2006-02-18, 18:53
Medlem
arezons avatar
Weee, 6 - 0 , tror vi kommer få möta Schweiz i kvarten, läskigt.
Citera
2006-02-18, 19:19
Medlem
LastCaresss avatar
Hyggligt spel av Sverige. Skönt att se att Foppa funkade bra.
Citera
2006-02-18, 19:24
Medlem
Jag klarar inte av att se en enda intervju till med Foppa, om han avslutar en enda mening till med "då" så kommer jag att få ett totalt frispel!

:shoot2:

Dock härligt att se honom såpass pigg på isen ändå.
Citera
2006-02-18, 19:33
Medlem
Blodansiktes avatar
Förstår inte hur Henrik Lundqvist kan vara så hypad. Nu har han släppt in 6 mål på 2 matcher. Tycker också att han lämnar dåliga returer som går rakt ut, fortsätter han göra så mot bra motstånd kommer Sverige att åka ur så de visslar om det.

Tycker också att det är märkligt att man föredrar halvtrötta NHL-spelare framför elitseriedito.
Citera
2006-02-18, 19:35
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arezon
Weee, 6 - 0 , tror vi kommer få möta Schweiz i kvarten, läskigt.

För några dagar sedan hade de varit en drömmotåndarna
Citera
2006-02-18, 19:50
Medlem
Mysonoxens avatar
Vad fan händer egentligen i OS??????
Det är för tusan uppochnervända världen. Schweiz spöar de två största guldfavoriterna i hockey (blir det månne Schweiz-Slovakien i final eller kan finnarna blanda sig i????), en neger tar guld i skridsko (måste vara den förste svarte att ta ett individuellt OS-guld, Canada hade ju Iginla i förra OS-hockeyn), Sverige har lika många guld som Norge som brukar ta massvis med mer guld...

Blir det månne en thailändare som tar hem storslalomen för herrar kommer etiopiern att sopa hem guldet på femmilen eller kommer en mexikanska att ta guld i damernas slalom?????? Det verkar som om allt kan hända...
Citera
2006-02-18, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodansikte
Förstår inte hur Henrik Lundqvist kan vara så hypad. Nu har han släppt in 6 mål på 2 matcher. Tycker också att han lämnar dåliga returer som går rakt ut, fortsätter han göra så mot bra motstånd kommer Sverige att åka ur så de visslar om det.

Tycker också att det är märkligt att man föredrar halvtrötta NHL-spelare framför elitseriedito.

Du har inte sett så mycket av honom gissar jag på? Han har spelat bra ändå tycker jag. Mot Ryssland var han såld pga att backarna sket i att försvara. Pucken nu mot Lettland var ju en struntpuck det får man säga, men den betydde ju inget ändå.
Citera
2006-02-18, 19:56
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:

Brukar vara en vanlig janteåsikt, "de där divorna som tjänar en massa pengar ska inte komma hem och tro att de är något". Face it, det är de bästa spelarna vi har just nu, vilken ES-spelare skulle du vilja ha med istället?

Förövrigt tycker jag att Henke Lundqvist var bäst i Sverige tillsammans med Sundin mot ryssarna.
Citera
2006-02-18, 20:13
Medlem
Blodansiktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Brukar vara en vanlig janteåsikt, "de där divorna som tjänar en massa pengar ska inte komma hem och tro att de är något". Face it, det är de bästa spelarna vi har just nu, vilken ES-spelare skulle du vilja ha med istället?

Förövrigt tycker jag att Henke Lundqvist var bäst i Sverige tillsammans med Sundin mot ryssarna.

Det handlar verkligen inte om jantetänkande, tvärtom tycker jag att det är roligt att det går bra för svenskarna over there.
Jag tycker att de inte levererar som man kan kräva, även om det är i början av turneringen är insatsen sämre än vad man vill se. Visst börjar inte turneringen förrens slutspelet men man måste kämpa och spela hårt i varje match.
Citera
2006-02-18, 20:17
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Det handlar verkligen inte om jantetänkande, tvärtom tycker jag att det är roligt att det går bra för svenskarna over there.
Jag tycker att de inte levererar som man kan kräva, även om det är i början av turneringen är insatsen sämre än vad man vill se. Visst börjar inte turneringen förrens slutspelet men man måste kämpa och spela hårt i varje match.

Men vilka ES-spelare skulle gjort det bättre då?
Citera
2006-02-18, 20:20
Medlem
Arctic Mans avatar
Citat:

Tycker att damkronors Kim Martin är lätt överskattad. Hon hade ju fan inte en chans på straffarna, tack stolpen, ribban och studsig puck. Sen efter åt lät det som d som hon hade avgjort straffläggningen. Stör mig på henne och hela laget, dom va ju utspelade. Hade ett jävulskt flyt. Och efteråt pratas det om bragdguld, va?!! *suck* Hoppas nästan en praktig stor förlust i final. Bara för att dom ska sättas på plats.
Citera
2006-02-18, 20:24
Medlem
arezons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Einar
För några dagar sedan hade de varit en drömmotåndarna

Jo kanske, även om det nuförtiden känns som Canada är mer dröm. Då har vi iaf inget att förlora så att säga. Fast som det ser ut nu lär Schweiz vara favorit om vi nu möts i kvarten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in