2021-02-01, 20:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Så är det inte - jag har inte tidslinjen tillhands nu, men överföringen av loggarna skedde inte i samband med att hon öppnade kontot utan efter hon hade flyttat till egen bostad - nån gång i början av april. Man kan följa en dialog i messenger när LW ser att det har skett och hon meddelar HD ganska omgående.
LW väntade inte med att reagera utan det var HD som väntade med att föra över loggarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena opponerar sig inte och därför loggar HD alla cacher. Men sedan efter flertal månader (i april 2018 enligt FUP) ändrar sig LW och vill att HD ska radera de loggarna.
Det är alltså inte LW som ändrar sig utan HD som väntar med att logga alla cacher.
Då reagerar LW direkt.
Citera
2021-02-01, 20:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
LW väntade inte med att reagera utan det var HD som väntade med att föra över loggarna.
Det är alltså inte LW som ändrar sig utan HD som väntar med att logga alla cacher.
Då reagerar LW direkt.

Ok då undrar man ju istället varför HD inte loggade cacherna på så lång tid.
Citera
2021-02-01, 21:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Då reagerar LW direkt.

Jag tänkte att jag skulle hitta det som piastrone nämner här, men fastnar som vanligt i annat.

A 168/319

Här ser man på nytt hur SD lierar sig med HD (liksom han gjorde med LW en annan gång) i sina lögner för att de ska bli trovärdigare. Här berättar Lena för FR om hur SD ljuger till JG. Och inte bara det...

Här ser vi Hjärstas Svarta Riddare.

Läses nerifrån och upp:

"Lena Wesström
Och just den gången var det sant, vi bytte bara några ord i bilen
8 apr 2018 18:06

FR
Haha. Så sjukt. Som en dålig film.

Lena Wesström
fattar du???

Lena Wesström
Hon blev SJUKT besviken att han pratat med mig, att han inte sagt till i förväg, att han inte stannat
så vi pratat bland folk på eventet. Men valde ÄNDA att skydda honom gentemot YD
8 apr 201818:06

Lena Wesström
Så S förklarade för H att han blivit stressad och ljugit för YD
8 apr 201818:05

Lena Wesström
Och att YD sett honom och att han nekat
8 apr 2018 18:05

Lena Wesström
S berättade för H att han stannat till hos mig nån minut, att jag bett honom på eventet att vi skulle
prata

Lena Wesström
Hon liksom försvarar honom!

Lena Wesström
och det sjukaste: Hanna fick veta av S och HON hjälpte S att ljuga om det för YD!!!

Lena Wesström
S lyckades på nåt märkligt S-sätt slingra sig ur, tillverkade nån video med sin bil-GPS
8 apr 2018 18:04

FR
Jösses ..

Lena Wesström
Men YD hade sett honom ...

Lena Wesström
S nekade såklart
8 apr 201818:04

FR
Just det. Kommer ihåg.

Lena Wesström
Då messade Yd och frågade om S varit hos mig

Lena Wesström
däremot åkte han efter S när S åkte hem. S stannade till utanför mig och jag gick ut till bilen och satt
några minuter och pratade innan han åkte hem
8 apr 2018 18:03
"
Citera
2021-02-01, 21:47
Medlem
Citerar Glorians inlägg från i våras som printade ner lite mer av journalistens förhör för den som är intresserad (jag vet dock inte om det är hela eller om G klippt och klistrat):

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Jag har jobbat som journalist i, ja 24 år
är det väl nu. Och, det har resulterat i ett antal serier och olika TV-program både
internationellt och i Sverige då. Öhh, och jag har gjmt rätt så många sådana här program om,
om domstolar och den formen av journalistik, kriminaljournalistik. Jag har gjort en serie som
heter Domstolen som går på Sveriges Television. Och vi har väl gjort 16 timmar varvid, jag
tror det är 23 rättsfall eller något sånt där. Så jag är väl rätt så van vid att vara i både rättssal
och träffa människor som har råkat illa ut, åklagare och advokater och sånt. Ähh, och så
senast så gjorde jag en serie som heter Operation Playa som går på SVT nu också"

"Jag påstår att mordet har begåtts med en isyxa"

"den här
personen som jag pekar ut han borde ju, eller den personen borde ju i så fall ha en isyxa eller
har haft en isyxa, och det är inte svårare än den som man klättrar med kan man ju fråga då,
eller dom ska man kunna klättra med, va. Och, man kan ju helt enkelt fråga kompisar till den
här personen och kanske till och med kompisar här i Polishuset, så kanske man kan få ett svar
om det finns eller har funnits en isyxa. Det är väl den första delen, sen utgår jag ifrån, det är
sånt som jag inte vet, men jag utgår ifrån att i så fall finns det ju spår av den här isyxan. Och
har man då rätt isyxa, så kan man ju alltså jämföra spåren då, ähh, så det är väl det jag menar
då. Och där av ska man då kunna visa vilken isyxa som han har använt sig av"

"Ähh, sen om man går till själva mordplatsen, jag har ju varit där och tittat och funderat och
pratat med mycket människor och så. Och då kommer ju nästa fråga då, att hur det här kan ha
gått till då?"

"Kan den här personen ha genomfört
det här själv? Alltså, kan man hålla i henne då, om hon är så pass stark och skriker och inte
vill vara med på det här. Ähh, och det betvivlar jag, och därav så tror jag att. Jag tror att det är
två personer inblandade i det här. Jag tror att den här personen också var med vid det här
tillfället."

"jag har ju pratat med väldigt mycket människor runt
omkring dom här människorna
. Och, ähh, jag tror att den här personen tror att han är mycket
bättre än er. Han är mycket smartare än er. Ähh, och att han kan göra vad han vill. Och jag
tror att han leker med er, om jag ska vara lite hård. Och, om man nu utgår ifrån att ni har
hållit på i 14 månader och det inte sitter någon frihetsberövad, så är väl han helt enkelt
smartare än er just nu
. Men, det är väl inte meningen att det ska bli så hela vägen."

"Så att, det är väldigt mycket upp till Åsa och det krävs stort mod för att göra det här, men det
har gjorts tidigare, och jag förstår att NFC ligger under Polisen och man är åklagare mitt i
karriären och man ska gå emot sina egna, va. Men, å andra sidan, leder man en
mordutredning. Och jag tror att man behöver köra spåren. Jag tror att man behöver ta, om jag
utgår, det här är ju gissningar, för jag vet ju inte vad ni har i eran utredning, men om jag ska
utgå ifrån att ni har kläder med blod på, så behöver dom köras i England och NFC kommer
inte att lämna ut sina extrakt, utan det är bara om ni kan ta kläderna och åka dit. Och då bör
man köra mot Person 2 givetvis också. Äh, och det är där, jag skulle kunna utveckla det här
rätt så mycket, men då, då skulle jag vilja göra det med åklagaren i så fall. Det är ju det jag
har framfört förut då. Och att jag ser ju gärna om hon vill ställa följdfrågor då, så, så kan hon
kontakta mig i alla fall, va."

"Nej, men om vi, om vi håller oss till motivet, om jag ska försöka säga någonting om det, så är
det ju så att Lena och den där personen har ju haft ett förhållande i alla fall I O års tid på olika
sätt. Alltså, även när hon var gift med Ulf vill jag påstå. Och jag tror att, eller vi kan säga så
här, eller så här - Lena har haft ett förhållande med den där personen och även med den som
hon var gift med förut
. Under den tiden så har, så har det också varit ett förhållande tror jag."

Vilken tomte!!!

aktbilaga 151 sida 115, verkar det röra sig om i alla fall
Senast redigerad av uncommon-name 2021-02-01 kl. 21:50.
Citera
2021-02-01, 22:00
Medlem
notknapparens avatar
Innan jag avslutar för kvällen, hittar jag det här om loggningen:
Samma samtal med FR som tidigare.

A 168/327 ff

"Lena Wesström
Nä, det är det inte. Inte ens nära
8 apr 2018 14:44

Lena Wesström
"jag hoppas ni som CO tycker att det är ok"
8 apr 2018 14:44

Lena Wesström
Jag hoppas den dagen inte dröjer alltför länge när jag inte längre blir uppretad av dem
8 apr 2018 14:34

Lena Wesström
Men jag har ViSS impulskontroll kvar, ska inte göra det. Däremot har jag nu raderat allt hon loggat
hos mig som hon inte var med på - utom Ängamossen som hon vilade i bilen
8 apr 2018 14:33

Lena Wesström
Det väcks helt vidrigt låga känslor i mig, känslor jag INTE vill kännas vid. Får lust att gå in i varenda
logg hon har på cacher hon inte varit med på och skriva note på samma datum så det verkligen
syns tillsammans att här var hon då rakt inte med, hon envisas med att fullogga ändå.
8 apr 201814:33

Lena Wesström
hon lär lägga tillbaka, men det är i alla fall en högre tröskel för henne att logga om
8 apr 2018 14:28

Lena Wesström
och nu verkställer jag

Lena Wesström
You 2:26 PM
Jag vet att du kan hävda din rätt att behålla loggar som nån annan gjort i ett team du tidigare varit del av,
trots att du inte haft något alls att göra med varken lösning eller loggning. Jag tar bort dem nu eftersom
det känns oerhört fel att ha dina loggar på besök av HTD (du vet väl att det är jag som gett honom det
namnet? kul du använder det du också). Det är ju själva grunden i geocachings ide att man loggar det
man varit delaktig i. Jag tar inte bort de loggar som kommer från Ängamossen där du vilade i bilen när de
andra FTF:acfe, elen statistiken ("dagboken") kan du behålla. Du kan så klart envisas med att lägga
tillbaka. Då får det stå för dig. Du är som sagt välkommen med egna loggar när du gjort en egen
upplevelse av de aktuella cacherna.

