2021-02-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ser att du fortfarande är på bokstaven A i SAOL.
Jag kallar honom vad jag vill. Med gott samvete. Bättre samvete än han har sedan nåt årtionde tillbaka. En högfungerande omogen idiot kallar jag honom gärna också.

Sen är väl jag inne lite mer på att han är mer dråpare än mördare.

Tillägg: Han är feg också. Står inte för vad han gjort.
Ang det jag fetat:
Jag har fått uppfattningen att du tillhör den kader här i tråden som ser SD som en 100%-igt helt samvetslös individ. Kan förstås ha uppfattat fel.

Jo, jag har klarat av bokstaven A i SAOL. Redan för ett par år sedan hade jag nått fram till bokstaven Ä.
Ä som i Älg.

Det är tydligt att du bestämt dig för att SD mördat Lena.
Ponera att du år 2008 hade tillhört Loftahammars poliskår, hur tror du att du då hade uppfattat Ingemar Westlund? Som en hustrumördare, kanske?
Det kan vara ödesdigert att under utredning/prövning låsa sig för ett visst scenario, må sen vara att allt kanske tycks peka i en viss riktning. Ända tills några hårstrån dyker upp..

OnT: Om HR väljer att inte fälla SD för mordet på Lena kan han påräkna ersättning för förlorad arbetsinkomst.
Vidare: SD skulle, i händelse att ej bli dömd, också kunna väcka enskild talan mot folk här i tråden som utpekat honom som mördare.
Citera
2021-02-28, 19:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ni är precis som LW. Ni tror på det ni vill tro. Trots att det nästan är tre år sedan hon dog så fortsätter hon att manipulera er genom sina texter. Ni tar varje ord hon skrivit som absolut sanning. Som om hon var oförmögen att ljuga. Hon hatade HD. Då hatar tråden HD. Hon var besviken på JG. Då är tråden arg på JG för att han gjorde LW besviken. Kan ni inte tänka själva överhuvudtaget?

Nej, det skrev jag inte. Jag skrev: för att få bekräftelse från ytterligare en man. I hennes chattar ser man att hon kan älta samma saker om SD i det oändliga, utan att den hon chattar med skriver tillbaka. En enda lång monolog. Jag kan tänka mig att det var likadant hos terapeuten.

Det var många som trodde att de dejtade LW. Jag kommer inte ihåg alla namn. Men bl.a. killen som var med vid skidolyckan. Hans vänner trodde att de var ett par. När LW dejtade någon så betydde det inte att hon inte träffade andra samtidigt. Hon var lite som SD; hon gjorde som hon ville.

BS.

Jag undrar vem som ser och tror enbart det man vill tro på. Vad som än kommer fram om Lena under de här åren, hävdar du att det är på det vis som du ser det. Om det skulle visa sig att Lena säger så, då är det en lögn, men säger hon si, där ser ni; t om Lena själv säger det.

Var kommer kopplingen till mordet in?
Varför har Lena blivit mördad? Och av vem?

Nu har du vänt in och ut på Lenas alla fel i tre långa år, alltid med samma påståenden. Om vi nu ska prata om älta.

Bara att söka på förkortningen BS i tråden, så kommer exakt samma smutskastning om Lena fram.

Lena gjorde klart för killen som var med i fjällen när Lena vurpade i slalombacken, att hon inte var intresserad.

A168/3304

Läs nerifrån o upp:

"Lena Wesström
Det var honom jag var i Sälen med när jag kraschade. Han har jordens ångest för att han åkte så
fort. Han lovade sig själv att jag skulle få komma till Tomasboda i vinter. Och det fick jag
22 feb 2018 13:21

Lena Wesström
vi ses då och då, han VET att jag inte vill, jag är rätt tveksam, men han säger bestämt att han är
vuxen, att han fattar, vi kan väl i alla fall umgås som vänner och ha trevligt och jag orkar inte avstå,
jag gillar honom och så har vi väldigt trevligt

22 feb 2018 13:20

Lena Wesström
jag var rätt förtjust och han föll totalpladask. men jag gjorde inte det sen när allra första ruset lagt
sig, vi sågs ett par gånger, sen visste Jag att jag inte ville. Han vill fortfarande ...

