vilja höra S röst från förhören när han säger "mot min vilja" två gånger. Kan det möjligen bryta fram en betoning på ordet "min" i hans entoniga röst?)
Citera
2021-03-01, 10:30
Medlem
Citat:

Det jag för fram är inte en tanke på att SD skulle behöva någon hjälp av vare sig "nätdetektiver" eller "poliskompisar".
Vad jag förstår har Flashback-nick avslöjats och framkommer i FUP. Vid en frikännande dom i HR kan SD mycket väl väcka enskild talan mot hur de har uttryckt sig här i tråden om det varit ägna att framkalla missaktning (motsv) av hans person.
Just saying.

Edit: Kontot Avel tycks dessvärre inte ha klart för sig vad gäller skillnaden när en åkl i ett åtal utpekar någon som mördare och när privatpersoner offentligt gör detsamma. Åkl har den skyldigheten. Enskilda personer har INTE den rättigheten.
Skall kontot ifråga vara till nån hjälp för åkl vad gäller utredningen, kan det vara bra att ha vissa elementära saker klart för sig.
Sagt upplysningsvis.

Moralensväktare skrev tidigt i tråden något liknande som att bevisen fanns i utredningen. Om den misstänktes polare i huset hade gjort sitt jobb i tid o ordentligt hade utgången i TR sannolikt sett annorlunda ut. Fortsatt utredning och omtag på gamla samt nya undersökningar bör leda fram till konkreta bevis o indicier = fällande dom i HR.

Det finns En misstänkt som alla spår leder till och det spekuleras förstås här, men inte öppet i massmedia eller på Sociala media.

Jag tror snarare S polare i polishuset har anledning till att vara bekymrade för lagom laglig hämnd (inte från S då) än nick som skrivit/er i tråden.

Om S skulle gå fri skulle han då ta risken att åter få strålkastarna på sig genom att stämma privatpersoner för förtal när de har spekulerat i ett undergroundforum? Nej, tror inte det.

Glöm inte hans ord om bara han som vet om han är mördaren "ni andra får gissa" och Ja, vi fortsätter spekulera i mordfallet där bevisningen överviktar till Skyldig.
Citera
2021-03-01, 10:33
Medlem
Citat:

Just saying.

Sagt upplysningsvis.

Du har tidigare låtit förstå att du inte läst FUP. Hade du gjort det hade också vetat att det är HD och JG som skrivit på FB, samt ytterligare någon som jag inte minns nicket på. Den sistnämnda hotades av gänget bakom SD, och jag minns det inte som att denne förtalade någon.
Citera
2021-03-01, 10:40
Medlem
Citat:

Just saying.

Sagt upplysningsvis.

Jag tror du fått det här med Flashback om bakfoten. Kan du identifiera någon privatperson som pekar ut SD som mördare offentligt här? Precis nej. Och det kan inte polisen eller SD heller. Frustrerande va?
Citera
2021-03-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
När S inte hade full koll på vem/vilka L träffade blev det stalking, krav på mer än 100% kontroll och dödshot.

Stalking, filmning, foton, smyg, lykta på dörren o lapp m orden JÄD LWD när hon umgicks m Matte nov -16.

Tokig av svartsjuka när hon åkt skidor med cykelklubbspolaren A i feb -17 (som bjöd henne till Sälen jan -18).

Dödshot hon umgicks m skipper/reviewer JD i nov -17.

Hade inte full koll på hennes relation m Behold*erX vår -18.

Katastrof att H vill skiljas och L blivit gladare för att hon är på väg att bryta.

Totalt tappat kontrollen på båda sina "mammor".

Vet att H kräver att L ska bort helt ur hans liv om äktenskapet ska kunna räddas.

Ser endast mord som en lösning, fast han tänker att mord är "mot min vilja" ?
H står nu i tacksamhetskuld? De är siameser för evigt tvingade till varandra?

(Skulle vilja höra S röst från förhören när han säger "mot min vilja" två gånger. Kan det möjligen bryta fram en betoning på ordet "min" i hans entoniga röst?)

Bra inlägg!

Vad gäller "mot min vilja" var väl inte bara något han tänkte... har för mig att han uttryckte sig så i ett förhör.

SD är som ett barn, kommer tydligt fram i hans osämja med HD/barnen veckan innan resan. Verkligheten kommer ifatt honom när HD flyttat.
Han klarar inte av att vara pappa på egen hand... inte ens städningen fixar han själv. Nu måste han ta ett drastiskt beslut, åka till USA med HD eller stanna hemma? Stannar han hemma får han inte bara HD emot sig, utan även hennes föräldrar skulle börja fundera vad han har för sig.

LW är på väg bort, han har noll koll på vad hon kan ta sig till under tiden han och HD är i USA. Vad ska hon avslöja enbart med ett enkelt sms till HD?

Får känslan av att även HD:s föräldrar upplever SD som ett barn(-barn), förlåter allt och SOA blir dement i sina förhör (vägen till sommarstugan efter HD:s förhör).
Citera
2021-03-01, 10:58
Medlem
Citat:

Just saying.

Sagt upplysningsvis.

Hmm missaktning gentemot hans vadå ?
Väldigt bra att du benämner skyldigheter och rättigheter.. rör det hans person ?
Ur ett rent autistiskt perspektiv eller ur ett beräknande perspektiv.. båda känns lite känslokallt i alla fall.

Anser du inte han bör äta sin egen medicin ? Vad skulle vara hans ratio på hans "byteshandel" ?
Han är ju väldigt smart och beräknande är han en faktor i sin egen värld ?
Kanske är det en felberäknande mördare
Gissningsvis är han mördare och upplysningsvis är han en missbrukare, vilka betalar för hans missgärningar ?

Självklart vem är inte rädd för att Stefan kommer och kalkylerar. (Arlanda SadFace)
Gissningsvis har han mördat LenaW för att uppnå hållhakar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in