Citat:
Ursprungligen postat av
Sunisastar
Jag är ensamstående men har en ordnat ekonomi...har män (bröder och kusiner) runt i kring mig som kan reparera osv...har bil...är ingen parasit heller...så vad du har fått det där ifrån vet jag inte. Däremot söker jag kärleken som dom flesta andra? En ensamstående mamma är dessutom så duktig och stark så hon kan klara av mängder med grejer själv...varför ska man bli apatisk och förlita sig på någon annan? Sluta svärta ner denna grupp!
Mitt inlägg var rent hypotetiskt och hade du läst noga så skrev jag klart och tydligt att jag inte anser att alla singelmorsor är golddiggers och att de som känner sig träffade undanbedes komma med inlägg som inte ämnar trådens diskussionsunderlag. Likt ditt resonemang
"ingen parasit, sluta svärta ner denna grupp". Jag känner till ett antal fall där just dessa singelmorsor sagt rakt ut till sina vänninor att denna gång (då de inleder ett nytt förhållande) ska de även få ekonomisk trygghet osv och det har de också gjort. Numera bor de i fin villa med bilar, resor etc och mannen står för det mesta och kvinnan har numera näsan i vädret fast de fortfarande har ett lågavlönat kvinnodominerat yrke...
Själv skulle jag aldrig få för mig att dejta och än mindre inleda ett förhållande med en singelmamma. Tack, men nej tack! Mister du en står dig åter tusen och med ditt resonemang så har du knappast förändrat min syn på saken.
ps: fick du din skrivkunskap i svenska från SFI?