22 feb 2018 13:19
Lena Wesström
Han som jag lärde känna för precis ett år sen, åkare i klubben

Lena Wesström
Ja, det var A*nders
22 feb 2018 13:18

Lena Wesström
22 feb 2018 13:17

SJ
Eller .... du ser ju till att han får rejäl träning oxå.

SJ
Åh, du får åka pulka!
Det är riktiga vänner det.
"

PS:
"Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen…
Eftersom du är så mån om att påpeka att Lena ljuger hela tiden, kan du börja med att själv vara ärlig.
Innan du fortsätter att kasta stenar.

Glöm inte att många, många stenar som du kastar träffar A, E och N.
Om det nu skulle bekomma dig.
Citera
2021-02-28, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag fetat:
Jag har fått uppfattningen att du tillhör den kader här i tråden som ser SD som en 100%-igt helt samvetslös individ. Kan förstås ha uppfattat fel.

Jo, jag har klarat av bokstaven A i SAOL. Redan för ett par år sedan hade jag nått fram till bokstaven Ä.
Ä som i Älg.

Ponera att du år 2008 hade tillhört Loftahammars poliskår, hur tror du att du då hade uppfattat Ingemar Westlund? Som en hustrumördare, kanske?
Det kan vara ödesdigert att under utredning/prövning låsa sig för ett visst scenario, må sen vara att allt kanske tycks peka i en viss riktning. Ända tills några hårstrån dyker upp..

OnT: Om HR väljer att inte fälla SD för mordet på Lena kan han påräkna ersättning för förlorad arbetsinkomst.
Vidare: SD skulle, i händelse att ej bli dömd, också kunna väcka enskild talan mot folk här i tråden som utpekat honom som mördare.
Nu skojar du väl ändå?
Menar du på allvar att SD är oskyldig?
Eller att han kommer kunna väcka talan mot enskilda personer i denna tråd?
SD är skyldig, kommer alltid vara skyldig i de flestas ögon, med undantag för en handfull.
Blir han inte dömd, så är det pga slarv i utredningen. Vad det slarvet består i, har Avel uppmärksammat en hel del, tyvärr är det kanske försent pga SD"valde rätt vänner."
Vänner som har hållhakar gentemot varandra på olika sätt. Buksvågrar, etc.
Skandal är bara förnamnet.
Citera
2021-02-28, 19:40
Medlem
Lova33s avatar
SD skrev ju något i stil med att "LW nog inte skulle vilja att människor skulle minnas henne som den elakaste människan på jorden".

Jag upplever att vissa trådskribenter försöker manipulera tråden att tänka precis så och vill därför klargöra att jag inte är mottaglig. Ologiska resonemang har nämligen exakt noll trovärdighet.

LW var brutalt ärlig om sina egna fel och brister såväl som kring SD:s fel och brister. Här finns logik, här finns trovärdighet. Därför tror jag på hennes övriga ord också.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag undrar vem som ser och tror enbart det man vill tro på. Vad som än kommer fram om Lena under de här åren, hävdar du att det är på det vis som du ser det. Om det skulle visa sig att Lena säger så, då är det en lögn, men säger hon si, där ser ni; t om Lena själv säger det.

Var kommer kopplingen till mordet in?
Varför har Lena blivit mördad? Och av vem?

Nu har du vänt in och ut på Lenas alla fel i tre långa år, alltid med samma påståenden. Om vi nu ska prata om älta.

Bara att söka på förkortningen BS i tråden, så kommer exakt samma smutskastning om Lena fram.

Lena gjorde klart för killen som var med i fjällen när Lena vurpade i slalombacken, att hon inte var intresserad.

A168/3304

Läs nerifrån o upp:

"Lena Wesström
Det var honom jag var i Sälen med när jag kraschade. Han har jordens ångest för att han åkte så
fort. Han lovade sig själv att jag skulle få komma till Tomasboda i vinter. Och det fick jag
22 feb 2018 13:21

Lena Wesström
vi ses då och då, han VET att jag inte vill, jag är rätt tveksam, men han säger bestämt att han är
vuxen, att han fattar, vi kan väl i alla fall umgås som vänner och ha trevligt och jag orkar inte avstå,
jag gillar honom och så har vi väldigt trevligt

22 feb 2018 13:20

Lena Wesström
jag var rätt förtjust och han föll totalpladask. men jag gjorde inte det sen när allra första ruset lagt
sig, vi sågs ett par gånger, sen visste Jag att jag inte ville. Han vill fortfarande ...

