Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-05, 14:05
  #1
Medlem
Har fått ett stort intresse som inom elektromagnetisk strålning och hur vi ovetandes omringar oss själva med strålning från allt ifrån Wifi till telefoner datorer och allt annat sladdlöst som ger oss strålning som är farligt i längden utan någon som talar om det för allmänheten.

Här är några klipp som jag tycker är intressanta att se på och om om man kollar mättaren så är det långt över gränsen för vad som klassas som säkert ifrån en mobil till en trådlös mus och wifi:

https://www.youtube.com/watch?v=_4XKNeOtzl4

https://www.youtube.com/watch?v=ICA19oKPi5I

https://www.youtube.com/watch?v=yqZ5VjEK4KY&t=220s

Så varför hör man aldrig någon som talar om detta eller iallafall ger en liten varning om att i längden är detta farligt för människor att vistas i såna här miljöer och liknande? Samma med 5G som är på gång också inte ett ord om dess farliga verkan den kommer ha på människor och djur.

Och har sett många klipp där folk använder helt vanliga Insektsnät gjorda av Aluminium för att blockera ut dessa farliga nivåer av strålning, men inte sett någon påpeka någon speciell sort av nät som man ska använda så är det någon kunnig inom ämnet om det går med vilken sorts Aluminium nät som helst eller behöver det vara något speciellt mått emellan rutorna för högsta verkan?
Citera
2018-05-05, 14:23
  #2
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Sök på Faraday cage, det är dessa hönsnät du tänker på. Skyddar mot utomstående elektromagnetiska fält.
Citera
2018-05-05, 14:36
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Sök på Faraday cage, det är dessa hönsnät du tänker på. Skyddar mot utomstående elektromagnetiska fält.


Tänkte mer på någonting att sätta på väggarna runt mitt sovrum så jag kan sova utan att bli kokad av strålning och få huvudvärk konstant. Har mer än 15 stycken olika Wifi anslutningar i närheten där jag bor som jag finner när jag startar mitt Wifi på datorn och alla dom går rakt igenom betonväggar och golv och igenom mig!

Kan man använda något sånt här tro? https://www.bauhaus.se/insektsnat-al...100x120cm.html
Citera
2018-05-05, 14:37
  #4
Medlem
holmiums avatar
Utförandet och materialet i en skärmbur beror på vilket våglängdsområde du vill skärma för. Det finns en ocean av litteratur inom ämnesområdet om du är seriöst intresserad. Jag bidrar med lite flashbacktrivia:

Långa våglängder går att skärma av med metallnät, när våglängen blir kortare behöver maskorna i nätet bli mindre. Ljus är en kortvågigare elektromagnetisk strålning än rädiovågor eller växelströmsfält.
Du kan själv verifiera detta förhållande genom att lysa med en ficklampa genom ett hönsnät, hönsnätet skärmar av ljuset dåligt.
Citera
2018-05-05, 14:41
  #5
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salabog
Tänkte mer på någonting att sätta på väggarna runt mitt sovrum så jag kan sova utan att bli kokad av strålning och få huvudvärk konstant. Har mer än 15 stycken olika Wifi anslutningar i närheten där jag bor som jag finner när jag startar mitt Wifi på datorn och alla dom går rakt igenom betonväggar och golv och igenom mig!

Kan man använda något sånt här tro? https://www.bauhaus.se/insektsnat-al...100x120cm.html
Absolut! Det blir då en faradaybur
Citera
2018-05-05, 14:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Utförandet och materialet i en skärmbur beror på vilket våglängdsområde du vill skärma för. Det finns en ocean av litteratur inom ämnesområdet om du är seriöst intresserad. Jag bidrar med lite flashbacktrivia:

Långa våglängder går att skärma av med metallnät, när våglängen blir kortare behöver maskorna i nätet bli mindre. Ljus är en kortvågigare elektromagnetisk strålning än rädiovågor eller växelströmsfält.
Du kan själv verifiera detta förhållande genom att lysa med en ficklampa genom ett hönsnät, hönsnätet skärmar av ljuset dåligt.

Tackar för informationen och ja jag är intresserad efter att ha fått öppnat ögonen till det här. Sjukt att ingen talar om dessa vardagliga saker tusentals människor använder och har i sitt hem varje dag. Och hur personer och unga barn sover med dessa telefoner på natten lång utan att veta hur mycket strålning en smart telefon avger utan ens att använda den! Trodde allting detta var en myt men fakta visar annat.
Citera
2018-05-05, 14:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Absolut! Det blir då en faradaybur


Tackar för svaret blir att köpa några såna rullar och inreda mina väggar i mitt sovrum och se om det ger resultat och om man känner sig lite mer ren i sin hälsa och i sin sömn
Citera
2018-05-05, 15:19
  #8
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Är du kvinna?

Spelar det någon roll?

Om du nu lyckas bygga en faraday-bur till ditt sovrum visst borde det inte gå att få täckning på mobilen?
Citera
2018-05-05, 15:57
  #9
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Spelar det någon roll?

Om du nu lyckas bygga en faraday-bur till ditt sovrum visst borde det inte gå att få täckning på mobilen?

Det är korrekt. Det svåra är att falsa skarvarna mellan skärmfolierna så det bir RF-tätt. Fönster och dörrar är inte lätta att skärma heller.... kanske lättare att sova i nån övergiven gruvgång.

I ett sovrum lär den högsta fältstyrkan alstras av den egna mobiltelefonen, detta kan man fixa genom att lägga telefonen i en smörgåsask av metall.
Citera
2018-05-05, 16:08
  #10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
I ett sovrum lär den högsta fältstyrkan alstras av den egna mobiltelefonen, detta kan man fixa genom att lägga telefonen i en smörgåsask av metall.


Alternativt göra som jag och helt enkelt bara stänga av mobilen på nätterna.
Citera
2018-05-05, 16:11
  #11
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Alternativt göra som jag och helt enkelt bara stänga av mobilen på nätterna.

Ja i de fall detta är möjligt
Som du kanske känner till så går inte en iphone att stänga av utan att man skruvar i sär den och demonterar batteriet.
Citera
2018-05-05, 16:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Ja i de fall detta är möjligt
Som du kanske känner till så går inte en iphone att stänga av utan att man skruvar i sär den och demonterar batteriet.


Eller så gör man bara som han i videon och sätter mobilen på Flygplansläge:

https://www.youtube.com/watch?v=_4XKNeOtzl4&t=71s

Verkar ju iallafall totallt att stänga av strömningen av strålning ifrån mobilen enligt mätaren även om den är påslagen. Istället för att sova med den uppkopplad till wifi eller något annat trådlöst nät hela natten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback