2021-02-12, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
ska kolla detta, tack.
Det är nog de flesta. Dysfunktionella emotionellt.

Helt motsägelsefullt när man ställer vissa partier mot varandra utifrån HDs förhör, hon växlar fram och tillbaka.
Speciellt när hon ska förklara vad hon vet om relationen SD/LW.

Hon vet inte. Hon vet. Men hon vill inte veta.
Dom träffades. Nä, dom hade kontakt.
Det sa han innan hon flyttade.
Men han erkände inte förrän på planet att de haft kontakt?
Och ändå skickar hon sms vid försvinnandet och frågar SD när han hade kontakt med henne senast.

Hon hänger kvar i det gamla och kan inte släppa det. Men hon har gått vidare och vill inte veta?
Hon skulle nog förlika sig med tanken om SD tog LW.

Men hon vill ha SD?
Drömmer om kärnfamilj. Fast resan var bara GC. Nej, återförening.

Ibland när man läser HDs svar så skulle det nog underlätta med nån sorts intermittent schizofreni?

HD 2019:
" FL I: Mm. Fanns det nån speciellt betydelse, just den här resan? För dig och Stefan tillsammans?
H:Nej
FLI: Var det slumpen som avgjorde att ni skulle åka just dit eller var det... vad, betydde den här ?
H: Det var ge ... det var geocaching-eventet vi skulle åka till"
(..)
FL I: Mm. Men vad är det som ändå gör att ni ändå åker?
H: Egoistiska syften, jag ville åka på eventet. Det var ett jättestort event, det var jättero ...
skulle bli jättekul. Och Stefan och jag kunde hålla sams, så vi valde att åka.
FL I: Mm. Men ville du tillbringa tiden med Stefan? Var det, var det så att ni va ... var på väg att hitta tillbaka igen?
FL I: Fanns det nån sån tanke?
H:Nää
FL I: Fanns det nån sån förhoppning?
H:
FLI: Ifrån dig? Fanns det ingen förhoppning om att det skulle bli ni igen?
H: Ibland kom den tanken av och till, men ...nej, inte så specifikt att det var det jag ville med resan. För det var geocaching-eventet och inget annat.
FLI: Mm men hur, hur då kom den tanken ibland? Var det så att du ... önskade att det skulle bli ni igen?
H: Alla har väl en förhoppning om en kärnfamilj, ja. Eem, om den var en realistisk tanke som jag egentligen ville ... nää, ni vill veta jag tycker och tänker, eem och ibland så vill väl,
eller alla vill väl ha det? Skulle jag säga.
Alla vill väl ha en kärnfamilj?
Eem ... med ett bra lyckligt, men om det skulle bli lyckligt, nej, troligtvis inte. Eem ... så ... nej jag kan inte säga att det fanns en förhoppning där och då eller ... eem ... väldigt ospecifikt.

FL I: Det fanns en upp, eller det finns en uppgift i utredningen att ni skulle, att ni, den här resan också var en symbol för att ni skulle fira att ni hade varit tillsammans halva tiden av era liv
H: Det stämmer bra det.
FL:Mm
H: Det hade jag glömt bort"

HD 2018:

"L2: Den 3 maj, 2018 klockan 12:54:11 skriver Stefan till dig, JÄD. Vad betyder det?
H: Jag älskar dig
FL2: Det efterföljs av ett hjärta som du skickar, eem samma minut och sen så skriver du,
Älskar dig. Hur var er relation, här i början av maj?"

19 maj
" F: Eh Stefan å du, hur länge har ni varit tillsammans?
H: Vi har varit tillsammans i .. åh herre . (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
F: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
H: Mm (gråter)."
....
" F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.
(..)

" FL: Men hur skulle det kännas då, för dig att veta att Stefan går vidare med Lena?

H: Ja, hur det ska kännas. Det går väl inte förens man har själv upplevt det i så fall. Eeh,
men jag är inte långsint, och jag försöker oftast se, bra. Och jag tror att jag hade accepterat det och förlika mig med det. Så länge barnen hade mått bra utav det så hade jag inte, aah så hade det få varit så då. Eeh mmh."
.....
(..)
H: Eh å han [JS] vet om att eh .. min förhoppning är att komma till Stefan.
F: Att gå?
H: Att komma tillbaka till Stefan."

(..)
" F 1: Men va är det som gör att ni separerar då?
H: Därför att jag vill ha en annan trygghet i min kärleksrelation.
Fl: Va är det för trygghet du inte har med Stefan just då?
H: Jag hänger kvar. Jag kan inte släppa det gamla som har varit. Jag kan inte släppa det och då blir inte jag trygg."

