2006-01-22, 22:09
Medlem
Hobgoblins avatar
Detta gäller i OS:

Anja Pärsson tar 1 guld, 2 silver och 1 brons. Guld slalom, silver kombination och storslalom, brons störtlopp.
André Myhrer tar ett sensationellt brons i slalom.
Fredrik Nyberg kommer tyvärr 4:a. Nike Bent är också uppe och nosar på plats 4-8 i fartgrenarna.

AC Olofsson tar 2 medaljer. Guld i jakten och silver distans.
C-J Bergman tar ett brons i sprint.
Stafettlaget misslyckas tyvärr.

Curlingdamerna ska tydligen vara duktiga.. Blir guld där och brons för herrarna.

Dubbelt Sverige i herrsprinten, Björn Lind 1:a, Peter Larsson 2:a.
Ett damsilver genom Lina Andersson sprint.
Anders södergren slår till med ett silver i tremilen medan Mattias Fredriksson såklart misslyckas.

Tre kronor blir fyra (Kanada, Ryssland, Tjeckien tar medaljerna). Damerna trea.

Har dålig koll på brädåkarna nu för tiden. Någon medaljchans? Annars ska det nog inte räcka till någonstans. Röjler når inte medaljer ännu.

Alltså 4 guld, 6 silver, 5 brons.
Citera
2006-01-22, 23:33
Medlem
Lastbils avatar
Jag tror antingen Anja eller curling-damerna tar ett guld, men nåt mer blir det inte. Kanske lite brons här och där.

Förresten märkte jag att OS börjar på min födelsedag . Tänka sig.
Citera
2006-01-22, 23:51
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Jag tror antingen Anja eller curling-damerna tar ett guld, men nåt mer blir det inte. Kanske lite brons här och där.
Ja, tyvärr blir det nog inte så mycket bättre än så. Innan OS ser det alltid så lovande ut, men sedan går det åt pipan i gren efter gren när det verkligen gäller. Nagano 0 guld, Salt Lake City 0 guld.
Citera
2006-01-30, 13:55
Medlem
Tre Kronor, inför OS (skador mm)

Vad tror ni om Tre Kronors "kris"? Skador, spelare ur form och så vidare...?

Jag hoppas verkligen att Forsbergs skada inte är något med magmuskeln, utan "bara" en lätt bristning i ljumsken som de trodde från början, och att han kan vara tillbaka i tid (och i form för OS).

Vad gäller Näslunds skada hoppas jag att han kan spela mot Phoenix inatt, och att han hinner komma i form till OS också han.

Vad tror ni? Kommer de vara frisk och i form till OS? Vad tror ni om Sundin och övriga? Alfredssons och Lundqvists storform, kommer det att hålla i sig?
Citera
2006-01-31, 00:44
Medlem
tjohos avatar
Tommy Sjödin 57 år uttagen i landslaget, har vi backkris nu eller?
Till träningsmatcher måste det ju finnas hungrigare spelare att ta ut.
Citera
2006-01-31, 08:44
Moderator
vfs avatar
Mergad med befintlig OS-tråd/Moderator
Citera
2006-01-31, 13:09
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flylan
Vad gäller Näslunds skada hoppas jag att han kan spela mot Phoenix inatt, och att han hinner komma i form till OS också han.

Själv håller jag tummarna för att Näslund lämnar återbud till OS så att Nylander kommer med. Näslund funkar inte i Tre Kronor och Nylander brukar göra bra ifrån sig. Den sistnämde borde dessutom osa av självförtroende efter en strålande säsong.
Citera
2006-02-01, 19:25
Bannlyst
OM ni skulle ramla över damhockeylandslagets matcher så kan ni sitta och tänka på att nr 23 Gunilla Andersson och nr 8 Erika Holst smaskar varandras fittor till vardags...
Citera
2006-02-02, 15:30
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Jag skulle inte direkt gråta floder om Näslund missar och Nyllet tillkommer.

Hur Tellan och Liv kom med före Hedberg är ett mirakel. Men Bengt-Åkes Leksandshat är väl viktigare än bäta möjliga trupp i OS.
Citera
2006-02-02, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Jag skulle inte direkt gråta floder om Näslund missar och Nyllet tillkommer.
Nu är det ju klart att Näslund missar MEN i stället valde BÅG att ta ut Holmström i stället för Nyllet.
Citera
2006-02-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nu är det ju klart att Näslund missar MEN i stället valde BÅG att ta ut Holmström i stället för Nyllet.

Det var ju precis en sådan spelare som saknades i den ursprungliga truppen. Den bestod ju bara av lirare, vi måste ha någon som KAN/VILL stå framför målvakten, vem passar bättre än Holmström för det?
Citera
2006-02-02, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Det var ju precis en sådan spelare som saknades i den ursprungliga truppen. Den bestod ju bara av lirare, vi måste ha någon som KAN/VILL stå framför målvakten, vem passar bättre än Holmström för det?

Äh, ska en spelare ersättas är det ju med en likvärdig spelare med den som har lämnat återbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in