2020-07-13, 01:34
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Förbokade ps5 idag på mediamarkt finns det chans att jag får det när den kommer ut?

Svårt att veta, men du är sen in i leken då PS5an gick att förboka för bra längesen, så risken finns att du blir utan. Minns att PS4an var sjukt svår att få tag på vid release om man inte var tidigt ute, så lär bli samma med 5an.
Citera
2020-07-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Svårt att veta, men du är sen in i leken då PS5an gick att förboka för bra längesen, så risken finns att du blir utan. Minns att PS4an var sjukt svår att få tag på vid release om man inte var tidigt ute, så lär bli samma med 5an.
Då får man säkert vänta 1 månad eller nåt förmosligen om man inte får på release
Citera
2020-07-13, 09:38
Medlem
dumbaZs avatar
Ska bli intressant och se vad Sony väljer att sätta för pris
Citera
2020-07-13, 09:48
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Både Cyberpunk 2077 och Assassins Creed Valhalla kommer ut den 17 november, och båda ska vara spelbara på PS5.

Cyberpunk ser riktigt tungdrivet ut, ska vi gissa på 30 FPS?
Citera
2020-07-13, 14:57
Medlem
Men förbokningarna har inte börjat till 100% kanske typ på vissa ställen som komplett, mediamarkt men typ elgiganten har inte ens börjat än
Citera
2020-07-13, 20:53
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoda174728
Då får man säkert vänta 1 månad eller nåt förmosligen om man inte får på release

Minns inte hur länge jag fick vänta med 4an då jag aldrig ens förbokade, men ja det dröjde en stund och då var det på Ginza jag fick tag på en först, en inte lika populär sida som webhallen, mediamarkt, komplett och resten av gänget. Tyvärr var hdmi-porten sönder, så det var bara att skicka tillbaka skiten och snällt och tålmodigt vänta tills mediamarkt eller någon av de större kedjorna fick in den på lager.

Nu vet ju ingen, men gissar på att risken är stor att de som bokat nyligen blir utan vid release iallafall vad gäller de större kedjorna, så tror att du får chansa på typ Ginza och andra mindre sidor eller typ elgiganten som inte har öppnat förbokningarna än.
Citera
2020-07-14, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Minns inte hur länge jag fick vänta med 4an då jag aldrig ens förbokade, men ja det dröjde en stund och då var det på Ginza jag fick tag på en först, en inte lika populär sida som webhallen, mediamarkt, komplett och resten av gänget. Tyvärr var hdmi-porten sönder, så det var bara att skicka tillbaka skiten och snällt och tålmodigt vänta tills mediamarkt eller någon av de större kedjorna fick in den på lager.

Nu vet ju ingen, men gissar på att risken är stor att de som bokat nyligen blir utan vid release iallafall vad gäller de större kedjorna, så tror att du får chansa på typ Ginza och andra mindre sidor eller typ elgiganten som inte har öppnat förbokningarna än.
Jävlar vad otur mannen. Jag väntar tålamodigt på min ps5 ska inte stressa men är jävligt hypad har ingen konsoll heller eller dator hade ps4 förr men ska bli nice med en ny generation
Citera
2020-07-15, 13:56
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Var rätt ointresserad tills min PS4 pajade då jag har massa spel på mitt konto som inte spelats klart men nu måste jag ju köpa ny konsol och då är jag sugen på en som klarar 4K och då blir det plötsligt inte en jätteskillnad i pris.

PS5 ska ju kunna spela PS4-spel. Men frågan då är hur man gör med sitt PSN-konto? Jag har massvis med spel som jag laddat ner, dvs ingen skiva. Kan jag då köpa en PS5, logga in på mitt gamla PSN-konto och ladda ner spelen från PS4 till PS5 tro?
Citera
2020-07-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Var rätt ointresserad tills min PS4 pajade då jag har massa spel på mitt konto som inte spelats klart men nu måste jag ju köpa ny konsol och då är jag sugen på en som klarar 4K och då blir det plötsligt inte en jätteskillnad i pris.

PS5 ska ju kunna spela PS4-spel. Men frågan då är hur man gör med sitt PSN-konto? Jag har massvis med spel som jag laddat ner, dvs ingen skiva. Kan jag då köpa en PS5, logga in på mitt gamla PSN-konto och ladda ner spelen från PS4 till PS5 tro?
Det borde gå. Känns konstigt om man bara gör den ena versionen av ps5 bakåtkompatibel. Finns många som bara laddar ner sina spel dessutom genom ps store.
Citera
2020-07-15, 18:07
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Det borde gå. Känns konstigt om man bara gör den ena versionen av ps5 bakåtkompatibel. Finns många som bara laddar ner sina spel dessutom genom ps store.
Hadr ingen aning om att det fanns olika versioner. Läste på om det nu. Lär vilja ha den man kan spela med skiva så man kan sälja vidare spel.

Runt 4 lax kostar ett PS4 pro. Så om ett PS5 kostar under typ 6000kr så känns ju då ett PS4 pro onödigt.
Citera
2020-07-16, 00:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Sony nesten dobler Playstation 5-produksjonen til mellom 9 og 10 millioner enheter i år, ifølge både Bloomberg og Nikkei. Grunnen skal være at de ser at coronapandemien har ført til økt etterspørsel etter spill og spillkonsoller. Også produksjonen av den nye DualSense-kontrolleren vil økes tilsvarende.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/JoVWnR/hevder-sony-ker-playstation-5-produksjonen-drastisk
Citera
2020-07-21, 19:25
Medlem
Ja jag hoppas nu man har mera chans att få sin PS5:a då produktionen tydligen skulle öka med 10 miljoner sen att man bara får köpa 1 ps5 så låter lite mer lovande nu då jag förbokade min för exakt 9 dagar sen på mediamarkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in