2020-09-18, 11:26
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Vilka scampriser? Historiskt har spel fortfarande varit dyrare än de 7-800 vi kommer att betala för nästa generation.
På 90-talet kostade spel också 6-800, och då har vi med inflation cirka 11-1200 i dagens värde.

Sony är väl ändå den du knappast ska klaga hos? De släpper färdiga spel ändå.
Klaga istället hos Activision som fortfarande inte kommer att släppa fullständiga spel trots prishöjningen.
Exakt så. Folk är gnälliga idioter. Inflationsjusterat så är ps5 billigare än både ps2 och ps3.
Citera
2020-09-18, 11:26
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Vilka scampriser? Historiskt har spel fortfarande varit dyrare än de 7-800 vi kommer att betala för nästa generation.
På 90-talet kostade spel också 6-800, och då har vi med inflation cirka 11-1200 i dagens värde.

Sony är väl ändå den du knappast ska klaga hos? De släpper färdiga spel ändå.
Klaga istället hos Activision som fortfarande inte kommer att släppa fullständiga spel trots prishöjningen.

Går inte att jämföra med 90-talet. Många av storspelen idag säljer 10-20+ miljoner ex. De har även DLC, mikorotransaktioner, VC, deluxe editions, digital editions (som de tjänar mera på).
Citera
2020-09-18, 11:33
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Går inte att jämföra med 90-talet. Många av storspelen idag säljer 10-20+ miljoner ex. De har även DLC, mikorotransaktioner, VC, deluxe editions, digital editions (som de tjänar mera på).
Jo, det går att jämföra för det du nämner påverkar bara företagens plånbok. Vi konsumenter får fortfarande betala betydligt mindre än vad vi fick då. Företag vill alltid tjäna så mycket pengar det bara går, men oavsett om du lever på 90-talet eller idag så betalar du idag några hundralappar mindre i penningvärde än vad du som konsument gjorde på 90-talet.

Vi ger dem pengar för att få ett spel. Får vi ett bra spel så är transaktionen med beröm godkänt slutförd. Varför ska vi bry oss hur mycket ett spel säljer, mer än att hoppas att det faktiskt säljer mycket så att vi eventuellt får uppföljare för serier som förtjänar det?
Senast redigerad av Nihenna 2020-09-18 kl. 11:36.
Citera
2020-09-18, 11:44
Medlem
JoeL431s avatar
Fungerar det att spela på en mindre ny TV som inte är 4k och 120hz eller skulle det vara en skymf?

Sedan en till dum fråga går det att spela DVD och Bluray-film på konsolen, samt är den regionslåst för film eller går det att spela både region 1 och 2/a och b etc?
Citera
2020-09-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Fungerar det att spela på en mindre ny TV som inte är 4k och 120hz eller skulle det vara en skymf?

Sedan en till dum fråga går det att spela DVD och Bluray-film på konsolen, samt är den regionslåst för film eller går det att spela både region 1 och 2/a och b etc?

Säljs det ens tv som inte är 4k? Tycker definitivt att du bör ha 4k tv med minst 100 hz. Tv apparater har mellan 50-200 (om de nya har ännu mer).

Ja dvd och bluray går att spela om du köper den PS5 versionen. PS4 var inte region locked men har inte hört något om PS5 men antar samma
Citera
2020-09-18, 11:52
Medlem
Citat:

Problemet med att köra på TV (beroende på spel) är att de ofta har väldigt dålig responstid. Vilket gör att du riskerar släp i bilden.. FPS spel skulle jag tex aldrig spela på TV, men spel som FIFA osv ofta kan funkar rätt ok
Citera
2020-09-18, 11:55
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Problemet med att köra på TV (beroende på spel) är att de ofta har väldigt dålig responstid. Vilket gör att du riskerar släp i bilden.. FPS spel skulle jag tex aldrig spela på TV, men spel som FIFA osv ofta kan funkar rätt ok
Moderna TVs har spelläge som drar ner responstiden. Kanske inte de absolut billigaste har, men min Samsung Q70R har det och den känner av det direkt när det är ett spel sätts igång, eller när jag exempelvis startar upp Netflix från PS4an.
Citera
2020-09-18, 11:56
Medlem
Citat:
Moderna TVs har spelläge som drar ner responstiden. Kanske inte de absolut billigaste har, men min Samsung Q70R har det och den känner av det direkt när det är ett spel sätts igång, eller när jag exempelvis startar upp Netflix från PS4an.

ja de högre modellen har väl OK.. Men ofta ligger de kanske på en 30ms+ jfrt med en gamingskärm på 1ms.. jag märker rätt stor skillnad
Citera
2020-09-18, 12:03
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdkakall
Säljs det ens tv som inte är 4k? Tycker definitivt att du bör ha 4k tv med minst 100 hz. Tv apparater har mellan 50-200 (om de nya har ännu mer).

Ja dvd och bluray går att spela om du köper den PS5 versionen. PS4 var inte region locked men har inte hört något om PS5 men antar samma

Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Tack! Jag råkade hälla ut vätska på min TV så köpte en billigare begagnad i paniken. Jag får börja med att skaffa mig en värdig skärm eller TV inser jag.
Citera
2020-09-18, 12:05
Medlem
Citat:
Tack! Jag råkade hälla ut vätska på min TV så köpte en billigare begagnad i paniken. Jag får börja med att skaffa mig en värdig skärm eller TV inser jag.

sitter i samma situation..köpte en 27" 1080p 1ms skärm för ca 1,5 år sedan till mitt PS4 men tänkte uppgradera denna..tror jag väntar till Black Friday och se vad som finns..och om det är värt att skaffa en 4k 120hz skärm för dessa är rätt saftiga just nu
Citera
2020-09-18, 12:10
Bannlyst
Citat:
Responsen räcker om den är under 30 ms, du kommer inte märka någon skillnad om den är snabbare än så.
Citera
2020-09-18, 12:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken89
Ja det ser onekligen mörkt ut.

Ja det kan man lugnt säga, själva idéen av AAAA spel gör mig bara mörkrädd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto