2006-02-20, 21:16
Medlem
Mysonoxens avatar
I morgon kan vi inte heller hoppas på medaljer *kollar programmet*. Sprintfinalerna på onsdag får bli vårt hopp, samt curlingdamerna, vi ska ha ett jävla flyt om det ska lyckas för hockeygrabbarna
Citera
Medlem
Lastbils avatar
Gus?
Citera
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Jävla skitsnack från Johan, vi ska vinna 3 matcher i slutspelet för att vinna OS och då möter man fan inte alla andra lag. Jag tror Foppa och Lundqvist tycker att det är helt ok att ta det lite lungt i en match för att köra stenhårt dagen efter, det är inte ovanligt i NHL.

BåG har precis kommit på att det är ett hårt schema tydligen. Kanada har haft sina reserver med hela turneringen och även om de inte fått bo med resten av laget så har de iaf fått vara med på träningarna.

Det är så typiskt svenskt att slita som djur i gruppspelet eftersom "man måste slå alla lag" utan att fatta att man inte alls måste slå alla lag. Man kan genom att ta en plattmatch få mycket lättare lag man måste slå.
Citera
2006-02-20, 21:25
Bannlyst
Det känns som om Kanadensiskorna tar pucken när de vill av svenskorna och skapar målchans när de vill. Svenskorna får snällt vänta på sin tur att få känna på pucken ser det ut som.
Citera
2006-02-20, 21:25
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Det finns ju inte att de skulle lägga sig. Å andra sidan skulle åtminstone jag bli lite fundersam om slovakerna van överraskande lätt.

Vad har slovakerna att spela för? Om de vinner får de möta förloraren av Canada och Tjeckien. Förlorar dem får de möta vinnaren. Nej, det är nog skitsamma.

Slovakerna vinner 4-2
Citera
2006-02-20, 21:27
Medlem
Hörde intervjun med BÅG i pausen. Kronwall och Hedström är med som reserver och kommer sitta på läktaren.
Är BÅG tappade bakom en vagn? Ja om ni frågar mig. In med Kronwall istället för den lama Ronnie. Kronwall är bättre om han så varit amputerad.
Citera
2006-02-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vad har slovakerna att spela för? Om de vinner får de möta förloraren av Canada och Tjeckien. Förlorar dem får de möta vinnaren. Nej, det är nog skitsamma.

Slovakerna vinner 4-2

Jag blir vansinnig om Sverige vinner mot Slovakien.

Någon som vet om Sverige kunnat lägga sig i någon annan turnering.

Foppa sa specifikt innan USA matchen att det var viktigt att vinna för att undvika Canada. Han borde ju tycka samma sak nu. Det är ju enklare att förlora än att vinna dessutom.

Vad sa Thornberg i ämnet?
Citera
2006-02-20, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Hörde intervjun med BÅG i pausen. Kronwall och Hedström är med som reserver och kommer sitta på läktaren.
Är BÅG tappade bakom en vagn? Ja om ni frågar mig. In med Kronwall istället för den lama Ronnie. Kronwall är bättre om han så varit amputerad.

Sundins fysik behövs nu när Norström inte är med. Däremot kan han kasta ut Daniel Tjärnqvist som bara spelar bra mot de sämsta lagen.
Citera
2006-02-20, 21:32
Medlem
Nulles avatar
0-3.

Dags att påminna om Ankans klassiska visdomsord: Det finns inget svårare i hockey än att leda med 3-0.
Citera
2006-02-20, 21:33
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags

Hävelid kommer ersätta Sundin.
Citera
2006-02-20, 21:33
Medlem
Är grymt besviken på BÅG, att han ens snackar om att lägga sig känns så jävla pinsamt.. men sen verkar det iofs som om flera stycken här på FB håller med?

BÅG är mitt största hatobjekt det här OS'et genom att ta ut R.Sundin och Bäckman

Nu vet jag iofs inte om Sverige har någon bättre om dom två, men jag tycker att båda två verkligen står ut med sitt kassa spel.
Citera
2006-02-20, 21:34
Medlem
Madchilds avatar
Det är väl lika bra att ta tjuren vid hornet direkt.. Spöar vi Kanada i kvarten kan vi ju inte få dem i finalen. Enkelt.

Men nej, Bengt-Åke klarar inte att ge riktiga order. I matchen mot USA var det ju skrämmande att se hur han istället för att ge domaren en rejäl skrapa stog likgiltig när de gul-blåa fick den ena utvisningen mer obegriplig än den andra... B-Å är en velourkille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in