Lena Wesström
Han som jag lärde känna för precis ett år sen, åkare i klubben

Lena Wesström
Ja, det var A*nders
22 feb 2018 13:18

Lena Wesström

SJ
Eller .... du ser ju till att han får rejäl träning oxå.

SJ
Åh, du får åka pulka!
Det är riktiga vänner det.
"

PS:
"Den av er som är fri från synd skall kasta första stenen…
Eftersom du är så mån om att påpeka att Lena ljuger hela tiden, kan du börja med att själv vara ärlig.
Innan du fortsätter att kasta stenar.

Glöm inte att många, många stenar som du kastar träffar A, E och N.
Om det nu skulle bekomma dig.
Citera
2021-02-28, 19:46
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ang det jag fetat:

Ä som i Älg.

Tror knappast att SD väcker några sympatier hos nätdetektiver, det är snarare de som smutskastar mordoffret som ligger i farozonen.
Citera
2021-02-28, 19:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Många som jobbar inom polisen har inte sin boendeadress offentlig. Kan vara så att hon är skriven hos föräldrarna, men bor någon annanstans.
Det är en möjlighet men jag tycker inte det är sannolikt.
Om hon skulle vara utsatt för hot så kan det i så fall drabba hennes föräldrar och de lär inte vara purunga.
Men vi vet inte och det är alltid bra med olika typer av spekulationer.
Citera
2021-02-28, 20:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ni är precis som LW. Ni tror på det ni vill tro. Trots att det nästan är tre år sedan hon dog så fortsätter hon att manipulera er genom sina texter. Ni tar varje ord hon skrivit som absolut sanning. Som om hon var oförmögen att ljuga. Hon hatade HD. Då hatar tråden HD. Hon var besviken på JG. Då är tråden arg på JG för att han gjorde LW besviken. Kan ni inte tänka själva överhuvudtaget?
Det är ingen som hatar i tråden.
Att däremot vara kritisk mot HD är en normal reaktion.
De flesta normala människor skulle vara mycket kritiska till en person som skyddar en mördare.
Det behövs ingen Einstein för att förstå det.

JG har ju visat hur en riktigt borttappad person reagerar.
Först mobbar han LW mycket grovt och använder mycket elaka benämningar på henne.
Efter mordet skickar han ett inställsamt meddelande till hennes son.
Tycker du att det är ok att vara precis hur falsk som helst utan att man ska reagera på det?

Citat:
Nej, det skrev jag inte. Jag skrev: för att få bekräftelse från ytterligare en man. I hennes chattar ser man att hon kan älta samma saker om SD i det oändliga, utan att den hon chattar med skriver tillbaka. En enda lång monolog. Jag kan tänka mig att det var likadant hos terapeuten.
Dina fantasier och vad du kan tänka dig har inte mycket med verkligeheten att göra.
De existerar bara i ditt huvud och där borde de stanna.

Citat:
Det var många som trodde att de dejtade LW. Jag kommer inte ihåg alla namn. Men bl.a. killen som var med vid skidolyckan. Hans vänner trodde att de var ett par. När LW dejtade någon så betydde det inte att hon inte träffade andra samtidigt. Hon var lite som SD; hon gjorde som hon ville.
Det verkar som om hon var ovanligt attraktiv.
Det är inte konstigt att många ville dejta henne.
Citera
2021-02-28, 20:20
Medlem
Stefans talan om oförrätter.. Hmm vilket prio har det i jämförelse med mord på LenaW?
Fö så har jag inte sett någon som har sagt att Stefan har mördat, gissningsvis har han gjort det.
Citera
2021-02-28, 20:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
SD skrev ju något i stil med att "LW nog inte skulle vilja att människor skulle minnas henne som den elakaste människan på jorden".

Jag upplever att vissa trådskribenter försöker manipulera tråden att tänka precis så och vill därför klargöra att jag inte är mottaglig. Ologiska resonemang har nämligen exakt noll trovärdighet.

LW var brutalt ärlig om sina egna fel och brister såväl som kring SD:s fel och brister. Här finns logik, här finns trovärdighet. Därför tror jag på hennes övriga ord också.