Lena Wesström
Systerhax Apr 7, 2018 8:01 AM
Hej,
Jag har valt att behålla alla loggar och kommer så att göra.
/H*anna
"

//
Lena Wesström
Jag är hård här, stenhård. Men hon har valt att gå den här vägen och jag svarar henne. Säkert inte
så kul att tugga i sig att loggar han skrivit var från promenader med eller till mig. Därför extra
lämpligt att hon tar bort dem. Eller, som det blev, jag
8 apr 2018 17:39
"

Här kopierar Lena in HDs och hennes chatt 8/4- 18 för FR att se:

Citera
2021-02-01, 22:03
Medlem
Citat:
Då reagerar LW direkt.

Jag är inte säker på att jag förstår vad du skriver? Invänder du mot något jag skrev eller? Du får gärna tydliggöra.
Citera
2021-02-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänkte att jag skulle hitta det som piastrone nämner här, men fastnar som vanligt i annat.

A 168/319

Här ser man på nytt hur SD lierar sig med HD (liksom han gjorde med LW en annan gång) i sina lögner för att de ska bli trovärdigare. Här berättar Lena för FR om hur SD ljuger till JG. Och inte bara det...

Här ser vi Hjärstas Svarta Riddare.

Läses nerifrån och upp:

"Lena Wesström
Och just den gången var det sant, vi bytte bara några ord i bilen

FR
Haha. Så sjukt. Som en dålig film.

Lena Wesström
fattar du???

Lena Wesström
Hon blev SJUKT besviken att han pratat med mig, att han inte sagt till i förväg, att han inte stannat
så vi pratat bland folk på eventet. Men valde ÄNDA att skydda honom gentemot YD
8 apr 201818:06

Lena Wesström
Så S förklarade för H att han blivit stressad och ljugit för YD

Lena Wesström
Och att YD sett honom och att han nekat

Lena Wesström
S berättade för H att han stannat till hos mig nån minut, att jag bett honom på eventet att vi skulle
prata

Lena Wesström
Hon liksom försvarar honom!

Lena Wesström
och det sjukaste: Hanna fick veta av S och HON hjälpte S att ljuga om det för YD!!!

Lena Wesström
S lyckades på nåt märkligt S-sätt slingra sig ur, tillverkade nån video med sin bil-GPS

FR
Jösses ..

Lena Wesström
Men YD hade sett honom ...

Lena Wesström
S nekade såklart
8 apr 201818:04

FR
Just det. Kommer ihåg.

Lena Wesström
Då messade Yd och frågade om S varit hos mig

Lena Wesström
däremot åkte han efter S när S åkte hem. S stannade till utanför mig och jag gick ut till bilen och satt
några minuter och pratade innan han åkte hem
8 apr 2018 18:03
"

” tillverkade nån video med sin bil-GPS”

Ja vad ska man säga. Man blir ju inte omotiverad här.
Citera
2021-02-01, 22:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag är inte säker på att jag förstår vad du skriver? Invänder du mot något jag skrev eller? Du får gärna tydliggöra.

Hen höll med dig och eftersom ni är två så är det nog jag som misstagit mig.
Citera
2021-02-01, 22:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
” tillverkade nån video med sin bil-GPS”

Ja vad ska man säga. Man blir ju inte omotiverad här.

Det här måste ju vara en helt unik kille?
Till vilka ytterligheter kan han gå för att mörka något som JG redan sett?
Citera
2021-02-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Alright, har åklagaren lagt in någon ny bevisning? I så fall vad?

Kan det inte som ett rinnande vatten men i korta drag skulle jag säga; ja, fast inte i något digert format.

För mer detaljerat svar hänvisar jag till google alternativt andra mer insatta trådskrivare.

Tilläggas skall dock att 1. Hovrätten kan mycket väl ge fällande dom på den bevisning som fanns redan innan överklagan. 2. Mycket har kommit till utredningens kännedom tiden efter överklagan till HR lades fram.

Min övertygelse. SD är skyldig alt. medskyldig, återstår är att se vad hovrätten lyckas bevisa (jag ger det 50 50). Men gärningsman är SD, oavsett.
Senast redigerad av Zymbal 2021-02-01 kl. 23:28.
Citera
2021-02-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hen höll med dig och eftersom ni är två så är det nog jag som misstagit mig.

aha, tack för klargörandet.
Citera
2021-02-01, 23:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Alright, har åklagaren lagt in någon ny bevisning? I så fall vad?

Det kommer nog tyvärr bli friande dom i HR igen.
Läs TR:s dom där alla indicier utom två har rimligt tvivel vilket gör den sammantagna bilden alldeles för osäker för fällande dom.

Att mordvapen och BO:s mobiltelefon inte hittats skapar YTTERLIGARE osäkerhet vilket gör det ännu svårt att uppnå "ställt bakom rimligt tvivel.

Nedan ser du åklagarnas överklagan. Deras nya material täcker inte tillräckligt många tvivel som TR gett uttryck för finns i alla indicier utom i två. (Tror det var totalt sex eller sju indicier).

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in