2018-05-04, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123ADHD
Nej det r vi inte, men vi r p G och jag vet inte riktigt hur jag ska tackla detta d jag varit singel vldigt lnge, samtidigt har jag gillat denna person i flera r och denna person vet allt om mig och jag vet allt om henne. Men jag r fortfarande osker hur jag kommer tackla vissa situationer med barnen? har dock trffat barnen fr ngot r sedan d vi r ''kompisar'' samt mina syskon har barn i samma lder s helt tappad r man ju inte... r bara osker helt enkelt. Givetvis hade det varit bttre att dejta ngon utan barn men om nu denna person stmmer in 100% p allt, hur skall man agera d? som sagt skulle aldrig dejta en singelmamma annars som jag mste ''lra'' knna p nytt, detta r ngot helt annat.

D r mitt rd att ta det vldigt lngsamt. Hoppa inte in i ngon familjekonstellation utan bygg upp en trygg vuxen relation som srbos under flera r innan ni ens brjar prata om att flytta ihop. Kanske kommer ni inte alls dit och det r ocks ok. Innan ni tar steget att bo ihop, om ni kommer dit, s spendera mycket tid tillsammans med barnen, sov ver, semestra ihop osv. Flytta inte ihop om du inte genuint knner att du inte bara vill bo med henne utan ven med hennes barn.
Citera
2018-05-04, 21:21
Medlem
Citat:
Har du hrt talas om krlek? eftersom jag brjar bli ganska gammal och krlek r svrare att hitta s dejtar jag hellre ngon som jag kommer 100% verrens med och har kul med, n att dejta ngon yngre som r extremt osker och aldrig tar initiativ, det r en ren chansning och drav sker jag rd och tips

Det var exakt det jag tnkte p: krlek.
Finns krleken dr s r det vrt allt jobb. Tnk inte p problem, njut av att hjlpa till och var en del av hennes vrld med nje.
Citera
2018-05-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Ekonomisk trygghet och krlek r samma sak fr kvinnor.
S sant, s sant.
Citera
2018-05-04, 22:38
Medlem
Citat:
Nej det r vi inte, men vi r p G och jag vet inte riktigt hur jag ska tackla detta d jag varit singel vldigt lnge, samtidigt har jag gillat denna person i flera r och denna person vet allt om mig och jag vet allt om henne. Men jag r fortfarande osker hur jag kommer tackla vissa situationer med barnen? har dock trffat barnen fr ngot r sedan d vi r ''kompisar'' samt mina syskon har barn i samma lder s helt tappad r man ju inte... r bara osker helt enkelt. Givetvis hade det varit bttre att dejta ngon utan barn men om nu denna person stmmer in 100% p allt, hur skall man agera d? som sagt skulle aldrig dejta en singelmamma annars som jag mste ''lra'' knna p nytt, detta r ngot helt annat.

Kan inte se problemet rligt talat.
Gillar du henne?
Verkar hon som ngon du kan dela ditt liv med?
Kommer du fixa att ha barn runt dej och inte alltid vara prio 1. Kr.
Du kommer sjlv kunna vlja med tiden hur stor del du vill ta av barnen prata om det bara med henne ordenligt s du vet vad hon frvntar sej om det blir serist.
Citera
2018-05-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Man kan ju frga sig hur mnga kvinnor som vill starta en (seris) relation med en singelpappa . Till och med kvinnor som redan har barn fredrar mn utan barn.

Det r rtt bizarrt hur villiga barnlsa mn verkar vara att bli plastpappor t andra mns barn jmfrt med tvrtom, s varfr skall vi mn vara "bttre"?

Du har aldrig varit inne p familjeliv mrker jag

Dr kryllar det av kvinnor som blivit tillsammans med singelpappor (som glatt lmpar av hela frldraansvaret p sin nya tjej) och frgor om hur man frhller sig till bonusbarnen och biomamman. De har ett helt eget underforum dr. Tror nog att det r bra mycket vanligare att singelpappor hittar ngon ny n att singelmammor gr det...
Citera
2018-05-04, 23:07
Medlem
Tnkte ge en annan bild av singelmamman n den TS gav, en jag tror r mer vanligt frekommande. Vi brjar med varfr mamman blev singel till att brja med.

