2018-04-29, 18:23
Medlem
Poke53281s avatar
@Sunisastar,

Jag tror mnga flashbackare r rtt s unga, och ofta rdda fr att ta ansvar fr ngon andras liv. Det r ju klart man helst vill bilda egen familj, och det r absolut klart ensamma mdrar sker krlek som alla andra, men rdslan fr att man ska bli nn slags mjlkko - finns ju sklart dr, fr man undrar sig ju ocks om "singelmamman/pappan" inte bara sker en ekonomisk trygghet - utom r kr i en - p riktigt!

Det r en rdsla - ja - och ngra gnger fr man offra sig lite, ta en chans.

Man kan ju t.eks tnka sig att nn som har haft ett frhllande tidigare och har ett barn med p "kpet", r mycket trevligare, stller mindre krav p hur "du" ska vara, och r villig till att g mycket lngre fr att partnerskapet ska fungera, eller hur?

S det r inte s att jag t.eks skulle vilja utesluta mammor, absolut inte - jag kan snllt frestlla mig att dom r riktig empatiska och tlmodiga istllet fr oerfarna som bara letar efter "drmprinsen".
Citera
2018-04-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poke53281
@Sunisastar,

Jag tror mnga flashbackare r rtt s unga, och ofta rdda fr att ta ansvar fr ngon andras liv. Det r ju klart man helst vill bilda egen familj, och det r absolut klart ensamma mdrar sker krlek som alla andra, men rdslan fr att man ska bli nn slags mjlkko - finns ju sklart dr, fr man undrar sig ju ocks om "singelmamman/pappan" inte bara sker en ekonomisk trygghet - utom r kr i en - p riktigt!

Det r en rdsla - ja - och ngra gnger fr man offra sig lite, ta en chans.

Man kan ju t.eks tnka sig att nn som har haft ett frhllande tidigare och har ett barn med p "kpet", r mycket trevligare, stller mindre krav p hur "du" ska vara, och r villig till att g mycket lngre fr att partnerskapet ska fungera, eller hur?

S det r inte s att jag t.eks skulle vilja utesluta mammor, absolut inte - jag kan snllt frestlla mig att dom r riktig empatiska och tlmodiga istllet fr oerfarna som bara letar efter "drmprinsen".
Ekonomisk trygghet och krlek r samma sak fr kvinnor.
Citera
2018-04-29, 18:34
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunisastar
Jag r ensamstende men har en ordnat ekonomi...har mn (brder och kusiner) runt i kring mig som kan reparera osv...har bil...r ingen parasit heller...s vad du har ftt det dr ifrn vet jag inte. Dremot sker jag krleken som dom flesta andra? En ensamstende mamma r dessutom s duktig och stark s hon kan klara av mngder med grejer sjlv...varfr ska man bli apatisk och frlita sig p ngon annan? Sluta svrta ner denna grupp!

Mitt inlgg var rent hypotetiskt och hade du lst noga s skrev jag klart och tydligt att jag inte anser att alla singelmorsor r golddiggers och att de som knner sig trffade undanbedes komma med inlgg som inte mnar trdens diskussionsunderlag. Likt ditt resonemang "ingen parasit, sluta svrta ner denna grupp". Jag knner till ett antal fall dr just dessa singelmorsor sagt rakt ut till sina vnninor att denna gng (d de inleder ett nytt frhllande) ska de ven f ekonomisk trygghet osv och det har de ocks gjort. Numera bor de i fin villa med bilar, resor etc och mannen str fr det mesta och kvinnan har numera nsan i vdret fast de fortfarande har ett lgavlnat kvinnodominerat yrke...

Sjlv skulle jag aldrig f fr mig att dejta och n mindre inleda ett frhllande med en singelmamma. Tack, men nej tack! Mister du en str dig ter tusen och med ditt resonemang s har du knappast frndrat min syn p saken.

ps: fick du din skrivkunskap i svenska frn SFI?
Citera
2018-04-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Mitt inlgg var rent hypotetiskt och hade du lst noga s skrev jag klart och tydligt att jag inte anser att alla singelmorsor r golddiggers och att de som knner sig trffade undanbedes komma med inlgg som inte mnar trdens diskussionsunderlag. Likt ditt resonemang "ingen parasit, sluta svrta ner denna grupp". Jag knner till ett antal fall dr just dessa singelmorsor sagt rakt ut till sina vnninor att denna gng (d de inleder ett nytt frhllande) ska de ven f ekonomisk trygghet osv och det har de ocks gjort. Numera bor de i fin villa med bilar, resor etc och mannen str fr det mesta och kvinnan har numera nsan i vdret fast de fortfarande har ett lgavlnat kvinnodominerat yrke...

Sjlv skulle jag aldrig f fr mig att dejta och n mindre inleda ett frhllande med en singelmamma. Tack, men nej tack! Mister du en str dig ter tusen och med ditt resonemang s har du knappast frndrat min syn p saken.

ps: fick du din skrivkunskap i svenska frn SFI?

Det r hgst troligt att det finns sdana individer som du beskriver, skitstvlar finns i alla grupper, men vad r det som hindrar killen i frga att bara g om han knner sig som en vandrande plnbok? Var finns ryggraden och sjlvrespekten hos en sdan man? Eller r han s desperat efter sllskap att han blundar och biter ihop? Bda utnyttjar i s fall varandra och fr dras med situationen de satt sig i.

Sjlv vill jag inte trassla in en man i vare sig mitt vardagsliv eller min ekonomi. r singelmamma nu och har nyss kommit ur ett fyra r srbofrhllande. Nr jag trffar en ny man kommer det med all sannolikhet bli samma upplgg d. Barnen behver inte en till pappa och jag har hellre en vuxen relation n leker bonusfamilj.
Citera
2018-05-03, 20:17
Medlem
Dumt att starta en till trd s jag frgar hr istllet.

Skulle aldrig dejta en singelmorsa heller d det knns som det redan kommer att misslyckas, men nu r min situation shr att denna person har jag knnt i vldigt mnga r och vi kommer verrens p alla plan, jag r inte heller s jvla ung lngre, s kan ni ge mig lite tips och rd? bda r ca 40+, bra jobb och vi tnker kpa ngot stort boende.

kan tillgga att jag knde henne innan hon fick barn, skulle aldrig vilja dejta en annan annars men d jag vet ''allt'' s knns det lite mer safe, dock frstr jag att det kommer uppst problem i vardagen.
Senast redigerad av 123ADHD 2018-05-03 kl. 20:20.
Citera
2018-05-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123ADHD

Skulle aldrig dejta en singelmorsa heller d det knns som det redan kommer att misslyckas, men nu r min situation shr att denna person har jag knnt i vldigt mnga r och vi kommer verrens p alla plan, jag r inte heller s jvla ung lngre, s kan ni ge mig lite tips och rd? bda r ca 40+, bra jobb och vi tnker kpa ngot stort boende.

kan tillgga att jag knde henne innan hon fick barn, skulle aldrig vilja dejta en annan annars men d jag vet ''allt'' s knns det lite mer safe, dock frstr jag att det kommer uppst problem i vardagen.

Ni r allts tillsammans redan? Sedan hur lnge? Vad r det fr rd du behver?
Citera
2018-05-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitt-namn
Det r bland annat drfr som man inte ska dejta singelmammor. Lgg ven till:

- Du kommer ALDRIG att vara prioriterad - ngonsin!
- Barnen (nr de blir tonring) kommer skrika "Du r inte min pappa!" och liknande.
- Fster du dig vid barnen nr de r sm och det blir slut ngra r senare kommer du aldrig att f se dem igen.
- Du har massa nya skyldigheter men inga nya rttigheter.
- Du kan f stora problem nr det gller dina mjligheter att bestmma/sga till barnen. Mamman kommer frsvara sina barn vid tillsgning oavsett om de har gjort fel och betett sig illa p ett stt som aldrig skulle ske om man var biologisk far.

Ovanstende r hypotetiskt men mer eller mindre sant beroende p tjej, barnens lder osv. Finns mnga fler nackdelar men har annat att gra nu.

Du, hur ofta hnder det inte att den nya snubben tjejen fr ett eget barn? D re nya familjen som rknas och nya pappan som bestmmer allt.
Citera
2018-05-03, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123ADHD

Det lter som att du bara tog ngon fr att du r desperat.
Citera
2018-05-04, 02:29
Medlem
MrWalross avatar
Ta aldrig en kvinna med avkomma. Punkt slut.
Annars kan du lika grna skra av dig kuken.
Citera
2018-05-04, 06:36
Medlem
Man kan ju frga sig hur mnga kvinnor som vill starta en (seris) relation med en singelpappa . Till och med kvinnor som redan har barn fredrar mn utan barn.

Det r rtt bizarrt hur villiga barnlsa mn verkar vara att bli plastpappor t andra mns barn jmfrt med tvrtom, s varfr skall vi mn vara "bttre"?
Citera
2018-05-04, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfritid
Det lter som att du bara tog ngon fr att du r desperat.

Har du hrt talas om krlek? eftersom jag brjar bli ganska gammal och krlek r svrare att hitta s dejtar jag hellre ngon som jag kommer 100% verrens med och har kul med, n att dejta ngon yngre som r extremt osker och aldrig tar initiativ, det r en ren chansning och drav sker jag rd och tips
Citera
2018-05-04, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Ni r allts tillsammans redan? Sedan hur lnge? Vad r det fr rd du behver?

Nej det r vi inte, men vi r p G och jag vet inte riktigt hur jag ska tackla detta d jag varit singel vldigt lnge, samtidigt har jag gillat denna person i flera r och denna person vet allt om mig och jag vet allt om henne. Men jag r fortfarande osker hur jag kommer tackla vissa situationer med barnen? har dock trffat barnen fr ngot r sedan d vi r ''kompisar'' samt mina syskon har barn i samma lder s helt tappad r man ju inte... r bara osker helt enkelt. Givetvis hade det varit bttre att dejta ngon utan barn men om nu denna person stmmer in 100% p allt, hur skall man agera d? som sagt skulle aldrig dejta en singelmamma annars som jag mste ''lra'' knna p nytt, detta r ngot helt annat.
Senast redigerad av 123ADHD 2018-05-04 kl. 07:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in