2024-06-11, 16:18
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Hur vet jag det då?
Spelar FIFA, NHL, CoD, NBA, GTA V. Är sugen på att ladda ner nya GTA när det kommer. Vill ladda ner och prova mycket nya spel som kommer.

Det står på spelets "profil" inne på playstationet. Står PS4 om det finns utgivet som det. Eller som här t ex https://store.playstation.com/sv-se/concept/10007176 "PS4 & PS5"

GTA V finns som PS4 tror fifa, nhl och nba också gör det men osäker. Men du har ju oavsett plats till några PS5 spel åt gången att ha på konsolen, om du bara får över en del på ett usb.
Citera
2024-06-11, 19:52
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Vilka är dom hetaste fps-spelen till ps5 just nu?

Du har en mängd så kallade boomer-shooters, FPS-spel med pixelgrafik eller grafik som påminner om Half-Life osv.
Citera
2024-06-11, 20:25
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Du har en mängd så kallade boomer-shooters, FPS-spel med pixelgrafik eller grafik som påminner om Half-Life osv.

Det låter ju inte helt fel!
Finns det nått aktuellt cod, eller battlefield som är bra?
Citera
2024-06-12, 10:40
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Det står på spelets "profil" inne på playstationet. Står PS4 om det finns utgivet som det. Eller som här t ex https://store.playstation.com/sv-se/concept/10007176 "PS4 & PS5"

GTA V finns som PS4 tror fifa, nhl och nba också gör det men osäker. Men du har ju oavsett plats till några PS5 spel åt gången att ha på konsolen, om du bara får över en del på ett usb.

Då kan jag flytta de spelen över till hårddisken ochs edan kan jag switcha mellan spelen utan att behöva flytta HDD->PS5HDD?
Citera
2024-06-12, 10:48
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Då kan jag flytta de spelen över till hårddisken ochs edan kan jag switcha mellan spelen utan att behöva flytta HDD->PS5HDD?

Exakt.
Citera
2024-06-12, 10:54
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:

Blev osäker på en sak nu bara. Du kanske måste ha specifikt PS4 versionen. Ibland går det ju att köpa antingen eller till olika pris. Så om du redan har köpt alla spelen till PS5 så går det kanske inte att göra såhär. Jag vet tyvärr inte. Någon annan som har koll?

Hittade det här nu "However, most digital games that are cross-gen give you both the PS4 and PS5 version in a single purchase. If the game is listed on the store to also have the PS4 version included, yes you can play it"

Så låter som att det ska gå bra!
Citera
2024-06-12, 14:09
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Blev osäker på en sak nu bara. Du kanske måste ha specifikt PS4 versionen. Ibland går det ju att köpa antingen eller till olika pris. Så om du redan har köpt alla spelen till PS5 så går det kanske inte att göra såhär. Jag vet tyvärr inte. Någon annan som har koll?

Hittade det här nu "However, most digital games that are cross-gen give you both the PS4 and PS5 version in a single purchase. If the game is listed on the store to also have the PS4 version included, yes you can play it"

Så låter som att det ska gå bra!

Tack!
Något förslag på hårddisk?
Citera
2024-06-12, 14:31
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Tack!
Något förslag på hårddisk?

Lacie 5 TB har fungerat väl för mig. Finns i alla möjliga storlekar.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4857308

Laddningstiderna är lite längre än direkt från konsolen, men inget som stör.
Citera
2024-06-23, 07:18
Medlem
LisochLoss avatar
Går det inte att stänga av med knappen utan att få ett meddelande om felaktig avstängning? Förstår det som att det bara ska bli fel om man drar ut sladden eller så men kanske missförstått
Citera
2024-07-27, 15:05
Medlem
Jag har massa PS4 spel så tänkte köpa en PS5 som tar skivor. Finns det mer än en model? Vilken ska man köpa?
Citera
2024-07-27, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Vilken ska man köpa?

https://www.webhallen.com/se/product/366710-PlayStation-5-Slim-Standard-Edition
Citera
2024-07-30, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Meningslöst med en Pro. Redan så få exklusiva storspel som drar nytta av konsolen till max ändå. Fortfarande cross gen. Skillnaden kommer vara minimal ändå. Möjligt om man inte redan sitter på en PS5 beroende på pris men kan aldrig se mig själv uppgradera.
Håller med. Såvida det inte är en extern apparat så känns det bara så utdaterat och oförskämt. Måtte konsoler dö ut ärligt talat därför de gör fan ingenting rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in