De brjade som ett ganska normalt jmstllt par, men nr de fick barn fll nd allt extraarbete p henne. Hon fick tjata om att han skulle hjlpa till med att laga mat, passa sina egna barn och plocka upp sina strumpor frn golvet. Och han gjorde det nd aldrig utan surade, drog till gymmet eller stannade kvar p after work med polarna till efter att barnen lagt sig. Till slut trttnade hon p att alltid tjata och alltid bli besviken. Hon knde att eftersom hon nd redan gjorde allt jobb s skulle det vara enklare att vara ensam - fr d skulle hon iallafall slippa brken.

Hon trivs som ensam. Nr han har barnen r hon ntligen ledig - fr frsta gngen sen hon fick dem. Och nr hon har barnen r ju allt som vanligt minus brk. Men hon lngtar efter sex. Inte familjeliv - been there, done that - en srbo att bara dela romantik med. Middagar, filmkvllar, och sex. Krlek. Inga krav, inget tjat, ingen besvikelse.
Citera
2018-05-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Tnkte ge en annan bild av singelmamman n den TS gav, en jag tror r mer vanligt frekommande. Vi brjar med varfr mamman blev singel till att brja med.

De brjade som ett ganska normalt jmstllt par, men nr de fick barn fll nd allt extraarbete p henne. Hon fick tjata om att han skulle hjlpa till med att laga mat, passa sina egna barn och plocka upp sina strumpor frn golvet. Och han gjorde det nd aldrig utan surade, drog till gymmet eller stannade kvar p after work med polarna till efter att barnen lagt sig. Till slut trttnade hon p att alltid tjata och alltid bli besviken. Hon knde att eftersom hon nd redan gjorde allt jobb s skulle det vara enklare att vara ensam - fr d skulle hon iallafall slippa brken.

Hon trivs som ensam. Nr han har barnen r hon ntligen ledig - fr frsta gngen sen hon fick dem. Och nr hon har barnen r ju allt som vanligt minus brk. Men hon lngtar efter sex. Inte familjeliv - been there, done that - en srbo att bara dela romantik med. Middagar, filmkvllar, och sex. Krlek. Inga krav, inget tjat, ingen besvikelse.
Mmm...ntligen nn som fattar det.
Citera
2018-05-04, 23:34
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Dumt att starta en till trd s jag frgar hr istllet.

Skulle aldrig dejta en singelmorsa heller d det knns som det redan kommer att misslyckas, men nu r min situation shr att denna person har jag knnt i vldigt mnga r och vi kommer verrens p alla plan, jag r inte heller s jvla ung lngre, s kan ni ge mig lite tips och rd? bda r ca 40+, bra jobb och vi tnker kpa ngot stort boende.

kan tillgga att jag knde henne innan hon fick barn, skulle aldrig vilja dejta en annan annars men d jag vet ''allt'' s knns det lite mer safe, dock frstr jag att det kommer uppst problem i vardagen.

Lter inte som att du har ngra egna barn, ta en funderare p om du inte vill ha det. Antar att hon inte vill ha flera. 40+ liksom och har redan barn...
Citera
2018-05-05, 00:04
Medlem
gersmans avatar
Singlar r singlar fr att ingen str ut med dem.
Citera
2018-05-05, 13:06
Medlem
Lgg till att det inte r dina barn. Det r en stor nackdel.

Frsk inte bli ihop med mammor.
Citera
2018-05-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfritid
Du, hur ofta hnder det inte att den nya snubben tjejen fr ett eget barn? D re nya familjen som rknas och nya pappan som bestmmer allt.

Ja, det r det enda sttet som kan "fixa" en del av problemen.
Citera
2018-05-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Du har aldrig varit inne p familjeliv mrker jag

Dr kryllar det av kvinnor som blivit tillsammans med singelpappor (som glatt lmpar av hela frldraansvaret p sin nya tjej) och frgor om hur man frhller sig till bonusbarnen och biomamman. De har ett helt eget underforum dr. Tror nog att det r bra mycket vanligare att singelpappor hittar ngon ny n att singelmammor gr det...

Singelpappor hittar singelmammor, singelmammor hittar bde singelpappor och singelkillar utan barn. Jag tror det r vldigt svrt fr en singelpappa att trffa en betydligt yngre snygg tjej utan barn som inte vill ha egna barn men vill vara styvmor. Bara fr att man r pappa betyder inte det att man ven vill bli plastpappa t nn annan snubbes ungar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in