2006-01-13, 09:59
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Det här OS:et kommer inte bli de andra likt
Inte nog med att SVT har skrotat backhoppningen på nyårsdagen.
Nu är det också klart att Bosse Hansson inte får åka med till OS och göra skridsko.
I stället ska mundiarré messerschmidten Chris Härenstam göra skridskotävlingarna...

Världen är inte vad den har varit och tydligen lär den inte bli aldrig bli densamma heller

Det var ju trist. Visserligen börjar man vänja sig vid Chris Härenstams irreterande röst, vilket förövrigt är oroväckande. Gillar inte utvecklingen att Chris Härenstam hela tiden får mer uppgifter, finns bättre kommentatorer. Han är kunnig, men hans röst är långt ifrån den bästa.
Citera
2006-01-13, 10:21
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Nu är det också klart att Bosse Hansson inte får åka med till OS och göra skridsko.
Bosse Hansson har HIV sedan länge så det beror förmodligen på att han inte orkar arbeta. Han är ju ingen ungdom längre heller.

Själv ser jag fram emot speedskating (som jag tror det heter). Kul som faen att kolla på.
Citera
2006-01-13, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Bosse Hansson har HIV sedan länge så det beror förmodligen på att han inte orkar arbeta. Han är ju ingen ungdom längre heller.

Själv ser jag fram emot speedskating (som jag tror det heter). Kul som faen att kolla på.

Det är nog short-track du syftar på, där australiern Lee Bradbury blev stor antihjälte i Salt Lake City 2002 genom att ta sig till final och vinna guld på övriga åkares misstag. Speedskating är den traditionella formen av skridsko.
Citera
2006-01-13, 17:57
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Det är nog short-track du syftar på, där australiern Lee Bradbury blev stor antihjälte i Salt Lake City 2002 genom att ta sig till final och vinna guld på övriga åkares misstag. Speedskating är den traditionella formen av skridsko.
Aha, där ser man. Tack för upplysningen.

Det är 28 dgr kvar så den här tråden är kantänka lite premature, men lite medaljspekulationer kanske man kan tillåta sig. Om man gissar försiktigt kan man nog konstatera att det blir medalj av någon valör i...

Utförsåkning, damer. Jag törs nog tippa på ett guld i någon gren också. Tror inte Kostelic kommer dominera två OS i rad.

Curling. Antingen herrarna eller damerna borde ju få till det.

Ishockey. Se curling.

Längdåkning. Mer osäkert. Samma lika för Skidskytte. Högoddsare.

Om vi hamnar bland de tio bästa nationerna i medaljligan är det med beröm godkänt. Om vi hamnar bland de fem bästa är det en jättebedrift. (Vi skulle behöva ha Bandy med bland OS-sporterna.... )
Citera
2006-01-13, 18:05
Medlem
Ahruons avatar
Fan synd att inte Hanson hänger med.

Trist att Bengt-Åke Gustafsson tagit ut ett så jäkla dåligt OS-trupp. Var finns krigarna? Hedström? Holmström? Vad gör Hannula med i truppen? Han är inte ens bra i elitserien. Var gör Nylander utanför? Kanadensarna och amerikanarna kommer bara köra våra stjärnor. Sen ska typ Pebben försöka ge igen... eller föresten vågar ingen ge igen och det blir pannkaka av allt ihop.
Citera
2006-01-13, 18:20
Medlem
Snövits avatar
Har vi inte medaljchans i någon paralell snowboardgren?
Citera
2006-01-13, 18:21
Bannlyst
Jag tror på fyra svenska guld. Kanske kan det bli något till om vi har flyt.

Anja tror jag tar två guld. Det enda i Super G och det andra i storslalom. Slalomguldet får hon fortsätta vänta på.
Anna-Karin Olofsson tror jag tar ett guld, bara hon hittar tillbaka till den åkform hon hade strax före jul...
Guldet för Curlingdamerna känns enormt givet.

Sedan skulle det inte förvåna om det blir något guld i någon dyngsport som freestyle eller någon av snöbrädegrenarna.

Kanske kan det också bli guld i längdåkning. Sprintdisciplinen i så fall.

Det finns många chanser men att sedan förvalta dessa blir svårt.
Citera
2006-01-22, 18:54
Medlem
Nu har Kim Johnson tackat nej till OS. Det kommer att gå åt helvete för Tre Kronor. Vanligtvis kan man hoppas på medalj då vi iaf brukar vara bra på papperet. Nu är vi knappt det. Kanske passar Sverige iofs, att slå lite mer ur underläge.
Citera
2006-01-22, 19:17
Medlem
Lill-Einars avatar
Okej kanske lite i överkant men... men jag tror att vi får en massa guld:
Anja 2 stycken, hon har ju egentligen chans i all fem grenar men säg att det blir guld i Storslalom och kombinationen.
A-C Olofsson vinner jaktstarten.
Curlingdamerna tar guld.
I längdåkning tar Björn Lind guld i sprint och damerna tar stafettguld.
I Ishockey lyckas Tre Kronor med en sensationellt tråkig och defensiv ishockey att gnata till sig ett turligt guld utan att glänsa

Det skulle innebära Sveriges överlägset bästa Vinter-OS genom tiderna.
Citera
2006-01-22, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marlowe
Nu har Kim Johnson tackat nej till OS. Det kommer att gå åt helvete för Tre Kronor. Vanligtvis kan man hoppas på medalj då vi iaf brukar vara bra på papperet. Nu är vi knappt det. Kanske passar Sverige iofs, att slå lite mer ur underläge.

Vilket larv! OS är ju klart viktigare än att SE PÅ när kärringen bräker fram en liten skrikhals. Så har han skrivit upp sig på listan över svikare och de som inte tar seriöst på sin idrott.
Citera
2006-01-22, 21:15
Medlem
Citat:
Vilket larv! OS är ju klart viktigare än att SE PÅ när kärringen bräker fram en liten skrikhals. Så har han skrivit upp sig på listan över svikare och de som inte tar seriöst på sin idrott.

Precis vad är hans ursäkt? Nej jag visste inte att min fru skulle föda barn eller så? vad fan detta kunde han ju kläckt ur sig från början.
Citera
2006-01-22, 21:32
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Precis vad är hans ursäkt? Nej jag visste inte att min fru skulle föda barn eller så? vad fan detta kunde han ju kläckt ur sig från början.

Precis. Hade han sagt till från början hade Hävelid sluppit gå och tro att han inte skulle få spela OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in