2024-10-04, 05:01
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
Man kan förboka pro varianten på elgiganten nu, 10500 spänn.. Det är ju för fan perverst!!
det ligger ju lite långt bort i tid ännu, men några tankar och synpunkter kring val av ps5 när gta 6 släpps? 10k för att spela gta känns ju inte speciellt rimligt i min värld..

PS5 pro känns som nåt man kan skippa. Mikroskopiska förbättringar som måste zommas in för att se och dubbla prislappen jämfört med original modellen.

Jag köpte PS4 Pro vid release men den kostade 3999 kr och jag hade en ny 4K tv.

PS5 pro känns meningslös.
Citera
2024-10-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Är väl inte digitala spel utan spel som kräver konstant uppkoppling mot PSN som drabbas av sånt här. Oavsett om du kör ett sånt spel via skiva eller hårddisk kommer det inte kunna koppla upp mot PSN om PSN ligger nere. Medans du kan köra dina digitala offlinespel hur bra som helst.

Har ingenting med tröga människor som föredrar att ha sina spel digitalt att göra, utan tröga företag som bestämt sig för att deras spel ska kräva konstant uppkoppling mot ett specifikt nätverk.

Det också, men för digitala spel kan det ju dessutom vara så att man har ett offlinespel i sitt digitala bibliotek men inte på hårddisken. Och då är man beroende av PSN för nedladdningen, medan ett fysiskt hade gått att installera och spela direkt från skivan (utan patchar, förvisso, men grundversionen på skivan brukar vara hyfsat spelbar).
Citera
2024-10-04, 15:59
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Det också, men för digitala spel kan det ju dessutom vara så att man har ett offlinespel i sitt digitala bibliotek men inte på hårddisken. Och då är man beroende av PSN för nedladdningen, medan ett fysiskt hade gått att installera och spela direkt från skivan (utan patchar, förvisso, men grundversionen på skivan brukar vara hyfsat spelbar).

Värt med gammal media? Har man inte ens spelet installerat överlever man nog några timmar utan. Du kan ju inte ens ligga och softa i sängen och bara köra något annat. Du måste gå upp, leta runt efter skivan, byta skivor och lägga dig igen. När det är tyst så hör man tydligt hur mycket skivläsaren brummar vilket är irriterande.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-10-04 kl. 16:03.
Citera
2024-10-05, 00:07
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
PS5 pro känns som nåt man kan skippa. Mikroskopiska förbättringar som måste zommas in för att se och dubbla prislappen jämfört med original modellen.

Jag köpte PS4 Pro vid release men den kostade 3999 kr och jag hade en ny 4K tv.

PS5 pro känns meningslös.
Priset är helt klart för högt.

Sedan var det ganska väntat att folk skulle ha svårt att se skillnad, så är det med grafik nu. Krävs allt större hårdvaruförbättringar för allt mindre (svårare att se) fördelar.

Det är därför bra att mer fokus nu ligger på saker som framerate men där är inte PS5 pro mycket bättre då den klena processorn ofta kommer begränsa den biten tyvärr plus att utvecklare till konsolspel ofta inte bryr sig om att stödja mer än 60 även när det är fullt möjligt.
Citera
2024-10-05, 18:30
Medlem
Jag tänkte köpa ett playstation 5 till ungarna i julklapp. Jag har inte spelat konsol sen nintendo64 så jag kan ingenting. Vilken version ska man ha? Helst den billigaste men vill inte snåla heller. Den äldsta är 6 så det blir nog mest mario kart som spelas
Citera
2024-10-05, 19:29
Medlem
Astro bot är ju bra barn spel dock inget bil spel på ps5
Citera
2024-10-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swampert
Jag tänkte köpa ett playstation 5 till ungarna i julklapp. Jag har inte spelat konsol sen nintendo64 så jag kan ingenting. Vilken version ska man ha? Helst den billigaste men vill inte snåla heller. Den äldsta är 6 så det blir nog mest mario kart som spelas

Om personen ska spela Mario Kart etc får du kika på en annan konsol då inte Mario Kart finns till PS5, Finns bara till nintendo switch så
Citera
2024-10-07, 02:25
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Crash team racing (ps4) är det närmaste mario kart du kommer på playstation.
Citera
2024-10-07, 02:47
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:

Slim är den som finns att köpa, sedan får du bestäma om du vill ha en skivläsare eller inte. Jag kör utan.

NetOnNet har bra priser.

Disney Speedstorm kommer dom att älska! Tusen gånger bättre än Mario Cart. Spelet är helt gratis och du laddar ner det från konsolen i Playstation Store. Sedan är det är bara att tuta och köra.

https://m.youtube.com/watch?v=kIO2_rahZmA&pp=ygUKU3BlZWRzdG9ybQ%3D%3D
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-10-07 kl. 03:17.
Citera
2024-10-07, 21:25
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Problemet med skivor är att om kidsen råkar repa skivan får du köpa ett helt nytt spel. Struntar du i skivläsaren sparar du en lax.
Citera
2024-10-08, 21:58
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Flera personer nämner falska Dualsense

https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=11704

Jag hämtade ut den jag beställt idag.

Det är en piratkopia (som dessutom identifierar sig som dual shock 4), ser ut som en dual sense- står Sony på och allt ser legitimt ut förutom att den är märkbart lättare än en äkta dual sense.

Har så klart inga adaptiva triggers osv heller.
Citera
2024-10-09, 20:50
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Jag hämtade ut den jag beställt idag.

Det är en piratkopia (som dessutom identifierar sig som dual shock 4), ser ut som en dual sense- står Sony på och allt ser legitimt ut förutom att den är märkbart lättare än en äkta dual sense.

Har så klart inga adaptiva triggers osv heller.

Hur är plasten/knapparna jämfört med riktig DS?

Fungerar den med PS5 spel? Var nån som sa att den endast funkar med PS4 spel.

Ska du reklamera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in