2020-11-13, 19:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Första next gen jämförelsen visar att PS5 versionen av AC valhalla är bättre på PS5, om än med väldigt lite skillnad. Så mycket för att xbox skulle vara SÅ mycket kraftfullare och spela alla multiplattformspel bättre som allt xboxfolk tjatat om med sina 2 extra tb och annat. Kommer säkert komma spela som är något bättre på xbox också men i slutändan är skillnaden så liten att det knappt är märkbart för 99 % av alla som spelar. Och så har det varit hela tiden att skillnaden inte är stor nog att avgöra vad man ska köpa utan det blir till spelen och vilka speltjänster och annat man vill ha till sin maskin.
Citera
2020-11-14, 02:55
Medlem
Hur funkar det med Playstation 4 spel man har på sitt PSN konto, blir de uppgraderade automatiskt till PS5 version och kan de bli så när som helst om någon vet?
Tänkte vänta tills priset gått ner en tusing eller två.
Citera
2020-11-14, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomuser
Hur funkar det med Playstation 4 spel man har på sitt PSN konto, blir de uppgraderade automatiskt till PS5 version och kan de bli så när som helst om någon vet?
Tänkte vänta tills priset gått ner en tusing eller två.

Gällande PS5 Digital Edition -

”You will be able to play digital versions of your compatible PS4 games on the PS5 Digital Edition console. These will be compatible PS4 digital games you have already purchased, or plan to purchase, via PlayStation Store on PS4, PS5, web or PlayStation mobile app.

Since there is no disc drive, you won’t be able to play your PS4 disc-based games on the PS5 Digital Edition.”

Gällande PS5 med Ultra HD Blu-ray disc drive -

”You can play digital versions of your compatible PS4 games you downloaded from PlayStation Store on PS4, PS5, web or PlayStation mobile app.
You can also use physical PS4 game discs.
When you sign in to PS5 with your account for PlayStation Network, you will automatically see your library of played PS4 content through the menu.

Be sure to keep the PS5 console updated to the latest system software update available, and apply all available game patches to the game.”
Citera
2020-11-14, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
28:e Februari, enligt CDON.

FAn, tack för svaret mr.jack
Citera
2020-11-14, 12:54
Medlem
Är det någon som vet vad som kommer hända med saved games som man har på sin PS4? Jag har typ 3-5 spel som jag spelar lite då och då, rätt massiva spel där det finns mycket att göra, som jag inte skulle vilja bli av med min saved game på när jag byter till PS5an. Kan man överföra dessa eller något liknande?
Citera
2020-11-14, 13:03
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Är det någon som vet vad som kommer hända med saved games som man har på sin PS4? Jag har typ 3-5 spel som jag spelar lite då och då, rätt massiva spel där det finns mycket att göra, som jag inte skulle vilja bli av med min saved game på när jag byter till PS5an. Kan man överföra dessa eller något liknande?

Kan du inte spara det i skyarna? Alt. på en hårddisk.
Citera
2020-11-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho

Du kan föra över allt om du har kvar din PS4 och har den inkopplad/igång när du startar din PS5.
Citera
2020-11-14, 18:32
Medlem
Bryter in med en fråga som säkert finns besvarad tidigare i tråden. Men orkar inte läsa alla sidor.

Om man inte ska spela några gamla spel så borde de väl rimligtvis inte finns någon anledning att köpa versionen med cd-läsare?
Nackdelen utan läsare är väl om man vill ha många spel med tanke på det inbyggda minnet.
Citera
2020-11-14, 18:40
Medlem
Brazillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haas84
Bryter in med en fråga som säkert finns besvarad tidigare i tråden. Men orkar inte läsa alla sidor.

Om man inte ska spela några gamla spel så borde de väl rimligtvis inte finns någon anledning att köpa versionen med cd-läsare?

Det skulle vara om du vill se på ultra-hd bluray-filmer

Citat:
Nackdelen utan läsare är väl om man vill ha många spel med tanke på det inbyggda minnet.

Ett spel på skiva tar upp precis lika mycket minne som ett digital spel då det helt och hållet installeras på konsolens inbyggda lagring.
Citera
2020-11-14, 20:14
Medlem
Nihennas avatar
Citat:

Beror på hur du värdesätter fysiskt.

Personligen tycker jag att det är riktigt trevligt att ha en samling att ta på, se på. Sen kan man sälja vidare dem också, vilket inte går digitalt.

Köper du spelet fysiskt så äger du spelet, vilket du inte gör med digitalt där du bara betalar för rätten att spela det.
Citera
2020-11-14, 20:17
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:

Vill man inte ha möjligheten att sälja spel man är klar med, fynda billiga spel på rea, köpa begagnat, och helt låsa sig till priserna på PSN, så finns det väl ingen anledning att köpa med läsare.

Personligen ser jag ingen anledning att INTE köpa med läsare.
Citera
2020-11-14, 20:23
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Skivor är alltid billigare än PSN vid release, och så kan du sälja vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in