2024-09-28, 08:56
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
frågan är om även de som kostar 350:- är fejk..
förmodligen.

Kommer inte hämta ut paketen, de får gå i retur, betalar avgiften.

Uppdatera gärna när du får kontrollerna.
Citera
2024-09-28, 09:52
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
Man kan förboka pro varianten på elgiganten nu, 10500 spänn.. Det är ju för fan perverst!!
det ligger ju lite långt bort i tid ännu, men några tankar och synpunkter kring val av ps5 när gta 6 släpps? 10k för att spela gta känns ju inte speciellt rimligt i min värld..

Ja det är ganska maffigt, men om man tänker att man är en ny köpare så är hoppet från en vanlig inte jättefarligt.

Bestämde mig för att beställa en i alla fall för kan vara lite roligt att se vilka spel som dom förbättrar för pro. Var någon på Reddit som hade gjort någon lista över spel som kommer få uppdateringar för att utnyttja pro och var redan uppe på 54 spel eller något sånt..

Så ska bli intressant att se i alla fall.
Citera
2024-09-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Uppdatera gärna när du får kontrollerna.

Yes jag uppdaterar!

nu när man kollar samma "184:-" länk så kostar dom helt plötsligt 310:- nu.
https://fyndiq.se/produkt/ps5-dualsense-kamouflage-kontroll-6b1b8f48ec1a4b76/

Har du lust att länka tråden från prisjakt där de skriver? har försökt hitta den
Citera
2024-09-28, 18:02
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Yes jag uppdaterar!

nu när man kollar samma "184:-" länk så kostar dom helt plötsligt 310:- nu.
https://fyndiq.se/produkt/ps5-dualsense-kamouflage-kontroll-6b1b8f48ec1a4b76/

Har du lust att länka tråden från prisjakt där de skriver? har försökt hitta den

Flera personer nämner falska Dualsense

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=11704
Citera
2024-09-28, 22:34
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Du kan bestrida det och hänvisa dem till tingsrätten om de vill ha några pengar av dig.

Kan vara värt att kika på det innan du skickar tillbaka det dock.

Om det inte är dualsense utan något annat så lär du ha lagen på din sida om du inte vill betala något.
Senast redigerad av adolf512 2024-09-28 kl. 22:41.
Citera
2024-09-29, 00:03
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Du kan bestrida det och hänvisa dem till tingsrätten om de vill ha några pengar av dig.

Kan vara värt att kika på det innan du skickar tillbaka det dock.

Om det inte är dualsense utan något annat så lär du ha lagen på din sida om du inte vill betala något.

Betalade med kort direkt.

Problemet är att flera kunder har klagat på massa strul när man försöker skicka tillbaka varor inklusive att de inte svarar.

Känns som att jag slipper det genom att inte hämta ut de och de skickas tillbaka automatiskt.

Vägrar de återbetalning efter det så gör jag en chargeback med kreditkortet.
Citera
2024-09-29, 00:52
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Betalade med kort direkt.

Problemet är att flera kunder har klagat på massa strul när man försöker skicka tillbaka varor inklusive att de inte svarar.

Känns som att jag slipper det genom att inte hämta ut de och de skickas tillbaka automatiskt.

Vägrar de återbetalning efter det så gör jag en chargeback med kreditkortet.
Du bör göra chargeback så snabbt som möjligt.

Om de sedan försöker få dig att betala på annat vis bestrider du fakturan och då måste de isf gå vidare till tingsrätten.

Bästa rent juridiskt är att hämta ut det och ha vittnen med dig så du kan bevisa att de har gjort fel.
Citera
2024-09-30, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Ja det är ganska maffigt, men om man tänker att man är en ny köpare så är hoppet från en vanlig inte jättefarligt.

Bestämde mig för att beställa en i alla fall för kan vara lite roligt att se vilka spel som dom förbättrar för pro. Var någon på Reddit som hade gjort någon lista över spel som kommer få uppdateringar för att utnyttja pro och var redan uppe på 54 spel eller något sånt..

Så ska bli intressant att se i alla fall.

Det var ju typ en sisådär 10 år sen jag köpte ps4an just för att kunna lira gta 5, så priset per år är ju så klart inte så mycket om man skall se det så. Dock så spelar jag ju inte så mycket annat än gta heller så jag tänker att det bör ju funka alldeles galant med ett "vanligt" ps5 den dagen gta släpps.
Citera
2024-10-01, 09:17
Medlem
GormDenGamles avatar
PS Network nere.
Fattar tröga människor nu varför man inte ska ha digitala spel, utan fysiska?

(FB) Playstation Network nere globalt - ny Hackerattack?
Citera
2024-10-01, 10:07
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
PS Network nere.

Är väl inte digitala spel utan spel som kräver konstant uppkoppling mot PSN som drabbas av sånt här. Oavsett om du kör ett sånt spel via skiva eller hårddisk kommer det inte kunna koppla upp mot PSN om PSN ligger nere. Medans du kan köra dina digitala offlinespel hur bra som helst.

Har ingenting med tröga människor som föredrar att ha sina spel digitalt att göra, utan tröga företag som bestämt sig för att deras spel ska kräva konstant uppkoppling mot ett specifikt nätverk.
Citera
2024-10-03, 15:01
Medlem
Tjena ngn som har koll på hur man checkar att en ps5 inte är en resturarerad eller begagnad enhet? Har köpt en ifrån Amazon och det mesta ser ok ut men inte helt lätt att avgöra hurvida kartongen eventuellt ngn gång varit öppnad då den skickades i orginal kartong och fått en del mindre skavanker i transporten (kartongen alltså) dessutom är den skickad ifrån Baltikum vilket fördomsfullt nog kanske smakar lite beskt i munnen.
Den ska bli en julklapp så har inte för avsikt att öppna den nu. Är inne och letar på Playstations 5 sveriges hemsida men har inte lyckats hitta vart man kan checka av serie nummren till enheten på kartongen.
Ng som har koll.
Citera
2024-10-04, 04:19
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
PS Network nere.

Vad spelar det för roll om du stoppar i en skiva eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in