2023-03-28, 22:23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forthenord
Haha nu blir Sony rejält ägda utav Microsoft och att de i princip är de inspirerande global bovarna sedan tv spels gulden åren med ett 98% stort övertecknad för Japans hela marknad. Japan... tv spelens hem alltså. Hur DUMMA kan de vara att gnälla på att kapabla Microsoft samt kapabla Activision bara byter hem liksom? ÄGDAAAAAAAA.
Sony gå förresten och gnäll på hur PC kan vara en irriterande ersättning för jävla konsoler när man ändå ska hålla på och tro att konsol kriget bara ska födas när man redan är en jävla pain in the ass för hela viktigaste marknad ändå... -.-
De borde aldrig ha tillåtit äcklig crossplay till att börja med och stått sin punkt.
Anklagelsen om 98% dominans kommer alltså från Amerikanska politiker som göder och göds av Microsofts pengar.

Påståendet i sig är dessutom absurt då Nintendo totaldominerar konsolmarknaden i Japan. Att Sony sen dominerar Xbox 98-2 i Japan är ju Microsofts eget fel. Dom har ju totalt ignorerat Japanska marknaden. Är inte Sonys fel. När Japaner säljer spel på Xbox ignoreras den av användarbasen. Man höjer pris på sin konsol ENBART i Japan.

Japanerna har friheten att köpa det dom vill. Det är inte deras ansvar att göda triljonföretaget Microsoft utan Microsoft själva som måste sälja sin produkt.

Glöm aldrig hur det var Microsoft själva som övergav Japanska marknaden efter Xbox 360.
Citera
2023-03-28, 22:41
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Kör ni standard eller digital?

Resident evil 4!

Är det bra?
Citera
2023-03-28, 23:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Anklagelsen om 98% dominans kommer alltså från Amerikanska politiker som göder och göds av Microsofts pengar.

Påståendet i sig är dessutom absurt då Nintendo totaldominerar konsolmarknaden i Japan. Att Sony sen dominerar Xbox 98-2 i Japan är ju Microsofts eget fel. Dom har ju totalt ignorerat Japanska marknaden. Är inte Sonys fel. När Japaner säljer spel på Xbox ignoreras den av användarbasen. Man höjer pris på sin konsol ENBART i Japan.

Japanerna har friheten att köpa det dom vill. Det är inte deras ansvar att göda triljonföretaget Microsoft utan Microsoft själva som måste sälja sin produkt.

Glöm aldrig hur det var Microsoft själva som övergav Japanska marknaden efter Xbox 360.
Det handlar ändå om att de har en möjlighet att dominera pga de varumärken de innehar.
Microsoft startar ju alltid "nytt" i Japan med konsol lanseringar.
Då ska dom ju gråta där.
Vadå glöm aldrig? Som om något ens är likt att hor Sony försöker gråta över ett Microsoft som de gör.
Alltså förstå hur långt Sony kan gå ifall detta går igenom. Kryphål-amerika lär kunna säga att PC innehav som Microsoft har även det kan vara ett finger till Sony eftersom "PC gamers" existerar.
Sen att de bannar mikrotransaktioner, usch.
Nu spelar varken mikrotransaktioner nån roll i Ultimate team eller ens själva det vanliga likaså. Det blev så löjligt... Fifa är ju typ det enda spelet jah menar såhär. Men fyfan vad äckliga.
"MITT fina pokemon kort, ÄNTLIGEN.... nää, du fick ett också bara för ingenting? Jävla 10 åring som inte ens har kämpat? Hmmm okej..." ARGHHHHHH. Minns när man kunde väcka grannen såfort ett minsta "legend" item kom ut ur ett paket man öppnade.
Hade fan blivit misshandlad om man gör så idag samt hänvisad till hur liten man är och att ingenting i världen nånsin älskar en
Sen ska alla hålla hand dessutom och spela i crossplay. Usch!
Dessa rättvisare kan suga min feta algebra logik gentemot deras mikroskåp.
Inga mer rättvisor snälla...
Senast redigerad av Forthenord 2023-03-28 kl. 23:23.
Citera
2023-03-29, 10:59
Medlem
Vad menas med c-chassi?
Citera
2023-03-30, 12:42
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
Vad menas med c-chassi?

Tror det är så att CFI-1000 serien är A
CFI-1100 serien är B
CFI-1200 serien är C
Citera
2023-04-02, 02:07
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Visst är Xbox Series X kraftfullare än PS5?
XSX är mer kraftfull om man ser till TFLOPs men konsolen har haft problem att faktiskt leverera bättre prestanda i spel. Finns ganska många exempel på där PS5 versionen av ett spel var bättre sett till prestanda.

https://www.youtube.com/@ElAnalistaDeBits

Verkar som det är enklare att optimera spel för PS5 och många utvecklare kommer inte bry sig om att kräma ut bästa möjliga prestanda ur XSX/XSS.

Att PS5 digital edition har samma hårdvara bortsätt från avsaknaden av diskläsare gör det också enklare för utvecklare att optimera spel för sonys konsoler.
Citera
2023-04-03, 16:33
Medlem
MrMarios avatar
Fattar absolut ingenting. Det finns exakt 2 spel som faktiskt drar nytta av PS5:ans specs, och redan nu talas det ändå om en Pro-version?
Citera
2023-04-03, 17:11
Avslutad
Vilken mejsel ska jag köpa för att öppna upp PS5:an och sätta dit minneskortet som ger extra lagring?
Citera
2023-04-03, 20:56
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan95
Vilken mejsel ska jag köpa för att öppna upp PS5:an och sätta dit minneskortet som ger extra lagring?

https://www.ifixit.com/Guide/How+to+Upgrade+the+Expandable+Storage+in+a+PlaySta tion+5/141720
Citera
2023-04-07, 21:45
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har tappat bort min USB till PS5-hörlurarna. Vet någon var jag kan få tag på endast denna?
Citera
2023-04-10, 00:18
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag har tappat bort min USB till PS5-hörlurarna. Vet någon var jag kan få tag på endast denna?

Finns några på ebay om art nr är CFI-ZWD1

Men dom kostar hutlöst mycket. Sony säljer inte
lösa ersättare 🤯
Citera
2023-04-10, 01:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shouldbetrusted
Finns några på ebay om art nr är CFI-ZWD1

Men dom kostar hutlöst mycket. Sony säljer inte
lösa ersättare 🤯

Tack!
Men det var dyrt, ja. Nästan samma pris som att köpa nya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in