Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-30, 21:30
  #1
Medlem
rcin39s avatar
hejsan, anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att jag vill ha eran åsikt om mitt problem. jag har rökt cannabis under kanske 4 års tid dagligen med vissa undantag, nu har jag inte rökt på nästan 1 år, men istället så dricker jag en del alkohol vilket jag inte gjorde när jag rökte. när jag inte gör någon aktivitet så kanske jag dricker i snitt runt 1L vin ensam (jag har en flickvän som jobbar kvällstid som inte ser hur mycket jag dricker). förut tränade jag mycket men sedan jag träffat min flickvän så tränar jag inget. anledningen till att jag dricker är för att jag vill uppnå rus liknande cannabis. anser ni att detta klassas som beroende?
Citera
2018-04-30, 21:34
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-04-30, 21:36
  #3
Medlem
Krusensnorres avatar
Varför dricker du?
Citera
2018-04-30, 21:45
  #4
Medlem
rcin39s avatar
jag vet inte egentligen, jag trivs bra på mitt jobb och jag älskar min flickvän, dock så hamnar jag i dåliga perioder när livet känns hopplöst men jag misstänker att de beror på att jag dricker. min lillebror gick bort för 3 år sedan helt utan anledning (plötsligt hjärtstopp) men vet inte om de är därför jag dricker. rökte massa gräs innan dess och kände mig nere innan det hände. en anledning till att jag dricker skulle kanske vara att jag får mera usg att äta mat vilket egentligen är målat till all berusning för mig. när jag dricker så är målet inte att bli skit full utan att "njuta" utav min skräpmat som jag köper. förrut var jag noggrann med att äta bra även fast jag rökte men nu dom senaste 12-18 månaderna har jag inte brytt mig och ätit mycke snabbmat istället
Citera
2018-04-30, 21:52
  #5
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcin39
hejsan, anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att jag vill ha eran åsikt om mitt problem. jag har rökt cannabis under kanske 4 års tid dagligen med vissa undantag, nu har jag inte rökt på nästan 1 år, men istället så dricker jag en del alkohol vilket jag inte gjorde när jag rökte. när jag inte gör någon aktivitet så kanske jag dricker i snitt runt 1L vin ensam (jag har en flickvän som jobbar kvällstid som inte ser hur mycket jag dricker). förut tränade jag mycket men sedan jag träffat min flickvän så tränar jag inget. anledningen till att jag dricker är för att jag vill uppnå rus liknande cannabis. anser ni att detta klassas som beroende?

Det är väl snarare att klassas som en livsstil som inte kan leda till annat än succe?
__________________
Senast redigerad av tongzhi 2018-04-30 kl. 21:55.
Citera
2018-04-30, 21:54
  #6
Medlem
sfrges avatar
Nu hänger jag inte med. Du skriver Luddigt. Måste du dricka för att kunna njuta när du äter?
Citera
2018-04-30, 21:55
  #7
Medlem
rcin39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tongzhi
Det är väl snarare att klassas som en livsstil som inte kan leda till annat än succe?


va?
Citera
2018-04-30, 21:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcin39
jag vet inte egentligen, jag trivs bra på mitt jobb och jag älskar min flickvän, dock så hamnar jag i dåliga perioder när livet känns hopplöst men jag misstänker att de beror på att jag dricker. min lillebror gick bort för 3 år sedan helt utan anledning (plötsligt hjärtstopp) men vet inte om de är därför jag dricker. rökte massa gräs innan dess och kände mig nere innan det hände. en anledning till att jag dricker skulle kanske vara att jag får mera usg att äta mat vilket egentligen är målat till all berusning för mig. när jag dricker så är målet inte att bli skit full utan att "njuta" utav min skräpmat som jag köper. förrut var jag noggrann med att äta bra även fast jag rökte men nu dom senaste 12-18 månaderna har jag inte brytt mig och ätit mycke snabbmat istället

Ta lite av pengarna du kastar bort på knark och sprit, och betala för lite terapi. Då kanske du finner orsaken till varför du knarkar och super, vilket på sikt bara kommer göra ditt liv ännu sämre.
Citera
2018-04-30, 21:56
  #9
Medlem
rcin39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Nu hänger jag inte med. Du skriver luddigt.
Dricker du och äter snabbmat samtidigt?

är full nu när jag skriver detta inlägg, sorry. ja exakt. jag köper med mig mat/snacks innan jag dricker för att kunna "muncha" på det när jag väl blir berusad
Citera
2018-04-30, 21:57
  #10
Medlem
tongzhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcin39
va?
Har du redan läst tråden jag refererade eller är du full?
Citera
2018-04-30, 21:58
  #11
Medlem
eenoks avatar
Rök hellre det är mycket nyttigare för kroppen och hjärnan, alla droger sviker i slut ändan men alkohol är djävulens vatten, sluta drick så fort som möjligt tänk efter själv förfan ryck upp dig börja promenera regelbundet och gör allting för att ta bort tid från missbruket.
Citera
2018-04-30, 21:58
  #12
Medlem
Ingen aning. Dessutom, vad får man för rus av en liter vin? Fan, jag dricker nog också runt en sån mängd allt som oftast, åtminstone fyra gånger i veckan. Blir inte full.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback