Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-25, 21:49
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcin39
Ja jag år full nu. Har druckit ungefär 1,5 L vin. Grejen är Att jag känner inget behov utav att umgås med andra människor, och ännu mindre när jag dricker. Svårt att säga varför jag känner så, därför jag söker andra som kanske känner likadant
Så klart att det inte är rätt,..jag tycker du ska hasa dig iväg på AA-möten på kvällarna. Lycka till
Citera
2018-09-25, 21:58
  #158
Medlem
Alkohol och droger ska vara en belöning, inte en vardag. Dessutom njuter man så sjukt jävla mycket mer av att rulla upp en fet nån gång i månaden än att röka varje dag. Älskar att se fram emot saker.
Citera
2018-09-25, 22:21
  #159
Medlem
Jag kände likadant som du för några år sen. Till slut var jag så fast att det blev alkisstatus på det hela. Om du känner att det håller på att gå överstyr så bromsa in och avstå två veckor. Blir det svårt, ja, då har du en klar varningssignal där. (Ja, jag vet att inte det var vad du frågade om.)

Tips på länk ifall du kommer på andra tankar:

https://alkoholhjalpen.se/forum
Citera
2018-09-25, 22:32
  #160
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Dricker ensam och umgås mindre med människor" från "övriga droger" infogad./mod
Citera
2018-10-17, 07:19
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcin39
hejsan, anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att jag vill ha eran åsikt om mitt problem. jag har rökt cannabis under kanske 4 års tid dagligen med vissa undantag, nu har jag inte rökt på nästan 1 år, men istället så dricker jag en del alkohol vilket jag inte gjorde när jag rökte. när jag inte gör någon aktivitet så kanske jag dricker i snitt runt 1L vin ensam (jag har en flickvän som jobbar kvällstid som inte ser hur mycket jag dricker). förut tränade jag mycket men sedan jag träffat min flickvän så tränar jag inget. anledningen till att jag dricker är för att jag vill uppnå rus liknande cannabis. anser ni att detta klassas som beroende?

Det stora varningstecknet är väl att du dricker ensam och i smyg. Ta tag i situationen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback