2006-02-14, 12:49
Medlem
n3m3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Alla medaljörer tas alltid till provtagning direkt efter att de kommit i mål. Inget konstigt med det.

Jag som försökte att få¨fram en helt annan reaktion,vet väl att de dopingtestas efter loppen.
Citera
2006-02-14, 12:56
Medlem
Kod:
Medaljställning just nu:                      

Guld  Silver  Brons     
   1 USA           4      2              
   2 Ryssland      3      3     2        
   3 Tyskland      2            1        
   4 Sverige       2                     
   5 Norge         1      4     4        

Härligt att ligga före norrbaggarna, se hela listan!
Citera
2006-02-14, 12:58
Moderator
vfs avatar
Det måste sägas, skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Så tills vidare, up yours Norway.
Citera
2006-02-14, 13:05
Medlem
funfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
kan bli väldigt kul på de individuella sprintsträckorna, kanske guld silver i både dam och herrklass?

Samtliga som tog guld idag är topprankade indivuduellt och kommer göra upp om medaljer var så säkra på det.

Sen har vi även några andra tex Peter Larsson som jag tror är äckligt revanschsugen i detta OS han blev diskad senast.
Citera
2006-02-14, 13:05
Medlem
n3m3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det måste sägas, skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Så tills vidare, up yours Norway.

Förmodar att det inte är antal medaljer som räknas.
Men norbaggarna hinner komma de,säger bara poff så är de uppe i 5 guld.
Citera
2006-02-14, 13:07
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Njae så många sporter innehåller det faktiskt inte jämnför med sommar OS, det är bara en massa varianter på varandra. Störtlopp och storslalom är ju egentligen slalom men med större portar annars skulle aldrig en slalomåkare kunna hävda sig lika bra i alla grenar.
Eftersom jag mer eller mindre växte upp i en skidbacke - när jag inte spelade bandy - törs jag hävda att du grovt underskattar utförsåkning. Det krävs extrem talang för att vara guldkandidat i både slalom och störtlopp. Det senare handlar om muskler, balans och mod. Slalom handlar om teknik, teknik och åter teknik plus koordination och är många gånger svårare än störtlopp. Det är lika stor skillnad mellan de tu som mellan... tja, roadracing och enduro.

Citat:
Nej seriöst jag gillar OS och alla dessa konstiga sporter men det var någon före mej som började hojta om att ta bort alla bedömningssporter och då hängde jag på och även fast sverige är bra i bou...eh..curling så gör det inte sporten intressant. Kan man vara femtio och fortfarande spela på världsnivå fysiskt tycker jag inte att det är en sport att hänga i julegranen, som skytte ungifär, en hobby inte en sport.
Håller helt med om bedömningssporterna, i synnerhet haschplanka i ett halvrör; kör skiten med element som ger poäng utom bedömning, exempelvis med tidtagning och antal utförda hopp. Addera sedan domarsiffror det så blir den där löjliga MTV-sporten kanske intressant.

F.ö. tycker jag det är tragiskt att sporter som ovannämnda haschplanka plus damishockey är med i OS p.g.a. vissa länders inflytande i Olympiska Kommittén. Anledningen är givetvis att USA och Canada är bra i dessa sporter. Om USA varit duktiga i bandy så hade en bandyturnering givetvis pågått som bäst därnere i Turin just nu...
Citera
2006-02-14, 13:12
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det blev helt pløtsligt mycket trevligare att vara på kontoret
Hälsa och gratulera till damernas fjärdeplats...

Seriöst: Jävlar vilken arm- och överkroppsstyrka Björn Lind måste ha, han LYFTE hela kroppen när han dubbelstakade på upploppet. Mycket imponerande!
Citera
2006-02-14, 13:14
Medlem
n3m3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Hälsa och gratulera till damernas fjärdeplats...

Seriöst: Jävlar vilken arm- och överkroppsstyrka Björn Lind måste ha, han LYFTE hela kroppen när han dubbelstakade på upploppet. Mycket imponerande!

Många ensamma timmar med slitz kan ge den effekten.
Citera
2006-02-14, 13:31
Medlem
gimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n3m3
Många ensamma timmar med slitz kan ge den effekten.

Så det var det Alsagaard införde?
Citera
2006-02-14, 13:34
Medlem
n3m3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimme
Så det var det Alsagaard införde?

Japp...100 meter handtralla varje kväll,gärna stafett
Citera
2006-02-14, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
...men hon hade den snyggaste som lagkamrat..
Jag vet inte det ja. Öhrstig är snyggare och har framförallt större bröst
Citera
2006-02-14, 13:57
Medlem
Butchers avatar
Hur fan ska man kunna plugga matte idag när det är OS? Speciellt efter våra två guld...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in