Frågan man ställer sig är om hon mörkar eller spelar dum. Jag tror inte det. Jag tycker att det verkar som om hon blivit helt nedbruten och förvirrad av livet m SD (? Eller innan?) Och därför har hon inte kontakt med sig själv utan svarar det hon tycker att man borde, och det växlar litet från dag till dag, kanske påverkat av förhörsledarens inställning?
Citera
2021-02-12, 12:16
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
ska kolla detta, tack.
Det är nog de flesta. Dysfunktionella emotionellt.

Helt motsägelsefullt när man ställer vissa partier mot varandra utifrån HDs förhör, hon växlar fram och tillbaka.
Speciellt när hon ska förklara vad hon vet om relationen SD/LW.

Hon vet inte. Hon vet. Men hon vill inte veta.
Dom träffades. Nä, dom hade kontakt.
Det sa han innan hon flyttade.
Men han erkände inte förrän på planet att de haft kontakt?
Och ändå skickar hon sms vid försvinnandet och frågar SD när han hade kontakt med henne senast.

Hon hänger kvar i det gamla och kan inte släppa det. Men hon har gått vidare och vill inte veta?
Hon skulle nog förlika sig med tanken om SD tog LW.

Men hon vill ha SD?
Drömmer om kärnfamilj. Fast resan var bara GC. Nej, återförening.

Ibland när man läser HDs svar så skulle det nog underlätta med nån sorts intermittent schizofreni?

HD 2019:
" FL I: Mm. Fanns det nån speciellt betydelse, just den här resan? För dig och Stefan tillsammans?
FLI: Var det slumpen som avgjorde att ni skulle åka just dit eller var det... vad, betydde den här ?
H: Det var ge ... det var geocaching-eventet vi skulle åka till"
(..)
FL I: Mm. Men vad är det som ändå gör att ni ändå åker?
H: Egoistiska syften, jag ville åka på eventet. Det var ett jättestort event, det var jättero ...
skulle bli jättekul. Och Stefan och jag kunde hålla sams, så vi valde att åka.
FL I: Mm. Men ville du tillbringa tiden med Stefan? Var det, var det så att ni va ... var på väg att hitta tillbaka igen?
FL I: Fanns det nån sån tanke?
H:Nää
FL I: Fanns det nån sån förhoppning?
H:
FLI: Ifrån dig? Fanns det ingen förhoppning om att det skulle bli ni igen?
H: Ibland kom den tanken av och till, men ...nej, inte så specifikt att det var det jag ville med resan. För det var geocaching-eventet och inget annat.
FLI: Mm men hur, hur då kom den tanken ibland? Var det så att du ... önskade att det skulle bli ni igen?
H: Alla har väl en förhoppning om en kärnfamilj, ja. Eem, om den var en realistisk tanke som jag egentligen ville ... nää, ni vill veta jag tycker och tänker, eem och ibland så vill väl,
eller alla vill väl ha det? Skulle jag säga.
Alla vill väl ha en kärnfamilj?
Eem ... med ett bra lyckligt, men om det skulle bli lyckligt, nej, troligtvis inte. Eem ... så ... nej jag kan inte säga att det fanns en förhoppning där och då eller ... eem ... väldigt ospecifikt.

FL I: Det fanns en upp, eller det finns en uppgift i utredningen att ni skulle, att ni, den här resan också var en symbol för att ni skulle fira att ni hade varit tillsammans halva tiden av era liv
H: Det stämmer bra det.
FL:Mm
H: Det hade jag glömt bort"

HD 2018:

"L2: Den 3 maj, 2018 klockan 12:54:11 skriver Stefan till dig, JÄD. Vad betyder det?
H: Jag älskar dig
FL2: Det efterföljs av ett hjärta som du skickar, eem samma minut och sen så skriver du,
Älskar dig. Hur var er relation, här i början av maj?"

19 maj
" F: Eh Stefan å du, hur länge har ni varit tillsammans?
H: Vi har varit tillsammans i .. åh herre . (gråter) åh .. den här resan till USA det var o fira att vi hade varit tillsammans hela .. halva vårat liv tillsammans .. för vi har varit tillsammans sen -96.
F: Mm. Så det var därför ni skulle åka nu?
H: Mm (gråter)."
....
" F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.
(..)

" FL: Men hur skulle det kännas då, för dig att veta att Stefan går vidare med Lena?

H: Ja, hur det ska kännas. Det går väl inte förens man har själv upplevt det i så fall. Eeh,
men jag är inte långsint, och jag försöker oftast se, bra. Och jag tror att jag hade accepterat det och förlika mig med det. Så länge barnen hade mått bra utav det så hade jag inte, aah så hade det få varit så då. Eeh mmh."
.....
(..)
H: Eh å han [JS] vet om att eh .. min förhoppning är att komma till Stefan.
F: Att gå?
H: Att komma tillbaka till Stefan."

(..)
" F 1: Men va är det som gör att ni separerar då?
H: Därför att jag vill ha en annan trygghet i min kärleksrelation.
Fl: Va är det för trygghet du inte har med Stefan just då?
H: Jag hänger kvar. Jag kan inte släppa det gamla som har varit. Jag kan inte släppa det och då blir inte jag trygg."
HD förhör har jag läst.

Hon har starka känslor för han trots sveket då kärnfamil&leva ensam med en halv familj inte lockar.
Hon åker på den beställda resan med SD som familjevän med känslor hon har sen en 20 år tillbaka.
Hon skiljer sig från andra kvinnor som bara skakar av sig allt och går vidare till nästa.Hon tänker ett varv till och SD kan inte behandla henne hursomhelst längre men hon har lite tro på dom två i framtiden eller förhoppningar.
Sillen var en vän och det framförde hon tidigt (ingen relation förutom vänskaplig)

Jag tycker hon svarar bra på frågorna

edit: Jag vet att det inte var till mig men ville bara ha en åsikt.
Citera
2021-02-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
HD förhör har jag läst.

Hon har starka känslor för han trots sveket då kärnfamil&leva ensam med en halv familj inte lockar.
Hon åker på den beställda resan med SD som familjevän med känslor hon har sen en 20 år tillbaka.
Hon skiljer sig från andra kvinnor som bara skakar av sig allt och går vidare till nästa.Hon tänker ett varv till och SD kan inte behandla henne hursomhelst längre men hon har lite tro på dom två i framtiden eller förhoppningar.
Sillen var en vän och det framförde hon tidigt (ingen relation förutom vänskaplig)

Oavsett utgången i HR, ( men jag hoppas att åklagaren lyckas presentera ett material för en fällande dom), så är jag övertygad om att det som SD bär med sig i bagaget gör att utsikterna för ett varaktigt leverne mellan HD och SD är låga. Rent socialt har de ett hopplöst läge på sikt.Jag vet att jag retar upp dig nu, men vi får se vad som händer framöver.
Citera
2021-02-12, 14:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Nä far min e ointressant men du förstår hur lätt det är att skriva halvsanningar,lögner?
Var ligger problemet med RT? SD sviker familjen och har valt att snubbla in i LW trots HD's vetskap.
Och det har inget med själva brottet att göra.
Man kan inte läsa av allt helt enkelt och vad han än har för problem med LW så finns det inget som bevisar att han är mördaren.

Ni e många som svartmålar en familj pga RT,strössel och tycker att det är helt okej?
Försvarar du den utomordentligt störda SD's militanta beteende då har du nog en skruv lös själv.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-02-12, 14:40
Medlem
develis avatar
Citat:
HD förhör har jag läst.

Hon svarar bra på frågor?

Så här låter en person som inte är fullt verklighetsförankrad.
Det är full rulle på självbedrägeri så till den milda grad att hon snudd på dansar mot nåt psykiskt väldigt osunt.
Hon lever i så grav förnekelse angående SD att det stundom är gränsfall på att klappa ihop.
Man kan rent ta på det.
Citera
2021-02-12, 15:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tidigare har jag trott att HD också är hotad men jag börjar ändra uppfattning.
Kanske hon klarar sig därför att hon aldrig har visat att hon vill lämna SD på riktigt.
Jag spekulerar i att hon skilde sig för att få SD att reagera och kämpa för deras relation, inte för att hon verkligen ville lämna relationen.
Om det kommer en dag när hon verkligen vill lämna så kommer hon också att bli hotad, om inte SD sitter inne då.
Hon får inte SD att sluta vad hon än gör och säger och hon är inte passiv.

Hon har mängder med strategier och kontrollerar både honom och LW (fryser ute) utan framgång.
Skilsmässan är högst troligt en strategi för att få honom att se henne och inse vad han förlorar när båset är tomt. Sillen likaså även om hon säkert trivs i hans sällskap, sex och att han lyssnar på hennes berättelser.
Hon skiljer sig för att försöka återförenas med SD och av den anledningen att hon vill byta datum och vigselförrättare.
Hon är såpass strateg att hon diskuterar att det är bra att skilsmässan inte gått igenom vid en rättegång. Som nära anhörig behöver hon givetvis inte vittna isf.

