Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Det fetade kan du ju göra. Om man går till sin trophy list och trycker på start/options knappen kommer alternativ upp där du kan radera spelet från din lista så länge du inte plockat en trophy.
Att man inte kan göra det på spel man redan börjat är väl en självklarhet annars försvinner poängen.
Gillar själv och plocka trophys och tar platinum i typ alla spel jag klarar. Vilket väl är typ 98% på mon PS5/PS4. Men någon gräns får man dra också. Att inte vilja spela spel eller känna sig tvungen byta konto. Nä där drar jag gränsen när det blir spelförstörande.
Ja, det förstnämnda visste jag om. Alltså jag bryr mig egentligen inte ett dugg om poäng och troféer på det viset, mitt problem är att jag är en perfektionist, det är allt eller inget som gäller för mig, pågår just nu utredning för autism.
Hade jag fått välja så önskar jag att troféer aldrig har införts på Playstation, jag skiter egentligen i det fullständigt, men som sagt den där perfektionisten i mig retar sig så enormt mycket på att se hur många spel jag har som är ofärdiga och som aldrig kommer att bli spelade. Detsamma gäller alla spel jag har köpt som jag inte kommer att spela, jag måste ha ordning och reda och det går ju tyvärr inte för Sony vägrar att låta folk få radera sina spel och/eller troféer.
Men jag förstår att det är alldeles för sjukt av mig att låta min besatthet ta över så pass mycket att jag raderar ett 11 år gammalt konto som är har spel som jag gillar och som jag då måste köpa en gång till. Jag får försöka släppa detta på något vis.
Tack för ditt svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
vgebler
Har inte provat själv, men hittade någon på Youtube[*] som upptäckte att Astro's Playroom försvinner vid fabriksåterställning, men sedan går att ladda ner enkelt och gratis från ett nyskapat konto. Jag ser att det listas på Playstation Store som vilket spel som helst och att det sägs vara gratis att ladda ner för alla ("free for all PS5 console users").
[*]
https://www.youtube.com/watch?v=uuXY-SGfLrQ https://www.youtube.com/watch?v=UD6_cHJZd6w
Tack för att du kollade upp det, som jag skrivit i texten ovanför så behåller jag mitt konto trots allt, men tack