Jag kan inte annat än hålla med dig.
Jag litar också på Lena.

Jag har också "hört" att det inte fanns något ont i Lena.

Lena stack aldrig under stol med sina dåliga sidor, vilka hon skämdes mycket för.
Hon var tvärtom väldigt tydlig med till många t ex om hur hon kämpade på med sitt hat mot SD (och HD) som hon inte var stolt över. Hon kämpade också med tankar om att berätta allt, och visste att det handlade om en hämnd, vilken hon försökte få styr på. Hon berättad om alla killar hon träffade och kände nog själv att det blev galet, att hon inte lyckades få till det. SD spökade alltid där i bakhåll.

Hon säger ju till några som hon chattar med att hon hoppas på att den känslan av behovet att hämnas kan försvinna om hon får prata av sig.

Jag har stor förståelse för hennes hämndbehov, kanske bättre nu också när jag har fått klart för mig att det finns något som heter triangulering, vilket ingår i manipuleringen av offret. Att ha blivit utnyttjad, misshandlad i flera år sätter sina spår djupt i själen. Det är smärtsamt att tänka på hur mycket lidande den här mannen har utsatt både henne och andra för.

Om jag ska inrikta mig på Lena så har hon ju också orkat mindre med sina barn, vilket hon led av. Då ska vi tänka på hur det kunde ha varit utan SD. Han har inte bara snuvat barnen sin mor, han har snuvat dom på en välmående mamma som kunde ha mått så mycket bättre de år som föregick mordet. Så det är inte bara Lenas mående som har blivit påverkat.

Som jag ser det, så blev Lena svårt psykiskt misshandlad av förhållandet och hon blev mycket förändrad av det. Hennes moralkompass försköts och hon mådde dåligt av det. Det vittnar vänner om. Hon var otroligt klarsynt över vad hon råkat ut för, även bundenheten som hon vill bli fri från. Hon sökte med ljus och lykta efter hjälp, och började kravla sig upp och fick näsan just över vattenytan.

Det enda jag kan känna att hon inte är tillräckligt ärlig med (inte ljuger, men undanhåller) till personer hon pratar med, det är att hon och barnet har blivit dödshotat. Även om hon till flera erkänner detta om dödshoten, känns det som att hon "skippar" det kapitlet något. Kanske beror det på att hon vet svaret om hon tar upp det på nytt. Att hon måste lämna. Och det har hon inte varit mogen för ännu.

Jag tror att hennes nya styrka är det som blev hennes död. SD klarade inte av henne längre, hon blev bångstyrig och hotfull. Han förlorad kontrollen över henne.
Citera
2021-02-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ang det jag fetat:

Ä som i Älg.

De misstänkte djur tidigt men det tog tid att bekräfta. Runt fem månader. Däri låg kritiken.

Nu är det ju inte en älg som dödat LW men ja nån likhet mellan fallen finns. Skillnaden är att den kvinnan inte haft en lång infekterad konflikt med en gift/ogift man. I Loftahammar så hade man teorin också att han kört över/på henne med gräsklipparen. Men så ”misstänkt” som SD betett sig gjorde inte IW. Där är det mils skillnad.
Loftahammar var inledningsvis ett mysterium. Här är det cristal clear utan att gå in på argumenten igen varför.

Jag välkomnar SD:s enskilda åtal om det kommer. Då kan du vittna om hur ”osnyggt” jag betett mig här på Flashback. Han kommer vara så tacksam.
Senast redigerad av Avel 2021-02-28 kl. 21:00.
Citera
2021-02-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan inte annat än hålla med dig.
Jag litar också på Lena.

Jag har också "hört" att det inte fanns något ont i Lena.

Lena stack aldrig under stol med sina dåliga sidor, vilka hon skämdes mycket för.
Hon var tvärtom väldigt tydlig med till många t ex om hur hon kämpade på med sitt hat mot SD (och HD) som hon inte var stolt över. Hon kämpade också med tankar om att berätta allt, och visste att det handlade om en hämnd, vilken hon försökte få styr på. Hon berättad om alla killar hon träffade och kände nog själv att det blev galet, att hon inte lyckades få till det. SD spökade alltid där i bakhåll.