En kvinna beskriver att hon också fick skarpa regler att förhålla sig till på event mot LW.

"Hanna blev förbannad av Lenas närvaro, J fick inte ens nämna Lenas namn på eventen. Lena var jätte duktig inom geo-cach och arbetade flitigt. Hon fick aldrig det beröm hon förtjänade eftersom J aldrig fick hylla Lena framför Hanna."

Personer som hennes chef och Sillen beskriver att H avskyr L så det finns ingen anledning att tro nåt annat. Hon vill däremot uppvisa en fasad utåt att hon inte bryr sig.
SD och JG ställer gärna upp och odlar marken.

Det vore betydligt bättre om hon inte gick omkring och spelade rollspel, förtrycker känslor och får ångest som respons - och kokar inombords vilket poppar upp emellanåt med extremt ordval.
Vem som helst skulle må dåligt av hennes situation men hon beskyddar SD och projicerar all avsky på LW.
Hon har all rätt att vara arg men det hanteras helt galet och hon skapar en bild av LW som både terapeut och chef köper.
I centrum finns H själv och det är hon som presenterar bilden - JG, SD och andra eldar i brasan.
Senast redigerad av develi 2021-02-12 kl. 15:43.
Citera
2021-02-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Oavsett utgången i HR, ( men jag hoppas att åklagaren lyckas presentera ett material för en fällande dom), så är jag övertygad om att det som SD bär med sig i bagaget gör att utsikterna för ett varaktigt leverne mellan HD och SD är låga. Rent socialt har de ett hopplöst läge på sikt.Jag vet att jag retar upp dig nu, men vi får se vad som händer framöver.
Jag blir inte uppretad och jag har ingen facit.
Så du har lika rätt som jag idag.
Citera
2021-02-12, 15:55
Medlem
Citat:
Försvarar du den utomordentligt störda SD's militanta beteende då har du nog en skruv lös själv.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
jag försvarar ingen och undvik och vara personlig
Citera
2021-02-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppenbarligen rådde det känslokyla i hemmet och endast blickar samt mammans ljudnivå vid diskbänken indikerade stämningen. Man pratade sällan. Martin anser familjen dysfunktionell.

Det är SDs lillebror Martin, som är den yngste och ende, som berättat. Ingen av syskonen har kontakt vare sig med varandra eller föräldrarna, om jag kommer ihåg rätt. Ingen var på rättegången. SD äter mammas bullar någon gång i månaden.

Ja, han har uppenbara issues på kvinnofronten och man förstår att HD "pratade" välbekant.

Anders var den brodern som var på rättegången. Yngsta barnet = dottern Anna, är visst den som har bäst kontakt med föräldrarna.

Ett mått på föräldarnas ointresse (om det var mamman eller pappan, tror det var mamman) är att de inte vill att de som bodde långt ifrån skulle övernatta vid t.ex en julhelg. Det var för jobbigt, ansåg föräldern. Mycket märkligt, anser jag. Detta framkom i vittnesmålen och finns någonstans i FUP. Om det även uttalades i rättegången minns jag ej.
Citera
2021-02-12, 16:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon blev tvär efter alla runk frågor
Finns inga runkfrågor i förhör.
Läs FUP så lyckas du nog bli mer trovärdig framöver.
Citat:
jag försvarar ingen och undvik och vara personlig
Bah..
Du ansåg nyss att Rt och SDs militanta beteende inte var fel.
Citera
2021-02-12, 16:11
Medlem
Citat:
Finns inga runkfrågor i förhör.
Läs FUP så lyckas du nog bli mer trovärdig framöver.

Bah..
Du ansåg nyss att Rt och SDs militanta beteende inte var fel.
Det är en massa frågor vilka hon knullat och när var hur.
Läs hennes förhör så ser du att hon vill inte svara på knull frågor.

Hon skulle ha tigit sig igenom förhöret ist
Citera
2021-02-12, 16:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tidigare har jag trott att HD också är hotad men jag börjar ändra uppfattning.
Kanske hon klarar sig därför att hon aldrig har visat att hon vill lämna SD på riktigt.
Jag spekulerar i att hon skilde sig för att få SD att reagera och kämpa för deras relation, inte för att hon verkligen ville lämna relationen.
Om det kommer en dag när hon verkligen vill lämna så kommer hon också att bli hotad, om inte SD sitter inne då.

LW blev inte hotad för att hon ville lämna relationen. Hon blev hotad när hon ville berätta om den för HD. Älskarinnor blir inte mördade när de inser att de blir lurade och utnyttjade och avslutar relationen. Älskarinnor blir mördade när de hotar med att berätta för frun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in