Citat:
Ursprungligen postat av
Wowbagger2000
Hade växellådan skurit om du kört 4 mil till? Nä, troligen inte, alltså är den ok, även om den inte är ny givetvis. Och läcker en packning är det väl inte hela världen om de ska ta isär det igen och byta dem och oljan när din nya motor har kommit. Dock anmärkningsvärt att de inte finns på lager i Sverige om det nu är ett vanligt problem med dem.
Har du inte fjärrstyrning på värmen? Eller en timer åtminstone?
Att en enstaka gång låta batterierna stå fulladdade är nog ingen fara, men du har ju kört 20 000 mil med bilen, har du inte lärt dig vad som gäller för din bil ännu?
Ja, det är ju det som är grejen, den har rullat 20.000 mil, så den rullar ju varje dag annars, den är inte van att stå still så länge.
Växellådan är nyrenoverad, helrenoverad med nya lager, nya kugghjul, ny parkeringsspärr och allting, så det är klart att jag är rädd om lådan nu.
Egentligen vill jag inte köra nu med den gamla oljan som de hällt i igen, om du förstår vad jag menar.
När de byter motorn så får jag även ny olja och nya packningar och ny oljetätning.
Därför känns det lite onödigt att köra nu.
Jag kan förvärma kupen med nyckeln, genom att trycka på en knapp om jag är nära bilen, då värmer den ett kvart, men den drar inte så mycket kWh då, max ett par procent tror jag.
Bättre i så fall att sätta igång bilen och slå på klimatanläggningen på 27 grader, då förbrukar den väl en del, men det tar nog ändå två timmar innan den gått ner till 80%.
Det finns 7 olika sorters motorer till ZOE, så det är inte så konstigt att de inte har alla på lager i sverige.