Hon säger ju till några som hon chattar med att hon hoppas på att den känslan av behovet att hämnas kan försvinna om hon får prata av sig.

Jag har stor förståelse för hennes hämndbehov, kanske bättre nu också när jag har fått klart för mig att det finns något som heter triangulering, vilket ingår i manipuleringen av offret. Att ha blivit utnyttjad, misshandlad i flera år sätter sina spår djupt i själen. Det är smärtsamt att tänka på hur mycket lidande den här mannen har utsatt både henne och andra för.

Om jag ska inrikta mig på Lena så har hon ju också orkat mindre med sina barn, vilket hon led av. Då ska vi tänka på hur det kunde ha varit utan SD. Han har inte bara snuvat barnen sin mor, han har snuvat dom på en välmående mamma som kunde ha mått så mycket bättre de år som föregick mordet. Så det är inte bara Lenas mående som har blivit påverkat.

Som jag ser det, så blev Lena svårt psykiskt misshandlad av förhållandet och hon blev mycket förändrad av det. Hennes moralkompass försköts och hon mådde dåligt av det. Det vittnar vänner om. Hon var otroligt klarsynt över vad hon råkat ut för, även bundenheten som hon vill bli fri från. Hon sökte med ljus och lykta efter hjälp, och började kravla sig upp och fick näsan just över vattenytan.

Det enda jag kan känna att hon inte är tillräckligt ärlig med (inte ljuger, men undanhåller) till personer hon pratar med, det är att hon och barnet har blivit dödshotat. Även om hon till flera erkänner detta om dödshoten, känns det som att hon "skippar" det kapitlet något. Kanske beror det på att hon vet svaret om hon tar upp det på nytt. Att hon måste lämna. Och det har hon inte varit mogen för ännu.

Jag tror att hennes nya styrka är det som blev hennes död. SD klarade inte av henne längre, hon blev bångstyrig och hotfull. Han förlorad kontrollen över henne.

Rent intellektuellt kan jag förstå att Lena var svartsjuk på HD. Men hata henne...nej.varför? Däremot kan jag förstå att hon hatade SD mot slutet och att HD förmodligen hatade LW. SD hade sårat LW å det grövsta, ljugit och bedragit henne. Vägrade släppa kontrollen över henne. Var dubbel i allt han sa och gjorde.

Fyfan vad dåligt hon måste ha mått.
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-28 kl. 22:03.
Citera
2021-02-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nu skojar du väl ändå?
Menar du på allvar att SD är oskyldig?
Eller att han kommer kunna väcka talan mot enskilda personer i denna tråd?
SD är skyldig, kommer alltid vara skyldig i de flestas ögon, med undantag för en handfull.
Blir han inte dömd, så är det pga slarv i utredningen. Vad det slarvet består i, har Avel uppmärksammat en hel del, tyvärr är det kanske försent pga SD"valde rätt vänner."
Vänner som har hållhakar gentemot varandra på olika sätt. Buksvågrar, etc.
Skandal är bara förnam[net.
Din fråga nummer ett:
Nej. Mord är inget att skoja om.

Din fråga nummer två:
Jag menar inte på allvar att SD är oskyldig. Jag anser mig inte kunna bedöma hans [ev] skuld. Om du bättre läste vad jag skriver kanske du skulle se att jag resonerar utifrån möjligheten att inte heller HR fäller honom för mordet på Lena. För du vet ju att TR landade i att åkl inte lyckats styrka den påstådda gärningen rörande mord?

Din fråga nummer tre:
Jag tolkar det som att du redan nu anser det uteslutet att SD skulle kunna väcka enskilt åtal mot personer i denna tråd. Har jag uppfattat dig rätt där?
Om han inte fälls i HR har han ju alla möjligheter att åtala de som förtalat honom här i tråden. Givetvis bygger det på antagandet att han vill göra sig det omaket.

Det fetade:
Så kan det säkert vara. Det kan ju också vara så att åkl inte förmår presentera sitt material på ett tillräckligt övertygande vis.
För en sak vet vi med säkerhet: Den här utredningen startade på ett katastrofalt uselt vis. Fyra förlorade viktiga dygn. Oavsett vem mördaren är, fick den ett formidabelt försprång, tack vare/pga Polisens slarv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in